loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 19 سه شنبه 22 مهر 1399 نظرات (0)

 

خطرهای سزاری

نوزاد معمولا بین هفته های 37 تا 42 بارداری به دنیا می آید. در اکثر موارد، زایمان در هفته 40 بارداری اتفاق می افتد. این 40 هفته از آخرین تاریخ عادت ماهیانه محاسبه می شود.

پزشک برای زنانی که می خواهند سزارین شوند، هفته 40 بارداری را برای انجام عمل سزارین تعیین می کند. به این زنان توصیه می شود که کمتر از هفته 39 بارداری، سزارین نشوند، زیرا ممکن است جنین به خوبی رشد نکرده باشد و پس از انجام عمل سزارین، به مراقبت های ویژه در بخش NICU بیمارستان نیاز پیدا کند.

نکته مهمی که والدین باید به آن توجه کنند این است که جنین طی 40 هفته بارداری، به بلوغ کامل می‌رسد و می‌تواند بدون دستگاه و مراقبت خاصی، در خارج از رحم مادر زندگی کند. بنابراین بی دلیل قبل از هفته 40 بارداری، اقدام به انجام عمل سزارین نکنید و بگذارید جنین تا 40 هفتگی در رحم مادر به رشد خود ادامه دهد تا بتواند بدون مشکل خاصی، زندگی خود را شروع کند.

 

خطرهای سزارین :افزایش میزان مرگ‌ومیر مادر

در موارد زایمان سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی، مرگ و میر مادر افزایش چشمگیری پیدا می‌کند؛ در زایمان سزارین اورژانس در مقایسه با زایمان طبیعی با افزایشی حدود 9 برابر در خطر مرگ همراه است و در موارد زایمان سزارین انتخابی نیز خطر مرگ را حدود سه برابر افزایش می‌دهد؛ علل اصلی مرگ و میر در این زمینه عفونت نفاسی، خونریزی و ایجاد لخته خون در عروق (ترومبوآمبولیسم) هستند؛ مرگ و میر مرتبط با زایمان سزارین در زنان چاق به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

 

خطرهای سزارین :عوارض زخم

به‌دنبال سزارین مشکل بزرگی که ممکن است علی‌رغم رعایت تکنیک صحیح جراحی هم اتفاق افتد، عفونت محل زخم با خونریزی و بازشدگی محل زخم همراه است و جزء شایعترین علل مرگ و میر مادران بعد از انجام سزارین محسوب می‌شود و این امرموجب بستری شدن بیشتر فرد در بیمارستان و مراجعات مکرر وی نزد پزشک جهت تخلیه ترشحات ترمیم دوباره محل زخم و صرف هزینه اقتصادی چشمگیری خواهد بود؛ عفونت محل زخم علاوه برتاثیر بر روی زندگی فرد و صرف هزینه مالی از پیامدهای بالقوه ای نظیر درد، جداشدگی (بازشدن) محل برش شده و وارد شدن عفونت به خون وحتی مرگ طی چند ساعت تا چندین روز بعد از عمل برخوردار است.

 

خطرهای سزارین :دوره نقاهت طولانی تر

 مادرانی که به روش سزارین زایمان می کنند درانجام وظایف روزمره ومراقبت از نوزاد به کمک خانواده  و دوستان متکی می شوند این زنان نسبت به کسانی که زایمان طبیعی داشته اند مدت طولانی تری احساس ناراحتی و محدودیت درحرکت داشته و برای کنترل درد نیاز به داروهای مسکن پیدامی کنند.

 

مشکلات تنفسی و تغذیه ای

بر اساس مطالعات مشخص شده که اگر سزارین قبل از هفته 39 و بعد از هفته 40 بارداری انجام شود، احتمال به دنیا آمدن نوزاد با مشکلات تنفسی افزایش می یابد.

از طرف دیگر پس از گذشت هفته 40 بارداری، کیفیت جفت افت پیدا می کند و مشکلات تغذیه ای را برای جنینی که بوسیله آن تغذیه می شود، به وجود می آورد. این مطالعه در 19 مرکز دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت و نتایج مذکور به دست آمد.

در کل نوزادانی که با عمل سزارین به دنیا می‌آیند، در مقایسه با نوزادانی که با زایمان طبیعی متولد می‌شوند، بیشتر دچار مشکلات تنفسی خواهند شد.

 

خطرهای سزارین :کم‌خونی نوزاد و آسیب‌هایی نظیر جراحت، کبودی یا صدمه‌های دیگر

طبق مطالعات انجام شده نوزادان سزارینی بیشتر از نوزادان حاصل از زایمان طبیعی  در معرض کم خونی بدو تولد و کم خونی فقر آهن در آینده هستند؛ این درحالی است که یکی از مهمترین مشکلات شایع در دنیا و بخصوص ایران کم خونی  می باشد که موجب اختلال در رشد و تکامل و هماهنگی تغذیه ای و اختلال در سیستم ایمنی می شود.

در هنگام زایمان به روش سزارین ممکن است به دلیل  اقدامات عامل زایمان جهت بیرون کشیدن نوزاد این مشکلات برای نوزاد ایجاد شود.

 

درماندگی جنین

نوزادانی که پس از هفته 40 بارداری و توسط عمل سزارین به دنیا می آیند، در مایع آمنیوتیک (مایعی که درون رحم مادر، جنین را احاطه کرده است) اطرافشان، مکونیوم وجود دارد.

