loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 23 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

مراقبت های بعد از سزارین

زایمان واژینال یا همان طبیعی هنوز شایع ترین روش زایمان در جهان است. اما اگر عارضه ای وجود داشته باشد پزشک ممکن است برای حفظ و تامین ایمنی مادر و کودک سزارین را پیشنهاد کند. سزارین در مواردی ممکن است اجتناب ناپذیر باشد در این  مقاله هر آنچه که لازم است هر مادری از مراقبت های بعد از سزارین بداند را  برای شما  مطرح میکنیم.

مواردی که پزشک پیشنهاد سزارین میدهد :

  • اگر کودک در حالت سر به پایین باشد.
  • اگر کودک خیلی بزرگ باشد و نتواند از لگن عبور کند.
  • اگر کودک علائم پریشانی و ناخوش احوالی داشته باشد.
  • اگر مادر بیماری خاصی داشته و از داروهای قوی استفاده کند.
  • اگر مادر به هر دلیلی نتواند زایمان طبیعی کند.
  • وقتی مادر چند قلو باردار است.

در  وهله  اول برخی از عوارض سزارین را بررسی مکینم برخی از عوارض شایع زایمان سزارین شامل موارد زیر می شود :

  • احساس سردرد بعداز به هوش آمدن
  • ایجاد خونریزی بعد از عمل
  • عفونت و چسبندگی هایی در رحم و لوله ها و حتی روده ها
  • احساس درد و کشیدگی در ناحیه بخیه شده
  • طولانی بودن زمان بستری در بیمارستان
  • لگن درد و نقاهت طولانی تر نسبت به جراحی
  • زایمان سزارین باعث خونریزی شدید در روزهای اول پس زایمان می شود. این مسئله به دلیل جراحی یا ترمیم رحم می باشد. شما برای حدود شش هفته خونریزی خواهید داشت که به مرور کمتر می شود.
  • سردرد
  • خون ریزی های پس از عمل که می تواند در افراد کم و زیاد باشد
  • عفونت و چسبندگی رحم و لوله ها و حتی در مواردی چسبندگی روده
  • عوارض بیهوشی و دردهای مربوط به بخیه ها

بهبود پس از سزارین با زایمان طبیعی متفاوت می‌باشد ، زیرا سزارین یک عمل جراحی شکم است و مادر باید در جهت مراقبت های بعد از سزارین از خود اصول و قواعدی را به طور کامل رعایت نماید:

راه رفتن و مصرف داروی ضد درد: اگر پزشک توصیه کرده است که مادر می‌تواند راه برود ، اولین کار او این است که سعی کند راه برود. راه رفتن سبب می‌شود که از مشکلات و عوارض سزارین پیشگیری گردد. اگر مادر درد دارد پزشک داروی خوراکی و در صورت لزوم داروی تزریقی تجویز می‌کند.

نوشیدن مایعات: به طور معمول در ۲۴ ساعت اول زایمان مایعات تزریقی داده می‌شود ، ولی اگر شرایط مادر مساعد باشد ممکن است مایعات به صورت خوراکی داده شود.

دفع ادرار و مدفوع: برای دفع ادرار مادر ، داخل مثانه او لوله‌ای (کاتاتر) گذاشته می‌شود تا ادرار مادر را تخلیه کند. در روزهای دوم و سوم مادر ممکن است احساس کند که گاز در روده‌های او وجود دارد و ممکن است چند روز طول بکشد تا اجابت مزاج انجام دهد ، در چنین مواردی راه رفتن به دفع مدفوع کمک خواهد کرد.

مراقبت از زخم پست شکم: اگر مادر در هنگام راه رفتن و نشستن احساس درد در محل زخم می‌کند ، می‌تواند دست خود یا بالشی را روی شکم خود قرار دهد. در هنگام بلند شدن برای جلوگیری از سرگیجه باید کسی دست مادر را بگیرد و او را حمایت کند. مادر یا همسر او باید محل زخم را هر روز مشاهده کند و اگر ترشح یا خونابه‌ای ظاهر شد باید بلافاصله به پزشک اطلاع دهند. پس از برداشتن پانسمان زخم مادر می‌تواند هر روز محل زخم را با آب و صابون بشوید.

تغذیه بعد از سزارین:

دو سه روز بعد از زایمان سزارین از خوردن میوه های خام و آبمیوه های کارخانه ای و غذاهایی که دارای حبوبات هستند خودداری کنید.

بهتر است مرغ و یا گوشت را به صورت کباب مصرف کرده و سبزیجات به صورت پخته خورده شود. برای اینکه مادران به یبوست مبتلا نشوند بهتر است روغن زیتون و انجیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.همچنین مصرف آّب که مهمترین عامل برای جلوگیری از یبوست است، به مقدار زیاد باید آشامیده شود .برای جایگزینی مایعات بدن در دوران شیر دهی آّب بهترین گزینه است.

