loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 119 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (1)

چسبندگی رحم در واقع به وجود آمدن باندهایی غیر طبیعی از بافت اسکار است که ارگان‌ها یا بخش‌هایی از ارگان‌ها را که به طور طبیعی نباید به هم متصل باشند، به هم می‌‌چسباند. این باندها در اثر عفونت یا برخی بیماری‌ها یا جراحی‌ها به وجود می‌‌آیند و می تواند در ناباروری زنان موثر باشد. با این مطلب از سری مقالات سایت دگتر گیتی قیاسی همراه باشید تا راه های درمان چسبندگی لگن را بدانید.

چسبندگی رحم با جلوگیری از رسیدن تخمک و اسپرم ه هم یا ایجاد تداخل در روند تخمک گذاری یا نامناسب کردن بافت رحم برای لانه گزینی جنین، می‌‌تواند زمینه ساز ناباروری در زنان باشد. همچنین چسبندگی رحم یکی از علل مسدود شدن لوله‌های فالوپ است. اندومتریوز و بیماری‌های التهابی لگن نیز می‌‌توانند در بروز چسبندگی و اختلال در باروری نقش داشته باشند.

زمانی که خانمی دچار چسبندگی رحم می‌شود احتمال ابتلا به سندروم آشرمن یا سینچیائی هم بالا می‌رود که خود زمینه ساز نازایی یا سقط مکرر است.

چسبندگی رحم با علایمی نظیر درد در دوران قاعدگی و رابطه جنسی همراه است و می‌تواند سبب خونریزی‌های غیر عادی در دوران قاعدگی، کاهش خونریزی و حتی قطع دوره‌‌ها شود. با این وجود گاه چسبندگی رحم با هیچ علامتی همراه نیست.

 

دلایل چسبندگی رحم

چسبندگی رحمی زمانی رخ می‌دهد که روند بهبودی در بدن دچار اختلال شود. در حالت عادی سطح داخلی رحم، حفره شکمی و لوله‌های فالوپ لزج و لغزنده‌اند. این موضوع سبب حرکت ساده ارگان‌ها در کنار هم می‌شود.درمان چسبندگی لگن

در زمان آسیب دیدگی به دنبال عفونت، جراحی یا رسوب آندومتر، این سطح لزج از بین رفته و چسبنده می‌شود. در نتیجه ارگان‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند. بافت اسکار در این وضعیت می‌تواند پیوندهایی را بین ارگان‌های مختلف ایجاد کند و سبب چسبندگی آنها به هم شود.

گاه چسبندگی ایجاد شده بسیار محکم است و چون اندام‌های غیر طبیعی به هم متصل شده‌اند این موضوع سبب بروز درد شدید هنگام مقاربت یا قاعدگی می‌شود. زمانی که چسبندگی داخل رحم ایجاد شود به آن سندروم آشرمن می‌گویند. حتی اگر در چنین شرایطی لانه گزینی اتفاق بیافتد احتمال سقط بالاست.درمان چسبندگی لگن

چسبندگی‌‌ها گاه اندک است و گاه تمام دیواره رحم را به هم می‌چسباند. چسبندگی داخل رحمی از ایجاد آندومتر سالم پیشگیری می‌کند و در نتیجه امکان لانه گزینی جنین وجود ندارد.

 

بیماری های لگنی و چسبندگی رحم

بیماری‌های التهابی لگن یا برخی عفونت‌های دستگاه تناسلی نیز می‌تواند سبب التهاب لوله‌های فالوپ شود. سطح ملتهب، اسکار ایجاد می‌کند و سبب بروز چسبندگی درون لوله‌ای می‌شود. این چسبندگی اجازه رسیدن اسپرم را به تخمک نمی‌دهد و این موضوع زمینه ساز نازایی است.

در مورد چسبندگی ناشی از آندومتریوز هم باید گفت که معمولا در حفره لگنی رخ می‌دهد. این چسبندگی‌ها می‌تواند نزدیک به لوله‌های فالوپ یا تخمدان‌‌ها باشد و در تخمک گذاری اختلال ایجاد کند. در برخی موارد چسبندگی آندومتر مانع از حرکت طبیعی لوله‌های فالوپ می‌شود.

تخمدان‌‌ها به لوله‌های فالوپ متصل نیستند. در هنگام تخمک گذاری هنگامی که یک تخمک رها می‌شود باید راه خود را در لوله فالوپ بیابد. در صورتی که چسبندگی در حرکت طبیعی لوله فالوپ اختلال ایجاد کند، تخمک وارد لوله فالوپ نشده و در نتیجه باروری خانم کاهش می‌‌یابد.

 

روش‌های تشخیص برای درمان چسبندگی لگن

سه روش برای تشخیص چسبندگی رحم وجود دارد:

  • هیستروسالپنگوگرام
  • هیستروسکوپی
  • لاپاروسکوپی

HSG نوعی خاصی از پرتونگاری است که می‌تواند نمایی کلی از شکل رحم و لوله‌های فالوپ را نشان دهد. مسدود بودن لوله‌های فالوپ نیز ممکن است با  HSG قابل تشخیص باشد.

در روش هیستروسکوپی، یک لوله نازک و نوری به نام هیستروسکوپ از طریق دهانه رحم وارد رحم می‌شود. به این ترتیب پزشک می‌تواند داخل حفره رحم و دهانه‌های لوله‌های فالوپ را ببیند.درمان چسبندگی لگن

برای تشخیص مشکلات حفره رحم، از جمله سندرم آشرمن و برای رفع و التیام چسبندگی داخل رحمی می‌‌توان از هیستروسکوپی استفاده کرد.

در روش لاپاروسکوپی، برشی کوچک روی شکم ایجاد می‌‌شود. سپس، لوله‌ای کوچک با دوربین روشن وارد بدن می‌شود تا پزشک بتواند داخل شکم را ببیند. این روش تنها راه تشخیص آندومتریوز است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

درمان چسبندگی لگن

fvfvv

fv

rozbehmj بازدید : 204 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

 

آیا انجام زایمان طبیعی بعد از سزارین امکان پذیر است؟

 

امکان پذیر بودن و یا نبودن زیمان طبیعی به چند عامل وابسته است که در ادامه شرح می دهیم:

 

نوع سزارین قبلی

نوع برش:

یعنی شیوه­ای که رحم در آخرین بارداری برش داده شده است. برش کلاسیک به برش عمودی در قسمت فوقانی رحم اطلاق می­شود. مادرانی که برش سزارین در آنها به شیوۀ کلاسیک انجام شده است، به دلیل احتمال بروز پارگی رحم نمی ­توانند بعد از سزارین زایمان طبیعی داشته باشند. همانطور که اشاره کردیم برش افقی قسمت پایین رحم را برش طولی سگمان تحتانی رحم در سزارین می­گویند. چنانچه مادر قبلا به این روش سزارین شده باشد، می­تواند در بارداری بعدی به صورت طبیعی زایمان کرده و احتمال بروز پارگی رحم کمتر خواهد بود.

دلیل سزارین قبلی:

اگر سزارین قبلی به دلایلی مانند لگن منقبض یا تنگی لگن انجام شده باشد یعنی لگن مادر به دلیل وجود برخی انسداد­ها به اندازه­ ای کوچک باشد که کودک نتواند از آن عبور کند، این مشکل مجددا تکرار خواهد شد و در این شرایط زایمان طبیعی بعد از سزارین روش مناسبی نیست.

عوارض سزارین قبلی:

اگر سزارین قبلی با عوارضی مانند پارگی غیرمنتظره رحم همراه بوده باشد، متخصص زنان و زایمان در بارداری های بعدی نیز سزارین را پیشنهاد خواهد کرد و نمی­توان روش زایمان طبیعی بعد از سزارین را در چنین مواردی برگزید.

وضعیت بارداری فعلی:

اگر در این بارداری، کودک در وضعیت غیرطبیعی قرار گرفته یا جفت پایین­ تر از حد طبیعی باشد، زایمان طبیعی امکان پذیر نخواهد بود.

سایر مشکلات پزشکی/جراحی:

برخی بیماری­های جسمی مانند بیماری­های قلبی خاص یا فشار خون شدید مانع از آن می­شوند که مادر بتواند فشار ناشی از زایمان طبیعی را تحمل کند. اگر مادر قبلا جراحی فیبروئید (فیبروم یا میوم) انجام داده باشد، دیواره عضلانی رحم ضعیف شده و احتمال پارگی رحم در زایمان طبیعی وجود خواهد داشت. در چنین مواردی، باید معایب و مزایای زایمان طبیعی بعد از سزارین را به دقت مورد بررسی قرار داد.

احتمال موفقیت زایمان طبیعی پس از سزارین

احتمال موفقیت در این نوع زایمان بین 60٪ تا 70٪ است. در صورتی­که سزارین قبلی مادر به دلایلی چون عدم تناسب سر کودک با لگن انجام شده باشد، این مقدار کاهش خواهد یافت. ولی در شرایط عادی برای بانوانی که پیشتر سابقۀ زایمان طبیعی داشته ­اند، احتمال موفقیت بالاتر است.

مزایای زایمان طبیعی پس از سزارین در مقایسه با تکرار مجدد سزارین

از آنجا که میزان خونریزی، انتقال خون، عفونت، دردها و عوارض بعد از زایمان در زایمان طبیعی کمتر است، بیمار مدت کمی باید در بیمارستان تحت مراقبت قرار بگیرد و بهبودی با سرعت بیشتری اتفاق می افتد، روش زایمان طبیعی به مادران توصیه می­ شود. ثابت شده است که زایمان طبیعی بعد از یکبار سزارین اگر به طور موفقیت آمیز انجام شود، هیچ اثر نامطلوبی بر نوزاد ندارد. این نوع زایمان در مقایسه با سزارین با هزینه ه­ای کمتر انجام خواهد شد.

عوارض جانبی زایمان طبیعی پس از سزارین

 

خطر پارگی رحم اولین مورد نگران کننده در خصوص زایمان طبیعی بعد از سزارین بیان شده که به نقل از صاحب­ نظران، شیوع آن به شرح زیر است:

کمتر از 1٪ بعد از یکبار سزارین با برش ناحیه تحتانی رحم
1 تا 5 درصد پس از دو بار سزارین با برش ناحیه تحتانی رحم
4 تا 9 درصد پس از برش کلاسیک رحمی
در صورت القای زایمان، احتمال پارگی رحم بیشتر خواهد بود.

اگرچه پارگی رحم به ندرت اتفاق می افتد اما برای مادر و کودک خطرات جانی به همراه دارد، در برخی موارد اختلال عصبی کودک (فلج مغزی) و نیاز به هیسترکتومی (عمل جراحی برداشتن کامل یا جزئی رحم) از پیامدهای آن به شمار می ­آید. با این اوصاف، چنانچه زایمان طبیعی به طور موفقیت ­آمیز انجام نشود، مادر به سزارین اورژانسی نیاز خواهد داشت که در مقایسه با سزارین انتخابی یا برنامه ریزی شده، خطر بروز عوارض در آن به مراتب بیشتر است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 41 دوشنبه 20 بهمن 1399 نظرات (0)

 

درد لگنی

درد لگنی یک تشخیص کلی است که بسیاری از علل اختصاصی تر از اتیولوژی های تولید مثل، گوارشی و ادراری تا درد میوفاشیال و سندرم عصب گیرافتاده را شامل می شود . 12 – 20 درصد زنان در آمریکا، دچار درد لگنی مزمن هستند . علل غیر ژنیکولوژیک درد مانند سندرم روده تحریک پذیر، سیستیت بینابینی، سندرم میوفاشیال دیواره ی شکم یا کف لگن یا نوروپاتی معمولا نادیده گرفته می شوند اما از علل شایع درد مزمن لگن هستند .

این بیماران غالبا افسرده و مضطرب می باشند و زندگی زناشویی، اجتماعی و شغلی آن ها آشفته است . حدود 60 – 80 درصد بیمارانی که به دلیل درد مزمن لگنی تحت لاپاراسکوپی واقع می شوند فاقد هر گونه اختلال پاتولوژیک داخل صفاق می باشند. رابطه ی بین درد و پاتولوژی نظیر اندومتریوز، چسبندگی یا احتقان وریدی وجود ندارد و دران با عود درد همراه است .

پلاستیسیته سیستم عصبی یا تغییرات در پردازش سیگنال ممکن است در حفظ حالت درد مزمن دخالت داشته باشند . تغییرات تطبیقی در سیستم عصبی مرکزی و محیطی زمینه را برای allodynia (درد ناشی از یک محرک غیر دردناک)، هیپرآلژزی، و وسیع شدن فیلد پذیرش درد و واکنش های رفلاکس غیر طبیعی در عضلات اطراف فراهم می سازد .

طناب نخاعی محل مهمی برای مکانیسم های Bating مانند برانگیختگی، مهار، همگرایی و جمع آوری تحریکات عصبی است.

بررسی درد مزمن لگنی

در اولین ویزیت بیمار باید اخذ تاریخچه کامل درد شامل ماهیت درد، محل، انتشار، شدت، فاکتورهای تشدید کننده و تسکین دهنده، تاثیر سیکل قاعدگی، استرس، کار، ورزش، مقاربت و ارگاسم و مقاربت و ارگاسم، زمینه ی برانگیخته شدن درد، تلفات اجتماعی و شغلی ناشی از درد، صورت گیرد.

باید از بیمار در مورد علائم خاص برخی از انواع پاتولوژی ها سوال شود:

ژنیتال (خونریزی واژینال غیرطبیعی، ترشح، دیس منوره، دیس پارونی، ناباروری)
انتروکولیک (یبوست، اسهال، نفخ، دفع مدفوع خونی و ارتباط درد و تسکین درد با دفع مدفوع)
عضلانی-اسکلتی / نوروپاتیک (تروما، تشدید درد به هنگام فعالیت یا تغییرات وضعیتی
اورولوژیک (فوریت ادرار، تکرر ادرار، شب ادراری، سوزش ادرار، بی اختیاری ادرار، هماتوری)
سایکولوژیک (تشخیص های قبلی، بستری در بیمارستان و داروها، اختلالات فعلی افسردگی، اضطرابه بانک شامل افکار خودکشی، ترومای عاطفی، فیزیکی یا جنسی)
با انجام تست Carnett درد منشاء گرفته از دیواره ی شکم از درد احشایی افتراق داده می شود. در این تست، بروسی شکم با عضلات سفت شده (با بلند کردن سر از وضعیت درازکش یا بالا بردن پاها در حالت صاف) انجام می شود این مانور درد ناشی از دیواره شکم را تشدید کرده و درد احشایی را کاهش می دهد.

عوامل سایکولوژیک

تاریخچه درد باید شامل سابقه سایکولوژیک قبلی یا فعلی مشتمل بر فاکتورهای سایکولوژیک؛ سابقه قبلی فعلی سومرفتار فیزیکی، جنسی یا عاطفی؛ سابقه بستری شدن به دلایل روانپزشکی اقدام به خودکشی و وابستگی به مواد شیمیایی باشد. سوء رفتار با کودکان به طور اعم و سوء رفتار جنسی به طور اخص، ریسک فاکتورهای درد مزمن لگن می باشند. ارزیابی فیزیکی کامل همراه با مرور بر فاکتورهای سایکولوژیک ضروری است

دستگاه تولیدمثل

اندومتریوز و چسبندگی شایع ترین یافته ای هستند که در ارزیابی لاپاراسکوپیک درد مزمن لگن، شناسایی می شوند .

