loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 154 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

 

شرکت مهندسی مشاور چیست؟

سازمان ها برای رشد و بقای خود در دنیای پر رقابت به روش ها و الگوهای ارزیابی و بهبود عملکرد خود رو آورده اند. شرکت مهندسی مشاور هم از این قاعده جدا نمی باشند. چون عملکرد آنها به عنوان بخشی از طراحی، تأثیر قابل توجهی در موفقیت پروژه خواهد داشت. این سازمان ها نه تنها برای بقای خود بلکه برای توسعه صنعت ساختشان نیازمند توجه به عملکرد خود خواهند داشت. بر اساس تحقیق های انجام شده در صنعت مهندسین مشاور و مخصوصا در ایران توجه کمتری به موضوع ارزیابی عملکرد و مدل های رو به رشد سازمانی شده است. هدف اصلی این مقاله، ارائه برنامه ای برای سنجش عملکرد شرکت مهندسین مشاور می باشد و همچنین آشنایی با شرکت مهندسی مشاور و اینکه مهندسی مشاور چیست و چگونه رتبه بندی می شود  را می توانید از ما بپرسید.

از میان شاخه های مهندسی، رشته مهندسی مشاور، یکی از رشته هایی می باشد که بر اساس علوم و فنون است. همچنین شرکت مهندسین مشاور یکی از پر طرفدارترین و پردرآمد ترین ها می باشد.در شرکت های مهندسی می توان قبل از نام شرکت از واژه هایی نظیر مهندسی ، فنی مهندسی ، گروه مهندسین یا مهندسین استفاده نمود که کاربرد هر یک از این واژه ها نیازمند ارائه مدارک جداگانه ای است .

1) مهندسین

از آن جا که کلمه مهندسین جمع است لذا استفاده از کلمه مهندسین مستلزم آن است که در زمان تحویل مدارک ، مدارک بیش از یک مهندسی ارائه گردد.

2) مهندسی و فنی مهندسی

استفاده از کلمه مهندسی و فنی مهندسی مستلزم ارائه یک مدرک مهندسی و یا فنی مهندسی در زمان تحویل مدرک برای ثبت شرکت است.

3) گروه مهندسین

جهت استفاده از این نام در ثبت شرکت، می بایست کلیه اعضای شرکت مدرک مهندسی خود را تحویل مرجع ثبت شرکت ها دهند.

لازم به توضیح است ، چنانچه در اسم شرکت از کلمه مهندسی اسنفاده نگردد نیازی به مدرک تحصیلی نیست.

موضوع فعالیت شرکت مهندسی مشاور به شکل ذیل در اساسنامه قید می گردد :

  •  انجام و اجرا نظارت، مشاوره نصب و راه اندازی کلیه پروژه های …
  • انجام و اجرای نظارت ، مشاوره نصب و راه اندازی کل

ثبت شرکت مهندسی مشاور

برای ثبت شرکت مهندسی مشاوره ، می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص ، با مسئولیت محدود و یا تضامنی  اقدام نمود. مراحل ثبت شرکت مشاور، همانند ثبت سایر شرکت ها می باشد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهندسی مشاور به قرار ذیل است:

شرایط ثبت شرکت مهندسی مشاور سهامی خاص :

  • -حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  • -حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
  • -حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص:

  • -کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا
  • -امضای اقرارنامه
  • -اصل گواهی عدم سوپیشینه
  • -اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • -(تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

شرایط ثبت شرکت مهندسی مشاور بامسئولیت محدود :

  • -وجود حداقل 2 نفر عضو
  • -حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  • -تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

  • -کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
  • -اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • -امضای اقرارنامه
  • -مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه(در دو نسخه) ،اساسنامه( در دو نسخه) و شرکتنامه اقدام نمایید.

شرکت های مشاور پس از ثبت شرکت برای انجام و اجرای پروژه های خود باید مدرک نظام مهندسی مرتبط با فعالیت خود را ارائه نمایند.

همجنین ، پس از ثبت شرکت، می توان نسبت به اخذ رتبه اقدام نمود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/registration-of-consulting-engineering-company/

rozbehmj بازدید : 27 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

 

آلودگی محیط دلیل مهم افزایش نازایی

دلایل نازایی و ناباروری بسیار زیاد هستند.آلودگی‌های محیطی را می توان یکی از مهم ترین علت افزایش نازایی دانست .سلول‌های جنسی مردان، نسبت به زنان، در برابر آسیب‌های محیطی آسیب‌پذیرتر است به همین دلیل، در شهرهای بزرگ و صنعتی که انواع آلودگی‌ها به‌ویژه آلودگی هوا وجود دارد، آمار نازایی زنان رو به افزایش است.

آمارها نشان می‌دهند که حدود ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی به مشکل نازایی دچارند، یعنی یک زوج از هر پنج زوج در سنین باروری. این آمار ضرورت گسترش خدمات درمان نازایی در کشور را مطرح می‌کند.

 

نازایی چیست؟

نازایی یعنی زوج یک سال مداوم، بدون استفاده از روش‌های جلوگیری، برای بارداری تلاش کنند، اما خانم باردار نشود. حدود ۴۰ درصد از موارد ناباروری ناشی از علل مردانه، ۴۰ درصد ناشی از علل زنانه و ۲۰ درصد ناشی از علل مشترک و ناشناخته است.

جلوگیری از افزایش نازایی و کمک به باروری

منظور از روش‌های کمک‌باروری لقاح برون‌تنی یا لقاح آزمایشگاهی است. در این روش‌ها فرایند لقاح در محیط آزمایشگاهی که مشابه محیط رحم است، اتفاق می‌افتد. در آی وی اف، تخمک و اسپرم در محیط انکوباتور که کاملاً همانند رحم است قرار داده می‌شوند تا رشد کنند، در میکرواینجکشن، اسپرم به‌ طور مستقیم به داخل سیتوپلاسم تخمک تزریق می‌شود. البته شانس موفقیت در هر سیکل درمان حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد است و اگر سیکل نخست درمان موفقیت‌آمیز نبود، زوج‌ها نباید آن را به حساب بدشانسی یا ناکارآمدی درمان‌گران بگذراند، بلکه باید صبور باشند و درمان را تا حصول نتیجه ادامه دهند.

 

هزینه های باروری

هزینه‌های درمانی در ایران نسبت به کشورهای دیگر و حتی منطقه بسیار کمتر است. در واقع قیمت خدمات درمان ناباروری در ایران، به‌رغم داشتن کیفیت و استانداردهای همسان با مراکز معتبر جهان، حدود یک‌ پنجم آن مراکز است.

 

نقش حوزه های باروری در جلوگیری از افزایش نازایی

حوزه باروری و تولید مثل حوزه‌ای بسیار گسترده است و مسائلی مانند سقط مکرر، ژنتیک و مانند اینها با ناباروری مرتبط است. به همین دلیل، در مرکز ما هفت کلینیک ناباروری، سقط مکرر، سلامت مادر جنین و نوزاد، اهدا و درمان‌های جایگزین، اندومتریوز، سلامت جنسی و بیماری‌های پستان وجود دارد که تقریبا تمام حوزه‌های مرتبط با سیستم تولید مثل و باروری را پوشش می‌دهد و مراجعان می‌توانند از خدمات این کلینیک‌ها بهره‌مند شوند.

هدف اصلی یک مرکز درمان ناباروری خوب نه فقط بارداری، بلکه تولد یک فرزند سالم است. به همین دلیل باید همه امکانات لازم در این زمینه را در اختیار داشته باشد. برای نمونه، زوج‌هایی که سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌هایی مانند تالاسمی، هموفیلی، نابینایی، ناشنوایی و مانند اینها را دارند باید بتوانند از مشاوره‌ها و اقدامات تشخیصی و درمانی ژنتیکی، مانند پی جی دی یا تشخیص ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی استفاده کنند. بنابراین، زوج‌های نابارور باید در انتخاب یک مرکز درمان ناباروری به این نکته توجه کنند که آیا آن مرکز همه خدمات مرتبط با یک بارداری موفق و تولد یک فرزند سالم را به‌صورت جامع و کامل و متمرکز دارد یا خیر.

