loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 23 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

ثبت یک شرکت بازرگانی به چه نحو می باشد ؟ این نوع شرکت ها در چه حیطه ای فعالیت می کنند ؟ آیا برای اقدام به واردات و صادرات کالاها لازم است که شرکت بازرگانی تشکیل دهیم ؟ هزینه های مربوط به امور بازرگانی به چه نحو می باشد؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به پاسخ به این سوالات بپردازیم و شما را در راه ثبت شرکت های بازرگانی در کم ترین زمان یاری فرماییم. تا انتهای این مقاله با خوارزمی ثبت همراه باشید تا به بررسی سامانه ثبت شرکت بازرگانی بپردازیم.

ثبت شرکت بازرگانی

امروزه با پیشرفت گسترده ی صنعت و تجارت موجب شده فعالان اقتصادی برای اینکه ماهیت حقوقی به خود بگیرند بهتر است ثبت شرکت انجام دهند این فعالان اقتصادی در واقع با اینکار از طرف قانون به رسمیت شناخته می شوند و فعالیتشان بدون بروز هر گونه مشکل روند قانونی خود را طی می کنند و اداره مالیات نیست بر همین اساس از آنها حمایت خواهد نمود

بر همین اساس اقدامات لازم را برای ثبت شرکت بازرگانی انجام میدهند .

باید بدانید در شرکتهای بازرگانی باید در موضوع شرکت مواردی چون خرید و فروش ، توزیع ، صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی ، اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینار ها و همایش های داخلی و خارجی .

انواع شرکت بازرگانی

شرکت های سهامی خاصشرکت های سهامی عامشرکت های با مسئولیت محدودشرکت های مختلط سهامیشرکت های تضامنیشرکت های مختلط غیر سهامیشرکت های نسبیشرکت های تعاونی

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

شرایط لازم برای ثبت شرکت بازرگانی این است که ابتدا باید  نوع شرکتی که باید به ثبت برسد را مشخص نمایید زیرا براساس نوع شرکت است که تعداد شرکا ، مدارک مورد نیاز مشخص می شود بر همین اساس ما به دو نوع روش می توانید شرکت بازرگانی را به ثبت برسانیم ( سهامی خاص، مسئولیت محدود )

برای ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص ابتدا باید بدانید حداقل اعضا 3 نفر و 2 بازرس میزان سرمایه ی اولیه 100 هزار تومان

مدارک مورد نیاز برای شرکت بازرگانی سهامی خاص

ارائه کپی از تمامی مدارک شناسایی اعضای شرکت بازرگانی ( کارت ملی و شناسنامه)ارائه اقرار نامه شرکت بازرگانیارائه مجوز فعالیت شرکت بازرگانی در صورت مجوزی بودن شرکتتسلیم گواهی نماینده رسمی یا همان وکالتنامه (در صورتی که وکیل کارهای ثبت را انجام داده باشد)

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی مسئولیت محدود

کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.دو برگه از فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداراندو برگه از فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداراناخذ مجوزهای لازم برای ثبت ، زمانی که شرکت برای ثبت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد

انتخاب نام برای شرکت بازرگانی

زمانی که میخواهید برای شرکت بازرگانی خود نامم شرکت انتخاب نمایید باید به این نکات دقت کنید ابتدا اسم انتخابی شما باید ریشه ی فارسی داشته باشد و از لغت نامه ی دهخدا می توان برای انتخاب این نام ها یاری جست و اسامی هیچ کدام نباید منافع با شئونات اسلامی و انقلاب و جمهوری اسلامی داشته باشد قبلا نیز در شهری که می خواهید شرکت خود را به ثبت برسانید به ثبت نرسیده باشد.

یک نکته ی بسیار مهم و حائزه اهمیت این است که هیچ کدام از اسامی انتخابی شما نباید از واژه های مهندس ، مهندسی ، حقوقی ، تولیدی ، مشاور ساختمانی که معرف موضوع فعالیت است نباید در اسامی استفاده شود

سرمایه در شرکت بازرگانی

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم شرکت بازرگانی انواع مختلفی دارد که عبارت است از : سهامی خاص، مسئولیت محدود،تضامنی و… که طبق قانون تجارت سرمایه شرکت ها نباید از 100 هزار تومان کمتر باشد . و بیشتر بودن سرمایه باعث بالا رفتن اعتبار در شرکت می شود شرکت های بازرگانی نیز به دلیل نوع کاری که دارند سرمایه هر چه بیشتر باشد اعتبار شرکت نیز بالا تر می رود . میزان درصد سهم هر نفر هم در شرکت بازرگانی با توجه به نوع شرکت تقسیم می شود.

نحوه تاسیس شرکت بازرگانی

برای ثبت شرکت بازرگانی ابتدا باید مشخص نماید که آیا می خواهید شرکت تان را خودتان و یا توسط یک وکیل به ثبت برسانید

درصورتی که میخواهید این کار توسط خود شما انجام شود باید بدانید که شما نیازمند یک سری اطلاعات اولیه هستید و سپس می توانید برای ثبت اقدام نمایید.

اما اگر هدفتان این است شرکت تان توسط یک وکیل کار آزموده به ثبت برسد فقط کافی است مدارک مورد نیاز را تکمیل و منتظر ثبت شرکت خود بمانید .

موضوع فعالیت شرکت بازرگانی

موضوع فعالیت در شرکت های بازرگانی با توجه به نام خود شرکت ( بازرگانی ) به گونه ای مشخص است در این نوع شرکت ها باید حتما معاملات ، صادرات و واردات، خرید و فروش قید گردد که این موارد یا در ایران و یا در خارج از ایران انجام می شوند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 17 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

آیا شانس بارداری بعد از لاپاراسکوپی کم می‌شود؟

جراحی لاپاراسکوپی به منظور حذف فیبروئید‌ها، برداشتن ضایعات آندومتریوز یا باز کردن لوله‌های رحمی انجام می‌شود. در واقع جراحی لاپاراسکوپی شانس بارداری بعد از لاپاراسکوپی را افزایش می‌دهد. اگرچه در بعضی از موارد لاپاراسکوپی می‌تواند بر روی بارداری فرد تاثیر بگذارد چرا که هر گونه جراحی شکم یا لگن ممکن است سبب ایجاد زخم و چسبندگی در حفره لگنی شود هر چند در جراحی لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز این مسئله کمتر دیده می‌شود. زخم ایجاد شده در بافت (برای مثال اگر لوله رحمی در فرد آسیب دیده باشد) می‌تواند در بارداری بعد از لاپاراسکوپی خلل ایجاد کند. در ادامه این مقاله خوارزمی به بررسی بارداری بعد از عمل کیست تخمدان می پردازیم با ما همراه باشید.