بیماران دارای پاتولوژی واضح ژنیکولوژیک نظیر کیست های خوش خیم یا بدخیم تخمدان، فیبروم های رحمی بزرگ که به لیگامانهای پشتیبان و سایر ساختارهای سوماتیک دست اندازی کرده اند، یا شل شدگی قابل توجه لگن را باید با توجه به بیماری زمینه ای تحت بررسی و درمان قرار داد.

اندومتریوز

اندومتریوز در 15-40 درصد بیمارانی که به علت درد مزمن لگن، لاپاراسکوپی می شوند، شناسایی می گردد . در نتیجه ی واکنش التهابی خفیف توسط اندومتریوز، در طول زمان، بین ارگان های لگنی، چسبندگی رخ می دهد .

بین محل بیماری و علائم درد و همچنین بین انسیدانس یا شدت درد و مرحله ی بیماری ارتباطی وجود ندارد .

30 – 50 درصد بیماران علی رغم مرحله ی بیماری، فاقد در می باشند . بطور مشابه، 40 – 60 درصد بیماران، بدون توجه به مرحله ی بیماری، هیچگونه تندرستی در معاینه ندارد . با این وجود نفوذ اندومتریوز به عمق لگن، و درگیری سپتوم رکتوواژینال و روده، رحم و مثانه، قویا با درد همراه است . چسبندگی های لگنی مرتبط با اندومتریوز پیشگویی کننده ی درد لگنی هستند .

تولید پروستاگلندین و سیتوکین ممکن است مسئول ایجاد درد شدیدی باشد که در بری مبتلایان به فرم خفیف بیماری دیده می شود .

ایمپلنت های اندومتریوزی دارای منابع عصبی و عروقی هستند که ممکن است به حساس سازی CNS و تداوم درد حتی بعد از درمان جراحی کمک کنند .

سندرم درد مرتبط با اندومتریوز، به دردی گفته می شود که به اندازه کافی به درمان طبی و جراحی پاسخ نمی دهد (خصوصا در موراد بیماری جزئی و خفیف) .

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 44 دوشنبه 20 بهمن 1399 نظرات (0)

چسبندگی‌های شایع در زنان چند دسته‌اند؛ یکی چسبندگی داخل رحم است و دیگری چسبندگی در داخل لگن که هر یک از این دو حالت، موضوعی جداگانه است.چسبندگی داخل رحمی در شرایط معمولی برای هیچ زنی اتفاق نمی‌افتد، چرا که پوشش درونی رحم یا مخاط اندومتر در رحم به طور طبیعی و مرتب ایجاد می‌شود و ریزش می‌کند که باعث به وجود آمدن قاعدگی می‌شود. اما گاهی اوقات تحت شرایطی این مخاط از بین می‌رود و کم‌کم به دلیل فقدان اندومتر، قسمت‌های مختلف داخلی رحم به هم می‌چسبند که اصطلاحا به آن «آشرمن» گفته می‌شود.

چسبندگی رحم یا سندرم آشرمن، چسبندگی داخل رحمی در داخل رحم و یا دهانه رحم است. در بسیاری از موارد دیواره‌های جلویی و پشتی رحم به یکدیگر می چسبند. در موارد دیگر، چسبندگی فقط در قسمت کوچکی از رحم ظاهر می‌شود. میزان چسبندگی خفیف، متوسط یا شدید است. چسبندگی می‌تواند نازک یا ضخیم باشد، لکه‌دار در محل یا درهم و برهم باشد. چسبندگی معمولا عروقی نیست، که یک ویژگی مهم در درمان می‌باشد.
در صورتی که چسبندگی رحم در زنان به موقع درمان نشود، سبب بروز نازایی می‌شود.

علائم چسبندگی رحم

 

در بعضی موارد، چسبندگی هیچ علائمی نشان نمی‌دهند، اما نشانه‌های رایج آن عبارتند از:

– پریودی‌های بسیار سبک یا قطع دوره (آمنوره)

این حالت زمانی رخ می‌دهد که بافت زخم جایگزین اندومتر (پوشش داخلی رحم) شده است. در این حالت بافت در طول چرخه قاعدگی طبیعی خونریزی می کند. گاهی، بافت زخم، باز شدن دهانه رحم را متوقف می کند و باعث توقف جریان خونریزی قاعدگی می شود.

– درد لگن و گرفتگی

– درد شدید قاعدگی

– ناباروری یا سقط جنین مکرر

اگر این علائم ذکر شده را دارید، باید با پزشک متخصص زنان ملاقات داشته باشید. ما می توانیم هیستروسکوپی را برای بررسی پوشش رحم انجام دهیم و چسبندگی را بررسی کنیم. هیستروسکوپی یک روشی است که در آن یک تلسکوپ نازک، انعطاف پذیر، تلویزیونی را به داخل واژن و از طریق دهانه رحم وارد می کند تا به طور مستقیم داخل رحم مشاهده شود.

همچنین می توانیم سونوگرافی برای اندازه گیری ضخامت اندومتر رحم انجام دهیم تا بتوانیم بافت‌های اندومتری معمولی را بررسی کنیم.

 

علل چسبندگی رحم

 

چسبندگی رحم معمولا توسط آسیب به بافت رحم ایجاد می‌شود، مانند:

– کورتاژ تشخیصی یا کورتاژ برای سقط جنین

– کورتاژ مجدد برای خارج کردن باقی مانده جفت یا جنین

– جراحی رحم

– عفونت رحم یا لگن

– خونریزی شدید پس از تولد نوزاد

– مشکلات اندومتریوز

– سل ریوی – در کشورهای در حال توسعه رایج است

علائم و عوارض چسبندگی داخل رحمی

 

اگر چنین چسبندگی‌ای در رحم اتفاق بیفتد زنان ممکن است نازایی پیدا کنند، چرا که بافت داخل رحم محل لانه‌گزینی جنین است و با آسیب دیدن آن خطر نازایی به وجود می‌آید. همچنین ممکن است موجب سقط‌های مکرر یا دردهای زیر شکم یا قطع قاعدگی شود.

و نوع دوم؟

آن چسبندگی که بین مردم مصطلح است در واقع چسبندگی لگن است که در اطراف رحم یا بیرون از رحم اتفاق می‌افتد که بین رحم، تخمدان‌ها، جداره روده و جداره شکم یا جداره لگن چسبندگی ایجاد می‌کند.باز هم عفونت‌ها در صدر علل به وجود آمدن این عارضه هستند. عفونت‌های ناشی از میکروب «کلامیدیا» یکی از علت‌های این چسبندگی است.

برای چسبندگی داخل رحم هیچ علامت خاصی وجود ندارد. ممکن است در بیماران خون‌ریزی قاعدگی کم یا قطع شود یا قاعدگی دردناک، نازایی و سقط مکرر داشته باشند و وقتی بیمار با این علائم به پزشک مراجعه می‌کند احتمال ابتلا به چسبندگی رحم قوت می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 49 دوشنبه 13 بهمن 1399 نظرات (0)

 

رحم به‌عنوان یکی از اجزای مهم دستگاه تناسلی زنانه که تخمدان‌ها را دربر گرفته، نقش مهمی در باروری زنان ایفا می‌کند و کوچک‌ترین نقصانی در این اندام، احتمال ناباروری را برای آنها به‌بار می‌آورد. ایجاد هر گونه آسیب، زخم یا عفونتی در داخل دیواره رحم می‌تواند بهانه‌ای برای آغاز چسبندگی رحمی باشد. به عبارتی، چسبندگی رحم به موقعیتی اطلاق می‌شود که در بافت دیواره پوششی رحم زخم‌هایی ایجاد می‌شود.

چسبندگی رحم چیست؟

هنگامی که بافت اسکار بین دیواره های داخلی رحم ایجاد می شود ، چسبندگی رحمی (سندرم آشرمن) ایجاد می شود. چسبندگی رحم اغلب بعد از زخم در حفره رحم مانند اتساع و کورتاژ (D&C) اتفاق می افتد که برای ختم حاملگی یا سقط جنین، خونریزی بیش از حد رحم بعد از زایمان یا سایر شرایط ژنتیکی ایجاد می شود. دلایل دیگر ممکن است مربوط به جراحی های سرپایی باشد که بافت هایی مانند پولیپ یا فیبروم یا اندومتریت (عفونت لایه رحم) را از بین می برد. چسبندگی رحم شرایط متفاوتی نسبت به فیبرومهای رحمی یا پولیپهای آندومتر دارد و به طور متفاوتی درمان می شود.

علائم چسبندگی رحم

ممکن است زنان مبتلا به چسبندگی رحم هیچ علامتی را تجربه نکنند و برخی از خانمها فقط ممکن است چرخه قاعدگی نامنظم ، سبک یا نداشتن قاعدگی را تجربه کنند. از مهمترین اثرات چسبندگی رحم می توان به عدم توانایی در بارداری یا سقط مکرر اشاره کرد. در موارد نادرتر ، ممکن است جریان قاعدگی توسط چسبندگی ها مسدود شود و باعث درد لگن یا دیسمنوره (دوره های قاعدگی دردناک) شود.

چه عواملی باعث چسبندگی رحم می شود؟

جای زخم از عمل جراحی رحم مانند اتساع و کورتاژ (D&C). (این علت بیش از 90٪ از IUA است.)

جای زخم بعد از عمل سزارین یا از بخیه هایی که برای جلوگیری از خونریزی استفاده می شود.

آندومتریوز

عفونت اندام های تولید مثل

پرتودرمانی

راههای تشخیص چسبندگی رحم

چسبندگی رحم معمولاً با یک روش اشعه ایکس بنام هیستروسالپنگوگرام (HSG) تشخیص داده می شود که از یک سوند کوچک که در دهانه رحم قرار گرفته است برای پمپ کردن رنگ داخل رحم برای مشاهده استفاده می کند. سونوگرافی شور ، جایی که یک محلول شور در داخل حفره رحم وارد شده و سونوگرافی انجام می شود ، می تواند چسبندگی را نیز تشخیص دهد. همچنین هیستروسکوپی می تواند چسبندگی داخل رحمی را تشخیص داد.

درمان چسبندگی رحم

به طور کلی از هیستروسکوپ برای از بین بردن چسبندگی داخل رحمی استفاده می شود ، اگرچه هنوز داده های زیادی وجود ندارد که اثبات این روند احتمال سقط جنین را کاهش می دهد. لاپاروسکوپی نیز ممکن است برای دیدن سطح رحم انجام شود تا از سوراخ شدن آن در حین هیستروسکوپی جلوگیری شود. سونوگرافی با وضوح بالا به ویژه در ترکیب با هیستروسکوپی مفید است و همچنین می تواند برای جلوگیری از سوراخ شدن رحم استفاده شود.

چه عواملی می تواند ضمینه را برای چسبندگی فراهم کند؟

عوامل زیادی می تواند باعث این چسبندگی ها شود عبارتند از:

عفونت

یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله های رحمی می شوند عفونت است. عفونت به واسطه میکروب های مختلف می تواند باعث التهاب لوله ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت های مکرر و شدید لوله های رحمی می شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان نیز قرار نمی گیرند،ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن نازایی شوند.

جراحی ها

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث چسبندگی لوله ها شود، جراحی ها هستند. از شایع ترین جراحی ها می توان آپاندیس را نام برد.یکی دیگر از جراحی هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود جراحی کیست تخمدان ، فیبروم رحمی و جراحی هایی است که داخل لگن انجام می شوند.در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک های مناسب جراحی و تجویز آنتی بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد.

بیماری آندومتریوز

از علل دیگر بروز چسبندگی که امروزه یکی از بیماری های شایع در سراسر دنیا میان زنان است، ودر ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته بیماری آندومتریوز است.با بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل به بارداری احتمال این بیماری افزایش می یابد.ابتلا به چنین بیماری می تواند از عوامل مهم چسبندگی و نازایی باشد. در آندومتریوز، بافت مشابه پوشش داخلی رحم در نقاطی غیر معمول در قسمت پایینی شکم ظاهر می شود .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 52 شنبه 11 بهمن 1399 نظرات (0)

درد مزمن لگن در زنان

درد مزمن لگن درد در ناحیه زیر شکم و بین باسن است که شش ماه یا بیشتر طول بکشد. درد مزمن لگن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یا نشانه بیماری دیگری باشد. اگر درد مزمن لگن در زنان ناشی از مشکل پزشکی دیگری باشد، درمان بیماری زمینه ای برای از بین بردن درد کافی خواهد بود.با این وجود، در بسیاری موارد، علت واحدی برای درد مزمن لگن وجود ندارد.در این صورت، هدف از درمان کاهش درد و بهبود علائم می باشد.

علائم درد مزمن لگن در زنان

پزشک از بیمار می خواهد ناحیه درد را مشخص کند. فرد به جای اینکه به یک نقطه واحدی اشاره کند، کل ناحیه لگن خود را نشان می دهد. حتی درد مزمن لگن خود را به یک یا چند روش زیر شرح می دهد:

درد شدید و مداوم
درد متناوب
دردهای تند یا گرفتگی
فشار یا سنگینی در اعماق لگن
درد هنگام مقاربت
درد هنگام دفع مدفوع یا ادرار کردن
درد هنگام نشستن طولانی مدت طولانی
درد احتمال دارد بعد از ایستادن طولانی مدت تشدید شود و هنگام خوابیدن و دراز کشیدن بهتر شود. درد ممکن است خفیف باشد و یا آنقدر شدید شود که نتواند، بخوابد و یا ورزش کند.اگر درد لگن، زندگی روزمره را مختل کرده یا علائم بدتر شد، باید به پزشک مراجعه کرد.

علت درد مزمن لگن در زنان

درد مزمن لگن یک بیماری پیچیده است که علل مختلفی دارد. بعضی اوقات ممکن است یک اختلال به تنهایی، علت بیماری شناخته شود.اما در موارد دیگر، درد ممکن است ناشی از چندین بیماری پزشکی باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک زن همزمان مبتلا به آندومتریوز و سیستیت بینابینی باشد.

رای دریاف اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 46 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

چسبندگی چیست ؟

در داخل شکم، سطح غشا داخلی از لایه نرم سلولی پوشیده شده است که سروز نام دارد. سروز روی رحم، لوله های رحمی، کف لگن، روده ها را پوشانده است و باعث می شود احشا روی هم بلغزند و به هم نچسبند. هر عاملی که باعث شود لایه ی سروزی آسیب ببیند باعث می شود احشا در مناطقی که آسیب دیده اند به هم بچسبند واتصال غیر طبیعی ایجاد شود.