از دیگر خدمات نوین مراکز ناباروری برای جلوگیری از افزایش نازایی که برگرفته از یافته‌های جدیدی است که در مرزهای دانش قرار دارد، کاربرد سلول‌های بنیادین در افزایش توان باروری زنان و به عبارتی جوان‌سازی تخمدان است.  این اقدام که مرحله کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت و نتایج درخشان پشت سر گذاشته است امروزه آمادگی ارائه خدمات درمانی را در کنار بانک ذخیره سلول‌های بنیادین بانوان در سن باروری فراهم کرده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/cause-of-increased-infertility/

rozbehmj بازدید : 21 چهارشنبه 12 آذر 1399 نظرات (0)

 

مراحل ثبت شرکت مهندسی برق و شرایط آن چگونه است؟

برای ثبت شرکت مهندسی برق دانستن شرایط و مدارک لازم بسیار مهم است. برای ثبت شرکت مهندسی برق داشتن حداقل سرمایه ضروری است. مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی است. برای ثبت شرکت برق باید به صورت الکترونیکی اقدام نمایید و مراحل ثبت شرکت را طی نمایید. تکمیل مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت الزامی است و باید به اداره ی ثبت شرکت ها ارسال نمایید. وارد کردن مشخصات شخصی، سرمایه شرکت، نام شرکا و… الزامی است.

شرایط ثبت شرکت مهندسی برق

این روزها شروع کسب و کار جدید مستلزم داشتن اطلاعاتی در رابطه با امکان پیشرفت در زمینه ی کسب و کار و حمایت هایی که برای حوزه ی کسب و کار مد نظر شما وجود دارد ،می تواند بسیار یاری کننده باشد. اگر تصمیم خود را برای شروع کسب و کار در زمینه ی برق گرفته اید و می خواهید شرکت ثبت کنید و شرایط ثبت شرکت برق را نمی دانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای ثبت شرکت مهندسی برق در قدم اول یافتن شریک کاری است. اگر این قدم را پشت سر گذاشته اید می توانید از طریق سایت ثبت شرکت، اقدام نمایید. وارد سایت شوید و تمام اطلاعات خواسته شده از جمله: انتخاب نام مناسب برای شرکت، مدت و زمان فعالیت شرکت، سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری برق، نام و مشخصات خود و شرکا، مشخص کردن سمت و سهام افراد را وارد نمایید. سپس متن تقاضانامه ی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و وارد قسمت بعدی شوید. در قسمت بعدی با انتخاب دریافت متن اساسنامه، فرم ارسال شده را پر کرده و قوانین آن را به دقت مطالعه کنید. در مرحله ی بعدی متن شرکت نامه را دریافت کرده و تکمیل نمایید.

مدارک و شرایط ثبت شرکت مهندسی برق صنعتی

برای ثبت شرکت مهندسی برق بعد از طی کردن مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی باید مدارک لازم را به اداره ی ثبت شرکت ارسال نمایید. این مدارک در زیر آورده شده است:

  • دو نسخه شرکت‌نامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه تقاضانامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه اساسنامه تکمیل‌شده
  • اصل مجوز فعاليت از مراجع ذی‌ربط در مواردی که ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد
  • تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت کليه شرکا و مديران و هیئت نظارت
  • اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیئت مديره و مديرعامل
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • اصل وکالت‌نامه وکيل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد
  • ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
https://kharazmisabt.com/blog/registration-of-electrical-engineering-company/
rozbehmj بازدید : 24 سه شنبه 11 آذر 1399 نظرات (0)

نشانه های نازایی در زنان، مطلع شوید

چنان چه باردار شدن برای شما و همسرتان تبدیل به یک چالش شده است،‌ بدانید تنها شما نیستید. چنان چه باردار شدن برای شما و همسرتان تبدیل به یک چالش شده است،‌ بدانید تنها شما نیستید که دچار این مشکل هستید. دلایل ناباروری و نازایی بسیار زیاد هستند. مطالعات نشان داده اند که 10 تا 15 درصد ‌از زوج ها نابارور هستند. ناباروری به معنای عدم توانایی در بارداری، علی رغم وجود روابط جنسی متعدد و بدون جلوگیری کردن از بارداری در عرض حداقل یک سال، تعریف می شود. با ما همراه باشید تا علائم نازایی در زنان را بررسی کنیم.

 

 

علائم نازایی در زنان

چنان چه تعریف نازایی شامل حال شما و همسرتان می شود، ‌این احتمال وجود دارد که عامل قابل درمانی، تلاش تان برای بچه دار شدن را مختل نماید. ناباروری می تواند به دلیل یک عامل منفرد در فرد یا در همسر وی ایجاد شده باشد و یا ترکیبی از عوامل مختلف از حامله شدن فرد و یا  تداوم حاملگی جلوگیری کند. خوشبختانه درمان های مختلف موثری برای غلبه بر ناباروری وجود دارند که احتمال بارداری را به طور قابل توجهی می افزایند.

بیشتر زوج ها در طی 6 ماه اولی که تلاش شان برای باردار شدن را آغاز می کنند به هدف شان یعنی باردار شدن نایل می گردند. به طور کلی بعد از 12 ماه آمیزش بدون جلوگیری، حدود 85 درصد از زوج ها باردار می شوند و در طی 36 ماه باقی مانده، در حدود 50 درصد از زوج ها  به طور خود به خود آبستن می شوند. نشانه اصلی ناباروری عدم توانایی زوج ها در باردارشدن است و نشانه مهم دیگری وجود ندارد. برخی علائم نازایی در زنان ، خانم های نابارور دوران قاعدگی غیرطبیعی دارند. این احتمال وجود دارد که یک مرد نابارور نیز نشانه هایی از مشکلات هورمونی مانند تغییراتی در رشد موها و یا عملکرد جنسی اش داشته باشد.

علائم نازایی در زنان به شرح زیر است :

 

درد هنگام رابطه جنسی

درد هنگام رابطه جنسی یا دیسپارونیا ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد که شاید بر باروری یک زن تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال می توان به مسائلی مانند عفونت، اندومتريوز و فیبروئید اشاره کرد.

 

علائم اندومتریوز نازایی در زنان

  • درد شدید در لگن (نه تنها در حین قاعدگی)
  • درد در رابطه جنسی
  • درد پشت
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • قاعدگی نامنظم و لکه بینی
  • مشکلات روده یا درد هنگام خروج مدفوع

 

خون قاعدگی تیره یا رنگ پریده

اگر خون قاعدگی به دفعات روشن تر از حالت معمول است ممکن است علت نگرانی باشد. خون قاعدگی معمولا قرمز روشن در ابتدای سیکل فرد است و ممکن در عرض روزهای آینده تیره تر شود.

داشتن خون خیلی تیره در ابتدای قاعدگی نیز می تواند نشانه اندومتریوز باشد. اگر فردی دارای این علائم باشد باید به پزشک مراجعه کند.

 

سیکل قاعدگی نامنظم

طول سیکل قاعدگی در افراد مختلف و در طول زمان متفاوت است. اگرچه بیشتر افراد سیکل منظمی دارند، به این معنی که زمان بین هر پریود تقریبا یکسان است.

داشتن سیکل نامنظم از جمله رخ ندادن پریود می تواند در ناباروری نقش داشته باشد، به این معنی است که زن ممکن است به شکل منظم تخمک گذاری نکند. تخمک گذاری فرآیندی است که در آن تخمدان، تخمک آزاد می کند.