 مکونیوم اولین مدفوع نوزاد پس از تولد می باشد که اگر زایمان طول بکشد، مکونیوم قبل از تولد خارج می شود. بنابراین وجود مکونیوم در مایع آمنیوتیک، نشانه ای از درماندگی جنین می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/risks-cesarean-section/

rozbehmj بازدید : 27 دوشنبه 21 مهر 1399 نظرات (0)

نام و برند هر شرکتی هویت و اعتبار آن شرکت است. مطمئناً اگر بخواهید که اشخاص دیگری از این نام برای تولید یا ارائه محصولاتشان استفاده نکنند؛ باید هر چه سریع‌تر شرکت خودتان را از لحاظ قانونی ثبت کنید. مراحل ثبت شرکت سهامی خاص پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. در این راه بهتر است از افراد کارآزموده کمک بگیرید تا هم وقت خودتان را تلف نکرده باشید و هم کارهایتان مطابق روال و به ‌سرعت انجام شود. در ادامه به معرفی تعدادی از شرکت های برتر ثبت برند خواهیم پرداخت.

شرکت های برتر ثبت برند : شرکت فکر برتر

ثبت شرکت موسسه حقوقی ثبت شرکت فکر برتر در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت، نقل و انتقال سهام شرکت‌ها و …. فعالیت می‌کند.

این شرکت فعالیت خودش را از سال 1392 با هدف مشاور تخصصی حقوقی آغاز کرده است. این موسسه از زمان تاسیس با بهره‌گیری از استانداردها و متدهای جدید تولید نرم‌افزار و با پشتوانه تیم فنی‌اش که شامل حقوق‌دانان و متخصصینی با‌تجربه می‌شود، توانسته است پرونده‌های بیشماری را به سرانجام برساند که رضایت 97% درصدی مشتریان را به همراه داشته است. تا الان بنا به گفته خود این شرکت، 30000 پرونده موفق را با بهره‌گیری از دانش روز و نرم‌افزارهای هوشمند جامع خودشان به ثبت رسانده‌اند.

شرکتهای برتر ثبت برند : شرکت ایلیا

این شرکت از سال 1382 به‌طور رسمی فعالیت خودش را در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت، ثبت اختراع و … شروع کرده است.

ایلیا با دارا بودن دپارتمان‌های مجزا و با وجود مشاوران برتر ثبتی و حقوقی حاضر است تا تجربه 18 ساله خودش را در اختیار شما بگذارد تا در کمترین زمان ممکن شرکت‌تان را ثبت کنید. لازم است تا بگویم ثبت ایلیا با مشاوره رایگان می‌تواند کمک بزرگی برای تصمیم‌گیری و پیدا کردن کوتاه‌ترین راه ممکن، برای شما باشد.

شرکت های برتر ثبت برند : شرکت ملاصدرا

ثبت ملاصدرا 34 سال است که بـا جمع‌آوری با تجربه‌ترین کارشناس‌ها در زمینه‌های مختلف راهکارهایی برای تمام مشاغل از ثبت شرکت تـا ثبت برند و برند شدن آن و همچنین مشاوره و اجرا در زمینه‌های ثبتی، حقوقی، تبلیغاتی، برندینگ، مارکتینگ و … بـرای پیش‌برد هرچه بیشتـر اهداف شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

این شرکت تجربه ثبت در همه مناطق ایران را داشته است. از فعالیت‌های گسترده آن در شهرهای مختلف می‌توانیم به انجام کلیه امور ثبت شرکت در استان قم ، انجام انواع خدمات ثبت شرکت در بندر عباس ، انجام خدمات ثبت برند و ثبت شرکت در  استان یزد و…اشاره کنیم.

شرکت های برتر ثبت برند : شرکت میزان

ثبت شرکت و ثبت برند میزان زیر مجموعه موسسه کاج، یک استارتاپ خدمات اداری می‌باشد که ارائه‌ای متفاوت را از خدمات اداری برای شما دارد. خدمات این شرکت در حوزه‌های تاسیس شرکت و موسسه، انجام ثبت تغییرات آن‌ها، ثبت برند و علائم تجاری، مشاوره و انجام اخذ کارت بازرگانی، کد اقتصادی و جواز تاسیس و ثبت در سایر کشورها خلاصه می‌شود.

میزان قبل از ثبت شرکت به شما می‌گوید که چه شرکتی با چه موضوعی نیاز دارید، چه میزان سرمایه لازم است در نظر بگیرید و…

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/top-brand-registration-companies/

rozbehmj بازدید : 20 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

چند روش بیهوشی برای زایمان سزارین وجود دارد؟

روش های بی حسی در سزارین : در رابطه با مادران بارداری که داوطلب عمل سزارین شده‌اند، از دو روش بیهوشی عمومی و موضعی می‌توان استفاده کرد. از بیهوشی موضعی می‌توان برای تمام افراد بهره گرفت، مگر اینکه منعی برای استفاده از این نوع بیهوشی در مادران باردار وجود داشته باشد، مانند زنان بارداری که عفونت روی موضع ستون فقرات آن‌ها باشد، افرادی که مشکلات مغزی یا ستون فقراتی یا مربوط به نخاع داشته باشند، منع استفاده از بی حسی نخاعی را دارند، اما اگر مادران باردار این موارد را نداشته باشند، می‌توانند از بی حسی نخاعی استفاده کنند.

 

روش های بی حسی در سزارین :روش بی حسی موضعی چیست؟

در دنیا روش بی حسی موضعی کم خطرترین روش بیهوشی است که ماده بیهوشی را به ناحیه بصل النخاع تزریق می‌کنند تا بی حس شود و در نتیجه حس درد هنگام زایمان در مادر باردار گرفته خواهد شد، اما حس حرکت گرفته نمی‌شود و می‌توانیم به راحتی عمل سزارین را برای مادران باردار که شرایط زایمان طبیعی را ندارند انجام دهیم.