علل چسبندگی

علل های مختلفی می تواند باعث ایجاد چسبندگی شود مانند:

عفونت لگن

جراحی هایی که روی لگن و محیط شکم انجام می شود به دلیل دستکاری هایی که روی احشا می شود ،لایه ها را آسیب می زند و باعث چسبندگی بعدی می شود.
بیماری مهم دیگر که موجب چسبندگی می شود آندومتریوز است که به دلیل خون و آهنی که در خون وجود دارد باعث می شود که احشا به یکدیگر بچسبند و موجب چسبندگی شوند.

 

جراحی هایی که احتمال چسبندگی در آن ها وجود دارد ؟

جراحی های لگنی مهم ترین آن شامل سزارین، کیست تخمدان، درآوردن فیبروم، درآورن آپاندیس و جراحی هایی که روی روده انجام می شود در همه این موارد احتمال چسبندگی بعد از عمل وجود دارد.

البته میزان این چسبندگی به چند عامل بستگی دارد در بعضی مواقع حتماً لازم است جراحی انجام شوند، بنابراین ناچار هستیم بیمار را تحت عمل قرار دهیم و ریسک چسبندگی را برای بیمار بگذاریم ولی دقت جراح، ظرافت حین کار، نوع جراحی که انجام می شود بسیار مهم است.

برای مثال لاپاراسکوپی چون دست داخل شکم نمی رود احتمال چسبندگی کمتر است .یکی از مواردی مهم در چسبندگی ژنتیک خود بدن است ممکن است دو فرد را در نظر بگیریم هر دو با یک تکنیک و به دست یک جراح عمل می شوند و چسبندگی در یکی از آن ها بیشتر است.

جلوگیری از چسبندگی رحم

در صورتی که جراحی لازم است متخصص زنان خوب باید به عنوان یک جراح تکنیک عمل را رعایت کند و از دستکاری بیش از اندازه خودداری کند.
خون و مایعات اضافه داخل شکم نماند و شکم قبل از این که بسته شود کامل شسته شود.
در صورتی که لاپاراسکوپی انجام شود ،خیلی بهتر است و میزان چسبندگی رحم پایین می آید.
یک سری مواد وجود دارد که قبل از اینکه بخواهیم شکم را ببندیم این موارد را روی احشا داخلی می ریزیم که باعث می شود میزان چسبندگی کاهش یابد.
مراقب عفونت های لگنی باشیم و در صورت هر گونه عفونتی بیمار باید سریعاً درمان شود.
بیماری آندومتریوز که یک بیماری ژنتیکی است که به تدریج از سن بلوغ شروع می شود و در عرض چند سال آینده منجر به چسبندگی ها می شود.

علائم چسبندگی چیست ؟

علائم بستگی به این دارد که چسبندگی در چه منطقه ای ایجاد شده است می تواند باعث درد شود
اگر در ناحیه لگن و بر روی لوله های رحمی و تخمدان ها باشد می تواند نازایی ایجاد کند.
اگر در منطقه مثانه باشد می تواند مشکل مثانه ایجاد کند
اما به طور کل می توانیم بگوییم که شایع ترین علامت درد، نازایی و در مواردی که چسبندگی روی روده ها است می تواند منجر به نفخ شکم و یا انسداد روده که تنها به علت چسبندگی روی لوپ های روده دیده شده است باشد.

تشخیص چسبندگی رحم

تشخیص چسبندگی رحم واقعاً سخت است و ما نمی توانیم روی سونوگرافی و سی تی اسکن به طور یقین بگوییم چسبندگی وجود دارد یا خیر ؟

البته چسبندگی های شدید که داخل لگن وپشت روده ها ایجاد می شود در بعضی موارد با سونوگرافی که توسط افراد خیلی ماهر انجام می شود و تو این زمینه تبحر لازم را داشته باشند تا حدودی می توانند تشخیص داده شود ولی تشخیص قطعی و صد در صد نداریم و می توانیم با علائم بالینی بیمار حدس به چسبندگی داده شود و بر اساس سوابق بیمار ما می توانیم حدس بزنیم که احتمال چسبندگی داخل لگن وجود دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 49 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

تعریف و علائم چسبندگی لگن

اندومتریوز شایع ترین علت چسبندگی در حفره های لگن و شکم برای زنان است. قبل از آن ، بیماری التهابی لگنی (PID) شایعترین علت چسبندگی به حساب می آید. در اندومتریوز، در مقایسه با چسبندگی های معمولی ناشی از جراحی مکرر که فقط شامل نوارهای فیبری است، بافت‌های اطراف ممکن است تحریک شوند و در نهایت موجب زخمی شدن بافت و زخمهای فیبرمانند و چسبندگی گردد که شامل غدد اندومتریوز، استروما و التهاب است. این بافت می‌تواند در تمام بافت‌های بدن به جز طحال به‌وجود آید، ولی رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند. شایعترین شکل چسبندگی اندومتریوز می تواند سبب ایجاد تخریب درون تخمدانها، لوله های فالوپ، رحم، روده کوچک و عناصر بین روده، رکتوم و بخش رکتو واژینال شود. این چسبندگی می تواند فضای بین دو اندام متمایز را ایجاد کند، تا با بافت اسکار و آنزیم های التهابی پر شود و در نهایت باعث درد در ناحیه لگن و شکم شود. به همین علت تعریف چسبندگی به صورت هرچه واضحتر مهم است و در اینجا نقش آنها در توسعه اندومتریوز را مشخص کنیم و گزینه های درمانی برای بیماران که از چسبندگی اندومتریوز رنج می برند، مورد بحث قرار می دهیم.

آنها چه هستند؟

علائم چسبندگی لگن چه هستند؟

علایم چسبندگی لگن بسته به شدت آن و جای شکل گیری در بدن متفاوت است. با این حال، پزشکان معمولا با پدیدار شدن علائم بیشتر به دنبال بیماری که سبب چسبندگی شده است می روند تا خود چسبندگی. به همین دلیل منجر به اشتباه در تشخیص یا درمان ناکارآمد می شوند. شایع ترین علامت جهانی که چسبندگی ایجاد می کند درد در لگن است. این اتفاق این دلیل رخ می دهد که چسبندگی با توجه به ماهیت “چسبناک” بودنش، باعث ایجاد همپوشانی و فشار روی اعصاب و بافت خاص درون منطقه می شود. علائم دیگربسته به محل توسعه چسبندگی متفاوت است و عبارتند از:

بالای کبد، شامل دیافراگم (غشای زیر ریه ها): درد پس از نفس عمیق.
روده: تحریکات دردناک روده، گرفتگی های رحمی، یبوست، اسهال، گاز، نفخ، تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، کاهش وزن، مشکل در دفع
واژن و رحم: مقاربت دردناک یا قاعدگی دردناک.
هرعضو از بدن: بدون علائم. به یاد داشته باشید، همه چسبندگی ها باعث درد نمی شوند و همه دردها هم ناشی از چسبندگی نیست.

برای درمان چه اقداماتی انجام می شود؟

‪وسیله ای داخل رحم قرار داده می شود تا این چسبندگی ها آزاد شود و سپس هورمون جایگذاری می شود تا مجددا چسبندگی ایجاد نشود. درمان این عارضه صددرصد نیست ولی روش های درمانی از جمله روشی که ذکر شد روش های خوبی هستند. که با روش های کمکی دیگر به کار گرفته می شود یک تا ۲ ماه برای ترمیم زمان لازم است تا بیمار قاعدگی اش از سر گرفته شود و بافت داخل رحم خود را ترمیم کند. اگر با این شیوه درمان صورت بگیرد معمولا بازگشت اتفاق نمی افتد و مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی بهتر است که اصلا نگذاریم این چسبندگی به وجود بیاید و درواقع پیشگیری از آن بهترین اقدام است.

درمان چسبندگی های لگنی

‪با روش هیستروسکوپی که یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می‌شود، رحم از نظر وجود انواع چسبندگیی های داخل رحمی بررسی می‌شود. این روش همچنین کاربرد درمانی دارد. با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی‌ها، برداشتن پولیپ رحم و انجام بیوپسی‌های متعدد میسر می‌شود. همچنین با روش هیستروسونوگرافی، بازبودن یا انسداد لوله‌های رحمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این روش هم با قراردادن لوله باریکی در دهانه لوله رحم و تزریق سرم نرمال سالین و همزمان انجام سونوگرافی می‌توان از عبور مایع از لوله‌های رحمی و رها شدن آنها در حفره لگن که دلیل بازبودن لوله‌هاست اطلاع حاصل کرد‪.اگر چسبندگی در اطراف لوله باشد با عمل جراحی یا لاپاراسکوپی می‌توان آن را باز کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 88 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

 

 

آیا در مورد آشنایی با شرکت‌های بازرگانی معتبر چیزی شنیده اید؟ آیا می‌دانید شرکت‌های بازرگانی معتبر چه ویژگی‌هایی دارند؟ چگونه می‌توان از میزان اعتبار و موفقیت شرکت‌های بازرگانی که به‌عنوان شرکت‌های بازرگانی معتبر شناخته‌شده‌اند مطمئن بود؟ فاکتورهای مختلف بسیاری وجود دارند تا بر اساس آن‌ها بتوان به‌تمامی سؤالات فوق پاسخ‌های مناسبی ارائه کرد تا شرکت های بازرگانی معتبر ایران را بشناسید.

معرفی کامل شرکت های بازرگانی معتبر

آنچه درباره شرکت‌های بازرگانی معتبر مبرهن و روشن است این است که معمولاً این دسته از شرکت‌های خدماتی بازرگانی دارای سوابق اجرای روشن و قابل‌تحسینی هستند. پرسنل و کارشناسان حرفی آن‌ها نه‌تنها پروژه‌های اجرایی خود را در سطح بین‌المللی مخفی نخواهند کرد بلکه آن‌ها را به تمام دنیا نیز معرفی می‌کنند. قطع به‌یقین تاجران و بازرگانان درزمینهٔ های گوناگون اولین کسانی هستند که با شرکت‌های بازرگانی معتبر سروکار دارند. آن‌ها می‌دانند که برای برخورداری از فعالیت و خدمات این دسته از شرکت‌ها تنها کافی است از اعتبار آن‌ها تحت عنوان شرکت‌های بازرگانی معتبر مطلع باشند.

شرکت‌های بازرگانی معتبر به آن دسته از شرکت‌هایی گفته می‌شود که در موضوع فعالیت و خدمات آن‌ها مواردی مرتبط با فعالیت‌های بازرگانی قیدشده است. درواقع این شرکت‌ها برای خود چشم‌انداز و تکنیک‌هایی دارند که از آن‌ها درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری بازرگانی به‌منظور پیشبرد اهداف خود، پیشرفت و توسعه کاری و نیز هرچه بهتر دیده شدن استفاده می‌کنند.

آنچه شرکت‌های بازرگانی معتبر را از سایر رقبا و شرکت‌های مشابه متمایز می‌سازد فراهم بودن فضای رقابتی در آن‌ها است که به جذب هرچه بیشتر مشتریان در سطح کشور، ارائه خدمات بهتر درزمینهٔ تجارت و همچنین افزایش درآمدزایی در سطح بین‌الملل می‌انجامد.

ویژگی شرکت های بازرگانی معتبر

اینکه آشنایی با شرکت‌ های بازرگانی معتبر و موفق اهدافی بلندمدتی داشته که برای دست‌یابی به هریک از آنان برنامه‌ریزی‌های سنجیده‌ای دارند واقعیتی انکارناپذیر است.

به‌واقع این شرکت‌ها زیر سایه کارشناسان مجرب و حرفه‌ای درزمینهٔ تجارت و بازرگانی در سطح بین‌الملل سعی بر آن دارند تا با به‌کارگیری شیوه‌های مدرن تجارت موجبات توسعه و پیشرفت چندین برابر خود را فراهم آورند.

از دیگر ویژگی‌هایی که به‌عنوان مؤلفه‌های برتر شرکت‌های بازرگانی معتبر شناخته می‌شود این است که آنان هیچ‌گاه از ایده‌های کاری خود دور نخواهند شد.

 ویژگی این شرکت‌ عبارتند از:

یکی از پارامترهایی که شرکت ‌های بازرگانی معتبر هم برای بهتر شناخته شدن و هم توسعه روابط تجاری خود در سطح بین‌الملل از آن استفاده می‌کنند سرمایه‌گذاری است. درواقع این شرکت‌ها با استفاده از سرمایه‌گذاری خوب و مؤثر در تلاش هستند تا حیطه کاری خود را توسعه داده و به سودآوری هرچه‌تمام‌تر برسند.

دقت بالا در حین انجام معاملات تجاری از دیگر ویژگی شرکت‌های بازرگانی معتبر است. ازآنجایی‌که معاملات و روابط تجاری بخش اعظمی از هر نوع تجارتی را تشکیل می‌دهد که به دنبال آن زمینه برای درآمدزایی و شناخته شدن هرچه بهتر برند را فراهم می‌آید و به طبع شرکت‌های بازرگانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ازاین‌رو آن‌ها در تلاش هستند تا با دقت عمل بالا فرصت‌های ایده ال را برای دست‌یابی به چنین مقاطعی برای خود ایجاد کنند.

شرکت‌ های بازرگانی معتبر درست شبیه به سایر شرکت‌های موفق، چشم‌اندازهای بزرگ‌تری را برای آینده کاری خود در نظر گرفته‌اند. درواقع دید و رویکرد آن‌ها به کار و آینده کاری خود بسیار گسترده‌تر از رقبا و سایر شرکت‌های مشابه است.

همچنین شرکت‌های بازرگانی موفق و معتبر شرکت‌هایی هستند که تمامی فعالیت‌های تجاری خود را به‌صورت کاملاً مستقل و فراتر از شرکت‌های بازرگانی و تجاری انجام می‌دهند. درواقع آن‌ها یک تیم بسیار حرفه‌ای، کارآمد و مجرب می‌باشند که این باعث می‌شود ارزش تجارت و فعالیت‌های بازرگانی آنان روزبه‌روز افزوده گردد.

در آخر شرکت‌های بزرگانی موفق و معتبر، مشتریان تجاری خود را در اولویت فعالیت‌هایشان قرار می‌دهند. به‌واقع تمامی تلاش آن‌ها برقراری روابط تجاری ایده ال و سودآور و همچنین حفظ مشتریان تجاری خود است. از دیگر ویژگی‌های بارز این شرکت‌ها می‌توان به زمان‌بندی دقیق، قیمت شفاف و همچنین قرارداد حرفه‌ای آنان با سایر تجار و بازرگانان حرفه‌ای اشاره کرد.

کار شرکت های بازرگانی معتبر چیست؟

در ادامه این بخش از مطلب خود می‌خواهیم به موضوعاتی درباره اینکه کار شرکت‌های بازرگانی موفق چیست بپردازیم. دربیانی بسیار ساده شرکت‌های بازرگانی امورات مربوط به فعالیت‌های تجاری و بازرگانی را انجام می‌دهند.

در دنیای مدرنیته امروز که پیشرفت فناوری و دانش بشریت وارد عرصه و صنعت تجارت نیز شده است گونه متنوعی از انواع شرکت‌های بازرگانی معتبر هم با بهره‌مندی از استانداردها و الزامات تجاری و بازرگانی پا به عرصه تجارت نهادند.