 

بارداری بعد از لاپاراسکوپی چگونه امکان پذیر است؟

بهبودی کامل بعد از لاپاراسکوپی. فرد باید تا چند مدت استراحت کند تا زخم ناشی از جراحی کاملا التیام پیدا کند.

داشتن تغذیه مناسب. بعد از جراحی لاپاراسکوپی تا چند روز غذای سبک مصرف کنید. نان تُست، مایعات، ژله و آبمیوه برای درد‌های شکمی مناسب هستند. بعد از آن می‌توانید به رژیم غذایی معمول خود بازگردید.

نداشتن رابطه جنسی تا چند روز. معمولا توصیه می‌شود تا بهبودی کامل زخم حداقل تا سه روز فعالیت جنسی نداشته باشید. اگر فرد در حین رابطه جنسی درد داشته باشد باید استراحت بیشتری داشته باشد. فعالیت جنسی خود را با مشورت پزشک آغاز کنید. در صورت داشتن هر گونه درد و خونریزی واژینال فورا پزشک خود را مطلع سازید.

ردیابی چرخه قاعدگی. بعد از لاپاراسکوپی فرد باید چرخه قاعدگی خود را ردیابی کند. این کار به او کمک می‌کند تا بهترین زمان را برای داشتن رابطه جنسی انتخاب کند. بدین ترتیب احتمال بارداری بعد از لاپاراسکوپی بیشتر می‌شود.

داشتن رابطه جنسی در زمان تخمک‌گذاری. بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی یک تا دو روز قبل از تخمک‌گذاری و روز تخمک‌گذاری است. با این روش به احتمال بیشتر یک اسپرم سالم در لوله‌های فالوپ منتظر آزاد شدن تخمک است و احتمال بارداری بعد از لاپاراسکوپی بیشتر است.

 

بارداری بعد از عمل کیست تخمدان : تأثیر لاپاراسکوپی کیست تخمدان بر روی باروری

لاپاراسکوپی یکی از روش‌های جراحی با کمترین حالت تهاجمی است که معمولاً برای تشخیص یا درمان ناباروری استفاده می‌شود. یکی از جراحی‌های لاپاراسکوپی در خانم‌ها، درآوردن کیست تخمدان است. از آنجا که این نوع جراحی خیلی رایج است، برای خانم‌ها معمولاً این سؤال مطرح است که آیا جراحی لاپاراسکوپی کیست تخمدان بر روی شانس بارداری آن‌ها اثر می‌گذارد؟ اگر چه پاسخ به این سؤال از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است، اما خبر خوب این است که احتمال اینکه عمل لاپاراسکوپی بر بارداری خانم‌هایی که لاپاراسکوپی کیست تخمدان داشته‌اند اثر بگذارد، خیلی نادر است. حتی در بسیاری موارد، شانس بارداری را افزایش می‌دهد. البته گزارش شده است که بیش از یک سوم از خانم‌هایی که کیست تخمدان داشته‌اند، بدون هیچ درمانی به طور طبیعی باردار می‌شوند.

در زیر به مواردی که لاپاراسکوپی ممکن است بر توانایی بارداری شما اثر بگذارد، اشاره می‌کنیم:

  • زمان بهبودی: اگر شما قصد دارید که به صورت طبیعی باردار شوید، انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی کیست تخمدان بر زمان بارداری شما اثر می‌گذارد. بدین معنی که بعد از عمل حدود ۳-۵ روز یا حتی چند هفته زمان لازم است تا بهبود یابید. وجود درد و نفخ بعد از عمل لاپاراسکوپی طبیعی است و لازم است که مدتی به بدنتان استراحت دهید تا التیام یابد. به طور کلی، پزشکان پیشنهاد می‌کنند که تا وقتی زخم شما به طور کامل التیام نیافته است، از مقاربت و دیگر فعالیت‌های فیزیکی خودداری کنید. به بدن خود اهمیت دهید، به اندازه کافی استراحت کنید، موادغذایی سالم و به اندازه کافی مصرف کنید، از محل زخم مراقبت کنید و اگر احساس درد شدید کردید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • زخم ناشی از لاپاراسکوپی: هر زمانی که شما عمل جراحی مربوط به رحم (یا به طور کلی هر نوع جراحی دیگر) را انجام دهید، احتمال بروز زخم و چسبندگی در رحم وجود دارد. اگر چه احتمال ایجاد آن با لاپاراسکوپی نسبت به دیگر جراحی‌ها مثل روش‌های جراحی باز، کمتر است. در بعضی موارد، این زخم ممکن است باعث شود که بارداری شما با مشکل مواجه شود. در جراحی لاپاراسکوپی، میدان دید و میزان درجه آزادی دست جراح کمتر است، از این رو میزان نیرویی که جراح نیاز است که اعمال کند بسیار چالش‌برانگیز است. این بدان معنا است که مهارت و آموزش جراح جهت کاهش میزان اثرات جانبی چون ایجاد زخم‌های داخلی بسیار اهمیت دارد.
  • اگر شما مشکل بارداری داشته باشید و مشکوک باشید به اینکه زخم باقی مانده در شانس بارداری شما نقش دارد، پزشک ممکن است توسط اولتراسوند رحم شما را بررسی کند. در این روش، ماده کنتراست‌زا (رنگی) از طریق یک کاتتر به داخل رحم شما فرستاده می‌شود و در این مدت زمان توسط تابش اشعه ایکس، تصویربرداری انجام می‌شود. با این روش، پزشک می‌تواند ببیند که آیا لوله‌های فالوپ باز هستند یا اینکه بسته شده‌اند. در این حالت ممکن است یک عمل لاپاراسکوپی دیگر بر روی شما انجام شود ولی در این مورد بهتر است که برای بارداری، عمل IVF یا لقاح مصنوعی را انجام دهید.
  • در صورتی که قصد انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی کیست تخمدان را دارید یا اینکه قبلاً این عمل را انجام داده‌اید، درباره میزان شانس بارداری خود نگران نباشید زیرا احتمال ناباروری بسیار کم است. با این حال، اگر بسیار نگران هستید که عمل لاپاراسکوپی که قبلاً انجام داده‌اید بر شانس باردار شدن شما خیلی اثر بگذارد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به پزشک متخصص مراجعه و با او مشورت کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 22 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

