loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 136 سه شنبه 20 آبان 1399 نظرات (0)

 

روش ثبت شرکت مهندسی

شرکت های فنی و مهندسی به شرکت های اطلاق می شود که امور فنی، مهارتی و مهندسی را به انجام می رسانند؛ این نوع شرکت ها دارای موضوع و نامی فنی و مهندسی می باشند که می بایست آن را مورد توجه قرار دهند. مهندسین برای انجام پروژه های بزرگ فنی  مهندسی اقدام به ثبت قانونی و رسمی شرکت خود می کنند. در ادامه با روش ثبت شرکت مهندسی آشنا می شوید.

هر کدام از این کلمات دارای معنا و مفهوم خاصی هستند که با توجه به آن، می تواند آن واژه یا کلمه را برای شرکت برگزید؛ مثلاً اگر شرکت متقاضی با نام مهندسی ثبت شده باشد، باید متقاضی مدرک مهندسی خود را در زمان ارائه مدارک تحویل دهد. در ثبت شرکت با عنوان فنی- مهندسی، متقاضی در هنگام ارائه مدارک، باید مدرک مهندسی و یا فنی مهارتی خود را ارائه دهد و چنانچه متقاضی خواهان ثبت شرکت با عنوان مهندسین باشد، در هنگام ارائه مدارک، به مدرک مهندسی بیش از یک نفر نیاز است. این در حالی است که در زمانی که متقاضی قصد دارد شرکت خود را با عنوان گروه مهندسان یا گروه مهندسین ثبت نماید، باید به تعداد اعضای شرکت، مدرک مهندسی وجود داشته باشند و هنگام ارائه مدارک، هر کدام مدرک مهندسی خود را جداگانه به اداره ثبت تحویل دهند.

بیشتر شرکت های مهندسی دارای شخصیت مستقلی هستند که خود شخصاً با رعایت ضوابط و آئین نامه های ثبت شرکت ها، اقدام به تأسیس و ثبت شرکت مهندسی خود می کنند.

 

 روش ثبت شرکت های مهندسی

روش ثبت شرکت مهندسی به دوصورت می باشد که در زیر به توضیح آن ها پرداخته ایم:

روش ثبت شرکت مهندسی در قالب شرکت سهامی خاص

روش ثبت شرکت مهندسی در قالب شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت یک شرکت مهندسی سهامی خاص باید حداقل ۳ عضو به اضافه ی ۲ بازرس وجود داشته باشد. میزان حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت یک میلیون ریال می باشد.

برای ثبت یک شرکت مهندسی با مسئولیت محدود باید حداقل ۲ عضو وجود داشته باشد. میزان حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت یک میلیون ریال می باشد.

 

مدارک ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص:

ارائه کپی مدارک شناسایی که شامل کارت ملی و شناسنامه می باشد

امضای اقرارنامه

ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه

مجوز در صورتی که موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

مدارک ثبت شرکت مهندسی با مسئولیت محدود:

ارائه کپی مدارک شناسایی که شامل کارت ملی و شناسنامه می باشد

امضای اقرارنامه

ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه

مجوز در صورتی که موضوع نیاز به مجوز داشته باشد

مدارک مورد نیاز جهت صدور جواز تاسیس واحد فنی مهندسی:

برای صدور جواز تاسیس واحد های فنی مهندسی به  دو روش می توان اقدام نمود که به صورت حقیقی و حقوقی می باشد. مدارک لازم را برای ثبت هر دو در زیر آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/engineering-company-registration-method/

rozbehmj بازدید : 27 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

 

زمانی که افراد تصمیم به شروع یک فعالیت تجاری با مشارکت یکدیگر می گیرند ، نیازمند ثبت شرکت هستند. ثبت شرکت ها قراردادی تجاری است که گاه بین افراد حقیقی ( مردم عادی ) و حقوقی ( شرکت ها ) بسته می شود تا بنا بر آن سرمایه، توانایی یا روابط خود را در چهارچوب قوانین برای کسب منفعت به شراکت بگذارند. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت مهندسی در سامانه ثبت شرکتها می پردازیم.

به دستور ماده 2 قانون ثبت شرکت ها، کلیه شرکت های ایرانی موجود باید به ثبت برسند و چنانچه شرکتی به ثبت نرسد نه تنها هر ذی نفعی می تواند بطلان عملیات آن را از محکمه تقاضا نماید، بلکه از یک طرف طبق ماده 220 قانون تجارت، شرکای آن در حکم شرکای شرکت تضامنی می باشند و از طرف دیگر طبق ماده 2 قانون مذکور، مدیران شرکت های متخلف ممکن است به تقاضای دادستان محکوم به پرداخت جزای نقدی نیز گردند و در صورت تقاضای دادستان اصولاَ حکم انحلال شرکت صادر گردد.

طبق دستورالعمل صادره از طرف سازمان ثبت، مبنی بر به کارگیری فناوری های نوین و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی ، تقاضای مربوط به ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می پذیرد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه نامبرده ، شرکت خود را ثبت نمایند.

اما مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها به چه صورت است ؟ این سوال یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان است. ما در این مقاله جهت پاسخ به این سوال و همچنین آشنایی بیشتر شما با فرآیند کلی ثبت در اداره فوق الذکر، سعی داریم مراحل ثبت اینترنتی شرکت را در چند گام ساده و به صورت کامل شرح دهیم. لطفاَ ما را تا انتهای این نوشتار همراهی بفرمایید.