عمده‌ترین فعالیت آنان شامل مواردی از قبیل:

  • خریدوفروش در سطح داخلی
  • توزیع
  • انجام امورات مربوط به واردات کالا و صادرات کالا در سطح بین‌المللی
  • شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی به‌منظور جذب مشتریان بیشتر
  • ارسال کالا به مشتریان خود از راه خطوط دریایی و هوایی
  • پشتیبانی از مشتریان کوچک و بزرگ برای دست‌یابی به اهداف بلندمدت خود
  • انواع شرکت‌های بازرگانی معتبر
برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 52 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

سندروم پلی کیستیک PCOS  یکی از اختلالات شایع هورمونی در زنان می باشد که می تواند یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ناباروری افراد باشد. این اختلال موجب از بین رفتن تعادل هورمون های زنانه می شود و همچنین می بتواند موجب بهم ریختن هورمون های دوران قاعدگی و دشوار شدن شرایط بارداری شود. اگر این بیماری درمان نشود می تواند مشکلات بسیار جدی را برای بیماران ایجاد کند و رسیک ابتلا به بیماری های قلبی را نیز بالا ببرد. در ادامه مقاله به شرح جواب این سوال میپردازیم که آیا کیست تخمدان باعث نازایی می شود؟

 

مراحل تخمک گذاری در هنگام داشتن کیست تخمدان

تخمدان ها بخشی از سیستم تولید مثل زنان است که شامل لوله ای فالوپ و واژن می باشد. تخمدان ها در زمان مخصوصی تخمک را رها می کنند. تخمک به صورت نارس و به در یک مایع کوچکی می شود که به این ساختار فولیکول گفته می شود. در هر ماه هیپوفیز هورمونی ترشح می کند که فولیکول را تحریک کرده که به آن FSH گفته می شود. همچنین هورمون دیگری به نام جسم زرد تخمدان ترشح می کند که LH خوانده می شود که مستقیم وارد گردش خون می شود پس از اینکه هورمون ها به تخمدان رسید چندین هزار فولیکول نارس بسته به اندازه فولیکول شروع به رسیدن می کنند. زمانی که تخمک ها رسیدند فولیکول شروع به ترشح هورمون استروژن می کند که مهم ترین هورمون جنسی در زنان است. زمانی که میزان استروژن در خون به میزان مشخصی رسید هیپوفیز ترشح هورمون LH را روی تخمدان ها انجام می دهد که باعث می شود فولیکول بالغ تخمکی را آزاد سازد، به این فرآیند تخمک گذاری گفته می شود. تخمک رها شده در لوله فالوپی حرکت کرده و منتظر باروری توسط اسپرم می ماند. سپس مابقی فولیکول و تخمک ها متلاشی و از بین می رود. اگر تخمک بارور نشود تخمک و لایه رحم فروریخته و پدیده قاعدگی رخ می دهد.

کیست تخمدان و ناباروری

اگر فردی به کیست تخمدان مبتلا باشد، هیپوفیز هورمون LH  را در سطح غیرطبیعی ترشح وارد جریان خون می کند که باعث شکسته شدن چرخه طبیعی قاعدگی شده و موجب می شود فولیکول به بلوغ نرسد و رها سازی تخمک اتفاق نمی افتد که در نهایت ممکن است به ناباروری منجر شود.

در این میان برخی فولیکول های بالغ از میان نمی روند و مانند کیسه ای مایع باقی می ماند و تبدیل به کیست می شوند. در این حالت ممکن است انسولین زیادی در بدن ترشح شود. انسولین زیاد و هورمون LH بر روی هم انباشه می شوند و می تواند منجر به تولید و دسترسی تخمدان ها به هورمون تستسترون شود. ترشح غیرطبیعی تستسترون می تواند مانع باروری شود. افزایش میزان هورمون تستسترون می تواند منجر به ایجاد تغییرات و علائم دیگری در بدن نیز شود.

 

درمان کیست تخمدان

چکاب به صورت منظم

اصلاح روند و سبک زندگی

تنظیم دوره قاعدگی با استفاده از قرص های ضدبارداری

مصرف دارو جهت تحریک تخمک گذاری

 

فعالیت های ورزشی مانند خصوص شنا، سه روز در هفته و به مدت یک ماه

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 23 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

ثبت یک شرکت بازرگانی به چه نحو می باشد ؟ این نوع شرکت ها در چه حیطه ای فعالیت می کنند ؟ آیا برای اقدام به واردات و صادرات کالاها لازم است که شرکت بازرگانی تشکیل دهیم ؟ هزینه های مربوط به امور بازرگانی به چه نحو می باشد؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به پاسخ به این سوالات بپردازیم و شما را در راه ثبت شرکت های بازرگانی در کم ترین زمان یاری فرماییم. تا انتهای این مقاله با خوارزمی ثبت همراه باشید تا به بررسی سامانه ثبت شرکت بازرگانی بپردازیم.

ثبت شرکت بازرگانی

امروزه با پیشرفت گسترده ی صنعت و تجارت موجب شده فعالان اقتصادی برای اینکه ماهیت حقوقی به خود بگیرند بهتر است ثبت شرکت انجام دهند این فعالان اقتصادی در واقع با اینکار از طرف قانون به رسمیت شناخته می شوند و فعالیتشان بدون بروز هر گونه مشکل روند قانونی خود را طی می کنند و اداره مالیات نیست بر همین اساس از آنها حمایت خواهد نمود

بر همین اساس اقدامات لازم را برای ثبت شرکت بازرگانی انجام میدهند .

باید بدانید در شرکتهای بازرگانی باید در موضوع شرکت مواردی چون خرید و فروش ، توزیع ، صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی ، اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینار ها و همایش های داخلی و خارجی .

انواع شرکت بازرگانی

شرکت های سهامی خاصشرکت های سهامی عامشرکت های با مسئولیت محدودشرکت های مختلط سهامیشرکت های تضامنیشرکت های مختلط غیر سهامیشرکت های نسبیشرکت های تعاونی

شرایط ثبت شرکت بازرگانی

شرایط لازم برای ثبت شرکت بازرگانی این است که ابتدا باید  نوع شرکتی که باید به ثبت برسد را مشخص نمایید زیرا براساس نوع شرکت است که تعداد شرکا ، مدارک مورد نیاز مشخص می شود بر همین اساس ما به دو نوع روش می توانید شرکت بازرگانی را به ثبت برسانیم ( سهامی خاص، مسئولیت محدود )

برای ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص ابتدا باید بدانید حداقل اعضا 3 نفر و 2 بازرس میزان سرمایه ی اولیه 100 هزار تومان

مدارک مورد نیاز برای شرکت بازرگانی سهامی خاص

ارائه کپی از تمامی مدارک شناسایی اعضای شرکت بازرگانی ( کارت ملی و شناسنامه)ارائه اقرار نامه شرکت بازرگانیارائه مجوز فعالیت شرکت بازرگانی در صورت مجوزی بودن شرکتتسلیم گواهی نماینده رسمی یا همان وکالتنامه (در صورتی که وکیل کارهای ثبت را انجام داده باشد)

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی مسئولیت محدود

کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.دو برگه از فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداراندو برگه از فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداراناخذ مجوزهای لازم برای ثبت ، زمانی که شرکت برای ثبت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد

انتخاب نام برای شرکت بازرگانی

زمانی که میخواهید برای شرکت بازرگانی خود نامم شرکت انتخاب نمایید باید به این نکات دقت کنید ابتدا اسم انتخابی شما باید ریشه ی فارسی داشته باشد و از لغت نامه ی دهخدا می توان برای انتخاب این نام ها یاری جست و اسامی هیچ کدام نباید منافع با شئونات اسلامی و انقلاب و جمهوری اسلامی داشته باشد قبلا نیز در شهری که می خواهید شرکت خود را به ثبت برسانید به ثبت نرسیده باشد.

یک نکته ی بسیار مهم و حائزه اهمیت این است که هیچ کدام از اسامی انتخابی شما نباید از واژه های مهندس ، مهندسی ، حقوقی ، تولیدی ، مشاور ساختمانی که معرف موضوع فعالیت است نباید در اسامی استفاده شود

سرمایه در شرکت بازرگانی

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم شرکت بازرگانی انواع مختلفی دارد که عبارت است از : سهامی خاص، مسئولیت محدود،تضامنی و… که طبق قانون تجارت سرمایه شرکت ها نباید از 100 هزار تومان کمتر باشد . و بیشتر بودن سرمایه باعث بالا رفتن اعتبار در شرکت می شود شرکت های بازرگانی نیز به دلیل نوع کاری که دارند سرمایه هر چه بیشتر باشد اعتبار شرکت نیز بالا تر می رود . میزان درصد سهم هر نفر هم در شرکت بازرگانی با توجه به نوع شرکت تقسیم می شود.

نحوه تاسیس شرکت بازرگانی

برای ثبت شرکت بازرگانی ابتدا باید مشخص نماید که آیا می خواهید شرکت تان را خودتان و یا توسط یک وکیل به ثبت برسانید

درصورتی که میخواهید این کار توسط خود شما انجام شود باید بدانید که شما نیازمند یک سری اطلاعات اولیه هستید و سپس می توانید برای ثبت اقدام نمایید.

اما اگر هدفتان این است شرکت تان توسط یک وکیل کار آزموده به ثبت برسد فقط کافی است مدارک مورد نیاز را تکمیل و منتظر ثبت شرکت خود بمانید .

موضوع فعالیت شرکت بازرگانی

موضوع فعالیت در شرکت های بازرگانی با توجه به نام خود شرکت ( بازرگانی ) به گونه ای مشخص است در این نوع شرکت ها باید حتما معاملات ، صادرات و واردات، خرید و فروش قید گردد که این موارد یا در ایران و یا در خارج از ایران انجام می شوند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 17 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

آیا شانس بارداری بعد از لاپاراسکوپی کم می‌شود؟

جراحی لاپاراسکوپی به منظور حذف فیبروئید‌ها، برداشتن ضایعات آندومتریوز یا باز کردن لوله‌های رحمی انجام می‌شود. در واقع جراحی لاپاراسکوپی شانس بارداری بعد از لاپاراسکوپی را افزایش می‌دهد. اگرچه در بعضی از موارد لاپاراسکوپی می‌تواند بر روی بارداری فرد تاثیر بگذارد چرا که هر گونه جراحی شکم یا لگن ممکن است سبب ایجاد زخم و چسبندگی در حفره لگنی شود هر چند در جراحی لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز این مسئله کمتر دیده می‌شود. زخم ایجاد شده در بافت (برای مثال اگر لوله رحمی در فرد آسیب دیده باشد) می‌تواند در بارداری بعد از لاپاراسکوپی خلل ایجاد کند. در ادامه این مقاله خوارزمی به بررسی بارداری بعد از عمل کیست تخمدان می پردازیم با ما همراه باشید.

 

بارداری بعد از لاپاراسکوپی چگونه امکان پذیر است؟

بهبودی کامل بعد از لاپاراسکوپی. فرد باید تا چند مدت استراحت کند تا زخم ناشی از جراحی کاملا التیام پیدا کند.

داشتن تغذیه مناسب. بعد از جراحی لاپاراسکوپی تا چند روز غذای سبک مصرف کنید. نان تُست، مایعات، ژله و آبمیوه برای درد‌های شکمی مناسب هستند. بعد از آن می‌توانید به رژیم غذایی معمول خود بازگردید.

نداشتن رابطه جنسی تا چند روز. معمولا توصیه می‌شود تا بهبودی کامل زخم حداقل تا سه روز فعالیت جنسی نداشته باشید. اگر فرد در حین رابطه جنسی درد داشته باشد باید استراحت بیشتری داشته باشد. فعالیت جنسی خود را با مشورت پزشک آغاز کنید. در صورت داشتن هر گونه درد و خونریزی واژینال فورا پزشک خود را مطلع سازید.

ردیابی چرخه قاعدگی. بعد از لاپاراسکوپی فرد باید چرخه قاعدگی خود را ردیابی کند. این کار به او کمک می‌کند تا بهترین زمان را برای داشتن رابطه جنسی انتخاب کند. بدین ترتیب احتمال بارداری بعد از لاپاراسکوپی بیشتر می‌شود.

داشتن رابطه جنسی در زمان تخمک‌گذاری. بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی یک تا دو روز قبل از تخمک‌گذاری و روز تخمک‌گذاری است. با این روش به احتمال بیشتر یک اسپرم سالم در لوله‌های فالوپ منتظر آزاد شدن تخمک است و احتمال بارداری بعد از لاپاراسکوپی بیشتر است.

 

بارداری بعد از عمل کیست تخمدان : تأثیر لاپاراسکوپی کیست تخمدان بر روی باروری

لاپاراسکوپی یکی از روش‌های جراحی با کمترین حالت تهاجمی است که معمولاً برای تشخیص یا درمان ناباروری استفاده می‌شود. یکی از جراحی‌های لاپاراسکوپی در خانم‌ها، درآوردن کیست تخمدان است. از آنجا که این نوع جراحی خیلی رایج است، برای خانم‌ها معمولاً این سؤال مطرح است که آیا جراحی لاپاراسکوپی کیست تخمدان بر روی شانس بارداری آن‌ها اثر می‌گذارد؟ اگر چه پاسخ به این سؤال از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است، اما خبر خوب این است که احتمال اینکه عمل لاپاراسکوپی بر بارداری خانم‌هایی که لاپاراسکوپی کیست تخمدان داشته‌اند اثر بگذارد، خیلی نادر است. حتی در بسیاری موارد، شانس بارداری را افزایش می‌دهد. البته گزارش شده است که بیش از یک سوم از خانم‌هایی که کیست تخمدان داشته‌اند، بدون هیچ درمانی به طور طبیعی باردار می‌شوند.