کیست تخمدان یکی از بیماری های شایع در میان زنان به شمار می آید، که روش درمان آن با توجه به شرایط فرد متفاوت می باشد. در این مقاله قصد داریم به روش های درمان جراحی کیست تخمدان  با لاپارسکوپی بپردازیم، که کدام جراحی با توجه به شرایط او مناسب و به دور از عارضه خواهد بود. با ما همراه باشید تا فواید عمل کیست تخمدان را بررسی کنیم.

درمان کیست تخمدان با لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی یک شیوه جدید جراحی در رشته زنان است که در چند سال اخیر خیلی از متخصصین از این روش برای درمان بیماری ها استفاده می نمایند. در صورتی که متخصص زنان در زمینه لاپاراسکوپی تبحر لازم و کافی را داشته باشد، این جراحی می تواند درمان بسیار موفق و مفید باشد و جایگزین مناسب برای روش های قدیمی جراحی باز محسوب شود.

درمان کیست های تخمدان با توجه به شدت بیماری و نوع کیست متفاوت می باشد و تمامی کیست ها نیازی به جراحی نخواهند داشت و اکثر آن ها با دارو درمانی و گذشت زمان بهبود می یابند. در صورتی که تعداد زیادی از آن ها نیاز به جراحی خواهند داشت.

فواید عمل کیست تخمدان و لاپاراسکوپی

عمل کیست تخمدان به دو صورت باز و لاپاراسکوپی صورت می گیرد، که روش ارجح جراحی های کیست تخمدان، جراحی لاپاراسکوپی یا بسته می باشد. در حقیقت جراحی لاپاراسکوپی به چند دلیل در اولویت می باشد که عبارت است از:

عمل کیست تخمدان با لاپاراسکوپی از طریق چند سوراخ کوچک بر روی شکم انجام می شود ولی در جراحی باز یک برش زیر شکم داده می شود و در برخی موارد متخصص لاپاراسکوپی مجبور خواهد بود برشی دیگر بر روی شکم به صورت عمودی بدهد، لذا مهمترین موضوع در زنان زیبایی شکم است، که در جراحی لاپاراسکوپی رعایت می شود و جراحی تنها از طریق چند سوراخ انجام می گردد.

فواید عمل لاپاراسکوپی کیست تخمدان

شایان ذکر است، که در جراحی لاپاراسکوپی محل جراحی زودتر بهبود می یابد و اسکار زخم کمتری باقی خواهد ماند.

همچنین به دلیل آنکه جراحی تنها از طریق چند ابزار انجام می شود و به هیچ عنوان از دست استفاده نمی گردد، لذا درد پس از جراحی و چسبندگی پس از جراحی در نواحی داخل شکم، لگن و نواحی بسیار مهم باروری بسیار کمتر خواهد بود.

با توجه به اینکه جراحی لاپاراسکوپی برای زنان و دختران جوان انجام می شود، لذا این روش جراحی بسیار سودمند خواهد بود و با کمترین میزان استفاده از دست، چسبندگی های پس از جراحی و عوارض ناشی از آن که مهمترین آن عوارض ناباروری است، همراه خواهیم بود.

از دیگر دلایل استفاده از جراحی لاپاراسکوپی بزرگنمایی در حین جراحی است، زمانی که جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود، طی جراحی تصاویر چندین برابر بزرگتر قابل مشاهده خواهد بود و همین امر موجب می شود تا دقت جراحی افزایش یابد.

البته نتیجه این جراحی به تبحر پزشک بستگی دارد و در صورتی که متخصص لاپاراسکوپی تبحر بالایی داشته باشد، انجام جراحی دقیق تر و ظریف تر انجام می شود، همچنین بخیه ها سریع تر و دقیق تر انجام می گردد و فعالیت تخمدان حفظ خواهد شد و مشکلی برای تخمدان به وجود نخواهد آمد.

چه افرادی کاندید مناسب عمل کیست تخمدان هستند؟

لازم است بدانید هر فردی کاندید مناسب عمل کیست تخمدان نیست و نیاز است بیماری که به پزشک مراجعه می کند یک بررسی کلی در مورد آن صورت بگیرد تا ببینیم چه روشی برای بیمار مناسب تر است .

بیمار باید از نظر قلبی، عروقی و ریوی بررسی شده باشد . زیرا در لاپاراسکوپی داخل شکم بیمار گاز زده می شود و پوزیشن بیمار به حالت برعکس قرار می گیرد، ممکن است فشار بر روی قلب و عروق وارد شود بنابراین لازم است حتماً بیمار از لحاظ سوابق بیماری بررسی های لازم انجام شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 28 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

همانطور که مشاهده می کنیم افراد برای ادامه دادن زندگی به یکسری محصولات احتیاج دارند که شاید این محصول در کشورشان تولید نشود در نتیجه باید کالا را از کشور مورد نظر وارد کنند و یا اینکه در کشورشان محصول به دلیل شرایط مناسب بیشتر تولید شود.در نتیجه برای تامین اقتصادی این کالاها را صادر می کنند. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر با یک شرکت  بازرگانی صادرات و واردات آشنا شوید.

حال به معنی صادرات و واردات می پردازیم. در لغتنامه صادرات به این معنا می باشد که کالایی را از جایی به جای دیگر چه از داخل به خارج و یا در شهرهای دیگر فرستاده شود گفته می شود ولی اگر بخواهیم در خصوص گمرک این تعریف را ارائه دهیم به خارج شدن کالا از گمرک کشور صادرات گفته می شود. اگر خروج کالا از کشور را در نظر بگیریم صادرات به دو دسته ی موقت و قطعی تقسیم شده است

شرکت بازرگانی صادرات و واردات

  • موقعیت رقابتی در بازارهای جهانی حفظ می شود.
  • افزایش کیفیت محصول
  • افزایش مهارت کارکنان
  • زمانی که در بازار داخلی دچار رکود شود می تواند در خارج دارای بازار مناسبی باشد.