البته خوردن غذاهایی مثل کباب، جوجه کباب، گوشت یا مرغ آب پز و سبزیجات پخته مثل هویج، کدو، سیب زمینی و آب رقیق کمپوت پس از سزارین توصیه می شود. همچنین ممکن است که دچار یبوست شوید برای پیشگیری یا درمان این مشکل از روغن زیتون، آلوخشک و انجیرخشک خیس کرده استفاده نمایید.

موارد مهم دیگر در مراقبت های بعد از زایمان سزارین :

  • برای اینکه به ناحیه بخیه زده فشار وارد نشود بهتر است برای اجابت مزاج از توالت فرنگی استفاده شده تا خیلی به حالت نشسته روی زانو قرار نگیرید.
  • فعالیت بدنی به طوری که سبک باشد برای مادران واجب است. پیاده روی باعث جلوگیری از یبوست و نفخ خواهد شد. باید توجه داشته باشید که بین فعالیت ها استراحت کافی داشته باشید تا دوره پس از سزارین را به راحتی از سر بگذرانید.
  • خواب مادر بعد از سزارین باید کافی و منظم باشد. مادران باید سعی کنند که ساعت خواب خود را با ساعت خواب نوزادشان تنظیم کنند.
  • کارهای سنگین منزل مانند جابه جایی اجسام سنگین و کارهای طولانی نباید توسط مادران تازه سزارین شده انجام گیرد.
  • اگر دارای شکم بزرگ هستید میتوانید از شکم بند و یا پارچه ایی برای نگه داشتن شکم خود استفاده کنید.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
  • https://drgitighiasi.com/post-cesarean-care/
rozbehmj بازدید : 26 شنبه 12 مهر 1399 نظرات (0)

گام اول راهنمای ثبت برند : انتخاب نام برند

نام برند باید به نحوی طراحی شود که جدید و خلاقانه باشد . به عبارت دیگر، علائم تجاری یا اصطلاحاَ برند، باید به نحوی ترسیم و تعیین شود که در میان علائم شرکت های مشابه ، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی به سهولت تمیز داده شود.

علائم یا مارک ها وقتی قابلیت ثبت خواهند داشت که واجد شرایط و اوصاف معینی باشند که مربوط به ماهیت آن ها است. از جمله این شرایط این است که :

اولاَ- علامت یا مارک ، قدرت و خصیصه تمایز بخشی موضوع آن را با موضوعات مشابه داشته باشد.

ثانیاَ- معرف و توصیف کننده مشخصات کالا یا خدمات معین موضوع علامت یا مارک باشد و سبب هدایت درست مصرف کننده گردد . بنابراین، نام پیشنهادی نباید گمراه کننده باشد و مشتری را از لحاظ جنس یا مبدا علامت به اشتباه بیندازد.

ثالثاَ- قانوناَ قابلیت ثبت داشته باشد و استعمال آن مغایر نظم عمومی و اخلاق حسنه و قواعد آمره نباشد.

رابعاَ – از نظر فرم و شکل، ثبت آن امکان پذیر باشد.

گام دوم راهنمای ثبت برند :  استعلام برند

پیش از ثبت هر برندی ابتدا باید ببینید آن برند در طبقه ( زمینه ) فعالیتی که مد نظر شماست قبلاَ ثبت شده است یا نه. با توجه به جدول طبقه بندی کالا،هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ای خاص استفاده شود، شخص دیگری که پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند، با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد.

لازم به یادآوری است ، جهت استعلام نام برند درخواستی خود، می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل نمایید تا بتوانید با اطمینان خاطر نسبت به ثبت برند پبشنهادی خود اقدام نمایید.

گام سوم راهنمای ثبت برند : گردآوری مدارک مورد نیاز ثبت برند

ثبت علامت تجاری در ایران در اداره علامت تجاری ( در تهران ) انجام می شود که برای ثبت علامت تجاری باید کلیه مدارک لازم فراهم گردد تا با رعایت کامل مقررات مراحل قانونی ثبت آن طی شود.

 

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری به قرار ذیل است

1- اظهارنامه ثبت علامت تجاری

2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.

3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.

درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند.

بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.

چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.

اسناد ثبت برند

4- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.

5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.