در زیر به مواردی که لاپاراسکوپی ممکن است بر توانایی بارداری شما اثر بگذارد، اشاره می‌کنیم:

  • زمان بهبودی: اگر شما قصد دارید که به صورت طبیعی باردار شوید، انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی کیست تخمدان بر زمان بارداری شما اثر می‌گذارد. بدین معنی که بعد از عمل حدود ۳-۵ روز یا حتی چند هفته زمان لازم است تا بهبود یابید. وجود درد و نفخ بعد از عمل لاپاراسکوپی طبیعی است و لازم است که مدتی به بدنتان استراحت دهید تا التیام یابد. به طور کلی، پزشکان پیشنهاد می‌کنند که تا وقتی زخم شما به طور کامل التیام نیافته است، از مقاربت و دیگر فعالیت‌های فیزیکی خودداری کنید. به بدن خود اهمیت دهید، به اندازه کافی استراحت کنید، موادغذایی سالم و به اندازه کافی مصرف کنید، از محل زخم مراقبت کنید و اگر احساس درد شدید کردید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • زخم ناشی از لاپاراسکوپی: هر زمانی که شما عمل جراحی مربوط به رحم (یا به طور کلی هر نوع جراحی دیگر) را انجام دهید، احتمال بروز زخم و چسبندگی در رحم وجود دارد. اگر چه احتمال ایجاد آن با لاپاراسکوپی نسبت به دیگر جراحی‌ها مثل روش‌های جراحی باز، کمتر است. در بعضی موارد، این زخم ممکن است باعث شود که بارداری شما با مشکل مواجه شود. در جراحی لاپاراسکوپی، میدان دید و میزان درجه آزادی دست جراح کمتر است، از این رو میزان نیرویی که جراح نیاز است که اعمال کند بسیار چالش‌برانگیز است. این بدان معنا است که مهارت و آموزش جراح جهت کاهش میزان اثرات جانبی چون ایجاد زخم‌های داخلی بسیار اهمیت دارد.
  • اگر شما مشکل بارداری داشته باشید و مشکوک باشید به اینکه زخم باقی مانده در شانس بارداری شما نقش دارد، پزشک ممکن است توسط اولتراسوند رحم شما را بررسی کند. در این روش، ماده کنتراست‌زا (رنگی) از طریق یک کاتتر به داخل رحم شما فرستاده می‌شود و در این مدت زمان توسط تابش اشعه ایکس، تصویربرداری انجام می‌شود. با این روش، پزشک می‌تواند ببیند که آیا لوله‌های فالوپ باز هستند یا اینکه بسته شده‌اند. در این حالت ممکن است یک عمل لاپاراسکوپی دیگر بر روی شما انجام شود ولی در این مورد بهتر است که برای بارداری، عمل IVF یا لقاح مصنوعی را انجام دهید.
  • در صورتی که قصد انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی کیست تخمدان را دارید یا اینکه قبلاً این عمل را انجام داده‌اید، درباره میزان شانس بارداری خود نگران نباشید زیرا احتمال ناباروری بسیار کم است. با این حال، اگر بسیار نگران هستید که عمل لاپاراسکوپی که قبلاً انجام داده‌اید بر شانس باردار شدن شما خیلی اثر بگذارد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به پزشک متخصص مراجعه و با او مشورت کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 22 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

کیست تخمدان یکی از بیماری های شایع در میان زنان به شمار می آید، که روش درمان آن با توجه به شرایط فرد متفاوت می باشد. در این مقاله قصد داریم به روش های درمان جراحی کیست تخمدان  با لاپارسکوپی بپردازیم، که کدام جراحی با توجه به شرایط او مناسب و به دور از عارضه خواهد بود. با ما همراه باشید تا فواید عمل کیست تخمدان را بررسی کنیم.

درمان کیست تخمدان با لاپاراسکوپی

لاپاراسکوپی یک شیوه جدید جراحی در رشته زنان است که در چند سال اخیر خیلی از متخصصین از این روش برای درمان بیماری ها استفاده می نمایند. در صورتی که متخصص زنان در زمینه لاپاراسکوپی تبحر لازم و کافی را داشته باشد، این جراحی می تواند درمان بسیار موفق و مفید باشد و جایگزین مناسب برای روش های قدیمی جراحی باز محسوب شود.

درمان کیست های تخمدان با توجه به شدت بیماری و نوع کیست متفاوت می باشد و تمامی کیست ها نیازی به جراحی نخواهند داشت و اکثر آن ها با دارو درمانی و گذشت زمان بهبود می یابند. در صورتی که تعداد زیادی از آن ها نیاز به جراحی خواهند داشت.

فواید عمل کیست تخمدان و لاپاراسکوپی

عمل کیست تخمدان به دو صورت باز و لاپاراسکوپی صورت می گیرد، که روش ارجح جراحی های کیست تخمدان، جراحی لاپاراسکوپی یا بسته می باشد. در حقیقت جراحی لاپاراسکوپی به چند دلیل در اولویت می باشد که عبارت است از:

عمل کیست تخمدان با لاپاراسکوپی از طریق چند سوراخ کوچک بر روی شکم انجام می شود ولی در جراحی باز یک برش زیر شکم داده می شود و در برخی موارد متخصص لاپاراسکوپی مجبور خواهد بود برشی دیگر بر روی شکم به صورت عمودی بدهد، لذا مهمترین موضوع در زنان زیبایی شکم است، که در جراحی لاپاراسکوپی رعایت می شود و جراحی تنها از طریق چند سوراخ انجام می گردد.

فواید عمل لاپاراسکوپی کیست تخمدان

شایان ذکر است، که در جراحی لاپاراسکوپی محل جراحی زودتر بهبود می یابد و اسکار زخم کمتری باقی خواهد ماند.

همچنین به دلیل آنکه جراحی تنها از طریق چند ابزار انجام می شود و به هیچ عنوان از دست استفاده نمی گردد، لذا درد پس از جراحی و چسبندگی پس از جراحی در نواحی داخل شکم، لگن و نواحی بسیار مهم باروری بسیار کمتر خواهد بود.

با توجه به اینکه جراحی لاپاراسکوپی برای زنان و دختران جوان انجام می شود، لذا این روش جراحی بسیار سودمند خواهد بود و با کمترین میزان استفاده از دست، چسبندگی های پس از جراحی و عوارض ناشی از آن که مهمترین آن عوارض ناباروری است، همراه خواهیم بود.

از دیگر دلایل استفاده از جراحی لاپاراسکوپی بزرگنمایی در حین جراحی است، زمانی که جراحی به صورت لاپاراسکوپی انجام می شود، طی جراحی تصاویر چندین برابر بزرگتر قابل مشاهده خواهد بود و همین امر موجب می شود تا دقت جراحی افزایش یابد.

البته نتیجه این جراحی به تبحر پزشک بستگی دارد و در صورتی که متخصص لاپاراسکوپی تبحر بالایی داشته باشد، انجام جراحی دقیق تر و ظریف تر انجام می شود، همچنین بخیه ها سریع تر و دقیق تر انجام می گردد و فعالیت تخمدان حفظ خواهد شد و مشکلی برای تخمدان به وجود نخواهد آمد.

چه افرادی کاندید مناسب عمل کیست تخمدان هستند؟

لازم است بدانید هر فردی کاندید مناسب عمل کیست تخمدان نیست و نیاز است بیماری که به پزشک مراجعه می کند یک بررسی کلی در مورد آن صورت بگیرد تا ببینیم چه روشی برای بیمار مناسب تر است .

بیمار باید از نظر قلبی، عروقی و ریوی بررسی شده باشد . زیرا در لاپاراسکوپی داخل شکم بیمار گاز زده می شود و پوزیشن بیمار به حالت برعکس قرار می گیرد، ممکن است فشار بر روی قلب و عروق وارد شود بنابراین لازم است حتماً بیمار از لحاظ سوابق بیماری بررسی های لازم انجام شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 28 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

همانطور که مشاهده می کنیم افراد برای ادامه دادن زندگی به یکسری محصولات احتیاج دارند که شاید این محصول در کشورشان تولید نشود در نتیجه باید کالا را از کشور مورد نظر وارد کنند و یا اینکه در کشورشان محصول به دلیل شرایط مناسب بیشتر تولید شود.در نتیجه برای تامین اقتصادی این کالاها را صادر می کنند. با این مقاله همراه باشید تا بیشتر با یک شرکت  بازرگانی صادرات و واردات آشنا شوید.

حال به معنی صادرات و واردات می پردازیم. در لغتنامه صادرات به این معنا می باشد که کالایی را از جایی به جای دیگر چه از داخل به خارج و یا در شهرهای دیگر فرستاده شود گفته می شود ولی اگر بخواهیم در خصوص گمرک این تعریف را ارائه دهیم به خارج شدن کالا از گمرک کشور صادرات گفته می شود. اگر خروج کالا از کشور را در نظر بگیریم صادرات به دو دسته ی موقت و قطعی تقسیم شده است

شرکت بازرگانی صادرات و واردات

  • موقعیت رقابتی در بازارهای جهانی حفظ می شود.
  • افزایش کیفیت محصول
  • افزایش مهارت کارکنان
  • زمانی که در بازار داخلی دچار رکود شود می تواند در خارج دارای بازار مناسبی باشد.

واردات به کالاهایی گفته می شود که در کشوری ساخته شده و از طریق تجارت به کشورهای دیگر وارد می کنند. واردات نیز مانند انواع صادرات به دو صورت قطعی و موقت تقسیم می شود.

طبق ماده دوم قوانین صادرات و واردات، کالاها به سه قسمت کالای مجاز، مشروط و ممنوع تقسیم شده است که کالاهای مجاز به کالاهایی گفته می شود که نیاز به مجوز نخواهد داشت، کالاهای مشروط به کالاهایی گفته می شود که برای صادر و وارد کردن آن نیاز به مجوز دارد و کالاهای ممنوع به کالاهایی گفته می شود که به دلیل قوانین اسلامی وارد و یا صادر کردن آن ممنوع می باشد.

هنگامی که افراد تصمیم به وارد کردن کالاهای دولتی و یا غیردولتی را گرفته باشند باید برای اخذ مجوز ورود کالا به وزارت بازرگانی مراجعه نمایند زمانی که فردی بعنوان مسافر وارد کشور شود علاوه بر بار خود می تواند کالاهای مورد نظر خود را که جنبه ی تجاری نداشته باشد با پرداخت گمرک و سود بازرگانی، می تواند کالای مورد نظر را ترخیص نماید.

زمانی که به صادرات و واردات کالا می پردازید باید به اخذ کارت بازرگانی اقدام نمایید. کارت بازرگانی را اتاق بازرگانی و صنایع و معادن صادر می کند.

انواع شرکت بزرگانی صادرات و واردات قابل ثبت

  • شرکت سهامی (این نوع شرکت به دو صورت سهامی عام و خاص تقسیم شده است.)
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت نسبی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت غیر مختلط سهامی
  • شرکت تعاونی

ثبت شرکت بازرگانی  صادرات و واردات در قالب شرکت سهامی خاص

نوعی شرکت بازرگانی است که کلیه ی سرمایه شرکا به سهام تبدیل شده در نتیجه میزان مسئولیت هر یک به مقدار سهام آن بستگی دارد. زمانیکه شرکت در این قالب به ثبت رسد شرکت ثبت شده به امور تجاری می پردازد. در این نوع شرکت تعداد سهامداران نسبت به سهامی عام کمتر بوده و مجمع عمومی در این نوع شرکت وجود ندارد.

شرایط ثبت در قالب سهامی خاص

-حداقل سرمایه مورد نیاز 1،000،000 ریال باشد. ( یکصد هزار تومان )

-ابتدا 35 درصد از سرمایه پرداخت شود.

-پروسه 20 روز کاری بطول می انجامد.

-واژه ی سهامی خاص قبل و یا بعد از نام شرکت بطور واضح و خوانا ذکر شود.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.

-زمانی که امور توسط وکیل انجام می شود باید وکالتنامه ای را تنظیم نمایند.

شرکت صادرات و واردات در قالب مسئولیت محدود

یکی از رایج ترین شرکت ها، شرکت بامسئولیت محدود است که بیشتر بین دوست، آشنایان و خانواده تشکیل می شود در این نوع شرکت سرمایه به سهام تقسیم نشده و شرکا نسبت به مبلغ سهام دارای مسئولیت می باشد.

شرایط لازم

-این نوع شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود.

-حداقل سرمایه مورد نظر 1000000میلیون ریال می باشد.

-این پروسه 15 روز کاری بطول می انجامد.

مدارک مورد نیاز

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء که در حال فعالیت می باشند.

-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران

-دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران

-دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران

-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 28 یکشنبه 21 دی 1399 نظرات (0)

کیست تخمدان یکی از شایع ترین بیماری ها در بین زنان است، که متاسفانه خیلی از خانم ها از علت این بیماری و راه های درمان آن بی اطلاع هستند . کیست تخمدان بیماری است که از تشکیل یک یا چند کیست غیر طبیعی در تخمدان بوجود می آید. این کیست ها که حاوی مایع هستند، درون تخمدان یا روی آن رشد می کنند. این بیماری به انواع مختلفی دسته بندی می شود و شایع ترین آن کیست های فولیکولی است که در یکی از فولیکول های تولید کننده تخمک ایجاد می شود و تمام زنان در مقاطعی از زندگی به کیست های فولیکولار مبتلا می شوند. عمل کیست تخمدان یا لاپارسکوپی یکی از راه حل های درمان کیست تمخدان است.

بیشتر این کیست ها خودبه خود یا با مصرف قرص های پیشگیری از بارداری ظرف 6 تا 8 هفته از بین می روند و اغلب موجب بروز مشکل نمی شوند. شایع ترین توده های تخمدان که در سنین 22 تا 45 سالی بروز می کنند، توده های کیستیک هستند. به طور کلی حدود 80 تا 85 درصد این توده ها خوش خیم هستند و باعث بروز سرطان نمی شوند.

تخمدان ها دو عضو کوچک در دو طرف رحم هستند که هورمون های استروژن که موجب قاعدگی می شود را تولید می کنند. هر ماه، تخمدان ها تخمک آزاد می کنند. این تخمک ها که به صورت بالقوه قابلیت بارور شدن را دارند، راه خود را از لوله فالوپ به سمت رحم باز می کنند. این چرخۀ آزاد شدن تخمک را تخمک گذاری می نامند.

 

عوامل ایجاد کیست تخمدان

کیست ها کیسه های کوچک پر از مایع هستند که می توانند در تخمدان ها به وجود آیند. کیست ها بسیار شایع هستند و به طور خاص در طول سال های بچه زایی شایع هستند.

انواع مختلف کیست تخمدان وجود دارد. شایع ترین آن، کیست عملکردی است که در طول دوران تخمک گذاری شکل می گیرد. شکل گیری کیست زمانی اتفاق می افتد که یا تخمک آزاد نشده است یا فولیکولی که تخمک در آن شکل می گیرد، پس از آزاد شدن تخمک از بین نرفته است.

انواع کیست تخمدان عبارتند از:

Polycystic Ovaries: در سندرم PCOS، فولیکول هایی که معمولاً تخمک ها در آن ها رشد می کنند، قادر به باز شدن نیستند و کیست شکل می گیرد.

 

اندومتریومس: در زنانی که اندومتریوز دارند، بافت دیوار داخلی رحم در ناحیه ای خارج از رحم رشد می کند و این شامل تخمدان ها نیز می شود. این عارضه ممکن است بسیار دردناک باشد و بر باروری اثر گذارد.

 

Cystadenomas: این نوع کیست ها از سلول های سطح خارجی تخمدان ایجاد می شود و معمولاً پر از مایع است.

Dermoid Cysts: این نوع کیست شامل بافتی شبیه بافت دیگر قسمت های بدن است همچون پوست، مو و دندان.

 

علائم

اغلب کیست های تخمدان هیچ علائمی ندارند. ممکن است هیچ گاه متوجه نشوید که کیست دارید مگر اینکه به منظور انجام آزمایش لگن، پزشک خود را ملاقات کنید. کیست های تخمدان در صورتی که دچار پیچش، خونریزی یا پارگی شوند ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات شوند.