واردات به کالاهایی گفته می شود که در کشوری ساخته شده و از طریق تجارت به کشورهای دیگر وارد می کنند. واردات نیز مانند انواع صادرات به دو صورت قطعی و موقت تقسیم می شود.

طبق ماده دوم قوانین صادرات و واردات، کالاها به سه قسمت کالای مجاز، مشروط و ممنوع تقسیم شده است که کالاهای مجاز به کالاهایی گفته می شود که نیاز به مجوز نخواهد داشت، کالاهای مشروط به کالاهایی گفته می شود که برای صادر و وارد کردن آن نیاز به مجوز دارد و کالاهای ممنوع به کالاهایی گفته می شود که به دلیل قوانین اسلامی وارد و یا صادر کردن آن ممنوع می باشد.

هنگامی که افراد تصمیم به وارد کردن کالاهای دولتی و یا غیردولتی را گرفته باشند باید برای اخذ مجوز ورود کالا به وزارت بازرگانی مراجعه نمایند زمانی که فردی بعنوان مسافر وارد کشور شود علاوه بر بار خود می تواند کالاهای مورد نظر خود را که جنبه ی تجاری نداشته باشد با پرداخت گمرک و سود بازرگانی، می تواند کالای مورد نظر را ترخیص نماید.

زمانی که به صادرات و واردات کالا می پردازید باید به اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید. کارت بازرگانی را اتاق بازرگانی و صنایع و معادن صادر می کند.

انواع شرکت بزرگانی صادرات و واردات قابل ثبت

  • شرکت سهامی (این نوع شرکت به دو صورت سهامی عام و خاص تقسیم شده است.)
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت نسبی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت غیر مختلط سهامی
  • شرکت تعاونی

ثبت شرکت بازرگانی  صادرات و واردات در قالب شرکت سهامی خاص

نوعی شرکت بازرگانی است که کلیه ی سرمایه شرکا به سهام تبدیل شده در نتیجه میزان مسئولیت هر یک به مقدار سهام آن بستگی دارد. زمانیکه شرکت در این قالب به ثبت رسد شرکت ثبت شده به امور تجاری می پردازد. در این نوع شرکت تعداد سهامداران نسبت به سهامی عام کمتر بوده و مجمع عمومی در این نوع شرکت وجود ندارد.

شرایط ثبت در قالب سهامی خاص

-حداقل سرمایه مورد نیاز 1،000،000 ریال باشد. ( یکصد هزار تومان )

-ابتدا 35 درصد از سرمایه پرداخت شود.

-پروسه 20 روز کاری بطول می انجامد.

-واژه ی سهامی خاص قبل و یا بعد از نام شرکت بطور واضح و خوانا ذکر شود.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.

-زمانی که امور توسط وکیل انجام می شود باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند.

شرکت صادرات و واردات در قالب مسئولیت محدود

یکی از رایج ترین شرکت ها، شرکت بامسئولیت محدود است که بیشتر بین دوست، آشنایان و خانواده تشکیل می شود در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت می باشد.

شرایط لازم

-این نوع شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود.

-حداقل سرمایه مورد نظر 1000000میلیون ریال می باشد.

-این پروسه 15 روز کاری بطول می انجامد.

مدارک مورد نیاز

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.

-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران

-دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران

-دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران

-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 28 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

کیست تخمدان یکی از شایع ترین بیماری ها در بین زنان است، که متاسفانه خیلی از خانم ها از علت این بیماری و راه های درمان آن بی اطلاع هستند . کیست تخمدان بیماری است که از تشکیل یک یا چند کیست غیر طبیعی در تخمدان بوجود می آید. این کیست ها که حاوی مایع هستند، درون تخمدان یا روی آن رشد می کنند. این بیماری به انواع مختلفی دسته بندی می شود و شایع ترین آن کیست های فولیکولی است که در یکی از فولیکول های تولید کننده تخمک ایجاد می شود و تمام زنان در مقاطعی از زندگی به کیست های فولیکولار مبتلا می شوند. عمل کیست تخمدان یا لاپارسکوپی یکی از راه حل های درمان کیست تمخدان است.

بیشتر این کیست ها خودبه خود یا با مصرف قرص های پیشگیری از بارداری ظرف 6 تا 8 هفته از بین می روند و اغلب موجب بروز مشکل نمی شوند. شایع ترین توده های تخمدان که در سنین 22 تا 45 سالی بروز می کنند، توده های کیستیک هستند. به طور کلی حدود 80 تا 85 درصد این توده ها خوش خیم هستند و باعث بروز سرطان نمی شوند.

تخمدان ها دو عضو کوچک در دو طرف رحم هستند که هورمون های استروژن که موجب قاعدگی می شود را تولید می کنند. هر ماه، تخمدان ها تخمک آزاد می کنند. این تخمک ها که به صورت بالقوه قابلیت بارور شدن را دارند، راه خود را از لوله فالوپ به سمت رحم باز می کنند. این چرخۀ آزاد شدن تخمک را تخمک گذاری می نامند.

 

عوامل ایجاد کیست تخمدان

کیست ها کیسه های کوچک پر از مایع هستند که می توانند در تخمدان ها به وجود آیند. کیست ها بسیار شایع هستند و به طور خاص در طول سال های بچه زایی شایع هستند.

انواع مختلف کیست تخمدان وجود دارد. شایع ترین آن، کیست عملکردی است که در طول دوران تخمک گذاری شکل می گیرد. شکل گیری کیست زمانی اتفاق می افتد که یا تخمک آزاد نشده است یا فولیکولی که تخمک در آن شکل می گیرد، پس از آزاد شدن تخمک از بین نرفته است.

انواع کیست تخمدان عبارتند از:

Polycystic Ovaries: در سندرم PCOS، فولیکول هایی که معمولاً تخمک ها در آن ها رشد می کنند، قادر به باز شدن نیستند و کیست شکل می گیرد.

 

اندومتریومس: در زنانی که اندومتریوز دارند، بافت دیوار داخلی رحم در ناحیه ای خارج از رحم رشد می کند و این شامل تخمدان ها نیز می شود. این عارضه ممکن است بسیار دردناک باشد و بر باروری اثر گذارد.