مراحل ثبت شرکت مهندسی در سامانه ثبت شرکتها 

تکمیل اطلاعات متقاضی

همان طور که گفتیم ، متقاضیان می توانند بدون مراجعه به واحد ثبت شرکت ها، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها ( قسمت پذیرش درخواست ) ، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس را انجام دهند .

با ورود به سامانه مذکور ، در گام نخست اطلاعات متقاضی شامل نام ، نام خانوادگی ، شماره تلفن و … متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه ، تابعیت متقاضی ، شماره ملی ( در صورت ایرانی بودن ) ، شماره گذرنامه ( در صورت غیرایرانی بودن ) ، سمت متقاضی و مشخصات شخص امضا کننده دفتر را وارد نمایید.

 تکمیل اطلاعات نام و اطلاعات شخص حقوقی

انتخاب نام شرکت، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در ثبت شرکت است . برای انتخاب نام ، دستورالعمل ها و قوانینی وجود دارد که شما را برای تعیین هر نوع اسمی محدود می کند. در کل نام شرکت باید مناسب با موضوع شرکت بوده، دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد ، سابقه ثبت نداشته و واژه بیگانه نباشد. همچنین، نام انتخابی، می بایست متشکل از سه سیلاب باشد.

پس از رعایت شرایط فوق، 5 نام را به ترتیب اولویت در سامانه وارد کنید. لازم به ذکر است، در صورتی که اولویت اول مورد قبول واقع شود، به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نخواهد شد. ( متقاضی تعیین نام باید احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری- با ارائه وکالتنامه – باشد) .

در این مرحله یک کد رهگیری به شما داده می شود. به یاد داشته باشید کد پیگیری را یادداشت نمایید تا بتوانید در هر بار مراجعه روند شرکت را پیگیری نمایید.

انتخاب موضوع و تعیین مدت فعالیت از مراحل ثبت شرکت مهندسی در سامانه ثبت شرکتها

موضوع شرکت هدف اصلی فعالیت شرکت است. آنچه که تمام برنامه ها و خواسته های شرکت را جهت دهی می کند.

موضوع شرکت باید امری انتفاعی باشد اعم از تجاری یا غیرتجاری. ولی نمی تواند مخالف قانون با نظم عمومی یا مبهم و غیرمعین باشد. مثلاَ شرکتی که قصد دارد برای اداره قمارخانه تشکیل شود، موضوع آن نامشروع است و اجازه تاسیس دریافت نمی دارد.

لازم به ذکر است، چنانچه موضوع فعالیت شما نیاز به مجوز از سازمان و ارگان خاص داشته باشد، می بایست قبل از ثبت از مرجع مربوطه مجوز گرفته و شماره و تاریخ مجوز را در این صفحه وارد نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/registration-of-engineering-company-in-the-company-registration-system/

rozbehmj بازدید : 19 دوشنبه 19 آبان 1399 نظرات (0)

 

برای پیشگیری از بارداری ناخواسته مصرف قرص ضد بارداری یکی از مناسب ترین راه های پیش رو است. در ادامه نکاتی را پیرامون جلوگیری از بارداری ناخواسته و اثر مصرف قرص ضد بارداری بر آن مطرح خواهیم کرد. پس از ازدواج کردن دو زوج تمایل دارند برای بچه دار شدن خود برنامه ریزی کنند و در زمان مورد نظرشان دارای فرزند شوند.

پیشگیری از بارداری ناخواسته یکی از دغدغه‌های تازه عروس‌ها و سایر بانوان است. برای جلوگیری از بارداری ناخواسته روش‌های زیادی پیشنهاد می‌شود. همه این روش‌ها قطعی نیست و در بعضی از افراد بعضی از روش‌ها جواب می‌دهد و برخی دیگر هیچکدام از روش ها جواب نمیدهد. با این حال به بررسی روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته می‌پردازیم.

 

پیشگیری از بارداری ناخواسته با مصرف قرص ضد بارداری

بطور معمول و طبق آمار حدود ۱۰ درصد زنانی که در طی یکسال اقدام به مصرف قرص های ضد بارداری میکنند شاهد نتایج دلخواهشان نخواهند بود و در پایان یکسال از هر ۱۰۰ زن، ۹ زن حامله خواهند شد. این موضوع میتواند دلایل متعددی از جمله عدم توجه آنها به دستور مصرف قرص داشته باشد، البته در هر روشی احتمال بروز خطا وجود دارد، پس بدون اضطراب و نگرانی سعی کنید همه نکات مطرح شده را در دوره مصرف این قرص ها مد نظر قرار دهید.

 

پیشگیری از بارداری به صورت اورژانسی

قرص های اورژانسی برای پیشگیری از بارداری به کار می رود. از جمله بهترین قرص های ضد بارداری اورژانسی موجود در کشور، قرص تنسی می باشد که با عوارض جانبی کمتر در مقایسه با سایر روش های اورژانسی، درصد موفقیت آن به مراتب بالاتر است. تنسی در دو فرم 0.75 میلیگرم (هر بسته حاوی دو قرص) و 1.5 میلیگرم (هر بسته حاوی یک قرص) موجود می باشد.