تخمک گذاری نامنظم ممکن بر اثر مشکلات زیادی باشد که شامل سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، چاقی، زیر وزن بودن و مشکلات تیروئید باشد.

 

تغییرات هورمونی

نشانه های تغییرات هورمونی ممکن است غیر اختصاصی باشند و فرد شاید متوجه علت اصلی نشود. پزشک می تواند برای تشخیص مشکلات هورمونی تست هایی را انجام دهد.

  • افزایش وزن بدون دلیل
  • آکنه شدید
  • کاهش میل جنسی و یا از دست دادن تمایل جنسی
  • خروج مایع از نوک پستان
  • رشد مو روی صورت زنان
  • ریزش مو در بالای سر

 

عارضه های اساسی پزشکی :

  • آسیب به لوله رحم یا تخمدان
  • یائسگی زودرس
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
  • اندومتریوز
  • سرطان و روش های درمانی آن

 

چاقی مهم ترین علائم نازایی در زنان

یک پژوهش در سال 2018 نشان داد که چاقی ممکن است اثرات منفی بر سلامت سیستم تولید مثل داشته باشد. زنان مبتلا به چاقی احتمال کمتری در بارداری دارند و دارای ریسک بیشتری در مبتلا شدن به عارضه های حین بارداری نسبت به دیگر زنان هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/what-are-the-symptoms-of-infertility-in-women/

rozbehmj بازدید : 33 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

به طورکلی برای ثبت اکثر شرکت ها نیازی به داشتن مدرک تحصیلی نمی باشد ولی برای ثبت برخی شرکت ها باید مدرک تحصیلی مرتبط با شرکت را داشته باشید. در ادامه مدارک تحصیلی مورد نیاز ثبت شرکت مهندسی را بررسی می کنیم

برای ثبت شرکت می توان پیش از نام شرکت از عبارت هایی مثل مهندسی ، گروه مهندسین ، فنی مهندسی یا مهندسین استفاده کرد.در صورت استفاده از هریک از این عبارات باید مدارک تحصیلی مرتبط را ارائه نمود.

  • مهندسین : به دلیل اینکه این کلمه جمع مهندس می باشد در زمان ثبت باید مدارک چند مهندس را ارائه نمود.
  • مهندسی و فنی مهندسی : برای استفاده از این عبارات باید یک مدرک مهندسی در زمان ثبت شرکت ارائه نمایید.
  • گروه مهندسین : برای ثبت شرکتی که حاوی این عبارت باشد باید کلیه اعضای شرکت مدرک مهندسی داشته باشند.

جهت ثبت شرکت حقوقی نیز حداقل یکی از اعضای شرکت باید دارای مدرک تحصیلی در رشته حقوق باشد.همچنین حداقل یکی از وکلای موسسه نیز باید بیش از ۱۰ سال سابقه در وکالت داشته باشد.

اگر قصد ایجاد شرکت مهندسی رادارید به شما توصیه می کنم آن را ثبت نمایید.زیرا با ثبت این شرکت می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.یکی از مزایای ثبت شرکت مهندسی این است که از حمایت های دولت برخوردار می شوید و می توانید از وام و تسهیلات دولتی و مالی استفاده نمایید.همچنین فعالیت های شرکت شما به صورت قانونی انجام می شود و از سوء استفاده های افراد متخلف جلوگیری می شود.با ثبت شرکت می توانید در مزایده ها و مناقصه ها شرکت نمایید.

حال که تصمیم گرفته اید که شرکت خود را ثبت نمایید باید مدارک مورد نیاز آن را تهیه نمایید و از مراحل ثبت  این نوع شرکت آگاه شوید.

مراحل ثبت شرکت مهندسی

  • انتخاب شرکای مناسب برای ثبت شرکت مهندسی
  • ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها
  • وارد نمودن نشانی محل شرکت
  • وارد نمودن اسامی شرکا
  • تعیین سمت و میزان سهام کلیه اعضای شرکت
  • تعیین حدود اختیارات و وظایف اعضای شرکت
  • تعیین روز و ماه و سال مالی شرکت
  • وارد نمودن متن صورتجلسه
  • تکمیل و ارائه اساسنامه شرکت
  • تکمیل و ارائه تقاضانامه شرکت
  • ارائه خلاصه تقاضانامه
  • تهیه و ارائه مدارک لازم
  • ارسال مدارک مورد نیاز

مدارک ثبت شرکت مهندسی

مدارک ثبت شرکت در انواع شرکت ها در برخی موارد متفاوت می باشد ولی به طور کلی باید مدارک زیر را تهیه نمایید :

  • ارائه ۲ برگ اساسنامه
  • ارائه ۲ برگ اظهارنامه
  • ارائه ۲ برگ صورتجلسه هیئت مدیره
  • ارائه تصویر برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضا برای ثبت شرکت مهندسی
  • ارائه گواهی پرداخت ۳۵% از سرمایه اولیه شرکت در بانک
  • ارائه اصل سند مالکیت محل شرکت
  • ارائه گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کلیه اعضای شرکت
  • ارائه وکالتنامه وکیل رسمی شرکت
  • ارائه اقرارنامه اعضای شرکت
  • امضای وکالتنامه
  • ارائه اصل قیم نامه
  • اصل و تصویر آگهی تاسیس شرکت
  • برای سهامداران خارجی حقیقی ارائه اصل و تصویر گذرنامه و ترجمه آن و برای اشخاص حقوقی ارائه اصل و رونوشت گواهی ثبت شرکت
  • ارائه مجوز فعالیت شرکت در صورت لزوم
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
https://kharazmisabt.com/blog/what-degree-is-required-to-register-an-engineering-company/
rozbehmj بازدید : 68 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

دلیل نازایی در زنان بسیار  متفاوت است. بیماری‌های زمینه‌ای مشکلات رحم و کیست تخمدان یا اختلالات هورمونی می‌تواند منجربه نازایی زن شود. بیشتر زنانی که مشکل نازایی دارند، با اقدام به موقع و انتخاب روش درمانی مناسب می‌توانند باردار شوند. به همین دلیل، مراجعۀ زودهنگام به پزشک و تشخیص و درمان نازایی می‌تواند شانس زن را برای بارداری افزایش دهد. در این مطلب با دلیل نازایی در زنان و همچنین روش‌های درمان آن آشنا خواهید شد.

 

6دلیل نازایی در زنان :

  • مشکلات تخمک‌گذاری
  • آندومتریوز
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
  • مشکلات لوله‌های رحم
  • مشکلات ناباروری با دلایل نامشخص
  • کیفیت پایین تخمک

 

دلیل نازایی در زنان : مشکلات تخمک‌گذاری

مهم ترین دلیل نازایی در زنان  تخمک گذاری است .مشکل تخمک‌گذاری زمانی رخ می‌دهد که تخمک در تخمدان بالغ نمی‌شود یا تخمدان قادر به رهاسازی تخمک بالغ نیست. مشکلات تخمک‌گذاری بین زنان نابارور شایع است. این مشکل معمولاً با علائمی همچون عادت ماهانۀ نامنظم یا نداشتن عادت ماهانه، خونریزی کمتر یا بیشتر از حد معمول در دوران عادت ماهانه یا وجود نداشتن علائم پیش از عادت ماهانه مثل حساسیت سینه‌ها همراه است.