اگر هر کدام از علائم زیر را داشتید باید به پزشک مراجعه کنید چرا که این علائم ممکن است مربوط به تومور تخمدان نیز باشد

 

  • درد یا نفخ در ناحیه شکم
  • اشکال در دفع ادرار یا نیاز مکرر به دفع ادرار
  • درد مبهم در ناحیه کمر
  • درد در حین رابطه جنسی
  • قاعدگی دردناک و خونریزی غیر طبیعی
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • از دست دادن اشتها یا احساس سیری سریع

 

عمل کیست تخمدان

سیستکتومی تخمدان به روش لاپاروسکوپی نوعی جراحی با حداقل تهاجم است که در آن برش های کوچکی بین 5/0 تا 1 سانتیمتر در دیواره شکم ایجاد می گردد که از طریق آن لاپاروسکوپ وارد بدن می شود. لاپاروسکوپ به جراح اجازه می دهد که داخل شکم و لگن را ببیند. حفره شکمی نیز با استفاده یک گاز قابل جذب (معمولاً دی اکسیدکربن) پُر می شود تا بدین وسیله قابل دیدن باشد. ابتدا از لاپاروسکوپ برای تعیین محل کیست استفاده شده سپس پزشک یک یا دو برش دیگر ایجاد می کند تا بتواند از طریق آن ها کیست را خارج کند. در این جراحی تمام سعی جراح بر این است که در حین برداشتن کیست تخمدان، بخش اعظم تخمدان دست نخورده باقی بماند چرا که وجود آن برای باروری ضروری است. بیمار حین انجام جراحی، در بیهوشی کامل خواهد بود و معمولاً در همان روز قادر است به منزل برگردد.

مزایای لاپاروسکوپی نسبت به جراحی سیستکتومی سنتی تخمدان این است که بیمار مدت زمان کمتری پس از عمل جراحی در بیمارستان می ماند؛ زمان ریکاوری کوتاه تر بوده و بیمار درد کمتری دارد. همچنین از آنجا که ابزارهای جراحی کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر بافت تخمدان در امان است، و زخم کمتری ایجاد می شود. و چسبندگی پس از عمل کمتر است. به طور خاص در مواقعی که باروری بعدی مدنظر باشد، به دلیل کاهش آسیب به تخمدان و چسبندگی کمتر پس از عمل، لاپاروسکوپی توصیه می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 78 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

قبل از شناخت مراحل ثبت شرکت خدماتی ابتدا بهتر است تعریف شرکت خدماتی را بیان کنیم و سپس در مورد شرایط، مدارک و طریقه ثبت شرکت خدماتی صحبت کنیم. در قانون جمهوری اسلامی ایران به شرکت هایی شرکت خدماتی گفته می شود که فعالیت اصلی آن ها ارائه خدمات باشد. این خدمات شامل موارد زیر می شود:

  • حمل و نقل
  • تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات
  • امور آشپزخانه و رستوران
  • خدمات عمومی(نظیر نامه رسانی، تلفنچی، تنظیفات، نگهبانی، امور آبدارخانه، پیشخدمتی)
  • نگهداری و خدمات فضای سبز
  • چاپ و تکثیر
  • امور بهره برداری از تاسیسات است.

موارد ارائه شده از اصلی ترین نوع فعالیت های شرکت های خدماتی به شمار می رود. البته هر شرکت با توجه به حوزه فعالیت خود می تواند یک یا چند مورد از آنها را در اساسنامه خود قید کند.

چگونگی ثبت شرکت خدماتی

برای شناخت مراحل ثبت شرکت های خدماتی محدودیت خاصی وجود ندارد و صرفا موارد یک و شش نیاز به مجوزهای مخصوص خود دارند. برای ثبت این نوع از شرکت ها، ابتدا باید قالبی که می خواهید شرکت در آن ثبت شود را مشخص کنید و سپس به سراغ باقی کارهای ثبت بروید. باتوجه به شرکت های خدماتی زیادی که در ایران به ثبت رسیده اند می توان گفت ثبت شرکت به صورت با مسئولیت محدود، می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. زیرا کمتر بودن تعداد اعضا، عدم نیاز به واریز سرمایه اولیه، نامحدود بودن مدت فعالیت هیئت مدیره،سهولت تغییرات در شرکت و مواردی از این دست، شرکت با مسئولیت محدود را به گزینه ای مناسب برای ثبت شرکت های خدماتی بدل کرده است. از همین رو ابتدا به ثبت شرکت خدماتی در قالب شرکت بامسئولیت محدود می پردازیم.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

شرایط:

  • تعهدبا پرداخت کل سرمایه
  • داشتن حداقل سرمایه ی ۱۰۰هزارتومان
  • وجود حداقل ۲نفرعضو

مدارک:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • اقرارنامه ی امضاشده
  • مجوز در صورت نیاز

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

شرایط:

  • وجود حداقل ۳نفرعضو و ۲نفربازرس
  • داشتن حداقل سرمایه ی ۱۰۰۰۰۰تومان
  • پرداخت نقدی حداقل ۳۵ درصد از سرمایه

مدارک:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • اقرارنامه امضا شده
  • مجوز در صورت نیاز

مراحل ثبت شرکت خدماتی

بعد از آماده کردن شرایط و مدارک اولیه، باید اساسنامه و اظهارنامه را تهیه و صورتجلسه مجمع عمومی را برگزار کنید. بعد از طی این مراحل ثبت شرکت خدماتی باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و همراه با ارائه مدارک برای شرکت، اسم مورد نظرتان را پیشنهاد کنید. بعد از تعیین نام، کارشناس آن را بررسی خواهد کرد و نتیجه را به شما اعلام می کند. آخرین مرحله برای اینکه شرکت خدماتی خود را ثبت کنید، منتشر کردن شرکت در روزنامه است.

استثنا مراحل ثبت شرکت خدماتی

همانطور که در بالا گفته شد، ثبت شرکت های خدماتی دو استثنا دارد. دو مورد از شرکت های خدماتی برای ثبت احتیاج به مجوز دارند. در صورتی که فعالیت شرکت مرتبط با چاپ یا حمل و نقل باشد، باید مجوز های خاصی را دریافت کنید. برای ثبت شرکت مربوط به حمل و نقل بار (باربری) و حمل و نقل مسافر برون شهری(مسافربری) باید به ترتیب از پایانه های باربری و مسافربری مجوز های لازم را دریافت کنید و برای ثبت شرکت چاپ، باید از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مجوز بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 24 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

برای شناخت تفاوت چسبندگی لگن با چسبندگی رحم ابتدا باید توضیح مختصری درباره هر کدام از این بیماری بدهیم.قسمت داخلی رحم مانند یک بادکنک است که دیوارهای جلو و عقب در برابر یکدیگر صاف هستند. رحم با پوششی به نام آندومتر محصور شده است. در دوران قاعدگی، لایۀ سطحی (بالای) آندومتر ریخته می‌شود.هنگامی که یک زن باردار می‌شود، جنین در آندومتر قرار می‌گیرد. آسیب یا عفونت آندومتر ممکن است به آستر صدمه وارد کرده و باعث ایجاد چسبندگی (بافت اسکار) بین دیواره‌های داخلی رحم و چسبندگی غیرطبیعی دیوارها شود. «سندرم آشرمن» اصطلاحی است که برای توصیف چسبندگی رحم به کار می‌رود. در شدیدترین موارد ممکن است، انسداد جزئی یا کامل داخل حفرۀ رحم رخ دهد.

 

روش‌های تشخیص چسبدنگی رحم :

  • هیستروسالپنگوگرام HSG
  • سونوگرافی شور
  • هیستروسکوپی
  • لاپاروسکوپی

 

درمان چسبندگی رحم

به‌طور کلی از «هیستروسکوپ» برای از بین بردن چسبندگی داخل رحمی استفاده می‌شود، اگرچه هنوز داده‌های زیادی وجود ندارد که اثبات کند، درمان از طریق هیستروسکوپ باعث کاهش احتمال سقط جنین می‌شود.

«لاپاروسکوپی» نیز ممکن است برای دیدن سطح رحم انجام می‌شود. سونوگرافی با وضوح بالا به‌ویژه در ترکیب با هیستروسکوپی می‌تواند مفید باشد. در موارد شدید، ممکن است از روش‌های متعددی برای درمان موفقیت‌آمیز چسبندگی رحم استفاده شود. علاوه‌بر این، پزشک ممکن است برای جلوگیری از چسبندگی مجدد، داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی تجویز کند و گاهی اوقات جراح نیز به بیمار توصیه می‌کند که یک سوند پلاستیکی ساختاری را درون رحم برای چند روز یا حتی چند هفته نگه دارد، تا زمانی که بهبود کامل حاصل شود.

اگر پس از هیستروسکوپی چسبندگی رحم، حاملگی اتفاق بیفتد، احتمال بروز عوارضی از قبیل زایمان زودرس، خونریزی سه ماهۀ سوم و اتصال غیرطبیعی جفت به لایۀ رحم را افزایش می‌دهد.

 

تفاوت چسبندگی رحم با چسبندگی لگن چیست؟

عوامل زیادی می‌توانند باعث  چسبندگیی های لگنی شوند. یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت‌ است. عفونت‌ به واسطه میکروب‌های مختلف می‌تواند باعث التهاب لوله‌ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت‌های مکرر و شدید لوله‌های رحمی می‌شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن ناباروری شوند.

علل چسبندگی لگن

سابقه جراحی

یکی از دیگر از عواملی که می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌ها شود، جراحی‌ها هستند.از شایع‌ترین جراحی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جراحی آپاندیست

عمل جراحی آپاندیسیت به خصوص در کسانی که آپاندیسیت پاره می‌شود و تورم و عفونت شدید در لگن ایجاد می‌شود، ممکن است باعث ایجاد چسبندگی‌ شود. این چسبندگی ممکن است دو طرفه باشد یا یکطرفه، یعنی در همان سمتی که آپاندیسیت قرار گرفته است.

جراحی کیست تخمدان

یکی دیگر از جراحی‌هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود جراحی کیست تخمدان، فیبروم رحم و جراحی‌هایی است که داخل لگن انجام می‌شود. در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک‌های مناسب جراحی و تجویز آنتی‌بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد‪.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

 

rozbehmj بازدید : 26 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

 

چنانچه مایل هستید در زمینه فعالیت های فضای سبز که شامل فضای سبز شهری ،پارک سازی ،محوطه سازی، ایجاد بستان ها و پارک های شهری ، فضای سبز بلوارها و میادین شهری و همچنین زیباسازی اماکن و نهادهای دولتی و ارگان های خصوصی مشغول شوید و یا با اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی قراردادهای مختلفی را در این حوزه کاری انعقاد نمایید، در ابتدا باید به صورت قانونی اقدام به ثبت شرکت نمایید و شماره ثبت و شناسه ملی شرکت خود را دریافت نمایید تا بتوانید در مناقصات و مزایدات مختلف نیز شرکت فرمایید. به شركتهایي پيمانكار فضاي سبز داده می شود كه در اساسنامه آن انجام عمليات كشاورزي،فضاي سبز مشخص شده و حداقل 51% اعضاء هيئت مديره و سهامداران داراي مدرك كارشناسي كشاورزي يا فضاي سبز باشد. در شركتهاي با مسئوليت محدود كه داراي 2 نفر سهام دار مي‌باشد يكي از اعضاء هيئت مديره باید دارای مدرک كارشناس کشاورزی یا فضای سبز باشد و همچنین سهام آن شخص حداقل 51% باشد. در زیر مراحل ثبت شرکت خدماتی فضای سبز به اختصار توضیح داده می شود.

در زیر خلاصه ای این شرکت ها معمولا به صورت دو نوع سهامی خاص و مسئولیت محدود ثبت می شوندکه در ادامه شرایط ثبت آن بیان می گردد:

شرایط ثبت شرکت خدماتی فضای سبز (سهامی خاص):

  • حداقل دارای 3 نفر عضو (عضو هیئت مدیره) و 2نفر بازرس (که بازرسین نباید از اعضای هیئت مدیره باشند) و همچنین یک نفر به عنوان منشی جلسه باشد .
  • حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال می باشد
  •  زمان انجام پروسه ثبت به مدت 20 روز کاری می باشد.
  •  حداقل 35 درصد سرمایه باید نزد بانک به نام شرکت پرداخت شود

مدارک لازم برای ثبت شرکت خدماتی فضای سبز ( سهامی خاص):

  •  کپی کارت ملی و شناسنامه (برابر اصل شده)
  •  اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  •  امضای اقرار نامه
  • کپی برابر اصل مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

  •  حداقل دارای 2 عضو باشد
  • دارا بودن حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه
  •  تعهد یا پرداخت کل سرمایه
  •  انجام پروسه ثبت شرکت بستگی به کارشناسی ارجاع شده توسط اداره ثبت شرکت ها دارد که در صورت تکمیل بودن تمامی مدارک و بدون اشکال بودن کار بین یک هفته تا بیست روز می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود:

  •  کپی کارت ملی و شناسنامه (برابر اصل شده)
  •  اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  •  امضای اقرار نامه
برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 22 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

اندومتریوز شایع ترین علت چسبندگی در حفره های لگن و شکم برای زنان است.  قبل از آن ، بیماری التهابی لگنی (PID) شایعترین علت چسبندگی لگن به حساب می آید. در اندومتریوز، در مقایسه با چسبندگی های معمولی ناشی از جراحی مکرر که فقط شامل نوارهای فیبری است، بافت‌های اطراف ممکن است تحریک شوند و در نهایت موجب زخمی شدن بافت و زخمهای فیبرمانند و چسبندگی گردد که شامل غدد اندومتریوز، استروما و التهاب است. این بافت می‌تواند در تمام بافت‌های بدن به جز طحال به‌وجود آید، ولی رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند. شایعترین علائم چسبندگی لگن می تواند سبب ایجاد تخریب درون تخمدانها، لوله های فالوپ، رحم، روده کوچک و عناصر بین روده، رکتوم و بخش رکتو واژینال شود. این چسبندگی می تواند فضای بین دو اندام متمایز را ایجاد کند، تا با بافت اسکار و آنزیم های التهابی پر شود و در نهایت باعث درد در ناحیه لگن و شکم شود. به همین علت تعریف چسبندگی به صورت هرچه واضحتر مهم است و در اینجا نقش آنها در توسعه اندومتریوز را مشخص کنیم و گزینه های درمانی برای بیماران که از چسبندگی اندومتریوز رنج می برند، مورد بحث قرار می دهیم.

 

چسبندگی لگن چیست؟

چسبندگی ها به صورت بافتهای اسکار و نوارهای فیبری مانند هستند. به طور معمول این بافت ها به شکل نوارهای فیبری ضخیم رخ می دهد، اما می تواند به صورت ورقه های نازک نیز پدید آید.

شکل گیری چسبندگی اندومتریوز معمولا باعث می شود که فضای بافت بین دیواره رحم و رکتوم ناپدید شود، زیرا دیواره رحم خلفی و رکتوم قدام و کلا سگمویید با هم از طریق یک بافت فیبری ضخیم جوش می خورند.

 

چسبندگی شکم چیست؟

اندام هایی که در داخل شکم و حفره های لگنی قرار دارند، ویژگی بسیار خاصی دارند که از لحاظ ظاهر لغزنده، براق و دائما در حال حرکت هستند. چسبندگی به صورت باند هایی است که بین اندام ها تشکیل می شود و حرکات و عملکرد آنها را محدود کرده و باعث درد می شود. این چسبندگی می تواند روی روده گسترش یابد و سرانجام منجر به انسداد روده شود و باعث ایجاد علائمی مانند تولید مدفوع کوچک، یبوست و تهوع شود.