6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/brand-registration-guide/

rozbehmj بازدید : 286 شنبه 04 مرداد 1399 نظرات (0)

هزینه لاپاراسکوپی رحم در سال 99 چقدر است؟

ما در این مقاله قصد داریم به کلیات لاپاراسکوپی و هزینه لاپاراسکوپی رحم بپردازیم. لاپاراسکوپی یک عمل جراحی است که به جای اینکه از برش‌های بزرگ در سطح شکم استفاده کند، جراح یک لوله نازک با سر نورانی (لاپاراسکوپ) را از طریق یک برش کوچک که بر روی شکم ایجاد شده است، عبور می‌دهد تا ارگان‌های شکمی یا ارگان‌های لگنی را مشاهده کند. لاپاراسکوپی برای یافتن مشکلاتی از قبیل کیست، چسبندگی رحم، فیبروئید‌ها و عفونت‌ها‌ استفاده می‌شود. از طریق لوله لاپاراسکوپ می‌توان نمونه‌ای از بافت را جدا کرد. در عمل لاپاراسکوپی رحم بیمار سریع‌تر بهبود می‌یابد و زخم‌های ایجاد شده در آن کمتر است. در حین انجام عمل لاپاراسکوپی رحم بیمار را بیهوش می‌کنند و معمولا بعد عمل بیمار را در همان روز مرخص می‌کنند.

مزایای جراحی از نوع لاپاراسکوپی

در این قسمت برخی از مهمترین مزایا و ویژگی های بارز لاپاراسکوپی رحم و شکم را به صورت تیتر وار برای شما بیان خواهیم کرد:

  • زمان کوتاه تر بهبودی لاپاراسکوپی رحم و شکم نسبت به جراحی باز
  • ترخیص زودتر بیمار از بیمارستان و استراحت او در منزل تا بهبودی کامل
  • ایجاد زخم و برش های کوچکتر تنها برای ورود دستگاه لاپاراسکوپ
  • عوارض جانبی موقت و غیر جدی برای فرد بعد از جراحی
  • کاربرد و دلایل استفاده از لاپاراسکوپی رحم

    از مزایای و دلایل استفاده از لاپاراسکوپی رحم می توان به تشخیص و درمان مشکلات موجود در ناحیه لگن و رحم افراد، بدون نیاز به باز کردن کامل شکم اشاره کرد. در واقع اگر بازدهی در دیگر روش های تشخیص و درمان مناسب نباشد؛ از روش کاملا امن و کاربردی لاپاراسکوپی برای تشخیص درد های لگنی و شکمی استفاده می شود.

  • هزینه لاپاراسکوپی رحم در سال 99

    هزینه لاپاراسکوپی رحم همواره از دغدغه های بیماران بوده ، بیماران با توجه به تبحر جراح و نتیجه عمل تصمیم به انتخاب جراح و هزینه های آن می گیرند.  در مقایسه با جراحی باز ، هزینه حدود حداقل 50 درصد افزایش می یابد که در مقابل محسنات ان بسیار مناسب و معقول می باشد ،هزینه بیماران بیمه تکمیلی اندک و هزینه بیماران ازاد در بیمارستان خصوصی بالغ بر 7-10میلیون تومان می گردد .خوشبختانه در مراکز دولتی و دانشگاهی با هزینه اندک و مناسب این خدمات در اختیار عموم قرار دارد ولی انتخاب جراح و زمان جراحی محدودیت دارد و در اختیار بیمار در مقایسه با بخش خصوصی نیست.

  • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

  • https://drgitighiasi.com/blog/the-cost-of-laparoscopy-of-the-uterus/

rozbehmj بازدید : 40 چهارشنبه 01 مرداد 1399 نظرات (0)

ثبت شرکت فرهنگی و هنری

ثبت شرکت فرهنگی و هنری به منظور انجام فعالیتهای هنری صورت میگیرد.که مجوز آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد صادر میشود.

شرایط عمومی ثبت شرکت فرهنگی هنری

  1. عدم سوءپیشینه کیفری
  2. داشتن تابیعیت ایرانی
  3. داشتن حسن شهرت
  4. عدم ورشکستگی
  5. داشتن حداقل مدرک کارشناسی
  6. عدم وابستگی اعضای شرکت به تشکیلات رژیم سابق

 

شرایط اختصاصی ثبت شرکت فرهنگی و هنری

  1. داشتن صلاحیت علمی و تخصصی مرتبط با فعالیت شرکت
  2. داشتن حداقل 6 ماه سابقه کار در موسسات فرهنگی و هنری
  3. داشتن اساسنامه وصورتجلسه مجمع عمومی موسسین و صورتجلسه هیپت مدیره

نکات مهم در رابطه با شرایط ثبت شرکت فرهنگی هنری

  1. پروانه فعالیت باید یکساله باشد
  2. موسسات و شرکتهای فرهنگی و هنری به مجوز از سازمان مربوطه برای تاسییس نیازمند میباشند
  3. شرکتهایی که موضوع فعالیتشان آموزش فنی و حرفه ای باشد باید حتما مجوز لازم از وزارت کار را داشته باشد.