 

روش های بی حسی در سزارین : چه زمانی روش بیهوشی عمومی برای سزارین انجام می‌شود؟

اگر پزشک متخصص با توجه به شرایط مادر نتواند از روش بی حسی کمر یا همان بی حسی موضعی استفاده کند، از روش بیهوشی عمومی برای انجام سزارین استفاده می‌کند، استفاده از این روش مضراتی دارد که ممکن است جان مادر به خطر بیفتد، بنابراین در انتخاب اول انجام بیهوشی قرار نمی‌گیرد، از جمله خطراتی که بیهوشی عمومی برای افراد دارد، می‌توان به استفراغ کردن فرد حین بیهوشی، ورود مواد استفراغ به ریه فرد و به دنبال آن تحریک ریه و مشکلات ریوی و داشتن حساسیت به مواد بیهوشی اشاره کرد؛ برخی افراد نمی‌توانند بعضی از مواد بیهوشی را متابولیزه و از بدنشان خارج کنند و ممکن است، بیهوشی طولانی مدت شود و افراد نیاز به بستری در بخش آی سی یو پیدا کنند، همچنین شانس اینکه مشکلات ریوی در آن‌ها به وجود بیاید، بسیار بیشتر از افرادی است که از بی حسی کمر یا موضعی استفاده می‌کنند، بنابراین بی حسی از کمر بهتر از بیهوشی عمومی است.

عوارض بی حسی موضعی چیست؟

عوارض بی حسی موضعی بستگی به عملکرد فرد انجام دهنده بیهوشی و روشی که برای بیهوشی انجام می‌دهد، دارد، اگر به دلیل چاقی مادر باردار و یا دلایل دیگر تعداد دفعاتی که فرد انجام دهنده بی حسی، سوزن را در قسمت ستون فقرات فرو می‌کند تا بتوانند ماده بی حسی را تزریق کند، زیاد باشد، می‌تواند باعث سردرد شدید شود و شایع‌ترین عارضه این روش بی حسی، سردرد است که معمولاً بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت ادامه دارد و گاهی ممکن است در برخی افراد یک هفته تا ۱۰ روز سردرد باقی بماند، عوارض جزئی دیگری مانند کاهش فشار خون، کاهش ضربان قلب و تهوع برای مادر وجود دارد که خیلی نادر است که این عوارض ماندگار نیست و پس از زایمان از بین خواهد رفت. عوارض بیهوشی عمومی نیز ماندگار نیست و به مرور زمان پس از گذشت چند روز از جراحی از بین می‌رود که البته عوارض بیهوشی عمومی در برخی از افراد به مراتب بیشتر طول می‌کشد.

 

علت کمر درد بعد از بی حسی موضعی چیست؟

گاهی افراد می‌گویند ما بعد از بی حسی موضعی دچار کمر درد می‌شویم، اما قاعدتاً کمر درد مربوط به این بی حسی نیست، چرا که مادران باردار به خاطر حاملگی و تغییر وضعیت به وجود آمده برای ستون فقرات، کمر درد دارند و بعد از زایمان چون ستون فقرات می‌خواهد به حالت عادی برگردد، کمر درد به وجود می‌آید و تا چند ماه نیز وجود خواهد داشت و این درد کمر صرف نظر از اینکه چه روشی برای بیهوشی مادران باردار داوطلب سزارین استفاده شود وجود دارد اما بیشتر افراد فکر می‌کنند به علت اینکه آمپول بی‌حسی داخل ستون فقرات آن‌ها تزریق شده است، کمردرد دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/anesthesia-procedures-in-cesarean-section/

rozbehmj بازدید : 24 یکشنبه 20 مهر 1399 نظرات (0)

ثبت برند چه اهمیتی دارد؟

علائم تجاری‌ معمولا حاوی مفاهیم و شعارهای تجاری هستند که در واقع نمایان گر نوع فعالیت و هدف شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری هستند. ویژگی مهم ثبت برند این است که شما می‌توانید تمامی تبلیغات و برنامه‌های بازاریابی خود را بر اساس آن پیش برده و از آن پس مشتریان و مخاطبان شما با دیدن آن برند شما را به خاطر خواهند آورد. به طور کلی استفاده از برند می تواند کمک شایانی به ثبت اطلاعات شما در حافظه مخاطبان داشته باشد. ثبت برند می‌تواند توسط افراد حقیقی و حقوقی انجام شود و برای هر کدام لازم است مدارک مورد نظر تهیه شده و در اختیار کارشناسان مربوطه قرار گیرد. در ادامه به بررسی دلایل ثبت برند خواهیم پرداخت.

دلایل ثبت برند

امروزه اکثر کسب و کارها از اهمیت استفاده از برند و نام و نشان تجاری برای متمایز کردن محصولاتشان در بازار آگاه هستند اما شاید همه آنها از اهمیت ثبت نشان تجاری خود و حقوقی که به واسطه ثبت برند و در راستای قانون حمایت از علائم تجاری برای آن‌ها ایجاد می‌شود اطلاع چندانی نداشته باشند.

شما با ثبت برند انحصار عرضه کالا و خدماتتان را از آن خود می‌کنید. یعنی شما پس از ثبت برند می‌توانید تحت حمایت قانون ثبت علائم تجاری از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه که از عین یا مشابه نشان تجاری شما به صورت گمراه‌کننده استفاده می‌کنند جلوگیری کنید.

بدیهی است که استفاده از برند شما توسط رقبا، علاوه بر هدر دادن سرمایه‌گذاری انجام‌شده می‌تواند باعث ضربه زدن به شهرت، وجهه و اعتبار شما نیز شود. از آنجا که رقبایی که به این شکل در بازار فعالیت می‌کنند معمولا کالا یا خدمات را با کیفیت پایین‌تری ارائه می‌کنند عدم پیگیری به موقع از مجاری قانونی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به برند شما وارد کند.

اگر برند خود را ثبت نکنیم امکان تفویض اجازه استفاده از آن نیز آسان نخواهد بود. همان‌طور که می‌دانید اعطای نمایندگی به یک شرکت یا شخص ثالث می‌تواند منبع درآمد جانبی برای شرکت ایجاد کند. که در صورت عدم ثبت برند استفاده از این امکان به راحتی میسر نخواهد بود.

