loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 41 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

لاپاراسکوپی کیست تخمدان

تخمدان‌ها دو عضو کوچک در دو طرف رحم هستند که هورمون‌های استروژن که موجب قاعدگی می‌شود را تولید می‌کنند. هر ماه، تخمدان‌ها تخمک آزاد می‌کنند. این تخمک‌ها که به صورت بالقوه قابلیت بارور شدن را دارند، راه خود را از لوله فالوپ به سمت رحم باز می‌کنند. این چرخۀ آزاد شدن تخمک را تخمک‌گذاری می‌نامند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به عوامل ایجاد کسیت، انواع آن، و درمان آن به کمک لاپاراسکوپی کیست تخمدان بپردازیم.

عوامل ایجاد کیست تخمدان

کیست‌ها کیسه‌های کوچک پر از مایع هستند که می‌توانند در تخمدان‌ها به وجود آیند. کیست‌ها بسیار شایع هستند و به طور خاص در طول سال‌های بچه‌زایی شایع هستند. انواع مختلف کیست تخمدان وجود دارد. شایع‌ترین آن، کیست عملکردی است که در طول دوران تخمک‌گذاری شکل می‌گیرد. شکل‌گیری کیست زمانی اتفاق می‌افتد که یا تخمک آزاد نشده است یا فولیکولی که تخمک در آن شکل می‌گیرد، پس از آزاد شدن تخمک از بین نرفته است.

انواع کیست تخمدان

  • کیست لوتئینی lutein cyst

کیست هایی که جدار نازک و صاف دارند، ساده هستند و در داخل آنها مایع صاف بدون هیچ گونه نسج اضافی ملاحظه می شود اینها کیست های «فونکسیونل» هستند و اکثراً خود به خود رفع می شوند، پس به درمان خاصی نیاز ندارد. ولی گاهی همین کیست ها،کمی بزرگتر شده ومی توانند علایمی مثل درد در زیردل و اختلال در دوره ماهانه بیمار تولید کنند. گاهی هم لکه بینی در این بیماران دیده می شود که با استفاده از قرص های ضدبارداری به راحتی درمان می شوند و با یک سونوگرافی ساده هم تشخیص داده می شوند.

  • کیست پلی کیستیک Polycystic Ovaries ( PCOS)

کیست های متعدد (پلی کیستیک) نسبتاً خوش خیم هستند ولی درمان آنها در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و اینکه ازدواج کرده یا نه و یا بچه می خواهد یا نمی خواهدکاملاً متفاوت است و به بررسی ها و آزمایشهای دقیق تر و مراجعه های متعدد به پزشک نیاز دارد.

  • کیست درموئید Dermoid Cysts

کیست های درموئید در تخمدان ها و بر اثر بقایای مواد ژنتیک یا همان سلول های بنیادی ایجاد می شود که منشأ آن به دوران جنینی بر می گردد. گاهی اوقات در داخل این کیست ها، مواد استخوانی مانند دندان، ناخن ، غضروف و عصب یا چربی و همچنین مو یافت می شوند.

  • کیست آدنوما Adenoma Cyst

کیست آدنومای سروزی و موسینوس شایع ترین نئوپلاسم های خوش خیم اپی تلیان تخمدان هستند. این نوع کیست از سلولهای پوشش روی تخمدانها حاصل می آید و نوع بدخیم نیست لیکن بسیار بزرگ و حجیم می شود. گاهی که در اخبار از بزرگترین کیستها گزارش می دهند از این قبیل است.

  • کیست اندومتریوما Endometrioma Cyst  

اگر پوشش داخلی رحم روی تخمدان قرار گیرد به همراه رشد ماهانه آندومتر هر ماه این سلولهای پوشش رشد می کنند همچون حالت قاعدگی ولی راه به بیرون ندارند. کیستهایی را در تخمدان به وجود می آورند که آندومتریوزو آندومتریوما گویند که هر ماه موقع قاعدگی به علت دردی که ایجاد می نماید یادآور وجود آن می باشد.