 

Cystadenomas: این نوع کیست ها از سلول های سطح خارجی تخمدان ایجاد می شود و معمولاً پر از مایع است.

Dermoid Cysts: این نوع کیست شامل بافتی شبیه بافت دیگر قسمت های بدن است همچون پوست، مو و دندان.

 

علائم

اغلب کیست های تخمدان هیچ علائمی ندارند. ممکن است هیچ گاه متوجه نشوید که کیست دارید مگر اینکه به منظور انجام آزمایش لگن، پزشک خود را ملاقات کنید. کیست های تخمدان در صورتی که دچار پیچش، خونریزی یا پارگی شوند ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات شوند.

اگر هر کدام از علائم زیر را داشتید باید به پزشک مراجعه کنید چرا که این علائم ممکن است مربوط به تومور تخمدان نیز باشد

 

  • درد یا نفخ در ناحیه شکم
  • اشکال در دفع ادرار یا نیاز مکرر به دفع ادرار
  • درد مبهم در ناحیه کمر
  • درد در حین رابطه جنسی
  • قاعدگی دردناک و خونریزی غیر طبیعی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • از دست دادن اشتها یا احساس سیری سریع

 

عمل کیست تخمدان

سیستکتومی تخمدان به روش لاپاروسکوپی نوعی جراحی با حداقل تهاجم است که در آن برش های کوچکی بین 5/0 تا 1 سانتیمتر در دیواره شکم ایجاد می گردد که از طریق آن لاپاروسکوپ وارد بدن می شود. لاپاروسکوپ به جراح اجازه می دهد که داخل شکم و لگن را ببیند. حفره شکمی نیز با استفاده یک گاز قابل جذب (معمولاً دی اکسیدکربن) پُر می شود تا بدین وسیله قابل دیدن باشد. ابتدا از لاپاروسکوپ برای تعیین محل کیست استفاده شده سپس پزشک یک یا دو برش دیگر ایجاد می کند تا بتواند از طریق آن ها کیست را خارج کند. در این جراحی تمام سعی جراح بر این است که در حین برداشتن کیست تخمدان، بخش اعظم تخمدان دست نخورده باقی بماند چرا که وجود آن برای باروری ضروری است. بیمار حین انجام جراحی، در بیهوشی کامل خواهد بود و معمولاً در همان روز قادر است به منزل برگردد.

مزایای لاپاروسکوپی نسبت به جراحی سیستکتومی سنتی تخمدان این است که بیمار مدت زمان کمتری پس از عمل جراحی در بیمارستان می ماند؛ زمان ریکاوری کوتاه تر بوده و بیمار درد کمتری دارد. همچنین از آنجا که ابزارهای جراحی کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر بافت تخمدان در امان است، و زخم کمتری ایجاد می شود. و چسبندگی پس از عمل کمتر است. به طور خاص در مواقعی که باروری بعدی مدنظر باشد، به دلیل کاهش آسیب به تخمدان و چسبندگی کمتر پس از عمل، لاپاروسکوپی توصیه می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 78 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

قبل از شناخت مراحل ثبت شرکت خدماتی ابتدا بهتر است تعریف شرکت خدماتی را بیان کنیم و سپس در مورد شرایط، مدارک و طریقه ثبت شرکت خدماتی صحبت کنیم. در قانون جمهوری اسلامی ایران به شرکت هایی شرکت خدماتی گفته می شود که فعالیت اصلی آن ها ارائه خدمات باشد. این خدمات شامل موارد زیر می شود:

  • حمل و نقل
  • تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات
  • امور آشپزخانه و رستوران
  • خدمات عمومی(نظیر نامه رسانی، تلفنچی، تنظیفات، نگهبانی، امور آبدارخانه، پیشخدمتی)
  • نگهداری و خدمات فضای سبز
  • چاپ و تکثیر
  • امور بهره برداری از تاسیسات است.

موارد ارائه شده از اصلی ترین نوع فعالیت های شرکت های خدماتی به شمار می رود. البته هر شرکت با توجه به حوزه فعالیت خود می تواند یک یا چند مورد از آنها را در اساسنامه خود قید کند.

چگونگی ثبت شرکت خدماتی

برای شناخت مراحل ثبت شرکت های خدماتی محدودیت خاصی وجود ندارد و صرفا موارد یک و شش نیاز به مجوزهای مخصوص خود دارند. برای ثبت این نوع از شرکت ها، ابتدا باید قالبی که می خواهید شرکت در آن ثبت شود را مشخص کنید و سپس به سراغ باقی کارهای ثبت بروید. باتوجه به شرکت های خدماتی زیادی که در ایران به ثبت رسیده اند می توان گفت ثبت شرکت به صورت با مسئولیت محدود، می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. زیرا کمتر بودن تعداد اعضا، عدم نیاز به واریز سرمایه اولیه، نامحدود بودن مدت فعالیت هیئت مدیره،سهولت تغییرات در شرکت و مواردی از این دست، شرکت با مسئولیت محدود را به گزینه ای مناسب برای ثبت شرکت های خدماتی بدل کرده است. از همین رو ابتدا به ثبت شرکت خدماتی در قالب شرکت بامسئولیت محدود می پردازیم.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

شرایط:

  • تعهدبا پرداخت کل سرمایه
  • داشتن حداقل سرمایه ی ۱۰۰هزارتومان
  • وجود حداقل ۲نفرعضو

مدارک:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • اقرارنامه ی امضاشده
  • مجوز در صورت نیاز

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

شرایط:

  • وجود حداقل ۳نفرعضو و ۲نفربازرس
  • داشتن حداقل سرمایه ی ۱۰۰۰۰۰تومان
  • پرداخت نقدی حداقل ۳۵ درصد از سرمایه

مدارک:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • اقرارنامه امضا شده
  • مجوز در صورت نیاز

مراحل ثبت شرکت خدماتی

بعد از آماده کردن شرایط و مدارک اولیه، باید اساسنامه و اظهارنامه را تهیه و صورتجلسه مجمع عمومی را برگزار کنید. بعد از طی این مراحل ثبت شرکت خدماتی باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و همراه با ارائه مدارک برای شرکت، اسم مورد نظرتان را پیشنهاد کنید. بعد از تعیین نام، کارشناس آن را بررسی خواهد کرد و نتیجه را به شما اعلام می کند. آخرین مرحله برای اینکه شرکت خدماتی خود را ثبت کنید، منتشر کردن شرکت در روزنامه است.