فعالیتهایی که شرکتهای فرهنگی و هنری به آن می پردازند

  1. استودیو های صدا برداری و مرکز تهیه و تکثیر آثار هنری
  2. برگزاری کلاسهای آموزشی هنری
  3. برگزاری نمایشگاه و جشنواره در رابطه با هنر
  4. کنسرتهای موسیقی و هنرهای نمایشی
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
rozbehmj بازدید : 39 سه شنبه 31 تیر 1399 نظرات (0)

 هیسترکتومی

هیسترکتومی نوعی جراحی است که در آن رحم را خارج می‌کنند. به این عمل، عمل برداشتن رحم نیز می‌گویند. در برخی موارد ممکن است گردنه رحم، تخمدان‌ها و یا لوله‌های رحمی نیز برداشته شوند. بسیار مهم است که بانوان بدانند هیسترکتومی یک جراحی خیلی سخت است و لزوما اولین راه درمان مشکلاتی از قبیل خونریزی‌های شدید قاعدگی نیست. هیسترکتومی باید به زنانی اختصاص داده شود که هیچ یک از روش‌های درمانی برای درمانشان موثر واقع نشده است، زنانی که دیگر قصد بارداری نداشته و از خطرات احتمالی این جراحی کاملا آگاهی دارند.

خارج کردن رحم صرفا جهت راحت شدن از درد‌

طی عمل هیسترکتومی چه اتفاقی می افتد؟

قبل از جراحی، با پزشک خود در مورد گزینه های درمانی موجود مشورت کنید. مثلا اگر هر دو تخمدان برداشته شوند، شما علائم یائستگی را تجربه خواهید کرد. می توانید از پزشک خود در مورد خطرات و مزایای برداشتن رحم و تخمدان سوال کنید. همچنین در ابتدا ممکن است بتوانید جایگزین دیگری برای عمل هیسترکتومی انتخاب کنید؛ مثلا دارو مصرف کنید یا انواع دیگر روش های درمانی را امتحان کنید.

 

های مختلف در اثر بیماری‌های گوناگون است. در گذشته، هیسترکتومی تنها روش برای درمان بیماری‌های خاص زنانه در برخی زنان بوده است. اما امروزه روش‌های درمانی دیگری نیز در دسترس است. از آنجا که هیسترکتومی یک جراحی دشوار و برگشت ناپذیر است، بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک مشاوره کرده و سوالات خود را در میان بگذارید. مطمئن شوید جواب سوال­‌هایتان را کامل گرفته­‌اید و بهترین روش برای شما به کار گرفته خواهد شد.

کاربردهای هیسترکتومی

اگر بیمار یکی از مشکلات زیر را داشته باشد نیاز به هیسترکتومی دارد:

·         فیبروم رحمی: فیبروم رحمی توده‌های غیر سرطانی در دیواره رحم هستند. در بعضی زنان این توده‌ها ایجاد درد و خونریزی‌های شدیدی می‌کنند.

·         خونریزی‌های شدید و غیرطبیعی واژینال: اختلالات هورمونی، عفونت، سرطان و یا فیبروم‌ها می‌توانند سبب خونریزی‌های شدید و طولانی قاعدگی شوند.

·         افتادگی رحم: این اتفاق زمانی می‌افتد که رحم از جایگاه اصلی‌اش به سمت واژن سرازیر شود. این مشکل بیشتر در زنانی دیده می‌شود که چندین زایمان طبیعی داشتند، اما ممکن است این حالت بعد از یائسگی یا بخاطر اضافه وزن نیز به وجود آید. افتادگی رحم ممکن است به مشکلات مثانه و روده و نیز التهاب لگن بینجامد.

·         اندومتریوز: اندومتریوز زمانی رخ می‌دهد که بافت تشکیل دهنده رحم به سمت خارج از رحم و روی تخمدان‌ها رشد کند، جایی که متعلق به آن نیست. این مسئله ممکن است موجب دردهای شدید و خونریزی‌های بعد از قاعدگی شود.

 

·         آدنومیوز: در این شرایط آدنومیوز بافت تشکیل دهنده رحم در جایی نادرست، به سمت داخل دیواره رحم رشد می‌کند، دیواره رحم ضخیم شده و درد و خونریزی‌های شدید به همراه دارد.