 

علائم کیست تخمدان

اغلب کیست‌های تخمدان هیچ علائمی ندارند. ممکن است هیچ‌گاه متوجه نشوید که کیست دارید مگر اینکه به منظور انجام آزمایش لگن، پزشک خود را ملاقات کنید. کیست‌های تخمدان در صورتی که دچار پیچش، خونریزی یا پارگی شوند ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات شوند. اگر هر کدام از علائم زیر را داشتید باید به پزشک مراجعه کنید چرا که این علائم ممکن است مربوط به تومور تخمدان نیز باشد.

  • درد یا نفخ در ناحیه شکم
  • اشکال در دفع ادرار یا نیاز مکرر به دفع ادرار
  • درد مبهم در ناحیه کمر
  • درد در حین رابطه جنسی
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
  • https://drgitighiasi.com/blog/ovarian-laparoscopy/
rozbehmj بازدید : 74 شنبه 21 تیر 1399 نظرات (0)

ثبت شرکت کامپیوتری

شرکتهایی که موضوع فعالیت آن چه در زمینه نرم افزار و چه سخت افزار باشد را شرکت کامپیوتری میگویند.

برای ثبت شرکت کامپیوتری ابتدا باید حوزه فعالیت و موضوع آن را مشخص کنید تا بتوانید مجوز لازم را از

ارگان های وزارت ارشاد ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات کسب کنید.

چگونگی ثبت شرکت کامپیوتری

برای ثبت شرکت کامپیوتری ابتدا باید مدارک مربوطه را به نظام صنفی رایانه ای بدهید و پس از تائید

مدارک مجوز فعالیت 1ساله دریافت میکنید.همچنین این شرکتها باید هر ساله تمامی اطلاعات مرتبط با

مدارک داده شده را برای سازمان صنفی رایانه ای ارسال کنید در غیر اینصورت مجوز فعالیت این شرکت

به طور موقت لغو میشود.

 سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

تمامی شرکت هایی که حوزه فعالیت آنها در زمینه نظارت،طراحی،نصب و راه اندازی،پشتیبانی و آموزش

سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری باشد باید قبل و بعد از ثبت شرکت خود به منظور اخذ مجوز

فعالیت شرکت، به نظام صنفی استان خود مراجعه کند.

مزایا ثبت شرکت کامپیوتری

  1. تسهیل کار مراجعین
  2. حذف محدودیت ها و موانع در مراحل ثبت شرکتها
  3. امکان شرکت در پارک های فناوری
  4. بهره مندی از کلیه تخفیفات مالیاتی

شرکت های کامپیوتری درچه بخشهایی فعالیت میکنند؟

  1. تولید قطعات پردازش کننده
  2. ساخت نرم افزارهای تولید،پردازش،ویرایش اطلاعات
  3. ساخت نرم افزارهای مدیریت سخت افزار
  4. تولید محتوای آموزشی
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

rozbehmj بازدید : 44 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)

از لاپاراسکوپی می‌توان برای پیدا کردن و درمان عارضه‌هایی نظیر کیست، چسبندگی، فیبروئید، آندومتریوز و عفونت استفاده کرد که ممکن است باعث ناباروری شده باشد. همچنین پزشک هنگام عمل لاپاراسکوپی می‌تواند در صورت نیاز، مشکل را درمان یا بافت‌های مورد نظر را خارج کند. در مواردی که پزشک نتوانسته ‌است از طریق آزمایش‌ها یا هیستروسکوپی مشکل ناباروری را تشخیص دهد، ممکن است برای بررسی بیشتر لاپاراسکوپی را توصیه کند.