مشکلات تخمک‌گذاری ممکن است به دلیل اختلالات هورمونی، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا بیماری‌های مزمن مثل دیابت ایجاد شود. پزشک برای درمان این مشکل ممکن است از روش درمان دارویی استفاده کند. در این روش، تخمدان برای تخمک‌گذاری بیشتر توسط داروهایی مانند کلومیفن‌سیترات تحریک می‌شود. برخی از زنان با درمان دارویی موفق به بارداری می‌شوند. ممکن است پزشک تشخیص دهد در کنار درمان دارویی نیاز به انجام لقاح خارج از رحم یا ivf نیز وجود دارد. روش ivf شانس بارداری را در این زنان به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

 

دلیل نازایی در زنان : آندومتریوز

آندومتریوز عارضه‌ای است که در آن بافت آندومتر که به طور طبیعی در دیوارۀ رحم وجود دارد، در خارج از رحم رشد می‌کند. زنانی که دچار عارضۀ آندومتریوز هستند، ممکن است علائمی همچون عادت‌های ماهانۀ دردناک، درد هنگام برقراری رابطۀ جنسی، خونریزی شدید یا لکه‌بینی غیرطبیعی و درد در ناحیۀ تناسلی را تجربه کنند. اگرچه در برخی از زنان هیچ علامتی بروز نمی‌کند. آندومتریوز می‌تواند باعث بسته شدن لوله‌های فالوپ و ناباروری شود.

ممکن است پزشک برای خارج کردن بافت‌های آندومتر خارج رحم نیاز به انجام جراحی لاپاراسکوپی داشته باشد. زنانی که به خاطر ابتلا به مراحل اولیه آندومتریوز قادر به باردار شدن نیستند، بعد از عمل لاپاراسکوپی و خارج کردن بافت آندومتر به طور طبیعی می‌توانند باردار شوند. در برخی موارد پزشک ممکن است برای افزایش شانس بارداری پس از عمل خارج کردن بافت آندومتر، درمان دارویی را برای تحریک تخمک‌گذاری یا لقاح خارج از رحم یا ivf را توصیه کند.

دلیل نازایی در زنان : سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

در سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (pcos)، فولیکول‌های کوچکی که در تخمدان‌ها وجود دارد تبدیل به فولیکول‌های بالغی نمی‌شود که قادر به رهاسازی تخمک باشد. از نشانه‌های واضح این سندرم، اختلال هورمون‌های تولید‌مثل و الگوهای تخمک‌گذاری غیرقابل پیش‌بینی است. عادت‌های ماهانۀ نامنظم، افزایش موهای زاید، جوش و چاقی از علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک است. رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌تواند در بهبود این مشکل در زنانی که اضافه وزن یا چاقی دارند، مؤثر باشد.

چرخۀ تخمک‌گذاری در بسیاری از زنان دارای اضافه ‌وزن با کاهش ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن به حالت طبیعی برمی‌گردد. درصورتی‌که فرد به دیابت مبتلا باشد، مصرف قرص متفورمین که برای دیابت تجویز می‌شود، می‌تواند در بهبود مشکل تخمک‌گذاری مؤثر باشد. همچنین ممکن است پزشک به کسانی که این مشکل را دارند داروی کلومیفن‌سیترات و تزریق داروهای ناباروری را توصیه کند. در برخی موارد، پزشک ممکن است برای درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، عمل لاپاراسکوپی را برای سوزاندن کیست‌های تخمدان یا بخشی از بافت تخمدان انجام دهد.

به این عمل کوتر کردن تخمدان می‌گویند که می‌تواند باعث ایجاد تعادل هورمونی شود و در نتیجه زن مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک بتواند به طور طبیعی باردار شود. تحقیقات نشان داده است نیمی از زنانی که تحت عمل کوتر کردن تخمدان قرار گرفته‌، توانسته‌اند بعد از یک ‌سال به طور طبیعی باردار شوند. ممکن است در مواردی که زن بیشتر از ۳۵ سال سن داشته باشد، پزشک برای سرعت بخشیدن به بارداری، بعد از شروع به درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، روش ivf را به جای اقدام طبیعی به زن و مرد توصیه کند.

 

دلیل نازایی در زنان : مشکلات لوله‌های رحم

انسداد یا آسیب دیدن لوله‌های رحم مانع از رسیدن اسپرم به تخمک و ضمناً مانع از رسیدن تخمک به رحم می‌شود. آندومتریوز، بیماری التهاب لگن یا عفونت مجرای تناسلی، عمل جراحی رحم در گذشته، سابقۀ بیماری‌های آمیزشی مثل کلامیدیا یا انسداد لوله‌ها برای پیشگیری از بارداری از علل عمدۀ بروز مشکلات لوله‌های رحم است. پزشک برای درمان این مشکل با جراحی اقدام به باز کردن لوله‌های رحم خواهد کرد.

اگر جراحی مؤثر نباشد یا لوله‌ها آن‌قدر آسیب دیده باشند که قابل ترمیم نباشند، پزشک ممکن است برای افزایش شانس بارداری، پیش از انجام ivf، لوله‌های رحم را بردارد. آمار مرتبط با بارداری پس از عمل جراحی، با توجه به محل انسداد، شدت آن و میزان بافت زخم پس از عمل متفاوت است. زوج‌هایی که به خاطر مشکلات لوله‌های رحم نابارور هستند، به طور متوسط در هر دوره لقاح مصنوعی، ۲۲ درصد شانس بارداری دارند که البته این درصد به سن زن، میزان آسیب واردشده به لولۀ رحم و این که آیا لوله‌های رحم برداشته شده است یا خیر و عوامل دیگری ارتباط دارد.

 

دلیل نازایی در زنان : مشکلات ناباروری با دلایل نامشخص

اگر نتیجۀ تمام آزمایش‌های ناباروری طبیعی است، یعنی دلیل ناباروری شما نامشخص است. برخی متخصصان معتقد هستند که تفاوت‌های جزئی در نحوۀ عملکرد دستگاه تناسلی افراد ممکن است باعث بروز این نوع ناباروری شود که این موارد شامل تفاوت در رشد فولیکول‌ها، عملکرد اسپرم‌ها یا فرایند لقاح است. متخصصان همچنین حدس می‌زنند که عوامل مرتبط با سبک زندگی نظیر لاغری مفرط یا اضافه وزن، مصرف سیگار، الکل یا قهوه به مقدار زیاد ممکن است از موارد تأثیرگذار در ناباروری با علت نامشخص باشد.

پزشک معمولاً در چنین مواردی با استفاده از داروهای تحریک تخمک‌گذاری و کمک‌باروری همراه با انجام ivf یا بدون آن سعی در رفع مشکل و افزایش شانس بارداری فرد می‌کند. اگر سن زن پایین باشد، پزشک معمولاً دورۀ درمان دارویی و اقدام طبیعی را توصیه می‌کند. بخشی از زنان با استفاده از داروهای تحریک تخمک‌گذاری و اقدام به موقع، به صورت طبیعی باردار شده‌اند. در صورت موفق نشدن پس از اقدام طبیعی یا سن بالای زن، روش ivf تجویز خواهد شد. روش ivf شانس بارداری را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

 

دلیل نازایی در زنان : کیفیت پایین تخمک

کیفیت و تعداد تخمک‌هایی که توسط تخمدان تولید می‌شود به طور طبیعی یا توسط درمان‌های ناباروری پس از ۳۵ سالگی به طور چشمگیری افت می‌کند. در صورت کیفیت پایین تخمک، اگرچه امکان باروری تخمک وجود دارد، اما ممکن است تخمک بارور نتواند به درستی در رحم لانه‌گزینی یا به اندازۀ کافی رشد کند. با افزایش سن، معمولاً کیفیت تخمک‌ها پایین می‌آید. برای رفع این مشکل ممکن است پزشک درمان دارویی را پیشنهاد کند.

 

روش ivf در کنار درمان دارویی تحریک تخمک‌گذاری می‌تواند شانس بارداری را در این افراد افزایش دهد. در مورد زنانی که دچار نارسایی زودرس تخمدان شده‌اند یا تخمک آنها کیفیت کافی برای رشد را ندارد، پزشک ممکن است استفاده از تخمک اهدایی را پیشنهاد کند. در این روش تخمک از فرد اهداکننده دریافت می‌شود و از طریق روش ivf با اسپرم همسر، بارور خواهد شد و سپس تخمک بارور به رحم مادر منتقل می‌شود.