قرص های جلوگیری از بارداری اورژانسی به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. البته این نام مناسبی نیست چون نیازی به صبر کردن تا صبح روز بعد نیست و بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از قرص جلوگیری از بارداری اورژانسی تنسی استفاده شود.

 

 

استفاده از کاندوم

متاسفانه هنوز باورهای نادرستی در مورد روش‌های مختلف از جمله استفاده از قرص و آی‌یودی وجود دارد و برخی با نادرست خواندن این باورها هنوز به آنها اعتقاد دارند؛ باورهایی مانند قرص نازایی می‌آورد آی ‌یو دی باعث عفونت می‌شود و بسیاری باورهای دیگر.

قرص پیشگیری از بارداری ناخواسته یک روش هورمونی ایده آل

استفاده از قرص ضد بارداری یکی از شیوه های هورمونی پیشگیری از بارداری ناخواسته است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه میتوانیم به نکاتی در خصوص استفاده از این قرص ها اشاره نماییم، با توجه به این نکات قرص ها عملکرد بهتری در خصوص پیشگیری از بارداری ناخواسته خواهند داشت:

اگر در دوراه مصرف قرص ضدبارداری از آنتی بیوتیک استفاده کنید، میزان تاثیر گذاری آن را کاهش خواهید داد.

از مزایای دیگر این قرص ها میتوان به مواردی چون: ایجاد نظم در عادات ماهانه، تاثیرات حفاظتی در مقابل عوامل مربوط به التهابات لگن و سرطان تخمدان و لایه درونی رحم اشاره کرد.

در ارتباط با روش های اورژانسی باید بدانید که هرچه سریع تر دست بکار شوید، نتیجه قابل قبول تر و مطمئن تر خواهد بود.

برای پیشگیری قبل از مصرف هر نوع قرص حتما از راهنمایی های مشاورین مربوطه یا پزشک خود بهره بگیرید.

 

جلوگیری از بارداری ناخواسته با در نظر گرفتن دوره تخمک گذاری

بانوان محترم باید با در نظر گرفتن دوره تخمک گذاری یعنی زمانی که ترشح واژن بیشتر از روزهای دیگر است نسبت به پیشگیری از بارداری ناخواسته اقدام کنند. در این دوران باید هنگام برقراری رابطه جنسی کلیه اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورده و به این صورت به پیشگیری از بارداری بپردازند. دوره تخمک گذاری معمولاً بین ۱۲ تا ۱۶ روز از دوره عادت ماهیانه است و احتمال بارداری در این زمان خیلی بیشتر است. از آنجایی که قرص‌های جلوگیری از بارداری ناخواسته دارای عوارضی هستند که ممکن است به سلامت بانوان لطمه بزنند، معمولاً پزشکان قرص‌ها را جز در مواقع اضطراری تجویز نمی‌کنند. بنابراین بهتر است با دقت در برقراری رابطه جنسی در دوران تخمک گذاری به صورت طبیعی به پیشگیری از حاملگی اقدام کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید

.https://drgitighiasi.com/unwanted-contraception/

rozbehmj بازدید : 93 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

زمانی که افراد تصمیم به شروع یک فعالیت تجاری با مشارکت یکدیگر می گیرند ، نیازمند ثبت شرکت هستند. ثبت شرکت ها قراردادی تجاری است که گاه بین افراد حقیقی ( مردم عادی ) و حقوقی ( شرکت ها ) بسته می شود تا بنا بر آن سرمایه، توانایی یا روابط خود را در چهارچوب قوانین برای کسب منفعت به شراکت بگذارند. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت مهندسی در سامانه ثبت شرکتها می پردازیم.

به دستور ماده 2 قانون ثبت شرکت ها، کلیه شرکت های ایرانی موجود باید به ثبت برسند و چنانچه شرکتی به ثبت نرسد نه تنها هر ذی نفعی می تواند بطلان عملیات آن را از محکمه تقاضا نماید، بلکه از یک طرف طبق ماده 220 قانون تجارت، شرکای آن در حکم شرکای شرکت تضامنی می باشند و از طرف دیگر طبق ماده 2 قانون مذکور، مدیران شرکت های متخلف ممکن است به تقاضای دادستان محکوم به پرداخت جزای نقدی نیز گردند و در صورت تقاضای دادستان اصولاَ حکم انحلال شرکت صادر گردد.

طبق دستورالعمل صادره از طرف سازمان ثبت، مبنی بر به کارگیری فناوری های نوین و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی ، تقاضای مربوط به ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می پذیرد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه نامبرده ، شرکت خود را ثبت نمایند.

اما مراحل ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها به چه صورت است ؟ این سوال یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان است. ما در این مقاله جهت پاسخ به این سوال و همچنین آشنایی بیشتر شما با فرآیند کلی ثبت در اداره فوق الذکر، سعی داریم مراحل ثبت اینترنتی شرکت را در چند گام ساده و به صورت کامل شرح دهیم. لطفاَ ما را تا انتهای این نوشتار همراهی بفرمایید.

مراحل ثبت شرکت مهندسی در سامانه ثبت شرکتها 

تکمیل اطلاعات متقاضی

همان طور که گفتیم ، متقاضیان می توانند بدون مراجعه به واحد ثبت شرکت ها، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها ( قسمت پذیرش درخواست ) ، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس را انجام دهند .