ثبت برند به راحتی مانع از سوءاستفاده‌های احتمالی شرکت‌های ثالث می‌شود. علاوه بر این قوانینی وجود دارد که با ارائه مدارک لازم می‌توانید منابع مورد نیاز یا وام و تسهیلات مختلف را برای توسعه و کسب موفقیت بیشتر کسب و کارتان پس از ثبت برند دریافت کنید.

مدت اعتبار برند ثبت شده چه قدر است؟

مدت اعتبار ثبت برند ۱۰ سال است. از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت برند، علامت یا نشان تجاری شما ۱۰ سال اعتبار دارد. شما می‌توانید با ارائه درخواست و با پرداخت هزینه مشخص شده نشان تجاری خود را برای دوره‌های متوالی ۱۰ ساله تمدید کنید. خوب است بدانید پس از پایان دوره ۱۰ ساله یک دوره ارفاقی ۶ ماهه برای تمدید در نظر گرفته شده است که شامل پرداخت جریمه تاخیر نیز می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/reasons-for-brand-registration/

rozbehmj بازدید : 68 دوشنبه 14 مهر 1399 نظرات (0)

 

درد زایمان سزارین : درد زایمان طبیعی باعث شده که هر روز بر تعداد کسانی که سزارین را انتخاب می‌کنند افزوده شود. زمانی سزارین به‌عنوان یک روش زایمان در شرایط خاص مطرح بود اما به مرور جای خود را در کنار زایمان طبیعی باز کرد.

اگرچه در این روش فرد برخلاف زایمان طبیعی دردی را قبل و حین زایمان تجربه نمی‌کند اما بعد از جراحی به واسطه زخمی که از تیغ جراحی برداشته چند روزی را با درد می‌گذراند. شاید همین باعث می‌شود که برخی به این فکر کنند که اگر زایمان طبیعی درد دارد، سزارین هم با درد همراه است و چه بهتر که برای حفظ سلامت بیشتر فرد و فرزندشان زایمان طبیعی را تجربه کنند.

درد زایمان به عنوان شدیدترین درد تلقی می شود و بسیاری از زنان ما به خاطر ترس از درد زایمان متقاضی سزارین هستند ولی می توان با روش های کم تهاجمی تر درد را مدیریت کرد.

در بارداری و زایمان ما گاهی با مسائل غیر طبیعی روبرو می شویم و با توجه به بیماری های زمینه ای مادر حکم می کند مداخلاتی برای تولد و زایمان انجام شود که از جمله سزارین و زایمان به روش جراحی یکی از مداخلات مفیدی است که بسیار نجات بخش است. در کنار آن روش های کم تهاجمی مفیدتری وجود دارد که باید تقویت شود تا مادر به خاطر درد خود را در معرض خطرات ناشی از جراحی قرار ندهد. روشهایی مانند زایمان های کم درد غیر دارویی ، و داروییً.

ا همه اینها این روزها پیشرفت علم همه دردها را پشت‌سر گذاشته است. این روزها دستگاهی به‌نام «پمپ درد» در بیمارستان‌ها وجود دارد که برای تسکین دردهای پس از جراحی ساخته شده که در عمل سزارین هم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چگونه درد را کنترل می کند؟

داروهای مسکن در گذشته معمولا به صورت خوراکی یا تزریقی برای بیماران تجویز می شدند اما این کار دو اشکال داشت اول اینکه تعیین دوز داروی مورد نیاز برای هر بیمار مشکل بود و مسئله دوم مدت زمان فاصله بین مصرف این داروها بود یعنی یک دارو به بیمار داده می شد و در فاصله چند ساعت بعد وقتی درد دوباره شروع می شد دوز بعدی به بیمار تزریق می شد. در نتیجه درد بیمار در فواصل زمانی بین مصرف این داروها ادامه پیدا می کرد و به خوبی کنترل نمی شد. پمپ های درد به این منظور ایجاد شدند که با تزریق مداوم دارو شرایطی را ایجاد کنند تا بیمار در طول زمان لازم بی درد باشد. این دستگاه ها بیشتر برای بیماران بعد از اعمال جراحی به کار می روند اما موارد استفاده دیگری هم دارند.

 

 

کدام نوع دقیق تر است؟

پمپ درد دو نوع کلی دارد؛ یک نوع آن الکترونیکی است که معمولا در مراکز درمانی بیمارستان ها استفاده می شود و امکان کنترل دقیق دارو را فراهم می کند. این دستگاه از یک پمپ و یک کیسه نگه دارنده دارو تشکیل شده است و در زمان های لازم مقدار تعیین شده ای از دارو را به بیمار تزریق می کند. نوع دوم این پمپ ها مکانیکی و یک بار مصرف هستند. وجه مشترک بین این دو پمپ این است که محفظه های آن ها با داروهای مخدر، آرام بخش، مسکن و … یا ترکیبی از این داروها پر می شوند و مقدار تزریق دارو در هر دوی آن ها قابل تنظیم است. البته درجات پمپ های مکانیکی از قبل تعیین شده هستند و ما فقط قابلیت انتخاب یکی از آن ها را داریم اما تنظیمات پمپ های الکترونیکی دقیق تر است. به هر حال پزشک مربوطه با توجه به میزان درد و شدت بیماری تنظیمات را انتخاب می کند و دارو از طریق پمپ به صورت مداوم برای مدت زمان لازم مثلا 24 ساعت یا بیشتر به داخل رگ بیمار تزریق می شود.

 

پمپ چه زمانی به بدن وصل می شود؟

برای استفاده از پمپ درد بعد از اعمال جراحی معمولا دو روش وجود دارد روش اول این است که بعد از بیهوش شدن بیمار و قبل از شروع جراحی، پمپ به بدن وصل می شود که این روش در مورد بی حسی اپیدورال رایج تر است و در روش دوم هم پمپ در پایان عمل قبل از به هوش آمدن بیمار وصل و تزریق شروع می شود. به هر حال در هر دو روش موقعی که بیمار از حالت بیهوشی خارج می شود دردی نخواهد داشت یا دردش بسیار اندک خواهد بود.