برای دریاف اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/six-causes-of-infertility-in-women/

rozbehmj بازدید : 29 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

شرکت مهندسی سهامی خاص چیست؟

شرکت های مهندسی به شرکت های اطلاق می شود که امور فنی، مهارتی و مهندسی را به انجام می رسانند؛ این نوع شرکت ها دارای موضوع و نامی فنی و مهندسی می باشند که می بایست آن را مورد توجه قرار دهند. مهندسین برای انجام پروژه های بزرگ فنی- مهندسی اقدام به ثبت قانونی و رسمی شرکت خود می کنند. بنابراین آنچه هنگام ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص اهمیت فراوان دارد، نام شرکت است که باید از کلمات خاصی قبل از عنوان شرکت استفاده گردد؛ کلماتی نظیر، مهندسی، فنی- مهندسی، مهندسین و یا گروه مهندسان.

مراحل ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص

همانطور که از نام این شرکت ها مشخص است، این شرکت ها به دنبال امور اجرایی، مهندسی، فنی و مشاوره ای هستند و در زمینه های عملیات طراحی، ساخت، نظارت، نقشه کشی، اجرا و مشاوره مشغول فعالیت می باشند. در ابتدای مراحل ثبت شرکت مهندسی باید انتخاب کنید که کدام نوع شرکت را ثبت کنید:

در ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص  می توان به  شیوه زیر عمل نمود:

  • -تعداد اعضای شرکت مهندسی باید حداقل 5 نفر باشند. از این تعداد دو نفر بازرس می باشند.
  • -مبلغ اولیه سرمایه شرکت یک میلیون ریال می باشد.
  • – میزان سرمایه پرداختی، باید 35% به شکل نقدی باشد.
  • مدارک لازم برای ثبت شرکت

    • -ارائه اقرار نامه امضا شده شرکت مهندسی.
    • -ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت مهندسی که تمامی اوراق آن به امضای سهامداران شرکت رسیده باشد.
    • -ارائه دو نسخه از اظهارنامه شرکت مهندسی که تمامی اوراق آن به امضای سهامداران شرکت رسیده باشد.
    • -ارائه دو نسخه صورتجلسه مؤسسین که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
    • -ارائه کپی هر یک ار مدارک شناسایی اعضای شرکت که شامل شناسنامه و کارت ملی می باشد.
    • -در صورتی که موضوع فعالیت شرکت، نیاز به مجوز داشته است، می بایست مجوز آن ارائه گردد.

    مدارک لازم برای دریافت جواز تأسیس شرکت مهندسی سهامی خاص

    در تأسیس شرکت های مهندسی، متقاضی باید اقدام به اخذ جواز کند. برای این منظور می توان به دو روش زیر عمل نمود:

    چنانچه متقاضی فردی حقیقی باشد :

    • -ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی.
    • -ارائه کپی مدرک تحصیلی متقاضی.
    • – ارائه سوابق کاری شرکت مهندسی در پروژه های مرتبط
    • -پر کردن فرم درخواست صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -پر کردن فرم پرسشنامه صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -ارائه گواهی دوره های آموزشی مرتبط با تخصص و مهارت مهندسی، چه به صورت کوتاه و چه به صورت بلند مدت.
    • -ارائه گواهی عضویت متقاضی در انجمن های علمی، فنی و مهندسی.
    • -ارائه مدرک عضویت متقاضی در انجمن مشاوران فنی و مهندسی استان محل زندگی.
    • – ارائه فیش واریزی به مبلغ 10000 تومان به حساب خزانه کل در بانک ملی.

    چنانچه متقاضی فردی حقوقی باشد :

    • -پر کردن فرم درخواست صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -پر کردن پرسشنامه صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -ارائه اساسنامه شرکت مهندسی.
    • -ارائه آگهی تأسیس شرکت مهندسی در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار.
    • -درج آخرین تغییرات شرکت مهندسی در روزنامه های رسمی.
    • -ارائه اظهارنامه ثبت شرکت مهندسی.
    • -ارائه کپی مدارک شناسنامه اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه کپی مدارک کارت ملی اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه کپی مدارک مدرک تحصیلی اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه گواهی دوره های آموزشی مرتبط هریک از اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه گواهی عضویت در انجمن های علمی، مهندسی و فنی.
    • -ارائه سوابق کاری و اجرایی شرکت مهندسی در بخش های مختلف پروژه های صنعتی، مهندسی، معدنی، طراحی، مشاوره و اجرا.
    • -ارائه مدارک عضویت در انجمن مشاوران فنی و مهندسی استان محل زندگی متقاضی شرکت مهندسی.
    • -ارائه فیش واریزی به مبلغ 10000 تومان به حساب خزانه کل در بانک ملی.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
  • https://kharazmisabt.com/blog/registration-documents-of-a-special-joint-stock-engineering-company/
rozbehmj بازدید : 27 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

نازایی و ناباروری عوامل و نشانه ها

نازایی و ناباروری به انگلیسی (sterility) اینگونه تعریف می‌شود: عدم توانایی ایجاد جنین پس از دو سال تلاش. (در صورتی که زن و مرد مسن تر باشند یک سال)در صورتی که تنها چند ماه برای بارداری تلاش کرده‌اید بهتر است به تلاش خود ادامه دهید.

اگر مراحل چکاپ قبل بارداری را انجام نداده‌اید، ابتدا به پزشک مراجعه کنید پزشک دستورات لازم را به شما بدهد. برای اقدام به بارداری، زمان مقاربت باید به زمان تخمک‌گذاری نزدیک باشد تا شانس حاملگی بیشتر باشد و موجب جلوگیری از نازایی شود.

 

تعین زمان تخمک گذاری و علائم آن

ساده‌ترین راه تعیین زمان تخمک‌گذاری اندازه گیری صبحگاهی درجه حرارت بدن و ثبت آن در یک جدول است. شما می‌توانید حرارت سنج را از داروخانه تهیه کنید.

تمام جدول‌ها را نگهداری کنید تا بتوانید بعدا آن را به پزشک خود نشان بدهید. (سه تا چهار ماه کافی است).اگر اندازه گیری درجه حرارت روزانه بدن برایتان سخت است، روش‌های دیگری برای تخمین زمان تخمک گذاری وجود دارد:

 

  • خریداری تست ادرار پیش بینی کننده تخمک گذاری از داروخانه.احساس تیر کشیدن در پایین شکم به هنگام تخمگذاری
  • تخمدان‌ها در راست و چپ و در پایین شکم قرار دارند.
  • ترشحات شفاف و غلیظ

 

ناباروری در مردان

مشکلات تولید اسپرم می‌تواند مادرزادی باشد و یا اینکه در اثر بیماری‌های شدید مثل اوریون، برخی بیماری‌های مقاربتی، در نتیجه آسیب شدید به بیضه، تومورهای بیضه و مواردی مشابه ایجاد شود.

عدم توانایی در انزال طبیعی نیز ممکن است باعث ناباروری گردد. این مساله در اثر عوامل مختلفی از جمله دیابت، جراحی پروستات، داروهای ضد فشار و یا ناتوانی جنسی ایجاد می‌شود.

 

ناباروری و نازایی زنان

نیمی دیگر از مشکلات ناباروری، مربوط به زنان است و بیشتر از همه شامل اختلالات تخمک‌گذاری می‌باشد.در صورتی که تخم گذاری انجام نشود، تخمکی برای لقاح وجود نخواهد داشت. در صورتی که قاعدگی‌های نامنظم داشته باشید و یا اصلا پریود نشوید، باید به فکر مشکلات تخمک گذاری باشید.