با ورود به سامانه مذکور ، در گام نخست اطلاعات متقاضی شامل نام ، نام خانوادگی ، شماره تلفن و … متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه ، تابعیت متقاضی ، شماره ملی ( در صورت ایرانی بودن ) ، شماره گذرنامه ( در صورت غیرایرانی بودن ) ، سمت متقاضی و مشخصات شخص امضا کننده دفتر را وارد نمایید.

 تکمیل اطلاعات نام و اطلاعات شخص حقوقی

انتخاب نام شرکت، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در ثبت شرکت است . برای انتخاب نام ، دستورالعمل ها و قوانینی وجود دارد که شما را برای تعیین هر نوع اسمی محدود می کند. در کل نام شرکت باید مناسب با موضوع شرکت بوده، دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد ، سابقه ثبت نداشته و واژه بیگانه نباشد. همچنین، نام انتخابی، می بایست متشکل از سه سیلاب باشد.

پس از رعایت شرایط فوق، 5 نام را به ترتیب اولویت در سامانه وارد کنید. لازم به ذکر است، در صورتی که اولویت اول مورد قبول واقع شود، به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نخواهد شد. ( متقاضی تعیین نام باید احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری- با ارائه وکالتنامه – باشد) .

در این مرحله یک کد رهگیری به شما داده می شود. به یاد داشته باشید کد پیگیری را یادداشت نمایید تا بتوانید در هر بار مراجعه روند شرکت را پیگیری نمایید.

انتخاب موضوع و تعیین مدت فعالیت از مراحل ثبت شرکت مهندسی در سامانه ثبت شرکتها

موضوع شرکت هدف اصلی فعالیت شرکت است. آنچه که تمام برنامه ها و خواسته های شرکت را جهت دهی می کند.

موضوع شرکت باید امری انتفاعی باشد اعم از تجاری یا غیرتجاری. ولی نمی تواند مخالف قانون با نظم عمومی یا مبهم و غیرمعین باشد. مثلاَ شرکتی که قصد دارد برای اداره قمارخانه تشکیل شود، موضوع آن نامشروع است و اجازه تاسیس دریافت نمی دارد.

لازم به ذکر است، چنانچه موضوع فعالیت شما نیاز به مجوز از سازمان و ارگان خاص داشته باشد، می بایست قبل از ثبت از مرجع مربوطه مجوز گرفته و شماره و تاریخ مجوز را در این صفحه وارد نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/registration-of-engineering-company-in-the-company-registration-system/

rozbehmj بازدید : 23 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

آمارهای سال ۲۰۱۱ آمریکا حاکی از آن است که ۴۵ درصد از بارداری‌ها در این کشور ناخواسته اتفاق افتاده‌اند؛ بنابر این آمار تکان دهنده شاید شما هم مایل باشید بیشتر درباره جلوگیری از بارداری و روش‌های آن بدانید. وقتی صحبت از جلوگیری از بارداری به میان می‌آید، بسیاری از زوج‌هایی که هنوز تمایلی به داشتن فرزند ندارند، دچار تردید و سردرگمی می‌شوند.

دنیای پیشرفته گزینه‌های بسیاری را پیش روی این زوج‌ها قرار داده است که انتخاب را برای آن‌ها سخت می‌کند.  دلایل جلوگیری و روش‌های بسیاری برای جلوگیری از بارداری وجود دارد که ما در این مقاله به شرح آن‌ها می‌پردازیم و امیدواریم از این طریق به زوج‌های جوان یا تازه مادرانی که نمی‌خواهند بچه شیر به ‌شیر داشته باشند، کمکی کنیم.

چگونه بهترین راه جلوگیری از بارداری را انتخاب کنیم؟

پیش از همه آن‌که انتخاب بهترین راه جلوگیری از بارداری، یک انتخاب شخصی است و تنها کارشناسان مامایی یا متخصصان زنان و زایمان هستند که می‌توانند به شما برای انتخاب بهترین راه جلوگیری از بارداری مشاوره دهند. هر فردی با فرد دیگر متفاوت است بنابراین ممکن است روشی که برای فرد دیگری بسیار مؤثر و خوب بوده، برای شما کارکرد مناسبی نداشته باشد.

اکثر روش‌های جلوگیری از بارداری اگر به‌درستی اعمال شوند، مؤثر و کارآمد هستند، اما همیشه این امکان وجود دارد که یک روش منجر به شکست شود. خوب است که پیش از انتخاب یک روش حتماً با پزشک یا کارشناس و البته با همسر خود مشورت کنید. برخی از عواملی که هنگام انتخاب روش کنترل بارداری باید در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • سن و وضعیت سلامتی
  • تمایل به داشتن فرزند در بلندمدت
  • دفعات برقراری رابطه جنسی
  • ایمنی و کارآیی روش انتخابی
  • میزان آسایش فردی در روش انتخابی

علاوه بر موارد فوق تعیین مدت زمان مؤثره روش انتخابی نیز دارای اهمیت است. برخی روش‌ها برای کنترل بارداری به‌صورت بلندمدت هستند و برخی دیگر روش‌های بارداری کوتاه‌مدت به حساب می‌آیند. البته حائز اهمیت است که روش اورژانسی جلوگیری از بارداری نیز وجود دارد که بعضی تا حداکثر تا 72 ساعت بعد از برقراری رابطه جنسی کار آیی دارد.