 

با فشردن یک دکمه راحت می شوید

یکی از ویژگی های پمپ های درد این است که اگر بیمار با وجود تزریقات دقیق دستگاه در شرایط خاص و به دلیل خاص دچار درد اضافی شد می تواند با فشردن یک دکمه مقدار اضافه ای از دارو را به بدن خود وارد می کند البته استفاده از این دکمه نیز با محدودیت همراه است برای مثال پزشک می تواند دستگاه را طوری تنظیم کند که بیمار فقط هر 15 دقیقه یک بار یا هر یک ساعت یک بار بتواند دوز اضافی به خود تزریق کند. پمپ درد معمولا به ورید بیمار وصل می شود اما روش دیگری هم برای استفاده از آن وجود دارد در این روش یک کاتتر درد داخل فضای اپیدورال قرار می گیرد و به دستگاه یا پمپ درد وصل می شود. به این ترتیب داروهای ضد درد با تزریق اپیدورال وارد بدن می شوند. البته این روش شرایط و داروهای خاص خود را دارد و دقت متفاوتی را نسبت به روش های عادی بی حسی می طلبد.

 

 

آیا استفاده از پمپ درد عوارض دارد؟

اینکه پمپ درد عوارضی دارد یا نه، بستگی به این دارد که چه دارویی در آن استفاده می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/cesarean-delivery-pain/

rozbehmj بازدید : 35 دوشنبه 14 مهر 1399 نظرات (0)

در طول شبانه روز معمولا با برندهای زیادی سروکار داریم. مواد غذایی که از فروشگاه‌ها می‌خریم، تلفن همراهی که در دست داریم، لباس‌هایی که می‌پوشیم و …، قطعا همگی دارای برند‌های مختلف و متنوعی هستند. در بین تمامی این اسامی که در علم حقوق به نام برند مشهورند و روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، می‌شنویم که فلان محصول یک برند از کیفیت بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار است یا از این برند خاص کالایی خریداری کنید، بهتر است یا …، اما راز سر به مهر این برندها چیست؟ برای فهمیدن این پاسخ ما شما را به یک قدم قبل‌تر یا بهتر است بگوییم به سرچشمه‌ی اصلی یعنی ثبت برند تجاری در ایران می‌بریم. 

برند تجاری چیست؟

ثبت برند در ایران : طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا، برند یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر عنصر دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.

در فارسی واژه برند معمولا برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر برند دارای ماهیت اجتماعی است. نشان‌های تجاری برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

برند تجاری، علائم تجاری، صنعتی یا خدماتی، نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. این علایم ممکن است اسامی مرکب شامل نقش، تصویر و کلمه بوده یا به صورت اسم منطقه و شهر و غیره باشد.

ماده 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات در تعریف علامت تجاری می‌گوید: «علامت تجاری عبارت است از هر قسم علامتی، اعم از نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود.» از این ماده مستفاد می شود که نوع علامت جنبه حصری ندارد ، بلکه می تواند با توجه به ابتکار افراد برای شناسایی محصولات واحدهای تولیدی ، صنعتی یا خدماتی مانند حمل و نقل زمینی ، هوایی یا دریایی به صورت کلمات ، حروف، ارقام یا تصاویر باشد. علامت تجاری نه تنها باید با سایر علایم تجاری تمایز و تفاوت داشته باشد و با نوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهد ، بلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم شود.

 

شرایط ثبت برند

هر یکی از اشخاص حقیقی و حقوقی که خدمات یا محصولات خود را دارند می‌توانند نسبت به ثبت برند تجاری در ایران اقدام کنند.

شرکتی را تصور کنید که مراحل ثبت شرکت خود را در اداره ثبت شرکت‌ها انجام داده است و اکنون به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر برندی به نام این شرکت به ثبت نرسیده باشد، می‌تواند پس از ثبت شرکت اقدامات مربوط به ثبت برند تجاری خود را نیز انجام بدهد. یا پس از گذشت مدتی فعالیت، وقتی مطمئن شد که می‌تواند با موفقیت وارد رقابت با سایر شرکت‌ها شود، آنگاه نسبت به ثبت برند خود اقدام کند.

علاوه بر این اشخاص حقیقی نیز می‌توانند برند را به نام خود به ثبت برسانند. یعنی برای ثبت برند لزوما نیازی به ثبت شرکت نیست. ممکن است فردی عروسک‌های دست‌دوز تولید کند و بخواهد این عروسک‌ها را به نام خود به ثبت برساند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/trademark-registration-in-iran/

rozbehmj بازدید : 29 یکشنبه 13 مهر 1399 نظرات (0)

 

بستن شکم بعد از عمل سزارین

بارداری تغییرات زیادی در بدن به وجود می آورد و پوست شکم را شل و کشیده می کند که برای بسیاری از خانم ها این تغییر غیر قابل تحمل است . با افزایش ماه های بارداری شکم بزرگتر و کشیده تر می شود و با به دنیا آمدن کودک یکباره شکم خالی می گردد و دیگر مثل قبل از بارداری نمی شود بلکه پوست آن تا مدت زمان طولانی کشیده و شل باقی می ماند. برای جمع شدن شکم و رهایی از شل بودن آن پس از زایمان مادر بزرگ ها توصیه به بستن آن با یک پارچه می کنند که کار بسیار صحیحی می باشد اما شکل امروزی تر بستن شکم با پارچه بعد از زایمان پوشیدن شکم بند مخصوص همین کار است. بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند با بستن شکم بعد از عمل سزارین ، شلی عضلات کاهش یافته و شکم آنها صاف‌تر می‌شود اما این تصور غلط است. در یک کلام بگویم بستن شکم هیچ تاثیری بر کوچک شدن آن ندارد و تنها راه برگشتن به ظاهر طبیعی ورزش کردن است.