روش های درمانی جایگزین هیسترکتومی

هیسترکتومی ، نوعی جراحی بزرگ است. گاهی اوقات، مثلا زمانی که خونریزی های شدید طولانی مدت یا انواع خاصی از سرطان وجود دارد، به لحظ پزشکی ممکن است انجام عمل هیسترکتومی ضروری باشد. اما گاهی اوقات شما می توانید در ابتدا روش های درمانی دیگر را امتحان کنید. شرایط زیر از این جمله اند:

·         انتظار همراه با مراقبت و نظارت: در مورد فیبروم های رحمی، پزشک انتظار دارد که بعد از یائسگی کاهش یابند. در این شرایط می توانید صبر کنید.  

·         تمرینات ورزشی: برای افتادگی رحم، می توانید تمرینات کگل (Kegel) را انجام دهید (فشردن عضلات کف لگن). این تمرینات به بازگرداندن قدرت عضلات کمک می کند و باعث نگه داشتن رحم در محل خود می شود.

·         مصرف دارو: پزشک ممکن است برایتان داروهایی تجویز کند که به درمان آندومتریوز کمک کند. داروهای مسکن بدون نسخه که در طول دوره قاعدگی مصرف می شوند نیز می توانند به درد و خونریزی کمک کنند. همچنین داروهای ضد بارداری هورمونی مانند قرص، آمپول، حلقه واژینالی یا دستگاه داخل رحمی هورمونی (IUD) می تواند به خونریزی های نامنظم یا شدید دوره قاعدگی که طولانی تر از حد معمول هستند، کمک کند.

 

·         دستگاه واژینال پساری (برای پرولاپس رحم): دستگاه پساری، یک شیء لاستیکی و یا پلاستیکی دونات شکل است که شبیه به یک دیافراگم برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود. پساری در داخل واژن کار گذاشته می شود تا رحم را در جای خود نگه دارد. افتادگی رحم زمانی اتفاق می افتد که رحم به دلیل این که پس از زایمان و یا به دلیل جراحی های لگن استحکام خود را از دست می دهد، از محل طبیعی خود پایین می افتد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/blog/hysterectomy/

 

rozbehmj بازدید : 567 دوشنبه 30 تیر 1399 نظرات (0)

چرا عمل لاپاراسکوپی انجام می‌شود؟

عمل لاپاراسکوپی اغلب برای شناسایی و تشخیص منبع درد لگن یا شکم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش معمولا زمانی انجام می‌شود که روش‌های غیر تهاجمی (بدون نیاز به جراحی) قادر به تشخیص درد نباشند. در بسیاری از موارد، مشکلات شکمی را می‌توان با روش‌های تصویربرداری تشخیص داد مانند: سونوگرافی، که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویر استفاده می‌کنند. سی تی اسکن، که با استفاده از پرتو‌های اشعه X، تصاویری را از بدن تهیه می‌کند. ام ار آی، که از مغناطیس و امواج رادیویی برای تولید تصاویر بدن استفاده می‌کند.

لاپاراسکوپی زمانی انجام می‌شود که این آزمایش‌ها، اطلاعات و تصاویر لازم برای تشخیص بیماری را فراهم نکنند. پزشک ممکن است از لاپاراسکوپی برای بررسی اندام‌های زیر استفاده کند:

 1- آپاندیس

 2-  کیسه صفرا

 3-کبد

 4- لوزالمعده

 5- روده کوچک و روده بزرگ

 6- طحال

روش انجام عمل لاپاراسکوپی چگونه است؟

ابتدا با بیهوشی عمومی یا نخاعی بسته به نوع جراحی، استفاده از سوزن مخصوص یا تروکار که ابتدا در ناحیه ناف وارد شکم می شود گاز را وارد حفره شکمی می کنیم و سپس با عبور دوربین به داخل شکم و بزرگنمائی چند برابر آن در تلویزیون لوله های تروکار بعدی بسته به نوع عمل و محل عمل گذاشته می شود و با عبور وسایل جراحی مخصوص لاپاراسکوپی از قبیل قیچی، کوتر، پنس و غیره تمام مراحل عمل جراحی به روش بسته انجام می شود.

لاپاراسکوپی و جراحی باز چه تفاوتی دارند ؟

یک تفاوت جراحی لاپاراسکوپی و جراحی باز ، اندازه برش جراحی است . در جراحی باز نیاز است که یک برش ۸ تا ۱۰ سانتیمتری در محل ایجاد شود تا بتوان جراحی را انجام داد. بخش عمده‌ای از درد بعد از عمل به علت این برش بزرگ است. بعد از جراحی اغلب نیاز است که فرد برای ۵ تا ۷ روز در بیمارستان بستری شود .