روش های طبیعی

خودداری:

پرهیز جنسی به معنی اجتناب از دخول است.

بیرون کشیدن:

این روش که جماع منقطع نیز نامیده می شود مربوط به زمانی است که مرد ذکر را از مهبل خارج می کند تا انزال بیرون از مهبل رخ دهد. به­ طور نظری، این روش مانع از تخلیه ی اسپرم در مهبل می شود.

ابزارهای جلوگیری از بارداری

ابزارهای پیشگیری مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می­شود. ممکن است این ابزار حاوی موادی باشد که اسپرم را از بین می­ برد.

کاندوم مردانه

کاندوم مردانه مانند سد مانع از ورود اسپرم به مهبل می­شود و از حاملگی پیشگیری می کند. مرد قبل از دخول آن را روی آلت خود می کشد. جنس کاندوم از پلی یورتن یا لاتکس است.

میزان اثرگذاری آن 82 درصد است. از هر 100 خانم، 18 نفر با وجود استفاده ی شریک آن ها از کاندوم حامله می شوند.

کاندوم زنانه

کاندوم زنانه، یا فمیدوم، از جنس پلی­یورتن است. در دو طرف آن حلقه ی انعطاف پذیر تعبیه شده است. یک حلقه پشت لگن خاصره قرار می گیرد تا کاندوم را سر جای خود نگه دارد و حلقه ی دیگر بیرون مهبل باقی می ماند.

اسفنج

اسفنج جلوگیری از بارداری وارد مهبل می شود. قسمت گود آن باعث می شود بالای رحم قرار بگیرد. فوم با استفاده از دستگاه درون مهبل می رود. این فوم قابلیت از بین بردن اسپرم را دارد و اسفنج مانند سد مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شود.

جلوگیری از بارداری با مصرف دارو

دیافراگم

دیافراگم یک ابزار لاستیکی نیم دایره مانند است که وارد مهبل می شود و بالای رحم قرار می گیرد.

دیافراگم پشت لگن خاصره چفت می شود و یک حلقه ی محکم ولی انعطاف پذیر دارد که به فشار آوردن روی دیواره ی مهبل کمک می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/a-variety-of-contraceptive-methods/

rozbehmj بازدید : 22 شنبه 17 آبان 1399 نظرات (0)

هزینه ثبت یک شرکت هزینه یک خدمت است نه یک کالا. شما هر گاه قصد خرید یک کالا را دارید می دانید که چه چیزی دارید می خرید، با برند های مختلف آن آشنایی دارید و می دانید که فرق مدل های مختلف آن کالا چیست و همه اینها به دلیل آگاهی و شناخت شما از آن کالا می باشد. ابتدا باید بدانید که هزینه ثبت شرکت مهندسی هزینه ثابتی نیست. بخش اعظمی از هزینه ها مروبط به واریزی به اداراه ها و درج آگهی در روزنامه رسمی کشور می باشد و بخش باقیمانده کارمزد موسسه ثبتی است که برای شما شرکت را ثبت کرده است.

موارد محاسبه ثبت نام و علائم تجاری و سایر خدمات :

مالک یا مالکین افراد حقیقی باشند       

مبلغ پایه 200/000 ریال ( هزینه یک طبقه نیز در این مبلغ دیده شده است) ، هر طبقه اضافی 20/000 ریال

مثال : فردی بیست و دو کالا انتخاب نموده است، که کالاهای انتخاب شده در 5 طبقه میباشند.

تذکر: از این پنج طبقه، یک طبقه پایه میباشد، لذا چهار طبقه آن درمحاسبات قرار میگیرد.

محاسبه: 200/000 ریال + (20/000*4 = 80/000 ریال) ==> مبلغ قابل پرداخت 280/000 ریال

مالک یا مالکین افراد حقوقی باشند

مبلغ پایه 400/000 ریال ( هزینه یک طبقه نیز در این مبلغ دیده شده است) ، هر طبقه اضافی 40/000 ریال

مثال : فردی بیست و دو کالا انتخاب نموده است، که کالاهای انتخاب شده در 5 طبقه میباشند.

تذکر: از این پنج طبقه، یک طبقه پایه میباشد، لذا چهار طبقه آن درمحاسبات قرار میگیرد.

محاسبه: 400/000 ریال + (40/000*4 = 160/000 ریال) ==> مبلغ قابل پرداخت 560/000 ریال

هزینه ثبت شركت مهندسی سهامی خاص  

هزینه ثبت شركت سهامی خاص  2.500.000 ریال می باشد كه هزینه های ذیل مطابق با فیش پرداختی به اداره ثبت شرکت ها اضافه می گردد: حق الثبت، حق الدرج، آگهی روزنامه . بدیهی است كه هزینه فوق كلیه هزینه‌ها را شامل گردیده بطوریكه موكل هیچ هزینه دیگری را پرداخت نخواهد نمود.