  • علت های نازایی و  ناباروری چیست
  • نداشتن تعادل هرمونی
  • فشارهای روحی
  • رژیم غذایی
  • ورزش‌های حرفه‌ای که می‌توانند تعادل هورمونی یک زن را برهم بزنند.

 

عدم تعادل هورمونی با شیوع کمتر ممکن است ناشی از مشکلات جدی طبی مثل تومور غده هیپوفیز باشد.

یکی از ورزش‌های مفید در دوران قبل از بارداری ورزش کگل است، ولی باز هم با مشورت پزشک باید تمرین شود.

 

انسداد لوله‌های رحمی (Fallopian tube obstruction)

همچنین اگر لوله‌های رحمی در یک سر هردو در انتها مسدود باشند و تخمک نتواند خود را به رحم برساند، باروری مختل خواهد شد. عفونت‌های لگن جراحی حاملگی خارجی رحمی یا آندومتریوز (حضور نابجای بافت پوشانده رحم در سایر اعضای لگن) می‌تواند باعث انسداد لوله‌ی رحمی شود.

 

 توصیه درباره نازایی و  ناباروری

توصیه پزشکان این است که نگران نازایی نباشید، مگر اینکه حداقل یک سال برای باردار شدن تلاش کرده و موفق نشده‌اید. با وجود این اگر بیش از ۳۰ سال سن دارید، یا سابقه عفونت‌های لگن، عادت ماهیانه دردناک، سقط جنین، چرخه قاعدگی نامنظم را داشته‌اید، و نیز اگر همسر شما تعداد اسپرم کمی دارد، بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کند.

 

با وجودی که اغلب موارد ناباروری جسمانی است، عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر باروری تاثیر می‌گذارد:

 

سوء استفاده از مواد:

حتی مصرف یک لیوان شراب در ماه می‌تواند تا ۵۰٪ احتمال حاملگی را کاهش دهد. زیرا الکل سطح پرولاکتین را افزایش می‌دهد و در امر تخمک‌گذاری مداخله می‌نماید. گاهی اوقات مقدار پرولاکتین به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند،هیپرپرولاکتیمی ایجاد شده و شخص تا زمان کاهش سطح پرولاکتین، کاملا نازا می‌باشد.

 

قهوه:

کافئین می‌تواند در باروری اختلال ایجاد کند . مصرف همزمان قهوه و الکل میزان حاملگی را تا ۷۴٪ کاهش می‌دهد. توصیه می کنم مقاله “تغذیه قبل از بارداری” را مطالعه فرمایید.

 

ماری‌جوانا:

برخی از مطالعات نشان داده است که مردانی که ماری‌جوانا مصرف می‌کنند تعداد اسپرم کمتری دارند.

 

عفونت‌های باکتریایی واژن:

عفونت باکتریایی در واژن می‌تواند اسپرم‌ها را از بین ببرد. از پزشک خود در مورد نیاز کشت از دهانه رحم قبل از تلاش برای حاملگی سوال کنید.

 

مصرف دخانیات:

سموم موجود در دود دخانیات می‌تواند تعداد اسپرم‌ها را کاهش دهد و یا حرکت آن‌ها را کم کند. امکان دارد که سیگاری‌ها هفت ماه دیرتر از غیر سیگاری‌ها توانایی باروری را پیدا کنند. متخصصان می‌گویند به طور کلی مصرف دخانیات قبل از بارداری بسیار مضر است.

 

وزن:

زنانی که وزنشان ۳۰٪ بیشتر یا کمتر از وزن طبیعی است، ممکن است عادت‌های ماهیانه نامنظم و در نتیجه مشکلاتی در باروری داشته باشند.

نشانه های ناباروری در زنان

استرس:استرس‌های شدید در زندگی می‌تواند چرخه‌های قاعدگی را به هم بریزد و حامله شدن را مشکل سازد.

حرارت زیاد: درجه حرارت بیضه‌ها باید ۵ درجه کمتر از حرارت بدن مرد باشد تا تمام اسپرم‌ها زنده بمانند.

 

نشانه های ناباروری در زنان

برای تشخیص ناباروری و پیدا کردن نشانه‌های نازایی، بعد از موارد بالا، اگر برای باردار شدن با مشکل مواجه شده‌اید، اولین کاری که شما و همسرتان باید انجام دهید، مشاوره با پزشک خانواده و یا متخصص زنان است. با این کار پزشک شما را از لحاظ مشکلات اولیه باردار شدن مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر متخصصین زنان با بررسی‌های نازایی شامل:

  • بررسی منی
  • تخمک‌گذاری
  • لوله‌های رحمی مسدود شده کار خود را آغاز می‌کنند.
  • اگر مشکلات فوق وجود داشت، شما را به متخصص باتجربه در آن زمینه ارجاع می‌دهند.

 

 

انتخاب متخصص نازایی و ناباروری

نازایی ممکن است باعث شود که فرد احساس نگرانی و ناامیدی کند. راهی مناسب برای ایجاد آرامش خاطر، یافتن پزشک خوب و مشارکت در امر درمان است. هنگامی که متخصص را انتخاب کردید و احساس کردید که شما و همسرتان با او راحت هستید، وقت ملاقات بگیرید و مشکلاتتان را با وی در میان بگذارید. در مورد هزینه‌ها و بیمارستان‌های طرف قراردادش از او سوال کنید.

 

درمان ناباروری

بیشتر متخصصین نازایی تمایل دارند در اولین ملاقات، شما و همسرتان با هم به آنجا مراجعه کنید. آنهاتست‌های انجام شده را بررسی و تست‌های مورد نیاز را درخواست می‌نمایند. حالا زمان خوبی برای شکل‌گیری رابطه پزشک و بیمار است.

به یاد داشته باشید که نازایی مشکل زوجین است و هر دوی شما باید در تحمل استرس‌ها، نگرانی‌ها و ناراحتی‌های آن سهیم باشید. پزشک باید مسائل عاطفی احساسی را درک کند و هر دوی شما را در امر تصمیم‌گیری برای شروع درمان شرکت دهد. اگر مشکل ناباروری در مرد باشد، پزشک همسر شما را نزد متخصص اورولوژی که در درمان نازایی مردان مهارت دارد و یا نزد متخصص غدد درون‌ریز (آندرولوژیست) ارجاع می دهد. به هر حال، باید رابطه خوبی بین تمام پزشکان و معالج وجود داشته باشد و فکر نکنید که این کار تنها وظیفه پزشکان است. از متخصص معالج بخواهید که نتایج درمان را برای سایر متخصصین بفرستید و از آن‌ها بخواهید ارتباط خوبی با یکدیگر و شما برقرار کنند.

 

آزمایشات نازایی زنان مردان

با انجام بررسی کامل پزشکی می‌توانید علت ناباروری را مشخص کنید. اما اگر با سابقه پزشکی یا جنسی مشکل اصلی شناسایی نگردد، ممکن است انجام آزمایش‌های خاص لازم شود. اولین مرحله این است که مشخص کنیم شما هر ماه تخمک‌گذاری دارید یا نه؟ (آزمایش تخمک سالم یا تخمدان)

 

آزمایش ناباروری در مردان

این مساله را می‌توان با یادداشت درجه حرارت در صبح، استفاده از کیت‌های تشخیص تخمک‌گذاری خانگی، یا معاینه مخاط دهانه رحم که در طول چرخه قاعدگی تخت اثر هورمونها، دچار تغییراتی می‌شود، تشخیص داد. پزشک معالج شما می‌تواند در مطب خود با درخواست آزمایش‌های خون ساده یا سونوگرافی از تخمدان‌ها، تخمک‌گذاری را بررسی نماید. اگر شما از نظر تخمک‌گذاری مشکلی ندارید، آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد شد.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/what-are-the-causes-of-infertility/

rozbehmj بازدید : 30 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

10رشته مهندسی برتر ایران در دانشگاه که در بازار کار طرفداران خود را دارد، به این ترتیب بر اساس محبوبیت میان رشته های گروه فنی مهندسی 10 رشته برتر از نظر موقعیت شغلی و درآمد آن مهندسی برق در صدر رشته های دیگر است.