برای درمان نازایی به کمک لاپاراسکوپی معمولاً در صورت وجود موارد زیر برای درمان نازایی تجویز می‌شود:

  • برای بررسی و خارج کردن توده‌های غیرطبیعی مثل تومور در شکم یا لگن
  • بررسی و درمانآندومتریوز
  • بررسی و درمانحاملگی خارج رحم
  • بررسی و درمان عفونت‌ها و بیماری التهابی لگن (pid)
  • بررسی و درمان عارضه‌هایی مانند کیست تخمدان، چسبندگی و فیبروئید
  • برای نمونه‌برداری از بافت رحم یا تخمدان
  • بررسی و درمان مشکل لوله‌های رحم
  • آمادگی پیش از لاپاراسکوپی

    پزشک یا پرستاران معمولاً پیش از عمل، توصیه‌های لازم برای آمادگی جهت عمل را در اختیار شما قرار می‌دهند. لازم است به دقت به آنها توجه و عمل کنید. آنها به شما توصیه می‌کنند که پیش از انجام لاپاراسکوپی بهتر است ۱۲ ساعت چیزی نخورید. در روز عمل ممکن است لازم باشد دو ساعت زودتر به بیمارستان مراجعه کنید. فراموش نکنید که هنگام آماده شدن برای عمل، زیورآلات، عینک یا لنز خود را درآورید. ممکن است از دارو‌هایی جهت تخلیۀ روده برای شما تجویز شود که مطابق دستور قبلی، احتمالاً باید چند ساعت یا یک روز پیش از لاپاراسکوپی آنها را مصرف کنید.

  • چگونگی انجام لاپاراسکوپی

    لاپاراسکوپی توسط یک جراح یا پزشک متخصص زنان انجام می‌شود و در بیمارستان انجام می‌شود. برای انجام این عمل معمولاً از بیهوشی کامل استفاده می‌شود، اما ممکن است به تشخیص پزشکان از انواع دیگر بی‌حسی مثل بی‌حسی نخاعی یا اسپاینال نیز انجام شود. حدود یک ساعت پیش از عمل جراحی باید مثانۀ شما خالی باشد. مایعات و دارو از طریق تزریق وریدی یا همان iv، وارد بدن شما خواهد شد. همچنین ممکن است به شما داروی آرام‌بخش داده شود.

    پس از بیهوشی یا بی‌حسی اسپاینال، معمولاً لولۀ تنفسی و سوند برای فرد گذاشته می‌شود. سپس یک تا سه برش را در شکم و در محدودۀ ناف ایجاد می‌شود و برای ایجاد فضای کافی برای کار، با وارد کردن دستگاهی گاز دی‌اکسید کربن را وارد شکم می‌کنند تا شکم پر از باد شود.

  • چه زمان درمان نازایی زنان با لاپاراسکوپی توصیه می‌شود؟

    پزشک شما ممکن است عمل جراحی لاپاراسکوپی را برای تشخیص علت ناباروری توصیه کند. معمولا، این جراحی زمانی انجام می‌شود که تمام آزمایشات دیگر ناباروری انجام شده است، و یا اگر علائم انجام آزمایش دیگری را می‌طلبد. با این حال لاپاراسکوپی نباید مرتبا انجام شود.دلایل احتمالی که ممکن است پزشک شما لاپاراسکوپی تشخیصی را توصیه کند عبارتند از:

    • در هنگام مقاربت جنسی درد دارید.
    • در زمان قاعدگی دچار درد شدید یا در زمان‌های دیگر دچار درد لگن می‌شوید.
    • اندومتریوز متوسط تا شدید مشکوک است.
    • بیماری التهابی لگن یا چسبندگی شدید لگن مشکوک هستند.
    • پزشک شما مشکوک به حاملگی خارج رحمی است (که اگر بدون درمان باقی بماند، ممکن است مرگبار باشد).
    • درمان نازایی به کمک لاپارسکوپی چگونه انجام می‌شود؟

      • لاپاروسکوپی برای درمان نازایی در بیمارستان تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در حالی که گاهی اوقات ممکن است یک لاپاراسکوپی تشخیصی در یک مرکز بالینی باروری انجام شود، این کار توصیه نمی‌شود. در مطب، اگر چیزی در طی این فرآیند یافت شود، باید برای ترمیم این روش را دوباره در یک مرکز بیمارستانی انجام دهید.
      • پزشک شما به شما دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی را ارائه می‌دهد. احتمالا به شما گفته می‌شود که ۸ ساعت یا بیشتر قبل از عمل جراحی برنامه ریزی شده، چیزی نخورید و نیاشامید و ممکن است به شما توصیه شود آنتی بیوتیک مصرف کنید.
      • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
      • https://drgitighiasi.com/blog/infertility-treatment/
rozbehmj بازدید : 43 چهارشنبه 18 تیر 1399 نظرات (0)