کل هزینه ثبت شرکت مهندسی با سرمایه یک میلیون ریال به شرح ذیل می باشد:

1-هزینه تنظیم اساسنامه واظهارنامه واوراق ثبتی : 150000ریال

2- هزینه حق الدرج   140000ریال

3-هزینه حق الثبت : 12000ریال   (سرمایه یک میلبون ر یال )

4 – هزینه روزنامه رسمی 150000ریال

5- پوشه وگیره :10000ریال

6 – حق الوکاله : 800000ریال

7- پلمب دفاتر (اوراق -دفتر کل وروزنامه=فیش):  150000ریال

8-  مهر شرکت ( اختیاری) :  100000ریال

جمع  کل پرداختی جهت ثبت شرکت+ مهر+ پلمب دفاتر مالی(روزنامه وکل ): 1250000ریال

 در اینجا چند سوال مهم را که احتمالا در ذهن دارید را پاسخ می دهیم و بعد سراغ بقیه توضیحات می رویم:

آیا نوع شرکت در هزینه ثبت تاثیری دارد؟

شرکت سهامی خاص به دلیل اینکه تعدا افراد بیشتری در خود دارد و طبیعتا متن آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آن بیشتر خواهد بود با هزینه ثبت یک شرکت مسئولیت محدود کمی تفاوت دارد و بالاتر است.

آیا میزان سرمایه ثبتی شرکت در هزینه ثبت تاثیر دارد؟

شما در پایان فرآیند ثبت شرکت باید حق التمبر سرمایه شرکت را پرداخت کنید، این حق تمبر به میزان یک دوهزارم می باشد. بنابراین هرچه سرمایه بیشتری برای شرکت در نظر بگیرید طبیعتا مبلغ حق التمبر آن افزایش خواهد یافت. یعنی مثلا اگر شما 200 میلیون تومان سرمایه اولیه در نظر بگیرید باید 100 هزار تومان به عنوان حق التمبر پرداخت نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/engineering-company-registration-fee/

rozbehmj بازدید : 27 سه شنبه 13 آبان 1399 نظرات (0)

 

زناني که علاقه‌اي به بچه‌دار شدن ندارند، اغلب مورد انتقاد اطرافيان هستند اما آنها معمولا دلايل خاص و منطقي براي اين انتخابشان دارند.زناني که ترجيح مي‌دهند فرزندي نداشته باشند از سوي اطرافيانشان مورد انتقادهاي زياد از جمله از دست رفتن فرصت‌ها، درک نکردن معني واقعي زندگي، نامناسب بودن سن بالا براي فرزندآوري، تغيير ديدگاه والدين در آينده، مشروط بودن يک زن خوب به فرزند داشتن و حتي درک نکردن معني واقعي عشق قرار مي‌گيرند.زنان اغلب دلايل جدي و مهمي براي اين انتخاب خود دارند که در برخي موارد اين دلايل و نگراني‌ها منطقي و قابل ملاحظه هستند. با ما همراه باشید تا دلایل جلوگیری از بارداری را بررسی کنیم.

 

 آیا واقعا بچه دار شدن نیاز به آمادگی دارد؟

بله، کارشناسان اعتقاد دارند بچه دار شدن نیاز به آمادگی دارد. موضوع فقط تمایل به بچه دار شدن نیست. آمادگی برای بچه دار شدن به معنای آمادگی جهت به عهده گرفتن تمام مسئولیت های یک انسان دیگر و همچنین تغییر تمام ابعاد زندگی است. به همین دلیل زوجین باید از نظر روانی، فیزیکی، مادی و جایگاه اجتماعی آماده این کار باشند.زوج های بالغ می توانند برای بچه دار شدن و یا نشدن تصمیمی قطعی بگیرند. اما گاهی فشار خانواده، فامیل و آشنایان باعث ایجاد مشکلاتی می شود. امروزه دلیل بسیاری از ناباروری ها، فشارهای روحی و استرس های پنهانی است.

تنها زمان مناسب برای بچه دار شدن زوج ها وقتی است که در زندگی مشکلات اقتصادی وجود نداشته باشد و هر دو طرف میل به این کار داشته باشند.گاهی یکی از طرفین میل به بچه دار شدن ندارد اما به دلیل فشارهای طرف مقابل راضی به این کار می شود. در این گونه موارد زوج ها معمولا در آینده با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد. به ویژه اگر مرد میل به بچه دار شدن نداشته باشد. گاهی پذیرش فرزند در زندگی ماه ها به طول می انجامد.

 

 

دلایل  اصلی جلوگیری از بارداری :

وضعيت اقتصادي:

 فرزندآوري بدون شک هزينه‌هاي بالايي از جمله هزينه‌هاي زايمان، مخارج ضروري براي بزرگ کردن يک کودک و هزينه‌هاي فرستادن فرزندان به مدرسه و دانشگاه دارد که در کنار بسياري ديگر از مخارج والدين را ملزم مي‌کند قبل از هر تصميمي براي بچه دار شدن وضعيت مالي خانواده را ارزيابي کنند و در نتيجه به رغم تمايل به داشتن فرزند، ترجيح مي‌دهند قبل از آن شرايط مالي خود را بهبود بخشند.

دلايل منطقي:

برخلاف توسعه اجتماعي و فرهنگي، زنان همچنان نقش پرستاري از بچه‌ها را به ويژه در سال‌هاي اوليه رشد آنها به عهده دارند. در واقع تربيت فرزندان پيش از آغاز مدرسه بيش از يک کار تمام وقت زمان مي‌برد. اين کار در 24 ساعت روز، هفت روز هفته و بدون هيچ مرخصي ادامه دارد و وقتي حمايت شوهر و ساير اعضاي خانواده در ميان نباشد وجود اين مشغله‌ها، زنان را براي بچه‌دار نشدن مصمم‌تر مي‌کند.