استثنا مراحل ثبت شرکت خدماتی

همانطور که در بالا گفته شد، ثبت شرکت های خدماتی دو استثنا دارد. دو مورد از شرکت های خدماتی برای ثبت احتیاج به مجوز دارند. در صورتی که فعالیت شرکت مرتبط با چاپ یا حمل و نقل باشد، باید مجوز های خاصی را دریافت کنید. برای ثبت شرکت مربوط به حمل و نقل بار (باربری) و حمل و نقل مسافر برون شهری(مسافربری) باید به ترتیب از پایانه های باربری و مسافربری مجوز های لازم را دریافت کنید و برای ثبت شرکت چاپ، باید از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مجوز بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 24 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

برای شناخت تفاوت چسبندگی لگن با چسبندگی رحم ابتدا باید توضیح مختصری درباره هر کدام از این بیماری بدهیم.قسمت داخلی رحم مانند یک بادکنک است که دیوارهای جلو و عقب در برابر یکدیگر صاف هستند. رحم با پوششی به نام آندومتر محصور شده است. در دوران قاعدگی، لایۀ سطحی (بالای) آندومتر ریخته می‌شود.هنگامی که یک زن باردار می‌شود، جنین در آندومتر قرار می‌گیرد. آسیب یا عفونت آندومتر ممکن است به آستر صدمه وارد کرده و باعث ایجاد چسبندگی (بافت اسکار) بین دیواره‌های داخلی رحم و چسبندگی غیرطبیعی دیوارها شود. «سندرم آشرمن» اصطلاحی است که برای توصیف چسبندگی رحم به کار می‌رود. در شدیدترین موارد ممکن است، انسداد جزئی یا کامل داخل حفرۀ رحم رخ دهد.

 

روش‌های تشخیص چسبدنگی رحم :

  • هیستروسالپنگوگرام HSG
  • سونوگرافی شور
  • هیستروسکوپی
  • لاپاروسکوپی

 

درمان چسبندگی رحم

به‌طور کلی از «هیستروسکوپ» برای از بین بردن چسبندگی داخل رحمی استفاده می‌شود، اگرچه هنوز داده‌های زیادی وجود ندارد که اثبات کند، درمان از طریق هیستروسکوپ باعث کاهش احتمال سقط جنین می‌شود.

«لاپاروسکوپی» نیز ممکن است برای دیدن سطح رحم انجام می‌شود. سونوگرافی با وضوح بالا به‌ویژه در ترکیب با هیستروسکوپی می‌تواند مفید باشد. در موارد شدید، ممکن است از روش‌های متعددی برای درمان موفقیت‌آمیز چسبندگی رحم استفاده شود. علاوه‌بر این، پزشک ممکن است برای جلوگیری از چسبندگی مجدد، داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی تجویز کند و گاهی اوقات جراح نیز به بیمار توصیه می‌کند که یک سوند پلاستیکی ساختاری را درون رحم برای چند روز یا حتی چند هفته نگه دارد، تا زمانی که بهبود کامل حاصل شود.

اگر پس از هیستروسکوپی چسبندگی رحم، حاملگی اتفاق بیفتد، احتمال بروز عوارضی از قبیل زایمان زودرس، خونریزی سه ماهۀ سوم و اتصال غیرطبیعی جفت به لایۀ رحم را افزایش می‌دهد.

 

تفاوت چسبندگی رحم با چسبندگی لگن چیست؟

عوامل زیادی می‌توانند باعث  چسبندگیی های لگنی شوند. یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت‌ است. عفونت‌ به واسطه میکروب‌های مختلف می‌تواند باعث التهاب لوله‌ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت‌های مکرر و شدید لوله‌های رحمی می‌شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن ناباروری شوند.

علل چسبندگی لگن

سابقه جراحی

یکی از دیگر از عواملی که می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌ها شود، جراحی‌ها هستند.از شایع‌ترین جراحی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جراحی آپاندیست

عمل جراحی آپاندیسیت به خصوص در کسانی که آپاندیسیت پاره می‌شود و تورم و عفونت شدید در لگن ایجاد می‌شود، ممکن است باعث ایجاد چسبندگی‌ شود. این چسبندگی ممکن است دو طرفه باشد یا یکطرفه، یعنی در همان سمتی که آپاندیسیت قرار گرفته است.

جراحی کیست تخمدان

یکی دیگر از جراحی‌هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود جراحی کیست تخمدان، فیبروم رحم و جراحی‌هایی است که داخل لگن انجام می‌شود. در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک‌های مناسب جراحی و تجویز آنتی‌بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد‪.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

 

rozbehmj بازدید : 26 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

 

چنانچه مایل هستید در زمینه فعالیت های فضای سبز که شامل فضای سبز شهری ،پارک سازی ،محوطه سازی، ایجاد بستان ها و پارک های شهری ، فضای سبز بلوارها و میادین شهری و همچنین زیباسازی اماکن و نهادهای دولتی و ارگان های خصوصی مشغول شوید و یا با اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی قراردادهای مختلفی را در این حوزه کاری انعقاد نمایید، در ابتدا باید به صورت قانونی اقدام به ثبت شرکت نمایید و شماره ثبت و شناسه ملی شرکت خود را دریافت نمایید تا بتوانید در مناقصات و مزایدات مختلف نیز شرکت فرمایید. به شركتهایي پيمانكار فضاي سبز داده می شود كه در اساسنامه آن انجام عمليات كشاورزي،فضاي سبز مشخص شده و حداقل 51% اعضاء هيئت مديره و سهامداران داراي مدرك كارشناسي كشاورزي يا فضاي سبز باشد. در شركتهاي با مسئوليت محدود كه داراي 2 نفر سهام دار مي‌باشد يكي از اعضاء هيئت مديره باید دارای مدرک كارشناس کشاورزی یا فضای سبز باشد و همچنین سهام آن شخص حداقل 51% باشد. در زیر مراحل ثبت شرکت خدماتی فضای سبز به اختصار توضیح داده می شود.