شرکت بازرگانی

شرکت بازرگانی به شرکتی میگویند که فعالیت آن در زمینه خرید،فروش و وادرات،صادرات میباشد.همچنین این شرکت میتواند به دو صورت سهامی خاص ومسئولیت محدود ثبت شود.لازم به ذکر است اگر شما میخواهید که شرکتتان از تسهیلات بانکی بهرمند شود بهتر است شرکت شما به صورت سهامی خاص ثبت شود.

راهنمای ثبت شرکت بازرگانی

پس از ثبت شرکت بازرگانی خود باید نسبت به اخذ کارت بازرگانی خود اقدام کنید.همچنین آنچه در اخذکارت بازرگانی حائز اهمیت است این است که به هر دو صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ میباشد.

کارت بازرگانی چیست؟

کارتی است که طبق قوانین گمرکی کشور مانند یک سند معتبر میباشد و دارنده آن با داشتن این کارت

بازرگانی اقدام به واردات و صادرات کالا مینماید.

شرایط اخذ کارت بازرگانی

  1. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت
  2. اخذ مجوز تولیدی
  3. داشتن حداقل سن 23 سال
  4. افتتحاح حساب بانکی داخلی
  5. داشتن مکان مناسب برای شروع فعالیت
  6. عدم سوء پیشینه کیفری

موضوع فعایت شرکت های بازرگانی

  1. صادرات تمامی کالاهای مجاز بازرگانی به معنای انتقال یا ارسال آن از مکانی به مکان دیگر
  2. واردات تمامی کالاهای مجاز بازرگانی به معنای ورود کالا از خارج کشور به داخل کشور
  3. خرید و فروش کالا،توزیع کالا،و حضور در تمامی سمینارها و همایشهای داخلی و خارجی
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

rozbehmj بازدید : 45 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

ثبت شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری عبارت اند از شرکت هایی که در آن پیمانکاران میتواند هم به صورت حقیقی و هم حقوقی فعالیت کنند.پیمانکاران چه حقیقی و چه حقوقی با بستن پیمان مسئولیت کاری را بر عهده میگیرند که این مسئولیت های میتواند فعالیت های مختلف اعم از:ساخت،حمل و نقل،راه و ترابری،ارتباطات و فناوری اطلاعات و… باشد.

چگونگی ثبت شرکت پیمانکاری

شما برای ثبت شرکت پیمانکاری باید به این نکته توجه داشته باشید که میخواهید شرکت را با کدام یک از قسمت های شرکت های تجاری به ثبت برسانید.معمولا شرکتهای پیمانکاری با قالب ثبت سهامی خاص صورت میگیرند و علت اینکار این است که اینگونه شرکتها دارای اعتباری بیشتری در دریافت تسهیلات  بانکی ،وام ها و… میباشند.

رشته های شرکت های پیمانکاری

شرکتهای پیمانکاری در یکی از رشتهای ذکر شده فعالیت میکنند که عبارتند از:

  1. ساختمان
  2. آب
  3. صنعت و معدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6. راه و ترابری
  7. ارتباطات و فناوری اطلاعات

اهداف تشکیل شرکتهای پیمان کاری

  1. آزاد کردن منابع انسانی
  2. افزایش کیفیت وبهبود کمیت کارها
  3. جایگزین نظام کارمزدی بجای نظام وقت مزدی به ویژه در ادارات
  4. تریع در انجام کارها

شرایط لازم برای شرکتهای پیمانکاری

  1. داشتن سرمایه حداقل 1میلیون ریال
  2. حداقل 35% از سرمایه اولیه را در بانک بنام شرکت واریز کنند
  3. داشتن حداقل سه عضو و دو بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند
  4. تعهد یا پرداخت کلیه سرمایه
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

rozbehmj بازدید : 46 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

زنان به دلیل ساختار بدنی خاصی که دارند، باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند. ناراحتی‌های زنان از شایع‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند جسم زن را آزرده کند بنابراین باید نسبت به علائم هرچند کوچک حساس بود و به موقع نسبت به رفع آنها اقدام کرد. لوله‌های رحمی یکی از مهم‌ترین اعضای داخل لگن هستند و وظیفه گرفتن تخمک و انتقال آن به داخل رحم را دارند.