در برخی موارد دوره نقاهت برای بازگشت به فعالیت‌های عادی و کاری، تا ۶ هفته طول می‌کشد. علاوه بر اختلال در روند زندگی و اشتغال، جراحی باز همواره خطر بیشتری برای ایجاد چسبندگی و عفونت به همراه دارد. این موضوع، به خاطر قرار گرفتن بافت‌های داخلی در معرض محیط خارجی رخ می‌دهد. با این همه، در برخی موارد مانند جراحی‌های مربوط به سرطان و لگن، جراحی باز همچنان تنها گزینه محسوب می‌شود.

در موارد دیگر، روش جایگزنی وجود دارد که با عنوان لاپاراسکوپی مطرح می‌شود. جراحی لاپاراسکوپی نیاز به آموزش تخصصی دارد و همه پزشکان و متخصصان لزوما دوره‌های آموزشی لاپاراسکوپی را نگذرانده‌اند. در لاپاراسکوپی نیاز به ایجاد برش بزرگ در بدن نیست. این روش جایگزینی مطمئن و مؤثر در مقایسه با روش جراحی باز است.

در چه مواردی جراحی باز به عمل لاپاراسکوپی ترجیح داده می‌شود؟

زمان انجام جراحی لاپاراسکوپی اغلب طولانی تر از جراحی باز است؛ هرچند این مسئله نسبت به مزایای جراحی لاپاراسکوپی می‌تواند نادیده گرفته شود. لاپاراسکوپی اگر توسط متخصص باتجربه انجام نشود خطر لخته شدن خون و عفونت زخم را افزایش می‌دهد. ساعات طولانی جراحی لاپاراسکوپی روی بیماران دارای آپنه شدید یا بیماری‌های قلبی تأثیر می‌گذارد، بنابراین شاید بهتر باشد این دسته از بیماران با مشورت متخصص، جراحی باز انجام دهند. روش لاپاراسکوپی ممکن است برای برخی دیگر از بیماران نیز مناسب نباشد؛ از جمله بیماران بسیار چاق، یا افرادی که جراحی قبلی در ناحیه شکم داشته‌اند.

چرا لاپاراسکوپی بهتر از جراحی باز است؟

لاپاراسکوپی روش مقابل جراحی باز است که تنها از طریق ایجاد دو یا ۳ شکاف کوچک بروی شکم قابل انجام شدن است. روش لاپاراسکوپی از ۱۰۰ سال پیش برای تشخیص بیماری و درمان مشکلات ناحیه شکم و لگن بیماران رواج یافته است. تمام ترس و ناراحتی های جراحی باز به دلیل ایجاد شکاف بزرگ و عمیقی است که بوجود می آید و عواقبی دارد که اثرات آن تا حدود زیادی بر روی بدن به جا می ماند. اگر چه تصمیم نهایی بیمار برای انتخاب جراحی با صلاحدید پزشک صورت می گیرد اما لازم است دلایل برتری و تفاوت های این دو روش را بیان نمائیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/blog/laparoscopy-or-open-surgery/

rozbehmj بازدید : 115 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

ثبت شرکت چندمنظوره

ثبت شرکت چند منظوره بدیل اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح نسبت به شرکت های دیگر دارای شرایط سختی میباشد.

همچنین شرکتهایی که  بخواهند در زمینه های مختلف اعم از امور صادرات و واردات ،بازرگانی،تامین و تولید کالا فعالیت داشته باشند باید شرکت چند منظوره به ثبت برسانند.

لازم به ذکر است بدلیل چند کاره بودن و متفاوت بودن این شرکتها از سایر شرکت ها از نظر فعالیت ثبت شرکت چند منظوره متفاوت تر از ثبت شرکت عادی میباشد به همین دلیل نیاز به توجه بیشتری از موسسات مختلف را دارد.

شما عزیزان برای ثبت شرکت چند منظوره کافیست 1بار با ما تماس بگیرید تا از صفر تا صد کار در کنارتان باشیم.

مدارک ثبت شرکت چند منظوره

  1. تقاضا و تکمیل قرم درخواست شرکت چند منظوره
  2. ارائه اساسنامه شرکتهای چند منظوره توسط سهامداران شرکت
  3. گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره شرکت
  4. ارائه و تکمیل شرکنامه شرکت چند منظوره
  5. و…

مراحل ثبت شرکت چندمنظوره

  1. مراجعه شخص متقاضی ثبت شرکت چند منظوره به اداره ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات پرداخت هزینه ثبت
  2. ارائه رسید پرداختی هزینه ثبت به حسابداری ثبت شرکتها
  3. ارائه مدارک مربوطه و بررسی آن توسط کارشناسان ثبت شرکت
  4. ارائه نامهای انتخاب شده شرکت به کارشناسان و تائید آن

شرکت چند منظوره

شرکتها به چند نوع تقسیم میشوند که عبارتند از :

  1. شرکت های مسئولیت محدود
  2. شرکت های سهامی
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت نسبی
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
rozbehmj بازدید : 39 جمعه 27 تیر 1399 نظرات (0)

منظور از لاپاراسکوپی آپاندیس ، جراحی برای برداشت آپاندیس می باشد. آپاندیس عضوی کوچک به شکل انگشت است که به سکوم (cecum) – اولین قسمت روده (colon)- متصل می باشد. منظور از آپاندکتومی (Appendectomy)، برداشت آپاندیس متورم می باشد که از دو طریق انجام می شود.