دلايل جمعيتي و محيطي:

در حال حاضر حدودا 153 ميليون کودک بي‌سرپرست در دنيا زندگي مي‌کنند. حتي در صورت انتخاب گزينه‌ داشتن فرزند مي‌توان يکي از اين کودکان را به سرپرستي گرفت.

 وضعيت سلامت جسمي:

 

  یکی از دلایل جلوگیری از بارداری نگرانی در مورد وضعیت جسمی است.امروزه مادران زيادي در معرض بيماري‌هاي جسمي و رواني هستند و وضعيت تغذيه ناسالم نيز مي‌تواند اين بيماري‌ها را تشديد کند چرا که تهيه غذاهاي ارگانيک براي همه اقشار امکانپذير نيست و اضافه شدن يک فرد به جمعيت خانواده نيز احتمال مصرف غذاهاي سالم را کاهش مي‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/reasons-for-contraception/


rozbehmj بازدید : 34 دوشنبه 12 آبان 1399 نظرات (0)

آشنایی با شرکت های مهندسی

در بازار رقابتی امروز، شرکت ها و سازمان ها برای بقا و رسیدن به اهداف خود باید از منابع موجود خود اعم از مالی و غیرمالی به صورت بهینه استفاده کنند تا هزینه های خود را به حداقل برسانند. علاوه بر این موارد تلاش در جهت افزایش کیفیت محصولات و خدمات در کنار بکارگیری نوآوری های مختلف، در موفقیت آنها بسیار موثر است. شرکت های مهندسی ابزاری اساسی و موثر است که به مدیران و صاحبان شرکت ها و سازمان ها در انجام موارد فوق یاری می رساند.

شرکت های  مهندسی به طراحی، پیاده سازی و بهبود سیستم‌های یکپارچه‌ای از انسان، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی می پردازد و  به دنبال حذف و کاهش منابع تلف شده، از قبیل زمان، پول، مواد اولیه و انرژی می باشد.

در  پروژه های مختلف، شرکت مهندسی بر چگونگی انجام کارها به صورت کارآتر و موثرتر و ایجاد تعادل بین عوامل مختلف از جمله زمان، تعداد کارکنان مورد نیاز، کاری که باید انجام دهند، دستیابی به نتایج بدون خطا، تکنولوژی مورد نیاز، ایمنی کارکنان، محیط و هزینه تمرکز دارند. برای یافتن راه های کاهش ضایعات و بهبود عملکرد، تجهیزات تولید را به دقت بررسی می کنند و از مدل ها و روش های ریاضی برای طراحی سیستم های اطلاعاتی و تولیدی به منظور افزایش کارآیی تولید استفاده می کنند.

کاربرد شرکت های مهندسی :

 

مدیریت تولید :

در مهندسان تولید در راستای کسب مزیت هایی در رقابت های جهانی از مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و اقتصاد همراه با شرکت مهندسی بهره می گیرند تا مسایل طراحی توسعه و اجرای عملیات سیستمهای تولیدی پیشرفته را به طور موثر حل کنند.

سیستم های تولیدی :

این زمینه بر روی طراحی وکنترل تولید، توزیع وسیستم های خدماتی تاکید دارد و شامل طراحی کارخانه، طراحی حمل ونقل، برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی می باشد.

مهندسی مالی :

مهندسی مالی برای کسانی که مایل به کار بانکداری، مدیریت مالی و امور مشاوه ای مالی هستند طراحی شده است. آموزش در این زمینه شامل فرایندهای احتمالی بهینه سازی، محاسبات و بازارهای مالی و کاربرد آنها می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/application-of-engineering-companies/

rozbehmj بازدید : 79 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

هرگاه علی رغم داشتن رابطه جنسی بدون حفاظت، بعد از گذشت زمان یک سال باردار نشوند، مبتلا به نازایی هستند. نازایی میتواند ناشی از مشکلات مادری و یا پدری باشد‌. باروری در هر دو جنس مذکر و مونث، با افزایش سن کاهش پیدا میکند و از کیفیت اسپرم و تخمک آنها کاسته می شود.در این مقاله با غذاهایی که نازایی می آورند آشنا می شوید

شیوع نازایی در مردان و زنان

مطالعات نشان می دهد که شیوع نازایی در مردان و زنانی که سیگار مصرف می کنند، بیش از سایر افراد می باشد. مواد شیمیایی که از طریق دود سیگار به فرد می رسد، تخمک گذاری را کاهش داده و موجب کاهش کیفیت و تحرک اسپرم میشود. میزان ناهنجاری ژنتیکی جنین و سقط های سه ماه اول بارداری را افزایش می دهد. مصرف الکل میزان تولید اسپرم و تخمک را کاهش داده و از این طریق بر باروری فرد تاثیر میگذارد.

رژیم های غذایی که باعث نازایی می شود

رژیم های غذایی پر کالری و بالا بودن شاخص توده بدنی، سبب میشود میزان باروری فرد کاهش پیدا کند. مطالعات بالینی نشان داده است که افرادی که اضافه وزن و نازایی دارند، به دنبال کاهش وزن، قدرت باروری و بارداری آنها بهبود پیدا می کند. عفونت های تناسلی مزمن یکی از علل نازایی می باشد. اختلال تخمک گذاری، یکی از علل نازایی زنان می باشد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از مواردی هست که با کاهش تخمک گذاری، پرمویی، آکنه صورت تظاهر پیدا می کند. آندومتریوز یکی از علل نازایی زنان هست که در لانه گزینی جنین در دیواره رحم اختلال ایجاد میکند.