در زیر خلاصه ای این شرکت ها معمولا به صورت دو نوع سهامی خاص و مسئولیت محدود ثبت می شوندکه در ادامه شرایط ثبت آن بیان می گردد:

شرایط ثبت شرکت خدماتی فضای سبز (سهامی خاص):

  • حداقل دارای 3 نفر عضو (عضو هیئت مدیره) و 2نفر بازرس (که بازرسین نباید از اعضای هیئت مدیره باشند) و همچنین یک نفر به عنوان منشی جلسه باشد .
  • حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال می باشد
  •  زمان انجام پروسه ثبت به مدت 20 روز کاری می باشد.
  •  حداقل 35 درصد سرمایه باید نزد بانک به نام شرکت پرداخت شود

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی فضای سبز ( سهامی خاص):

  •  کپی کارت ملی و شناسنامه (برابر اصل شده)
  •  اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  •  امضای اقرار نامه
  • کپی برابر اصل مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

  •  حداقل دارای 2 عضو باشد
  • دارا بودن حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه
  •  تعهد یا پرداخت کل سرمایه
  •  انجام پروسه ثبت شرکت بستگی به کارشناسی ارجاع شده توسط اداره ثبت شرکت ها دارد که در صورت تکمیل بودن تمامی مدارک و بدون اشکال بودن کار بین یک هفته تا بیست روز می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود:

  •  کپی کارت ملی و شناسنامه (برابر اصل شده)
  •  اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  •  امضای اقرار نامه
برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 22 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

اندومتریوز شایع ترین علت چسبندگی در حفره های لگن و شکم برای زنان است.  قبل از آن ، بیماری التهابی لگنی (PID) شایعترین علت چسبندگی لگن به حساب می آید. در اندومتریوز، در مقایسه با چسبندگی های معمولی ناشی از جراحی مکرر که فقط شامل نوارهای فیبری است، بافت‌های اطراف ممکن است تحریک شوند و در نهایت موجب زخمی شدن بافت و زخمهای فیبرمانند و چسبندگی گردد که شامل غدد اندومتریوز، استروما و التهاب است. این بافت می‌تواند در تمام بافت‌های بدن به جز طحال به‌وجود آید، ولی رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند. شایعترین علائم چسبندگی لگن می تواند سبب ایجاد تخریب درون تخمدانها، لوله های فالوپ، رحم، روده کوچک و عناصر بین روده، رکتوم و بخش رکتو واژینال شود. این چسبندگی می تواند فضای بین دو اندام متمایز را ایجاد کند، تا با بافت اسکار و آنزیم های التهابی پر شود و در نهایت باعث درد در ناحیه لگن و شکم شود. به همین علت تعریف چسبندگی به صورت هرچه واضحتر مهم است و در اینجا نقش آنها در توسعه اندومتریوز را مشخص کنیم و گزینه های درمانی برای بیماران که از چسبندگی اندومتریوز رنج می برند، مورد بحث قرار می دهیم.

 

چسبندگی لگن چیست؟

چسبندگی ها به صورت بافتهای اسکار و نوارهای فیبری مانند هستند. به طور معمول این بافت ها به شکل نوارهای فیبری ضخیم رخ می دهد، اما می تواند به صورت ورقه های نازک نیز پدید آید.

شکل گیری چسبندگی اندومتریوز معمولا باعث می شود که فضای بافت بین دیواره رحم و رکتوم ناپدید شود، زیرا دیواره رحم خلفی و رکتوم قدام و کلا سگمویید با هم از طریق یک بافت فیبری ضخیم جوش می خورند.

 

چسبندگی شکم چیست؟

اندام هایی که در داخل شکم و حفره های لگنی قرار دارند، ویژگی بسیار خاصی دارند که از لحاظ ظاهر لغزنده، براق و دائما در حال حرکت هستند. چسبندگی به صورت باند هایی است که بین اندام ها تشکیل می شود و حرکات و عملکرد آنها را محدود کرده و باعث درد می شود. این چسبندگی می تواند روی روده گسترش یابد و سرانجام منجر به انسداد روده شود و باعث ایجاد علائمی مانند تولید مدفوع کوچک، یبوست و تهوع شود.

 

چسبندگی لگن چگونه به وجود می آید

اکثر چسبندگی ها در واکنش به اختلالات بافتی و باعث تمایل ذاتی بدن برای حفظ هوموستازی می شود که باعث مکانیزم ترمیم بدن باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که این مکانیزم می تواند منجر به تشکیل چسبندگی شود. در زیر فقط چند مورد ذکر شده است:

 

چسبندگی سطحی:

 باعث ایجاد یک باند فیبری داخل حفره لگن می شود.

 

چسبندگی ثانویه به  علت جراحی:

یکی از شایعترین علل چسبندگی عوارض جراحی است. به یاد داشته باشید که چسبندگی به دلیل تمایل طبیعی بدن برای حفظ تعادل صورت می گیرد. جراحی چیزی نیست که در روال طبیعی بدن گنجانده شود، بنابراین طبیعی است که چسبندگی در طی مراحل ایجاد شود. به یاد داشته باشید، جراحی فقط باید بر اساس رضایت بیمار انجام شود و به عنوان آخرین راه، اگر سایر گزینه های درمان برای بیمار مفید نباشد و بیشتر به نفع بیمار باشد و به منظور آخرین راه برای از بین بردن علائم بیماری صورت گیرد.

چسبندگی ثانویه به دلیل عفونت:

بیماری عفونی اغلب منجر به تشکیل چسبندگی می شود. به عنوان مثال، عفونت که موجب بیماری التهابی لگنی (PID) می شود، اغلب باعث تشکیل چسبندگی در حفره لگن، به خصوص در لوله های فالوپ می شود. این چسبندگی می تواند سبب نگرانی شود، زیرا می تواند خطر ناباروری و حاملگی خارج از رحم را افزایش دهد.

 

چسبندگی های ثانویه به دلیل اختلالات ژنتیکی:

 هنگامی که ما می گویند به علت اختلالات ژنتیکی، چسبندگی تشکیل شده است جای نگرانی بیشتر است. اندومتریوز تنها نمونه ای است که بخاطر اختلالات ژنتیکی رخ می دهد. چسبندگی اندومتریوز، که از بافت اندومتری نابجا، آنزیم التهابی و برگشت خون قاعدگی متولد شده است، می تواند در حفره های لگن ایجاد شود.