جراحی لاپاراسکوپی آپاندیس یا آپاندکتومی (آپاندیس برداری) چگونه انجام می شود؟

دو نوع آپاندکتومی وجود دارد: باز و لاپاراسکوپی. نوع جراحی که پزشک شما انتخاب کرده است، به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله شدت آپاندیسیت و سابقه پزشکی شما.

  • آپاندکتومی باز

در طی یک آپاندکتومی باز، جراح برشی در سمت راست پایین شکم شما ایجاد می کند. زائده شما برداشته می شود و زخم با بخیه بسته می شود. این روش به پزشک شما اجازه می دهد در صورت ترکیدگی آپاندیس، حفره شکمی را تمیز کند. در صورت پارگی آپاندیس شما، پزشک ممکن است یک آپاندکتومی باز را انتخاب نماید. همچنین برای افرادی که در گذشته تحت عمل جراحی شکمی قرار گرفته اند، گزینه ارجح است.

  • جراحی لاپاراسکوپی آپاندیس

در طی یک جراحی لاپاراسکوپی آپاندکتومی، جراح از طریق چند برش کوچک در شکم شما به آپاندیس دسترسی پیدا می کند. سپس یک لوله باریک و نازک به نام کانول را قرار می دهد. کانول برای باد کردن شکم از گاز دی اکسید کربن استفاده می کند. این گاز به جراح اجازه می دهد تا آپاندیس شما را با وضوح بیشتری ببیند.

علائم آپاندیس

علائم و نشانه‌های آپاندیسیت ممکن است با دردی غیرقابل‌تحمل در اطراف نافدیسه (ناف شکم) و بعد در ناحیه سمت راست و تحتانی شکم آغاز گردد. شاید احساس درد شدید باشد و با انجام فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی یا سرفه کردن بر شدت آن افزوده شود. احتمال دارد برخی بیماران دچار حالت تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، تب، یبوست، عدم توانایی در دفع گاز معده و ورم شکم گردند. در برخی مواقع احتمال اسهال گرفتن بیمار نیز وجود دارد.

بعد از لاپاراسکوپی آپاندیس چه اتفاقی می افتد؟

پس از پایان آپاندکتومی، چند ساعت قبل از مرخص شدن از بیمارستان، تحت نظر خواهید بود. علائم حیاتی شما از جمله تنفس و ضربان قلب، از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد. کارکنان بیمارستان همچنین هرگونه عارضه جانبی درمورد بیهوشی یا عمل را بررسی می کنند. زمان مرخص شدن شما به وضعیت کلی بدن شما، نوع آپاندکتومی که انجام می شود و واکنش بدن شما به عمل جراحی بستگی دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/blog/laparoscopic-appendectomy/

rozbehmj بازدید : 50 سه شنبه 24 تیر 1399 نظرات (0)

عوارض لاپاراسکوپی : اغلب از جراحی لاپاراسکوپی برای تشخیص و شناسایی و درمان منشا درد شکم یا لگن استفاده می شود. در بسیاری از موارد مشکلات شکم را با روشهای تصویربرداری مثل سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی میتوان تشخیص داد. لاپاروسکوپی زمانی انجام می شود که این روشها اطلاعات کافی برای تشخیص دقیق در اختیار پزشک قرار نمی دهند. از لاپاراسکوپی برای نمونه برداری از بافت نیز استفاده میشود. همچنین پزشک ممکن است برای معاینه و بررسی اندام های زیر لاپاراسکوپی انجام دهد:

  • آپاندیس
  • کیسه صفرا
  • کبد
  • لوزالمعده
  • روده کوچک و روده بزرگ
  • طحال
  • معده
  • لگن یا اندام های تولید مثل
  • عوارض عمل لاپاراسکوپی

    عوارض عمل یک پدیده شناخته شده میباشد که در هر عمل جراحی پیش میاید و  در هر عمل با توجه به نوع عمل عوارض قابل پیش بینی میباشد. این موارد به طور اتفاقی پیش امده و موجب طولانی شدن طول عمل و سیر بهبودی بعد از عمل میگردد این عوارض بطور علمی تعریف شده اند و راه درمان انها نیز وجود دارند. مسئله مهم در جراحی لاپاراسکوپیک این است که حتما جراح باید متبحر و دارای تجربه باشد تا بیماران دچار اسیب نشوند اگر مهارت جراح کافی نباشد اسیبها و عوارض در جراحی لاپاراسکوپی بیشتر از جراحی باز میشود .