انواع چسبندگی‌ها در زنان

  • چسبندگی داخل رحم است 
  • چسبندگی در داخل لگن 
  • چسبندگی رحم

    چسبندگی رحم یا سندرم آشرمن، چسبندگی داخل رحمی در داخل رحم و / یا دهانه رحم است. در بسیاری از موارد دیواره های جلویی و پشتی رحم به یکدیگر می چسبند. در موارد دیگر، چسبندگی فقط در قسمت کوچکی از رحم ظاهر می شود. میزان چسبندگی خفیف، متوسط یا شدید است. 

  • این حالت زمانی رخ می دهد که بافت زخم جایگزین اندومتر (پوشش داخلی رحم) شده است. در این حالت بافت در طول چرخه قاعدگی طبیعی خونریزی می کند. گاهی، بافت زخم، باز شدن دهانه رحم را متوقف می کند و باعث توقف جریان خونریزی قاعدگی می شود.

    • درد لگن و گرفتگی
    • درد شدید قاعدگی
    • ناباروری یا سقط جنین مکرر
    • چه عواملی می‌توانند زمینه را برای چسبندگی فراهم کنند؟
    • عوامل زیادی می‌توانند باعث این چسبندگی‌ها شوند. یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت است.
    • یکی از دیگر از عواملی که می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌ها شود، جراحی‌ها هستند. از شایع‌ترین جراحی‌ها می‌توان از آپاندیسیت نام برد.
    • درمان چسبندگی لگن با استفاده از لاپاراسکوپی

      زنان به دلیل ساختار بدنی خاصی که دارند، باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند. ناراحتی‌های زنان از شایع‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند جسم زن را آزرده کند بنابراین باید نسبت به علائم هرچند کوچک حساس بود و به موقع نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

    • انواع چسبندگی‌ها در زنان

rozbehmj بازدید : 53 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

یک شرکت دانش بنیان تاسیس کنیم؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد اینگونه نیست که لازم باشد در ابتدا شرکتی تحت عنوان دانش بنیان ثبت شود .بلکه در ابتدا لازم است که شرکت به صورت عادی ثبت شود،تشخیص اینکه آیا این شرکت مشمول حمایت های مربوط به شرکتهای دانش بنیان میشود یا خیر بر مبنای عملکرد شرکت پس از ثبت شرکت و فعالیت است.

مراحل ثبت نام شرکت دانش بنیان

اگر میخواهید که شرکتتان یک شرکت دانش بنیان شود ابتدا باید با مراجعه به سامانه دانش بنیان ثبت نام را مرحله به مرحله درست انجام دهید که عبارتند از:

  1. ثبت نام اولیه در سامانه
  2. تکمیل اطلاعات خواسته شده
  3. ارسال درخواست بررسی دانش بنیان

مراحل ایجاد شرکت های دانش بنیان

  1. داشتن فناوری یا ایده در اداره کل مالکیت صنعتی
  2. گواهی ثبت شده از سازمان ثبت اسناد کشور
  3. مراجعه به مرکز رشد و انجام هماهنگی های لازم
  4. تکمیل کاربرگهای ارائه شده از سوی مرکز رشد و ارائه آن
  5. پیگیری نتیجه اولیه بررسی
  6. پیگیری اخذ نتیجه نهایی
  7. استقرار در مرکز رشد برای شروع فعالیت

مزایا ثبت شرکت دانش بنیان

شرکتهای دانش بنیان مشمول تسهیلات دولتی نظیر وام های قرض الحسنه و کم بهره و معافیت از پرداخت مالیات میشوند.