 

چه نوع جراحی به طور معمول منجر به تشکیل چسبندگی لگن می شود؟

چسبندگی لگن پس از سزارین:  به دنبال سزارین تشکیل چسبندگی در مثانه به صورت باند فیبری متصل به دیواره قدامی رحم امری غیر معمول نیست. این موضوع خود می تواند سبب مشکل و درد در هنگام دفع ادرار شود.

 

علائم چسبندگی لگن چه هستند؟

علایم چسبندگی لگن  بسته به شدت آن و جای شکل گیری در بدن متفاوت است. با این حال، پزشکان معمولا با پدیدار شدن علائم بیشتر به دنبال بیماری که سبب چسبندگی شده است می روند تا خود چسبندگی. به همین دلیل منجر به اشتباه در تشخیص یا درمان ناکارآمد می شوند. شایع ترین علامت جهانی که چسبندگی ایجاد می کند درد در لگن است. این اتفاق  این دلیل رخ می دهد که چسبندگی با توجه به ماهیت “چسبناک” بودنش، باعث ایجاد همپوشانی و فشار روی اعصاب و بافت خاص درون منطقه می شود. علائم دیگربسته به محل توسعه چسبندگی متفاوت است و عبارتند از:

  • بالای کبد، شامل دیافراگم (غشای زیر ریه ها): درد پس از نفس عمیق.
  • روده: تحریکات دردناک روده، گرفتگی های رحمی، یبوست، اسهال، گاز، نفخ، تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، کاهش وزن، مشکل در دفع
  • واژن و رحم:  مقاربت دردناک یا قاعدگی دردناک.
  • هرعضو از بدن: بدون علائم. به یاد داشته باشید، همه چسبندگی ها باعث درد نمی شوند و همه دردها هم ناشی از چسبندگی نیست.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 24 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

نکاتی درباره ثبت شرکت خدماتی نظافتی

شرکت خدماتی از جمله شرکت هایی است که به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد.این شرکت ها با در اختیار داشتن پرسنل ماهر و سریع در امر نظافت،می توانند به بهداشت سازمان ها و منازل کمک به سزایی کنند. با نکاتی درباره ثبت شرکت خدماتی نظافتی همراه ما باشید.

شرکت های خدماتی نظافتی دارای شاخه های مختلفی می باشند که عبارتند از:

– نظافت منزل، نظافت راه پله و اعزام کارگر روز مزدی جهت نظافت دفاتر کوچک، نظافت شرکت های کوچک و …

– نظافت اداره جات با قرارداد رسمی به صورت سالیانه و تامین نیروی آبدارچی، نظافتچی

– نظافت کارخانجات

– شرکت خدماتی که در خدمات شهری و شهرداری ها فعالیت می کنند.

– نظافت نمای ساختمانها

نکات ضروری و قابل توجه در تاسیس یک شرکت خدماتی نظافتی:

1- ثبت شرکت خدماتی

2- اجاره محل کار

3- شهری که در آن شرکت خدماتی می زنید باید کلان شهر باشد.

4- بازارهدف در نظافت منزل و راه پله و … خانواده های متوسط و مرفه جامعه می باشند.

5- کدام منطقه از شهر باید فعالیت نمایید.

6- در منطقه فعالیتتان شرکت خدماتی وجود دارد.

ثبت شرکت خدماتی نظافتی :

شرکت خدماتی از جمله شرکت هایی است که زودبازده است و برای تاسیس آن نیاز به تحصیلات عالیه نیست و شرایط خاصی لازم ندارد برای این کار می توانید شرکت خدماتی نظافتی با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص بدون نیاز به دریافت مجوز ازارگان های خاص، را به ثبت برسانید.

توجه داشته باشید که لازم است موضوع فعالیت خدماتی نظافتی در اساسنامه شرکت قید شده و شرکت با این موضوع در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد؛در ادامه به توضیح مختصری در مورد دو قالب ثبتی،شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم.

ثبت شرکت خدماتی نظافتی سهامی خاص :

شرکتی است بازرگانی ولو اینکه موضوع فعالیت آن بازرگانی نباشد که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.عنوان”شرکت سهامی خاص”باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

شرایط ثبت شرکت خدماتی نظافتی سهامی خاص :

– دارابودن حداقل 3نفر عضو و 2نفر بازرس

– حداقل سرمایه یک میلیون ریال

– پرداخت نقدی حداقل 35درصد از سرمایه

مدارک مورد نیاز :

دو برگ اساسنامه شرکت

صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب

تصویر شناسنامه کلیه سهامداران

ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت

ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها

اقرارنامه امضا شده

فرم چاپی اظهارنامه

ثبت شرکت خدماتی نظافتی با مسئولیت محدود :

شرکت با مسئولیت محدود،شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در نام شرکت باید عبارت “با مسئولیت محدود”قید شود.

شرایط ثبت شرکت خدماتی نظافتی با مسئولیت محدود :

– دارا بودن حداقل 2نفر عضو

– میزان سرمایه مورد نظر حداقل صد هزارتومان

– تعهد به پرداخت کل سرمایه

مدارک مورد نیاز :

تصویرشناسنامه و کارت ملی سایر اعضاء

اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

امضای اقرارنامه

مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

فرآیند اخذ گواهی تعیین صلاحیت برای شرکت های خدماتی نظافتی :

جهت اخذ صلاحیت شرکت های خدماتی و تعاونی ها متقاضیان می بایست به انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی در استانی که شرکت ثبت شده است،مراجعه نمایند.

شرکت های مشمول این دستورالعمل باید دارای دفتر قانونی مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و ارائه مفاصا حساب مالیاتی و مفاصاحساب تامین اجتماعیب و ارائه جواز کسب ضروری است.

انجمن های صنفی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی موظف به اخذ مدارک کارفرمایان شرکت های خدماتی و تشکیل پرونده می باشند

انجمن های صنفی موظفند پس از اخذ مدارک و تایید صحت و سقم آن نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی و ارسال مدارک به ادارات کل تعون، کار و رفاه اجتماعی استان برای صدور گواهینامه اقدام نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 276
  • بازدید سال : 1,977
  • بازدید کلی : 8,320