    عوارض عمل لاپاراسکوپی ممکن است:

    1. در طول عمل پدید ایند مانند :
    • آسیب رساندن به اعضای مجاور مانند روده ها و کبد
    • خونریزی و اسیب عروق بزرگ شکم
    • مشکلات مربوط به بیهوش مانند افت فشارخون
    1. و یا پس از عمل بروز کنند مانند .
    • درد ناحیه گردن و شانه که حاکی از کشش عضلات جدار شکم و دیافراگم میباشد که به این علت است که گاز داخل شکم به عصب دیافراگم فشار میاورد و موجبات درد شانه را ایجاد میکند و این درد شانه همین طور که وقتی گاز داخل شکم بعد از عمل به طور کامل تخلیه نشود.
    • موجب درد میگردد و درمان خاصی این درد نیاز ندارد و بعد از مدتی به طور خودبه خود برطرف میشود و در صورت شدت درد مسکن های عادی قابل استفاده میباشد.
    • شایعترین عارضه مربوط به لاپاراسکوپی، خونریزی، عفونت و صدمه دیدن اندام های داخل شکم است. با این حال بروز این عوارض نادر است.
    • پس از عمل باید مراقب هر گونه علائم عفونت باشید.

    در موارد زیر با پزشک تماس بگیرید:

    • تب یا لرز
    • درد شکم که به مرور بدتر میشود
    • قرمزی، تورم، خونریزی یا ترشح از محل برش
    • تداوم حالت تهوع یا استفراغ
    • سرفه های پیاپی
    • بعد از لاپاراسکوپی چقدر طول میکشد تا بهبود پیدا کنم؟

      تا چند ساعت پس از عمل فشار خون و ضربان قلب بیمار نظارت میشود. زمان مرخص شدن از بیمارستان بسته به شرایط فرد، بی حسی یا بیهوشی و نوع عمل جراحی، متفاوت است. در بعضی مواقع یک یا دو شب باید بیمار در بیمارستان بماند. تاثیر بیهوشی معممولا چند ساعت باقی می ماند و در این مدت نباید رانندگی کنید . در چند روز پس از لاپاراسکوپی احساس درد در ناحیه عمل ممکن است داشته باشید. هر گونه درد یا ناراحتی باید ظرف چند روز بهبود یابد. احتمالا میتوانید برای کاهش درد با تجویز پزشک مسکن مصرف کنید.

    • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

    • https://drgitighiasi.com/blog/laparoscopic-complications/

rozbehmj بازدید : 50 دوشنبه 23 تیر 1399 نظرات (0)

ثبت شرکت مواد غذایی

موادغذایی یکی از حیاتی ترین موادی است که بشر برای ادامه حیات به آن نیاز دارد.وسلامت جامعه در

گرو سلامت آن میباشد به همین خاطر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ثبت شرکت مواد غذایی یا شرکتی که مربوط به مواد غذایی میباشد یکی از پرمتقاضی ترین درخواست

در کشور ما را دارد.برای ثبت این شرکت باید جواز مورد نیاز را از سازمان های مربوطه اخذ کنید.

مجوز تاسیس ثبت شرکت غذایی

این مجوز یکی از پرمتقاضی ترین جوازهایی صادر شده در کشور ماست،این جواز از وزارت صنعت و معدن

و تجارت ، وزارت جهاد کشاورزی ، و دیگر ارگانهای مربوطه قابل اخذ است.

شرایط دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی

ارگانهایی که مجوز صادر میکنند شرایط زیر را در نظر میگیرند.

  1. محل کارخانه یا شرکت که درخواست ثبت آن صورت میگیرد
  2. متراژ کارخانه یا شرکت که درخواست ثبت آن صورت گرفته است
  3. استاندارد های موجود در شرکت یا کارخانه
  4. تحلیل امور بهداشتی اماکنی که فرایند بسته بندی در آن صورت میگیرد
  5. و….

مجوزهای لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی عبارتند از:

  1. اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ،صنایع و معادن
  2. اخذ پروانه بهره برداری از جهاد و یا صنایع که از قبل جواز تاسیس آن صادر شده است
  3. اخد پروانه تاسیس و بهره برداری از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو
  4. ثبت نام تجاری و اقدام به اخذ پروانه بهداشتی ساخت از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 291
  • بازدید سال : 1,992
  • بازدید کلی : 8,335