اهداف شرکت دانش بنیان

  1. بکارگیری بنیه علمی دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه
  2. تجاری کردن یافت های علمی
  3. ایجاد زمینه برای رقابت جامعه دانشگاهی و شخصیت های علمی برای شرکت در فعالیت جهت رفع نیازهای جامعه
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

 

rozbehmj بازدید : 44 پنجشنبه 12 تیر 1399 نظرات (0)

این جراحی پیشرفته مبتنی بر یک روش درون‌بین است که در آن بدون باز کردن شکم، حفره داخل شکم و لگن کاملا روشن و نمایان می‌شود. در این عمل به کمک تلسکوپی که همه چیز را بزرگنمایی می‌کند، جراح دید بهتری خواهد داشت. جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا یک جراحی مهاجم است که در آن، با استفاده از برش‌های کوچک و ابزارهای تخصصی کیسه صفرا بیمار را حذف می‌کنند.

کیسه صفرا و عملکرد آن

کیسه صفرا برای بقای انسان به طور کامل ضروری نیست. کیسه صفرا یک عضو از سیستم صفراوی انسان است که در تولید، نگهداری و انتقال صفرا نقش دارد. صفرا یک مایع قهوه‌ای مایل به زرد است که توسط کبد تولید می‌شود و برای تخریب و هضم غذاهای چرب در روده کوچک استفاده می‌شود.

جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا

جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا شایع‌ترین نوع عمل جراحی حذف کیسه صفرا است. این عمل به طور رسمی به عنوان کولسیستکتومی لاپاروسکوپی شناخته می‌شود. جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا (کولسیستکتومی) کیسه صفرا و سنگ‌های صفراوی را از طریق چندین برش کوچک (شکاف) در شکم دفع می‌کند. عمل جراحی کیسه صفرا به ‌طور کلی به دو روش باز و جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا انجام می‌شود.

 

چرا لاپاروسکوپی کیسه صفرا انجام می‌شود؟

جراحی لاپاروسکوپی کیسه صفرا به‌خاطر کوچک‌تر بودن محل جراحی، برای عمل این عضو پیشنهاد می‌شود. برش‌های کوچک‌تر خطر ابتلا به عفونت، خونریزی و زمان بهبود را کاهش می‌دهد. دلیل اصلی از بین بردن کیسه صفرا، وجود سنگ های صفراوی cholelithiasis و عوارض ناشی از آن است.
 
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
http://drgitighiasi.com/blog/laparoscopic-gallbladder-surgery/
 
rozbehmj بازدید : 42 چهارشنبه 11 تیر 1399 نظرات (0)

 

شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم می شود و مسئولیت هر یک از شرکا به میزان مبلغ اسمی سهام است. این نوع شرکت در زمره شرکت های تجاری قرار می گیرد. حداقل سرمایه برای تاسیس این شرکت یک میلیون ریال است که توسط موسسین تامین می شود. انتقال سرمایه در این نوع شرکت منوط به موافقت سایر شرکا است. این نوع شرکت متشکل از حداقل سه نفر هیئت مدیره ( که سهامدار نیز می باشند) و دو نفر بازرس است.

رکن اداره کننده

شرکت سهامی خاص دارای سه رکن

۱- تصمیم گیرنده(مجمع عمومی)

۲-اداره کننده(هیات مدیره)

۳- کنترل کننده(بازرس یا بازرسین) است.

شرکت سهامی خاص توسط اعضای هیئت مدیره اداره می شود که مدیر عامل از بین اعضای هیئت مدیره و یا خارج از اعضا انتخاب می شود به این نوع مدیرعامل مدیرعامل ( خارج از شرکا و هیئت مدیره ) گویند  و به مدت دو سال وظیفه اداره شرکت را بر عهده دارد. مدت اعتبار سمت بازرسین هم یک سال است. اعضای هیئت مدیره و بازرسین حتما در مدت زمان مقرر شده باید اقدام به تمدید مدت زمان تصدی خود بکنند.

 مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا می باشد

و پس از تایید نام  نامه پرداخت ۳۵٪ از سرمایه به نام شرکت در شرف تاسیس است.