بستن شکم بعد از عمل سزارین با شکم بند

شکم بند برای حفاظت از بدن مادر بعد از زایمان طراحی شده است و به دور شکم بسته می شود. تمامی شکم بندهای موجود در بازار، شبیه هم نیستند بلکه انواع متنوع آن در دسترس است. بیشتر این شکم بندها نوارهای الاستیک پهن و قابل تنظیم دارند و معمولاً از زیر دنده تا پائین باسن را می پوشانند و اندکی به بدن فشار وارد می کند. انواع مختلف این محصول برای استفاده بعد از زایمان در بازار موجود است.

پیشینه بستن شکم بعد از عمل سزارین

بستن شکم پس از زایمان برای کوچک‌تر شدن شکم، تقویت عضلات و کاهش درد کمر از دیرباز مرسوم بوده است. در دوران بارداری، دیوار‌های شکم دچار کشیدگی می‌شوند تا فضا برای رشد جنین فراهم شود. همچنین سلول‌های چربی زیادی در منطقه شکم تجمع پیدا می‌کنند. کشیدگی عضلات بلافاصله پس از زایمان بهبود نمی‌یابد، بلکه پوست و چربی اضافی در اطراف شکم باقی می‌ماند. در گذشته اعتقاد بر این بوده است که بستن شکم با یک پارچه یا شکم بند بعد از زایمان به تقویت این عضلات کمک می‌کند.

شکم بند کشی مخصوص جمع کردن شکم

 وسیله ای طبی است و بعد از عمل جراحی شکم همانند سزارین مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شکم بندها نوارهای پهنی هستند که زایده یا حاشیه خاصی ندارند، با استفاده از چسب پارچه ای در اندازه های خیلی سفت تا متوسط روی شکم تنظیم شده و به بافت شکم فشار وارد می نماید.

مکانیسم عمل در شکم بندهای بعد از زایمان چگونه است؟

به عقیده پزشکان، هدف اصلی بستن شکم حمایت از شکم و تراز کردن آن تا زمانی است که اندام و عضلات شکمی بتوانند به حالت عادی بازگردند. شکم بند به رفع افتادگی و شلی پوست کمک می کند و نیز در صورت سزارین با جلوگیری از افتادن شکم روی بخیه ها، از شدت فشار وارد بر جای عمل می کاهد.

متخصصانی که در زمینه ورزش قبل و بعد از بارداری کار کرده اند، اذعان می دارند بستن شکم در کاهش درد، افزایش تحرک و تثبیت کف لگن مؤثر است و حتی به بهبود جدایش شکمی نیز کمک می کند. جدایش شکمی وضعیت فوق العاده در دوران بارداری دارند این نوع شکم بندها به آنها کمک می کند که هر چه سریعتر وزن و اندام قبل از بارداری خود را بدست آورند.

زمان بستن شکم بعد از عمل سزارین

برخی پزشکان معتقدند که بهتر است یک روز بعد از زایمان شکم بند را ببندید اما برخی می گویند خصوصا زمانی که سزارین شده اید باید مدتی بعد از زایمان برای بستن صبر کنید. در این خصوص حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بعد از سزارین

بهترین زمان بستن شکم بند بعد از سزارین 6 تا 8 هفته بعد از زایمان است. بعد از سزارین تا زمانی که زخم  بهبود نیافته است، حدود شش تا 8 هفته برای بستن شکم صبر کنید، اگر مشکلی ندارید می توانید از پزشک کسب تکلیف کنید.

شکم بند بعد از زایمان بر چه اساسی انتخاب می شود؟

می توانید شکم بند مناسب را از داروخانه بیمارستان بگیرید یا از فروشگاه های آنلاین سفارش دهید. برخی مادران برای روزهای اول بعد از زایمان و برای روزهای بعد که مقداری وزن از دست می دهند، شکم بندهایی با سایزهای مختلف تهیه می کنند. دو طرف شکم بند باید باز باشد و بر اساس میزان تنگی خفیف تا متوسط تنظیم شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/abdominal-ligation-after-cesarean-section/

rozbehmj بازدید : 24 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

اهمیت طراحی برند و انواع آن

برند یک نام، علامت یا طرح تصویری گرافیکی و یا ترکیبی از آن ها است. هدف از طراحی برند معرفی کالا و خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها برای جذب و ترغیب به خرید مشتری است. برند فرایندي جهت آگاهی و افزایش وفاداري مشتري به شمار  می رود. این فرایند نیازمند فرمانی از بالادست و آمادگی براي سرمایه گذاري برای آینده محسوب می شود  که نیاز به مدیریت صحیح تبلیغاتی به شیوه علمی و…دارد.

برندینگ چیست؟

برندینگ عبارتند از: تمایل به هدایت بازار، پیشی گرفتن از رقبا و ایجاد جایگاه برتر در رقابت و خدمات، تأمین بهترین ابزار براي تسهیل دسترسی کارکنان به مشتریان. هم چنین برند را می توان به چند دسته تقسیم کرد که به اجمال در ذیل مورد بررسی قرار گرفته است.

  • برند انفرادی: یک شرکت ممکن است بر اساس سیاست و راهبرد اختصاصی خود طراحی  شده باشد. بر  اساس  برنامه  خاص تصمیم گیری می  شود و برندهای مشخصی برای هر یک از محصولات و تولیدات داخلی  در نظر  گرفته می شود.
  • برندهای جمعی: برند های جمعی و هم خانواده به یک سری از محصولات خاص محدود می شود. به یک نام تجاری Brand Name که یک شرکت برای یک سری از محصولاتش اقتباس می کند.
  • برند شرکتی :ممکن است براساس تمام همه محصولات اسم شرکت کننده یا تولید کننده گذاشته شود. وقتی یک شرکت تولیدکننده محصولات متعددی دارد برند شرکتی استفاده می شود.