10رشته مهندسی برتر ایران : مهندسی برق

یکی از بهترین تعریف هایی که از مهندسی برق شده است، این است که محور اصلی فعالیت های  مهندسی برق، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. که البته این سیگنال ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات باشد. مهندسی برق دارای 4 گرایش است که در زیر  آنها را معرفی کرده ایم.

  • گرایش قدرت
  • گرایش الکترونیک
  • گرایش کنترل و ابزار دقیق
  • گرایش مخابرات

10رشته مهندسی برتر ایران : مهندسی مکانیک

در حقیقت رشته مکانیک بخشی از علم فیزیک است که با استفاده از مفاهیم پایه علم فیزیک و به  تبع آن ریاضی به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می پردازد و می کوشد تا با توجه به نتایج بررسیهای خود ، طرحی نو در زمینه فن شناسی و صنعت ارائه دهد و در راه پیشرفت انسان گامی به جلو بردارد. به عبارت دیگر رشته مکانیک، رشته پیاده کننده علم فیزیک است چون برای مثال بررسی حرکت خودرو و عوامل موثر بر روی آن برعهده فیزیک است. اما این که چگونه حرکت آن تنظیم گردد بر عهده مکانیک می باشد. رشته مهندسی مکانیک دارای دو گرایش «طراحی جامدات ، حرارت و سیالات، ساخت و تولید» در مقطع لیسانس می باشد که البته دانشگاه صنعتی شریف دارای گرایشهای دیگری نیز هست. می شد. اما این دو رشته حدود 455 سال پیش از هم جدا شدند و به مرور رشته*های دیگری مانند مهندسی شیمی و مواد نیز از مهندسی مکانیک جدا شد و مهندسی مکانیک به عنوان رشته مهندسی مکانیک عمومی ارائه گردید. ولی با پیشرفت صنعت و نیاز صنایع به تخصصهای مختلف در این زمینه، از مهندسی مکانیک عمومی دو گرایش «طراحی جامدات» و «حرارت و سیالات» و بعد از آن «ساخت و تولید» بیرون آمد و بالاخره باید به مهندسی دریا اشاره کرد که هنوز در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از گرایشهای مهندسی مکانیک ارایه میشود.

10رشته مهندسی برتر ایران : مهندسی عمران

یکی از 10رشته مهندسی برتر ایران که از طریق کنکور ریاضی و فیزیک میتوان به آن راه یافت رشته مهندسی عمران است که داوطلبان گروه ریاضی و فنی می توانند با موفقیت در کنکور سراسری و انتخاب این رشته در صورت قبولی در کنکور این رشته را در دانشگاه ادامه دهد. خیلی از مردم این رشته را با نام را و ساختما می شناسند و به خاطر اهمیت مسکن در ذهن افراد این رشته تقریباً شناخته شده است و در کشور انگلیس رشته هایی که با آبادانی و تمدن سازی مرتبط باشند با عنوان مهندسی عمران یاد میشوند. در کشور ما هم کارهایی که با سازه های ساختمانی غیر ساختمانی مرتبط باشند و در دو رشته مهندسی عمران خواهند بود. از جمله کارهایی که مهندس عمران را انجام می دهد می توان به مواردی از جمله ساختمان سازی، سدسازی، کارهای جاده و مجاری انتقال آب یا فاضلاب نام برد. گرایش راه و ساختمان و گرایش آب و نقشه برداری از گرایش‌های مهم این رشته هستند. به طور کلی می‌توان گفت که هر چیزی که به نوسازی مربوط باشد در زمینه فعالیت مهندس عمران است. مهندسی عمران در واقع به کاربرد علم برای عمران و سازندگی کشور مربوط است و هر چیزی که به آبادی کشور مربوط شود مثل سد، فرودگاه‌، جاده‌، برج‌، تونل‌، دکل‌های‌ مخابرات‌، ساختمان‌های‌ مقاوم‌ در مقابل‌ زلزله‌، سیل‌ و آتش‌، نیروگاه‌های‌ برق‌ و مصالح‌ سبک‌، ارزان‌ و با کیفیت‌ مناسب‌ برای‌ ساخت‌ و ساز، در دایره فعالیت های این افراد است. این افراد از نظر فنی‌ و اجرایی‌، اقتصادی‌ هم کارامد هستند چون اقتصادی بودن از اهداف کار این افراد است. این رشته دارای سه گرایش زیر است :

  • گرایش عمران
  • گرایش نقشه برداری
  • گرایش آب

مهندسی صنایع

جز 10رشته مهندسی برتر ایران رشته مهندسی صنایع است. که با استفاده از آزمون سراسری گروه ریاضی می توان وارد آن شد و ادامه تحصیل داد، شامل کاربرد اصول و تکنیک هایی است که باعث طراحی و نصب سیستمهایی می‌شود که شامل انسان، مواد، اطلاعات، انرژی و تجهیزات مختلف برای فراهم کردن شرایط تولید کالا و ارائه خدمات به شکل مناسب می باشد. برای این که بتوانیم سیستم ها را ارزیابی کنیم و کاربردشان را بدانیم لازم است که به علوم ریاضی و فیزیکی و اجتماعی به همراه تکنیک ها و فن های طراحی مهندسی مسلط باشیم. در واقع کار مهندسی صنایع مانند یک پل رابطه بین اهداف مدیریت و عملکرد عملیاتی سازمان ها را به هم متصل می کند. وظیفه مهندسان صنایع این است که بهره وری در مدیریت منابع انسانی و تکنولوژی را بهبود بدهند ولی برخی رشته های مهندسی کارشان مرتبط با ماهیت فنی فرایندها و فراورده ها است. یعنی مهندسی صنایع تنها رشته مهندسی است که مولفه اصلی آن عامل انسان می باشد. مهندسان صنایع برای امور برنامه ریزی، نصب و کنترل و بهبود فعالیتهای موسسات در بین رشته ها کار می کنند. فعالیتهایی که این افراد در ارتباط با آن کار می کنند شامل: تولید، نوآوری در محصولات، ارائه خدمات، حمل و نقل و جریان اطلاعات سازمانی است. بنابراین مهندسان صنایع راه را برای تعامل تخصص های مختلف و کار گروهی فراهم می کنند و باعث می شوند کارها بطور منظم انجام شوند. گرایش های این رشته به شرح زیر است:

  • گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها
  • گرایش تولید صنعتی
  • گرایش تکنولوژی صنعتی
  • گرایش ایمنی صنعتی

مهندسی شیمی

رشته‌ی مهندسی شیمی که از طریق کنکور سراسری رشته‌ی ریاضی میتوان به آن راه یافت به علت شناخت کم از رشته‌های دانشگاهی خیلی از افرادی که به درس شیمی علاقه‌مندند، به دنبال انتخاب رشته‌ی مهندسی شیمی هستند؛ در صورتیکه تعداد واحد درسی مرتبط با درس شیمی در این رشته کم است. برای موفقیت در رشته‌ی مهندسی شیمی لازم است که پایه‌ی ریاضی قوی داشته باشید، اگر درس ریاضی و مباحث حل معادله و محاسبات، جز نقاط قوتتان است پس از انتخاب این رشته خوشحال خواهید بود. در مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه‌های تهران، دانش‌آموزان بدون گرایش هستند و دو سال بعد از شروع تحصیل با توجه به سابقه‌‌ی تحصیلی و علاقه گرایش را مشخص می کنند. در برخی از دانشگا‌‌ه‌ها هم از همان اول گرایش‌ها مشخص است ولی دقت کنید انتخاب گرایش در مقطع کارشناسی اولویت اصلی نیست و بیش‌ترِ درس‌های بین گرایش‌ها یکی است.