در شرکت سهامی خاص تعهد به پرداخت کل سرمایه وجود دارد که زمانی که اقدام به ثبت این شرکت می شود باید ۳۵٪ از سرمایه اولیه در بانک بلوکه شود و نامه ۳۵٪ دریافت شود که برای اداره روند ثبت شرکت لازم است. که پس از صدور آگهی تاسیس قابل برداشت می باشد.

مقایسه شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

شرکت سهامی خاص معمولا برای فعالیت های مهندسی که می خواهند در مناقصات شرکت کنند تشکیل می شود. اگر حیطه کاری تولیدی یا خدماتی است توصیه می شود افراد شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنند. دلیل این هم این است که شرکت سهامی خاص باید هر سال بازرسین و دوسال یکبار هیئت مدیره را تمدید کند و این باعث ایجاد هزینه و صرف زمان بیشتر می شود. همچنین تعداد افراد لازم برای شرکت مسئولیت محدود کمتر از سهامی خاص است.

rozbehmj بازدید : 154 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

لاپاراسکوپی چیست؟

 

عمل لاپاراسکوپی٬ یک شیوه تشخیص بیماری و هم یک شیوه درمانی است که از طریق برش های کوچکی که به شکم زده میشود وارد آن میشود و جایگزین مناسبی برای جراحی های باز است.

عمل لاپاراسکوپی چیست؟

عمل لاپاراسکوپی  (Laparoscopic Surgery) جراحی مناسبی جهت جایگزین جراحی باز(لاپاروتومی) است که در آن از دستگاه لاپاراسکوپی استفاده می شود. در جراحی باز بر خلاف لاپاراسکوپی٬ اغلب نیاز به یک برش بزرگ است درحالیکه دستگاه لاپاراسکوپ یک تلسکوپ است که از یک لولۀ باریک، بلند و دارای یک منبع نور تشکیل شده است. این دستگاه به پزشک این امکان را می دهد که بتواند با دقت بالا داخل شکم و ناحیه لگن شما را بررسی نماید.

لاپاراسکوپی یک روش تشخیصی جراحی برای معاینه اندام‌های داخل شکم است. این روش کم‌خطر و کم تهاجمی با ایجاد برش‌های کوچکی روی پوست انجام می‎شود. در این روش از ابزاری به نام لاپاراسکوپ به منظور تصویربرداری تشخیصی از داخل بدن بیمار استفاده می‎شود. لاپاراسکوپ تیوب بلند و درازی است که ابتدای آن دوربین کوچک و باکیفیتی قرار گرفته است. با ایجاد برش‌های کوچک بر روی شکم بیمار، لاپاراسکوپ وارد بدن وی می‌شود و دوربین تصاویر را به یک مانیتور ویدیویی ارسال می‌کند.

چه موقع از لاپاروسکوپی استفاده میشود؟

  • هیسترکتومی یا برداشتن رحم
  • برداشتن تخمدانها
  • بر داشتن کیست تخمدان
  • برداشتن میوم
  • مسدود کردن جریان خون
  • به فیبروم
  • درمان حاملگی خارج رحم
  • تخریب بافت
  • آندومتر که درمانی برای
  • آندومتریوز است و یا خارج کردن اندومتریوز
  • از بین بردن چسبندگی
  • بستن لوله ها
  • باز کردن لوله هایی که قبلاً بسته شده
  • درد شکم
  • وجود مایع غیر طبیعی در شکم

لاپاراسکوپی برای جراحی اندام هایی نظیر آپاندیس، کیسه صفرا، کبد، پانکراس، روده کوچک و روده بزرگ، طحال، شکم و لگن مورد استفاده قرار می‎گیرد. با بررسی این نواحی توسط لاپاراسکوپی، پزشک می‌تواند ناهنجاری‌های زیر را تشخیص دهد:

  • اثربخشی درمان
  • ·           بیماری‌های کبدی
  • ·          توده یا تومور شکم
  • ·           مایع آزاد در فضای شکم
  • ·           درجه پیشرفت سرطان‌ها

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 133
  • بازدید ماه : 308
  • بازدید سال : 2,009
  • بازدید کلی : 8,352