هدف از ثبت برند و نام تجاری  در سامانه ثبت برند چیست؟

هدف از ثبت برند، ثبت مالکیت و هویت سازمان شما محسوب می‌شود و با ثبت آن مالک نشانه (برند) می‌شوید؛ آن هم مالک انحصاری یعنی هیچ فرد یا سازمانی دیگری حق ندارد که بدون اجازه از شما استفاده تبلیغات و بر روی محصولات درج کند. هم چنین  این امکان را از لحاظ قانونی به شما  می‌دهد که علیه هر کسی که بدون اجازه از برند  شما یا حتی علامتی مشابه علامت شما استفاده نماید، در مراجع قانومی شکایت و پیگیری نمایید. ثبت برند می تواند برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود. برند هم چنین جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است.

 در صورت عدم قانون سازی و ثبت نشدن برند، شرکت های رقیب و یا شرکت هایی که به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند، به راحتی می توانند از  لوگو و یا محصولات شرکت شما کپی برداری کنند و روانه بازار و فروش کنند. در نتیجه سرمایه‌گذاری، مدیریت در بازاریابی یک محصول که چندین ماه و سال به طول انجامیده ممکن است از بین بیرود.

 اگر یکی از رقیبان و شرکت ها  از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری شما  استفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت شما می باشد و در اثر دقت نکردن به کیفیت محصول تولید شده و در نتیجه کالای رقیب را خریداری می کنند و این موجب از دست رفتن سرمایه گذاری و اهداف های پیشبردی شما می شود. این امر نه تنها سود شخص/ شرکت را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد، بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد. خصوصا اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد.

علائم تجاری قابل ثبت در سامانه ثبت برند کدامند؟

هر تصویر گرافیکی مانند کلمه، حرف، ترسیمات، عکس، رنگ  و یا از ترکیب آن ها که برای تشخیص کالاها یا خدمات به کار رود، علامت تجاری حساب  می ‌شود.  در برخی کشورها‌، اسلوگان و یا همان شعار  تبلیغاتی نیز برند و در ادارات ملی به عنوان علامت تجاری ثبت می ‌شود. بیشتر کشورها اجازه می‌ دهند شکل‌ هائی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده‌اند نیز ثبت  گردند، مانند    رنگ ‌ها، علائم سه بعدی (شکل یا بسته ‌بندی کالاها)، نشان‌ های قابل شنیدن (صداها) یا نشان‌ های قابل استشمام (بوها). با این حال، بسیاری از کشورها برای آن چه که به عنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند،  محدودیت‌هایی قائل شده‌اند و عمومآ اجازه ثبت نشان‌هائی را می‌ دهند که قابل رویت هستند یا می‌توان آن‌ها را به صورت گرافیک نشان داد.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/brand-registration-system/

rozbehmj بازدید : 140 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

سزارین سوم

معمولا کسانی که سزارین را انتخاب می کنند با این تفکر که نهایتا یک یا دو فرزند خواهند داشت، این جراحی را بسیار کم خطر دانسته و اکثر خطرات را به دفعات سوم و بیشتر نسبت می دهند. تا حدی می توان این مساله را تایید کرد که عوارض جدی سزارین با هر بار تکرار محتمل تر می شوند. اما به هر حال گاهی پیش می آید که بارداری و زایمان سزارین متاسفانه نافرجام مانده و جنین یا نوزاد از بین می رود و مادر برای بچه دار شدن باید یک بار دیگر باردار شده و سزارین دوم و سوم را انجام دهد. در ادامه به بررسی عوارض سزارین سوم خواهیم پرداخت.

 

 

تا چند بار می شود سزارین کرد؟

تا الان تحقیق جامعی راجع به اینکه دقیقا “چند بار ” سزارین را ایمن می دانیم یا مثلا از دفعه چندم باردایر و زایمان است انجام نشده است. اما چیزی که به اثبات رسیده است افزایش ریسک تمام عوارض و خطرات سزارین با هر بار تکرار است .

 

سزارین سوم و نگرانیهای اصلی با تکرار هر بار سزارین شامل موارد زیر میشوند:

  • ضعیف شدن دیواره رحم: هر برش رحم یک نقطه ضعف در دیواره رحم بر جای می‎گذارد. این امر می‎تواند با بارداری‎های بعدی تداخل کند.
  • مشکلات جفت: هر چه تعداد دفعات سزارین شما بیشتر باشد، خطر ابتلا به مشکلات جفت بیشتر می‎شود (از جمله پلاسنتا آکرتا یعنی زمانی که جفت بیش از اندازه عمیق و محکم به دیواره رحم متصل می‎شود و جفت سر راهی که در آن جفت بخشی یا تمام گردن رحم را می‎پوشاند).
  • آسیب‎‎های مثانه: این مشکل که در سزارین‎های اولیه محتمل اما غیر معمول هستند با تکرار سزارین افزایش می‎یابد. افزایش این خطر به این دلیل است که بافت زخم‎هایی که در دفعات پیشین شکل گرفته است ممکن است مثانه را به رحم متصل کرده باشد.
  • خونریزی سنگین: ممکن است خونریزی سنگین پس از هر عمل سزارینی پیش بیاید. خطر خونریزی شدید با بالا رفتن تعداد دفعات سزارین زیاد می‎شود. خطر نیاز به هیسترکتومی – برداشتن رحم – برای کنترل خونریزی شدید تهدید کننده زندگی نیز با افزیش تعداد تکرار سزارین‎ها افزایش می‎یابد.

عوارضی که با هر بار تکرار سزارین چندین برابر افزایش دارد

خونریزی های جدی: این خطر در همه ی سزارین ها تا حدی وجود دارد.اما با هر بار تکرار سزارین این خطر بیشتر می شود.معمولا علت آن چسبندگی جفت در محل بخیه های قبلی می باشد.