گرایش‌های مهندسی شیمی عبارت است از:

  • گرایش صنایع پتروشیمی
  • گرایش طراحی فرایندهای نفت
  • گرایش صنایع پالایش
  • گرایش صنایع گاز
  • گرایش صنایع غذایی

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر رشته ای است که به طراحی و ساخت اجزای مختلف رایانه می پردازد و اهمیت زیادی دارد. هدف این رشته تربیت افرادی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند. طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش و ویرایش تمام مفهوم هایی هستند که با بیشترین دقت و در کوتاهترین زماندر برنامه های نرم افزاری رایانه انجام می شوند. لذا هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است. این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیار داشته و تا مقطع دکتری تدریس می‌شود. مهندسی‌ کامپیوتر در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ دو گرایش‌ سخت‌افزار و نرم‌افزار است‌.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/top-10-engineering-disciplines-in-iran/

rozbehmj بازدید : 21 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

روشهای رایج جلوگیری از بارداری

برای پیشگیری از بارداری روشهای بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض خاص خود را دارند.نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش های صحیح پیشگیری از بارداری و رعایت نکردن شیوه ی درست ، ممکن است علاوه بر خطرات احتمالی منجر به بارداری ناخواسته شود . انتخاب میان این روشها شاید سخت به نظر برسد اما با مطالعه این بخش با بهترین روش جلوگیری از بارداری آشنا شوید.

قرص های ضد بارداری

در اوایل ازدواج ، خیلی از افراد بهترین و مطمئن ترین روش پیشگیری از بارداری را استفاده از قرص های خوراکی جلوگیری از بارداری می دانند. این قرص ها خود به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل:

  • منو فازیک (تک مرحله ای): یکسان بودن میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در تمام قرص ها. قرص های LD و HD در این گروه قرار دارند.
  • دی فازیک (دو مرحله ای):تغییر میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در دو مرحله
  • تری فازیک (سه مرحله ای):افزایش تدریجی میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در سه مرحله

باید گفت که قرص های بارداری به دلیل ایجاد عوارض برای دسته ای از خانم ها نمی تواند برای هر کسی مورد استفاده قرار گیرد.

روش های طبیعی بهترین روش جلوگیری از بارداری

روش های طبیعی یکی از کم عوارض ترین روش های پیشگیری از بارداری هستند اما نیاز به مراقبت و دقت بالایی دارند که همین دلیل باعث می شود تا از بهترین روش برای جلوگیری از بارداری حذف شود.

میزان تاثیر کاندوم ها

استفاده از کاندوم ها به دلیل ایجاد ناباروری و چسبندگی دهانه رحم در زنان زیاد ، توسط متخصصین زنان و زایمان توصیه نمی شود این روش با وجود خطر ایجاد ناباروری و چسبندگی دهانه رحم ،تقریبا روش مطمئنی برای جلوگیری از بارداری است.

آمپول های ضد بارداری

با تزریق آمپول پروژسترون در بازوی خانم ها، می توان به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری نمود . این آمپول با افزایش غلظت مخاط دهانه ی رحم، حرکت اسپرم را دشوار می سازد و مانع تخمک گذاری می شود . احتمال بارداری با این روش 1 درصد است .اما معمولا باعث خونریزی نامنظم تری نسبت به قرص ، چسب یا حلقه می شوند، به خصوص در طول 3 تا 6 ماه اول.

آی .یو.دی

آی.یو.دی یا دستگاه داخل رحمی، وسیله ای T شکل است که پزشک در داخل رحم خانم ها قرار می دهد. در حال حاضر 2 نوع آی.یو.دی وجود دارد:آی.یو.دی های مسی یا آی.یو.دی هایی که هورمون پروژسترون دارند. آی.یو.دی های مسی می توانند تا 12 سال و آی.یو.دی های دارای پروژسترون می توانند تا 5 سال با ماندن در داخل رحم از بارداری پیشگیری می کنند.

وازکتومی بهترین روش جلوگیری از بارداری

در این روش، با یک جراحی کوچک مسیر وازدفران را که وظیفه آن عبور اسپرم از بیضه است، مسدود می شود و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود. در این روش مردان همانند خانمها امکان باز کردن لوله های خود توسط عمل جراحی را دارند.

نگرانی مردان از عمل وازکتومی، آیا بارداری بعد از وازکتومی امکان پذیر است؟

وازکتومی یکی از بهترین راههای پیشگیری از بارداری شناخته می شود . بر اساس مطالعات انجام شده امکان باروری مردان بعد از انجام عمل بازگشت وازکتومی تا درصد قابل توجهی نسبت به زمانیکه عمل وازکتومی انجام شده بود افزایش می یابد.امکان بارداری پس از وازکتومی به حداقل می رسد اما هنوز درصدی وجود دارد . بنابراین اگر نشانه ای از بارداری در همسر خود مشاهده کردید آن را جدی گرفته و آزمایشات لازم را انجام دهید.

بستن لوله های رحمی در زنان :توبکتومی

بستن لوله های رحمی یا عقیم سازی زنان ، یک روش دائمی پیشگیری از بارداری برای خانم هاست. در این روش لوله های فالوپ برای جلوگیری از بارورشدن تخمک های زن و وقوع بارداری بسته می شود . توبکتومی روشی 100 درصد مطمئن است و سطوح هورمونی خانم ها را تغییر نمی دهد.

 بهترین روش جلوگیری از بارداری : دیافراگم و اسفنج با اسپرم کش

دیافراگم یک کلاهک انعطاف پذیر است که در واژن خانم ها قرار می گیرند و باید با اسپرم کش استفاده شود . دیافراگم مانع ورود اسپرم به داخل رحم می شود و در اندازه های مختلفی وجود دارد ، اندازه ی مناسب توسط پزشک تعیین می شود.

هر یک یا دو سال یک بار، دیافراگم توسط پزشک بررسی می شود تا از سوراخ نشدن آن مطمئن شود . دیافراگم را درست قبل از رابطه ی جنسی یا تا 24 ساعت قبل از آن، و 6 ساعت بعد از رابطه جنسی باید درون واژن قرار داشته باشد.

بهترین روش جلوگیری از بارداری :آگاهی از زمان باروری

فقط کافی است در روزهایی که امکان باروری وجود دارد ، از روشی مانند کاندوم و روش طبیعی از بارداری جلوگیری کرد . در این روش از طریق دنبال کردن چرخه ی قاعدگی تان روی تقویم، مشاهده ی ترشحات دهانه ی رحم و اندازه گیری درجه ی حرارت بدن می توان از بارداری ناخواسته پیشگیری کرد.

چسب و حلقه

چسب و حلقه،از روش های هورمونی پیشگیری از بارداری محسوب می شوند و مانند قرص های ضدبارداری حاوی استروژن و پروژسترون هستند. چسب یک تکه ی کوچک پلاستیکی است که روی شکم، باسن، بازو یا بالاتنه ی شما می چسبد و باید به صورت هفتگی عوض شود.

حلقه یک وسیله ی کوچک انعطاف پذیر است که در 5 روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار داده می شود و به مدت 3 هفته باید در واژن باقی بماند.بعد از پایان هفته سوم باید خارج شود .پس از گذشت یک هفته باید حلقه نو در واژن گذاشته شود.

کپسول های کاشتنی ضدبارداری

کپسول های کاشتنی میله ی پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه ی یک چوب کبریت است که توسط پزشک در زیر پوست بازوی خانمها کاشته می شود . این کپسول کوچک با دارا بودن پروژسترون ، می تواند تا 3 سال از بارداری جلوگیری کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/the-best-way-to-prevent-pregnancy/

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 270
  • بازدید سال : 1,971
  • بازدید کلی : 8,314