یک رژیم غذایی متعادل، شانس شما را برای داشتن یک کودک سالم بالا می برد.از غذا هایی که نازایی می آورند می توان  به میوه ها، سبزیجات و غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر و ماست و پنیر به صورت روزانه اشاره کرد که باعث می شود تخمک گذاری شما قابل پیش بینی می باشد و بارداری به راحتی صورت می گیرد. فقط اگر شما به صورت قابل توجهی چاق یا لاغر هستید، ممکن است که تخمک گذاری به راحتی انجام نشود.همسر شما نیز باید به رژیم غذایی خود توجه کند، زیرا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند:روی و ویتامین E و و اسید فولیک برای ساخت اسپرم سالم مهم هستند.

غذاهایی که نازایی می آورند :

ماست کم چرب

در حالی که گفتگو و بررسی درباره ی چربی کم و پر چرب همیشه ادامه دارد.در اینجا یک فشار مثبت دیگر نسبت به استدلال کامل پرچربی وجود دارد . طبق تحقیقات انجام شده، 85% از زنانی که از لبنیات کم چرب استفاده می کنند، بیشتر در معرض ناباروری قرار می گیرند.

نان سفید

اگر چه احتمالا شما هم اکنون نان سفید را حذف کرده اید،کربوهیدرات های تصفیه شده به سرعت هضم می شوند و باعث ناپایداری قند خون و افزایش انسولین می شود. که طبق گفته ی متخصصین دانشکده بهداشت عمومی هاروارد ممکن است که مانع تخمک گذاری شود.

الکل

الکل ممکن است که در خلق و خوی شما تاثیرگذار باشد.این ماده در مردان باعث ضعف قوای جنسی می شود و قدرت باروری آنها را کاهش می دهد.

 

هات داگ

تحقیقات محققان نشان می دهد که باروری در مردانی که هات داگ و امثال آنرا به مقادیر زیاد استفاده میکنند، 23% کمتر می باشد و اسپرم تولید شده در این مردان نیز کاهش می یابد.همچنین تحقیقات همین محققان نشان می دهد افرادی که از رژیم های دارای اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کرده بودند، دارای اسپرم سالم بودندو نسبت باروری آنها 51% بیشتر از بقیه مردان می باشد.

شیر سالم

 

در زنان شیر پرچرب باعث افزایش باروری می شود. اما به نظر می رسد که در مردان اثر معکوس دارد.بر اساس یه مطالعه منتشر شده در مصرف دو یا چند لیتر لبنیات در روز می تواند اسپرم را کم و حرک آنرا کند می کند و جز غذاهایی که نازایی می آورند محسوب میشود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/what-foods-cause-infertility/

rozbehmj بازدید : 84 شنبه 10 آبان 1399 نظرات (0)

شرکت مهندسی دارای شخصیت حقوقی مستقل است که معمولاَ توسط مهندسان برای انجام پروژه های مهندسی ثبت می گردد.تفاوت شرکت مهندسی با دیگر شرکت ها در موضوع فعالیت این نوع شرکت و همین طور نام این نوع شرکت است.لازم به توضیح است که از شرایط ثبت شرکت های مهندسی  این است نیازی به مدرک تحصیلی نیست مگر در صورتی که در اسم شرکت از کلمه “مهندسی”استفاده گردد که در این صورت می بایست یکی از اعضای شرکت مدرک مهندسی مرتبط با موضوع شرکت داشته باشد.در ادامه مطلب راجع به این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرایط  ثبت شرکت مهندسی می توان به صورت های زیر دسته بندی کرد:

1-شرایط ثبت شرکت های مهندسی در قالب شرکت سهامی خاص

2شرایط ثبت شرکت های مهندسی در قالب شرکت با مسئولیت محدود

شرایط ثبت شرکت های مهندسی سهامی خاص :

حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)

حداقل سرمایه 1.000.000 ریال که می بایست حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.

 

شرایط ثبت شرکت های مهندسی سهامی خاص:

1-کپی مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه)

2-امضای اقرارنامه

3-اصل گواهی عدم سوء پیشینه

4-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

شرایط ثبت شرکت مهندسی با مسئولیت محدود:

1-وجود حداقل 2 عضو

2-حداقل 1.000.000 ریال سرمایه اولیه

شرایط ثبت شرکت های مهندسی با مسئولیت محدود:

1-کپی مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه)

2-امضای اقرارنامه

3-اصل گواهی عدم سوء پیشینه

4-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

مدارک مورد نیاز جهت صدور جواز تاسیس واحد فنی مهندسی:

الف)شخصیت حقیقی

1-فرم درخواست صدور جواز تاسیس واحد فنی مهندسی

2-پرسشنامه صدور جواز تاسیس واحد فنی مهندسی

3-فتوکپی شناسنامه

4-فتوکپی کارت ملی

5-فتوکپی مدرک تحصیلی

6-سوابق فعالیت در پروژه های صنعتی و معدنی مرتبط(طراحی،مشاوره و اجرا)

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/registration-conditions-of-engineering-companies/

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 1,997
  • بازدید کلی : 8,340