  • برداشتن رحم: گاهی در سزارین های تکراری آن قدر میزان خون ریزی افزایش می یابد که پزشک برای قطع خونریزی مجبور می شود که رحم را خارج کند.
  • آسیب به اعضای لگنی مثل مثانه: اگرچه این خطر در سزارین اول هم وجود دارد، ولی در سزارین های تکراری به دلیل چسبندگی های نا منظم مثانه به رحم جداسازی مثانه از رحم با سختی و خطر زیادی روبرو خواهد بود که گاها نتیجه ی آن آسیب به مثانه است.
  • اختلال در بارداری مجدد: شانس بارداری در افرادی که سزارین مکرر کرده اند کمتر است. چون برش های مکرر در دیواره رحم یک نقص محسوب می شودکه می تواند با روند لانه گزینی جنین تداخل کند.
  • مشکلات جفتی: در سزارین های بعدی این خطر وجود دارد که جفت در محل سزارین قبلی لانه گزینی کرده و بسیار عمیق به داخل دیواره رحم نفوذ کند. که این موضوع باعث خونریزی سنگین حین عمل و حتی گاهی برداشتن رحم می شود.
  • مشکلات دیگر مثل: پارگی رحم و بالابودن اختمال تزریق خون پس از زایمان ، چسبندگی های شدید و دردهای همیشگی و مزمن و یک مشکل اخیر هم “حاملگی نا به جا در محل بخیه و انسزیون قبلی رحم ” هست.

 

با سزارین چند بچه می توان به دنیا آورد

  • انجام زایمان سزارین با توجه به شرایط مادر و جنین انجام می شود. زیرا ممکن است مادر و یا جنین در شرایطی باشند و یا مادر به دلیل داشتن شرایط خاص بدنی قادر به انجام زایمان طبیعی نباشد.
  • تکرار هر زایمان سزارین، از زایمان قبلی پیچیده تر است. مطالعات نشان می دهند که پس از سه مرتبه عمل سزارین، خطراتی مادر را تهدید می کند و امکان زایمان طبیعی نیز پس از سه زایمان سزارین وجود ندارد و سزارین سوم و چهارم به دلیل پیچیدگی زیاد باید توسط پزشکی با مهارت و تجربه بالا انجام شود.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
  • https://drgitighiasi.com/third-cesarean-section
rozbehmj بازدید : 100 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

آموزش مراحل ثبت برند

هر کسب و کاری و هر شرکت یا تاجر یا تولیدکننده‌ای که محصول یا خدمتی برای ارائه داشته باشد می‌تواند برای کالا یا محصول خود مراحل ثبت برند را طی کند و ثبت برند تجاری انجام دهد. برای اینکار باید برند موردنظر خود را بر اساس قانون در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برساند و حق استعمال انحصاری این برند متعلق به کسی است که آن را به ثبت رسانده است. در نتیجه سایر تولیدکنندگان نمی‌توانند از این برند برای محصول یا کالای خود استفاده کنند. در ادامه به آموزش مراحل ثبت برند می پردازیم. با خوارزمی ثبت همراه باشید.

 

ویژگی‌های یک برند خوب چیست؟

یک برند خوب باید متمایز و مبتکرانه باشد.

یک برند خوب به خوبی نشان‌دهنده کیفیت و نوع محصول یا خدمت ارائه شده باشد، پیش از این توسط هیچ کسب و کاری مورد استفاده قرار نگرفته باشد. به خوبی به خاطر سپرده شود،‌ نباید گمراه کننده و القا کننده یک موقعیت جغرافیایی اشتباه باشد،‌ نباید در بردارنده یک صفت کلی برای آن دسته از محصولات باشد. برای مثال نمی‌توان برای یک خوراکی برندی با نام خوشمزه را انتخاب کرد و درنهایت نباید علامتی باشد که با شرع و قانون و عرف جامعه در تعارض باشد.

یکی از مراحل ثبت برند این است که باید به سایت ثبت شرکت‌ها به آدرس iripo.ssaa.ir مراجعه کنید.

در این سامانه می‌توانید به شکل اینترنتی نشان خود را ثبت کنید. پیگیری مراحل ثبت برند تجاری هم از همین سایت قابل انجام است. برای شروع کار باید مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید تا در آینده و در پروسه درخواست ثبت برند ، آن‌ها را در سامانه بارگزاری کنید.

پس از ورود به سایت باید نوع اظهارنامه خود را مشخص کنید. بعد از آن باید به شکل زیر مراحل را طی کنید:

مرحله اول

گزینه یکی از مدیران را برای شخص تقاضا دهنده انتخاب کنید و اطلاعات این شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و یک شماره تماس در سامانه وارد کنید که اطلاعات بعدی از طریق آن به شما فرستاده شود. اگر یک وکیل مراحل ثبت برند را انجام می‌دهد باید گزینه مربوط به آن را انتخاب کند.

مرحله دوم

در قسمت انتخاب کالا اگر شماره طبقه کالا را می‌دانید آن را وارد کنید و در غیراینصورت نام محصول را وارد کنید تا طبقه آن هم توسط سایت مشخص شود.

مرحله سوم

مدارک موردنیاز را که اسکن کرده‌اید در سایت بارگزاری کنید. اگر تعداد مدارک چند مورد بود از طریق گزینه افزودن ضمائم اختیاری مدارک بیشتر را آپلود کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله کافیست اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد نموده‌اید را تایید نمایید.

مرحله پنجم

هزینه اولیه مراحل ثبت برند تجاری را واریز کنید. پس از آن شماره اظهارنامه و رمز شما با پیامک به اطلاعتان می‌رسد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/learn-the-steps-of-brand-registration/

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 117
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 1,993
  • بازدید کلی : 8,336