 

چسبندگی لگن چگونه به وجود می آید

اکثر چسبندگی ها در واکنش به اختلالات بافتی و باعث تمایل ذاتی بدن برای حفظ هوموستازی می شود که باعث مکانیزم ترمیم بدن باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که این مکانیزم می تواند منجر به تشکیل چسبندگی شود. در زیر فقط چند مورد ذکر شده است:

 

چسبندگی سطحی:

 باعث ایجاد یک باند فیبری داخل حفره لگن می شود.

 

چسبندگی ثانویه به  علت جراحی:

یکی از شایعترین علل چسبندگی عوارض جراحی است. به یاد داشته باشید که چسبندگی به دلیل تمایل طبیعی بدن برای حفظ تعادل صورت می گیرد. جراحی چیزی نیست که در روال طبیعی بدن گنجانده شود، بنابراین طبیعی است که چسبندگی در طی مراحل ایجاد شود. به یاد داشته باشید، جراحی فقط باید بر اساس رضایت بیمار انجام شود و به عنوان آخرین راه، اگر سایر گزینه های درمان برای بیمار مفید نباشد و بیشتر به نفع بیمار باشد و به منظور آخرین راه برای از بین بردن علائم بیماری صورت گیرد.

چسبندگی ثانویه به دلیل عفونت:

بیماری عفونی اغلب منجر به تشکیل چسبندگی می شود. به عنوان مثال، عفونت که موجب بیماری التهابی لگنی (PID) می شود، اغلب باعث تشکیل چسبندگی در حفره لگن، به خصوص در لوله های فالوپ می شود. این چسبندگی می تواند سبب نگرانی شود، زیرا می تواند خطر ناباروری و حاملگی خارج از رحم را افزایش دهد.

 

چسبندگی های ثانویه به دلیل اختلالات ژنتیکی:

 هنگامی که ما می گویند به علت اختلالات ژنتیکی، چسبندگی تشکیل شده است جای نگرانی بیشتر است. اندومتریوز تنها نمونه ای است که بخاطر اختلالات ژنتیکی رخ می دهد. چسبندگی اندومتریوز، که از بافت اندومتری نابجا، آنزیم التهابی و برگشت خون قاعدگی متولد شده است، می تواند در حفره های لگن ایجاد شود.

 

چه نوع جراحی به طور معمول منجر به تشکیل چسبندگی لگن می شود؟

چسبندگی لگن پس از سزارین:  به دنبال سزارین تشکیل چسبندگی در مثانه به صورت باند فیبری متصل به دیواره قدامی رحم امری غیر معمول نیست. این موضوع خود می تواند سبب مشکل و درد در هنگام دفع ادرار شود.

 

علائم چسبندگی لگن چه هستند؟

علایم چسبندگی لگن  بسته به شدت آن و جای شکل گیری در بدن متفاوت است. با این حال، پزشکان معمولا با پدیدار شدن علائم بیشتر به دنبال بیماری که سبب چسبندگی شده است می روند تا خود چسبندگی. به همین دلیل منجر به اشتباه در تشخیص یا درمان ناکارآمد می شوند. شایع ترین علامت جهانی که چسبندگی ایجاد می کند درد در لگن است. این اتفاق  این دلیل رخ می دهد که چسبندگی با توجه به ماهیت “چسبناک” بودنش، باعث ایجاد همپوشانی و فشار روی اعصاب و بافت خاص درون منطقه می شود. علائم دیگربسته به محل توسعه چسبندگی متفاوت است و عبارتند از:

  • بالای کبد، شامل دیافراگم (غشای زیر ریه ها): درد پس از نفس عمیق.
  • روده: تحریکات دردناک روده، گرفتگی های رحمی، یبوست، اسهال، گاز، نفخ، تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، کاهش وزن، مشکل در دفع
  • واژن و رحم:  مقاربت دردناک یا قاعدگی دردناک.
  • هرعضو از بدن: بدون علائم. به یاد داشته باشید، همه چسبندگی ها باعث درد نمی شوند و همه دردها هم ناشی از چسبندگی نیست.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.
rozbehmj بازدید : 24 دوشنبه 15 دی 1399 نظرات (0)

نکاتی درباره ثبت شرکت خدماتی نظافتی

شرکت خدماتی از جمله شرکت هایی است که به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد.این شرکت ها با در اختیار داشتن پرسنل ماهر و سریع در امر نظافت،می توانند به بهداشت سازمان ها و منازل کمک به سزایی کنند. با نکاتی درباره ثبت شرکت خدماتی نظافتی همراه ما باشید.

شرکت های خدماتی نظافتی دارای شاخه های مختلفی می باشند که عبارتند از:

– نظافت منزل، نظافت راه پله و اعزام کارگر روز مزدی جهت نظافت دفاتر کوچک، نظافت شرکت های کوچک و …

– نظافت اداره جات با قرارداد رسمی به صورت سالیانه و تامین نیروی آبدارچی، نظافتچی

– نظافت کارخانجات

– شرکت خدماتی که در خدمات شهری و شهرداری ها فعالیت می کنند.

– نظافت نمای ساختمانها

نکات ضروری و قابل توجه در تاسیس یک شرکت خدماتی نظافتی:

1- ثبت شرکت خدماتی

2- اجاره محل کار

3- شهری که در آن شرکت خدماتی می زنید باید کلان شهر باشد.

4- بازارهدف در نظافت منزل و راه پله و … خانواده های متوسط و مرفه جامعه می باشند.

5- کدام منطقه از شهر باید فعالیت نمایید.

6- در منطقه فعالیتتان شرکت خدماتی وجود دارد.

ثبت شرکت خدماتی نظافتی :

شرکت خدماتی از جمله شرکت هایی است که زودبازده است و برای تاسیس آن نیاز به تحصیلات عالیه نیست و شرایط خاصی لازم ندارد برای این کار می توانید شرکت خدماتی نظافتی با مسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص بدون نیاز به دریافت مجوز ازارگان های خاص، را به ثبت برسانید.

توجه داشته باشید که لازم است موضوع فعالیت خدماتی نظافتی در اساسنامه شرکت قید شده و شرکت با این موضوع در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد؛در ادامه به توضیح مختصری در مورد دو قالب ثبتی،شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم.

ثبت شرکت خدماتی نظافتی سهامی خاص :

شرکتی است بازرگانی ولو اینکه موضوع فعالیت آن بازرگانی نباشد که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.عنوان”شرکت سهامی خاص”باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

شرایط ثبت شرکت خدماتی نظافتی سهامی خاص :

– دارابودن حداقل 3نفر عضو و 2نفر بازرس

– حداقل سرمایه یک میلیون ریال

– پرداخت نقدی حداقل 35درصد از سرمایه

مدارک مورد نیاز :

دو برگ اساسنامه شرکت

صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب

تصویر شناسنامه کلیه سهامداران

ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت

ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها

اقرارنامه امضا شده

فرم چاپی اظهارنامه

ثبت شرکت خدماتی نظافتی با مسئولیت محدود :

شرکت با مسئولیت محدود،شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در نام شرکت باید عبارت “با مسئولیت محدود”قید شود.

شرایط ثبت شرکت خدماتی نظافتی با مسئولیت محدود :

– دارا بودن حداقل 2نفر عضو

– میزان سرمایه مورد نظر حداقل صد هزارتومان

– تعهد به پرداخت کل سرمایه

مدارک مورد نیاز :

تصویرشناسنامه و کارت ملی سایر اعضاء

اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

امضای اقرارنامه

مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

فرآیند اخذ گواهی تعیین صلاحیت برای شرکت های خدماتی نظافتی :

جهت اخذ صلاحیت شرکت های خدماتی و تعاونی ها متقاضیان می بایست به انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی در استانی که شرکت ثبت شده است،مراجعه نمایند.

شرکت های مشمول این دستورالعمل باید دارای دفتر قانونی مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و ارائه مفاصا حساب مالیاتی و مفاصاحساب تامین اجتماعیب و ارائه جواز کسب ضروری است.

انجمن های صنفی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی موظف به اخذ مدارک کارفرمایان شرکت های خدماتی و تشکیل پرونده می باشند

انجمن های صنفی موظفند پس از اخذ مدارک و تایید صحت و سقم آن نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی و ارسال مدارک به ادارات کل تعون، کار و رفاه اجتماعی استان برای صدور گواهینامه اقدام نمایند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 77 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

 

انواع چسبندگی های لگن

از علل دیگر بروز چسبندگی های لگن که امروزه یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا میان زنان است و در ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته، بیماری آندومتریوز است. ‪. با شناخت انواع چسبندگی های لگن همراه باشید.

عوامل زیادی می‌توانند باعث  چسبندگیی های لگنی شوند. یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت‌ است. عفونت‌ به واسطه میکروب‌های مختلف می‌تواند باعث التهاب لوله‌ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت‌های مکرر و شدید لوله‌های رحمی می‌شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن ناباروری شوند.

 

علل چسبندگی های لگنی

جراحی آپاندیست

عمل جراحی آپاندیسیت به خصوص در کسانی که آپاندیسیت پاره می‌شود و تورم و عفونت شدید در لگن ایجاد می‌شود، ممکن است باعث ایجاد چسبندگی‌ شود. این چسبندگی ممکن است دو طرفه باشد یا یکطرفه، یعنی در همان سمتی که آپاندیسیت قرار گرفته است.

جراحی کیست تخمدان

یکی دیگر از جراحی‌هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود جراحی کیست تخمدان، فیبروم رحم و جراحی‌هایی است که داخل لگن انجام می‌شود. در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک‌های مناسب جراحی و تجویز آنتی‌بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد‪

 

علایم انواع چسبندگی های لگن

  • علایم ممکن‌ است‌ به‌ طور ناگهانی‌ ظاهر شوند یا طی‌ چند‌ سال‌ به‌ وجود آیند؛
  • -درد لگنی‌ فزاینده‌ هنگام‌ عادت‌ ماهانه‌، خصوصا روزهای‌ آخرگاهی‌ درد لگنی‌ ممکن‌ است‌ در هر زمانی‌ رخ‌ دهد
  • -درد هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌
  • -لکه‌بینی‌ قبل‌ از عادت‌ ماهانه‌
  • -وجود خون‌ در ادرار یا مدفوع‌
  • -کمردرد و درد همراه‌ با انقباضات‌ روده‌ای‌

 

پیشگیری از انواع چسبندگی های لگن

برای پیشگیری از ابتلا به این مشکل و مشکلات پس از آن از جمله نازایی و عواقب آن که هزینه‌های گزافی هم دارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها بلافاصله پس از مشاهده هرگونه علامت عفونت و ترشح به پزشک مراجعه کنند. بهتر است به طور مرتب حداقل یکی، دو بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنند و چکاپ شوند و در صورتی که عفونت لگنی وجود دارد تحت درمان قرار گیرند. به محض اینکه دچار ترشحات بدبو شدند و احساس سوزش و خارش داشتند باید سریع به پزشک مراجعه کنند و به طور کامل تحت درمان قرار گیرند. همچنین به طور سالیانه برای پاپ اسمیر مراجعه کنند. در صورت ازدواج هم پیشگیری از بارداری به مدت طولانی توصیه نمی‌شود.

برخی خانم‌ها هم دیر ازدواج می‌کنند و هم 7 یا 10 سال بعد از ازدواج تمایل به بارداری ندارند. این امر، خطر ایجاد آندومتریوز و عوارض آن که چسبندگی های لگن باشد را افزایش می‌دهد. نکته دیگر اینکه بعد از ازدواج خانم‌ها بیشتر مستعد عفونت هستند. عفونت تناسلی و التهاب لوله بیشتر دیده می‌شود بنابراین اگر شرایط اجازه ‌می‌دهد بهتر است یکی، دو سال بعد از ازدواج بارداری اول را داشته باشند تا دچار عوارض نازایی نشوند‪.

درمان انواع چسبندگی های لگن

‪با روش هیستروسکوپی که یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می‌شود، رحم از نظر وجود انواع چسبندگیی های داخل رحمی بررسی می‌شود. این روش همچنین کاربرد درمانی دارد. با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی‌ها، برداشتن پولیپ رحم و انجام بیوپسی‌های متعدد میسر می‌شود. همچنین با روش هیستروسونوگرافی، بازبودن یا انسداد لوله‌های رحمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این روش هم با قراردادن لوله باریکی در دهانه لوله رحم و تزریق سرم نرمال سالین و همزمان انجام سونوگرافی می‌توان از عبور مایع از لوله‌های رحمی و رها شدن آنها در حفره لگن که دلیل بازبودن لوله‌هاست اطلاع حاصل کرد‪.اگر چسبندگی در اطراف لوله باشد با عمل جراحی یا لاپاراسکوپی می‌توان آن را باز کرد.

برخی خانم‌ها بعد از باز کردن چسبندگی‌ها باردار می‌شوند. کسانی که چسبندگی اطراف و داخل لوله دارند و دچار آندومتریوز می‌شوند، در معرض بارداری خارج رحمی به خصوص بارداری داخل لوله‌های رحمی هستند که یکی از اورژانس‌های مامایی است و خطراتی ایجاد می‌کند. ‪

 

علائم چسبندگی رحم

‪برای چسبندگی داخل رحم هیچ علامت خاصی وجود ندارد. ممکن است در بیماران خون ریزی قاعدگی کم یا قطع شود یا قاعدگی دردناک، نازایی و سقط مکرر داشته باشند و وقتی بیمار با این علائم به دکتر مراجعه می کند احتمال ابتلا به چسبندگی رحم قوت می گیرد‪.

 

برای درمان چه اقداماتی انجام می شود؟

‪وسیله ای داخل رحم قرار داده می شود تا این چسبندگی ها آزاد شود و سپس هورمون جایگذاری می شود تا مجددا چسبندگی ایجاد نشود. درمان این عارضه صددرصد نیست ولی روش های درمانی از جمله روشی که ذکر شد روش های خوبی هستند. که با روش های کمکی دیگر به کار گرفته می شود یک تا ۲ ماه برای ترمیم زمان لازم است تا بیمار قاعدگی اش از سر گرفته شود و بافت داخل رحم خود را ترمیم کند. اگر با این شیوه درمان صورت بگیرد معمولا بازگشت اتفاق نمی افتد و مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی بهتر است که اصلا نگذاریم این چسبندگی به وجود بیاید و درواقع پیشگیری از آن بهترین اقدام است.

 

 روشهای تشخیص

هیستروسکوپی هیستروسکوپی یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است. این عمل تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می شود صورت می گیرد. از طریق هیستروسکوپی بررسی مستقیم رحم از نظر وجود انواع چسبندگی های داخل رحمی، پولیپ یا فیبروم و دیواره های رحمی امکان پذیر است. هیستروسکوپی نیز کاربرد درمانی دارد. با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی ها برداشتن پولیپ و انجام بیوپسی های متعدد میسر می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 25 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

 

بهتر است قبل از شروع فعالیت خود شرکت خدماتی خود را به ثبت برسانید تا فعالیت های شما به صورت قانونی انجام شود مخصوصا اگر شما می خواهید در زمینه ی ثبت شرکت خدماتی نظافتی فعالیت کنید در صورتی که شرکت شما به ثبت رسیده باشد مردم و افراد می توانند با اعتماد بیشتری به همکاری بپردازند. برای ثبت باید مدارک مورد نیاز را به سامانه ثبت شرکت ها ارسال کنید تا در اسرع وقت درخواست شما مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

شرکتهای خدماتی، نظافتی متشکل از ادارات و شرکت‌های هستند که برای انجام امور نظافت منازل تشکیل شده اند. این شرکت ها با داشتن پرسنل ماهر و سریع در امر نظافت، می‌توانند به بهداشت سازمان ها و منازل کمک به سزایی کند.

به طور کلی شرکت های خدماتی به شرکت هایی می گویند که به انجام فعالیت و انجام خدمت رسانی های مختلف می پردازند مانند خدمات کشاورزی، پیشخدمتی، تعمیر و نگهداری، حمل و نقل، آشپزی و پخت، چاپ و تکثیر، ماشین آلات و تمامی اموری که می تواند در شاخه خدمت رسانی قرار بگیرد. در واقع به عقیده دانشمندان بزرگ تمامی سازمان ها، سازمان های خدماتی هستند زیرا باید به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

هزینه ثبت شرکت ثابت نیست، زیرا عمدۀ مبالغ پرداختی به حساب اداره‌های دولتی واریز می‌شود. چاپ آگهی در روزنامه رسمی و درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز جزو مخارج این کار هستند. به این فهرست باید پست مدارک، واریزی‌های اداره ثبت، حق‌الوکاله و پلمب دفاتر را نیز اضافه کرد. همچنین تاسیس شرکت‌های سهامی مستلزم تهیه دفتر سهام و برگه‌های سهام سهامداران است. بنابراین کارمزد تنظیم مستندات، تعیین نام و پیگیری و مشاوره مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود. به شما اطمینان می‌دهیم که ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در ایران در سامانه آسان‌ثبت انجام می‌گیرد و کمترین کارمزدها و تعرفه‌ها برای شما محاسبه می‌شود. امکان پرداخت یک‌جا و آسان هزینه‌های تاسیس شرکت نیز خدمتی دیگر برای جلب رضایت مشتریان ماست. حرفه‌ای‌های دنیای تجارت و کسب‌وکار به اهمیت این موضوع به خوبی آگاه هستند. برای محاسبه دقیق و شفاف هزینه‌ها همیشه می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید.

هزینه های ثبت شرکت خدماتی

۱. هزینه حق‌الوکاله ثبت شرکت خدماتی

حق‌الوکاله ثبت شرکت مبلغی است که برای تنظیم مدارک و پیگیری امور پرداخت می‌شود. وارد کردن اطلاعات به سایت اداره ثبت، تعیین و نهایی کردن نام شرکت، ثبت موضوع فعالیت شرکت، تنظیم اساسنامه، تدوین صورت‌جلسه هیئت موسسان، تنظیم شرکت‌نامه، نوشتن تقاضانامه و … مهم‌ترین اموری هستند که وکیل موسسه برای تنظیم مدارک تاسیس شرکت شما انجام می‌دهد. پیگیری ثبت اسناد تا دریافت گواهی نهایی نیز بر عهده موسسه خواهد بود.

برای تاسیس شرکت و پس از ثبت درخواست در سامانه ثبت شرکت آسان‌ثبت، امور اداری تاسیس شما توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام خواهد شد و کلیه امور اداری تا دریافت اوراق ثبتی برعهده وکلای آسان‌ثبت خواهد بود.

۲. هزینه پست مدارک و پاکت پستی مخصوص

کپی برابر اصل تمامی مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت خدماتی به همراه فرم‌های امضاشده باید به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده شود. برای این منظور اداره پست جمهوری اسلامی ایران پاکتی مخصوص طراحی کرده است که مدارک صرفاً باید در همین قالب تحویل مرجع قانونی داده شوند. این مبلغ متغیر است اما تا پایان سال ۱۳۹۹ این تعرفه سی هزار تومان (۳۰ هزار تومان) معین شده است. همچنین این هزینه ثبت شرکت خدماتی در ایران تابع نوع موسسه شما نیست و برای انواع مجموعه‌ها یکسان است.

به عبارت ساده‌تر، کلیه اوراق دریافتی و امضا شده توسط اعضای هیئت مدیره باید به همراه سایر مدارک (بر اساس نوع شرکت) از طریق اداره پست به اداره ثبت شرکتها ارسال شود که این کار به صورت غیر حضوری توسط موسسه آسان‌ثبت انجام می‌شود.

۳. حق‌الثبت شرکت خدماتی

دز زمان صدور آگهی توسط اداره ثبت شرکت‌ها و بعد از مراجعه وکلای آسان‌ثبت جهت دریافت اصل آگهی، بر اساس سرمایه ثبتی شرکت میبایست مبلغ حق‌الثبت به حساب اداره ثبت شرکت‌ها واریز گردد . مبلغ حق‌الثبت در مورد شرکت‌ها و موسسات با حداقل سرمایه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، ۵۰٫۰۰۰ ریال است و برای سرمایه ثبتی بالاتر مبلغ حق‌الثبت افزایش می‌یابد.

۴. هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت خدماتی

حق تمبر یک از انواع مالیات است که هنگام ثبت شرکت و نیز افزایش سرمایه شرکت پرداخت آن الزامی است. طبق ضوابط مالیاتی، بخشی از این مبلغ ثابت و بخشی دیگر متغیر و وابسته به آوردۀ شما است. شرکت‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند. ابطال تمبر سرمایه در هزینه ثبت شرکت مقدار زیادی نخواهد بود. این تعرفه نیم در هزار از ارزش سهامی یا سهم‌الشرکه اعضا است. گفتنی است که مجموعه‌های تعاونی در این مورد مستثنی شده‌اند.

۵. تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی

متقاضیان تاسیس شرکت، پس از طی کردن مراحل قانونی، باید این موضوع را در روزنامه رسمی آگهی کنند. روزنامه رسمی زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود و مرجع قانونی اطلاع‌رسانی در زمینه حقوقی است. تعرفه انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی بسته به تعداد کاراکترهای آن متغیر است. باید توجه داشت که هر گونه تغییر بنیادینی در شرکت باید آگهی شود. این تغییرات شامل تشکیل یا انحلال شرکت و یا جابه‌جایی سمت افراد در هیئت‌مدیره می‌شود. هر گونه تصمیم سهامداران یا شرکا برای کاهش سرمایه شرکت نیز باید به همین روال آگاهی‌رسانی شود.

۶. هزینه چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

هزینه‌های درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار متغیر است. تعیین این تعرفه‌ها بر عهده خود این مجموعه‌هاست و میزان آن بر اساس ابعاد کادر آگهی مشخص می‌شود. در محاسبه هزینه ثبت شرکت گاهی این مبلغ را در نظر نمی‌گیرند زیرا در قوانین زمانی برای انتشار آن معین نشده است. با این حال، چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار طبق قانون الزامی است. بنابراین کامل کردن روند قانونی ثبت انواع شرکت‌ها در ایران مستلزم در نظر گرفتن تمام این هزینه‌های جانبی است. تازه‌ترین تغییرات و آخرین قیمت‌ها را همیشه می‌توانید در سامانه آسان‌ثبت مشاهده کنید.

۷. تعرفه و هزینه پلمپ دفاتر

اگر قصد داشته باشید تا شرکت شما در ادامه‌ی کار به مشکل مالیاتی بر نخورد، باید اقدام به دریافت و تکمیل دفاتر پلمپ (یه عبارت درست آن دفاتر پلمب) کنید. هزینه اخذ دفاتر پلمپ در سال ۹۹ برابر با ۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال یا دویست و پنجاه هزار تومان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 75 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

 

از علل دیگر بروز چسبندگی لگنی که امروزه یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا میان زنان است و در ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته، بیماری آندومتریوز است.عوامل زیادی می‌توانند باعث  چسبندگی لگنی شوند.

 یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت‌ است. عفونت‌ به واسطه میکروب‌های مختلف می‌تواند باعث التهاب لوله‌ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت‌های مکرر و شدید لوله‌های رحمی می‌شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن ناباروری شوند.

 

علل چسبندگی های لگنی

1.سابقه جراحی

یکی از دیگر از عواملی که می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌ها شود، جراحی‌ها هستند.از شایع‌ترین جراحی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جراحی آپاندیست

عمل جراحی آپاندیسیت به خصوص در کسانی که آپاندیسیت پاره می‌شود و تورم و عفونت شدید در لگن ایجاد می‌شود، ممکن است باعث ایجاد چسبندگی‌ شود. این چسبندگی ممکن است دو طرفه باشد یا یکطرفه، یعنی در همان سمتی که آپاندیسیت قرار گرفته است.

جراحی کیست تخمدان

یکی دیگر از جراحی‌هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود جراحی کیست تخمدان، فیبروم رحم و جراحی‌هایی است که داخل لگن انجام می‌شود. در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک‌های مناسب جراحی و تجویز آنتی‌بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد‪

 

2.اندومتریوز

از علل دیگر بروز چسبندگی که امروزه یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا میان زنان است و در ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته، بیماری آندومتریوز است ‪با بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل به بارداری احتمال این بیماری افزایش می‌یابد. ابتلا به چنین بیماری‌ای می‌تواند از عوامل مهم چسبندگی و نازایی باشد. در آندومتریوز، بافت‌ مشابه‌ پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ در نقاطی‌ غیرمعمول‌ در قسمت‌ پایینی‌ شکم‌ ظاهر می‌شود. این‌ بافت‌ ممکن‌ است‌ روی‌ سطح‌ تخمدان‌، پشت‌ رحم‌ و در حفره‌ لگنی‌، روی‌ دیواره‌ روده و ندرتا در نقاطی‌ دورتر به‌ وجود آید‪.

علایم چسبندگی های لگنی

علایم ممکن‌ است‌ به‌ طور ناگهانی‌ ظاهر شوند یا طی‌ چند‌ سال‌ به‌ وجود آیند؛

  • درد لگنی‌ فزاینده‌ هنگام‌ عادت‌ ماهانه‌، خصوصا روزهای‌ آخرگاهی‌ درد لگنی‌ ممکن‌ است‌ در هر زمانی‌ رخ‌ دهد
  • درد هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌
  • لکه‌بینی‌ قبل‌ از عادت‌ ماهانه‌
  • وجود خون‌ در ادرار یا مدفوع‌
  • کمردرد و درد همراه‌ با انقباضات‌ روده‌ای‌

 

آیا انجام سزارین هم می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌های رحمی شود؟

‪سزارین هم به دلیل اینکه نوعی عمل جراحی است، می‌تواند چنین عارضه‌ای را داشته باشد. در برخی از خانم‌ها بعد از یک بار سزارین چسبندگی‌های شکمی دیده می‌شود اما چسبندگی‌های شکمی کمتر در محل لوله‌های رحمی است و بیشتر در قسمت مثانه دیده می‌شود. اما اگر روش سزارین به صورت اصولی و صحیح انجام شود حتی در خانم‌هایی که چند بار هم سزارین شدهاند این مشکل به وجود نمی‌آید

 

پیشگیری از چسبندگی لگنی

برای پیشگیری از ابتلا به این مشکل و مشکلات پس از آن از جمله نازایی و عواقب آن که هزینه‌های گزافی هم دارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها بلافاصله پس از مشاهده هرگونه علامت عفونت و ترشح به پزشک مراجعه کنند. بهتر است به طور مرتب حداقل یکی، دو بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنند و چکاپ شوند و در صورتی که عفونت لگنی وجود دارد تحت درمان قرار گیرند. به محض اینکه دچار ترشحات بدبو شدند و احساس سوزش و خارش داشتند باید سریع به پزشک مراجعه کنند و به طور کامل تحت درمان قرار گیرند. همچنین به طور سالیانه برای پاپ اسمیر مراجعه کنند. در صورت ازدواج هم پیشگیری از بارداری به مدت طولانی توصیه نمی‌شود.

برخی خانم‌ها هم دیر ازدواج می‌کنند و هم 7 یا 10 سال بعد از ازدواج تمایل به بارداری ندارند. این امر، خطر ایجاد آندومتریوز و عوارض آن که چسبندگی باشد را افزایش می‌دهد. نکته دیگر اینکه بعد از ازدواج خانم‌ها بیشتر مستعد عفونت هستند. عفونت تناسلی و التهاب لوله بیشتر دیده می‌شود بنابراین اگر شرایط اجازه ‌می‌دهد بهتر است یکی، دو سال بعد از ازدواج بارداری اول را داشته باشند تا دچار عوارض نازایی نشوند‪

 

درمان چسبندگی های لگنی

‪با روش هیستروسکوپی که یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می‌شود، رحم از نظر وجود انواع چسبندگیی های داخل رحمی بررسی می‌شود. این روش همچنین کاربرد درمانی دارد. با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی‌ها، برداشتن پولیپ رحم و انجام بیوپسی‌های متعدد میسر می‌شود. همچنین با روش هیستروسونوگرافی، بازبودن یا انسداد لوله‌های رحمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این روش هم با قراردادن لوله باریکی در دهانه لوله رحم و تزریق سرم نرمال سالین و همزمان انجام سونوگرافی می‌توان از عبور مایع از لوله‌های رحمی و رها شدن آنها در حفره لگن که دلیل بازبودن لوله‌هاست اطلاع حاصل کرد‪.اگر چسبندگی در اطراف لوله باشد با عمل جراحی یا لاپاراسکوپی می‌توان آن را باز کرد.

برخی خانم‌ها بعد از باز کردن چسبندگی‌ها باردار می‌شوند. کسانی که چسبندگی اطراف و داخل لوله دارند و دچار آندومتریوز می‌شوند، در معرض بارداری خارج رحمی به خصوص بارداری داخل لوله‌های رحمی هستند که یکی از اورژانس‌های مامایی است و خطراتی ایجاد می‌کند. ‪

 

بیماری هایی که می تواند ابتلا به چسبندگی رحم را زیاد کنند، کدامند؟‪

یکی از بیماری هایی که می تواند احتمال ابتلا به چسبندگی رحم را زیاد کند آندومتریوز است که در این بیماری بافت داخل رحم بیرون از رحم کاشته می شود و می تواند چسبندگی های زیادی را داخل لگن ایجاد کند یا عفونت های ناشی از بیماری سل و نیز در کسانی که آپاندیسیت کهنه دارند و دیر به آن رسیدگی شده یا سوراخ شده، همچنین در زنانی که اعمال جراحی شکمی داشته اند یا به عنوان نمونه روده شان مورد جراحی قرار گرفته ممکن است چسبندگی در لگن و شکم ایجاد شود. ایجاد بیماری های شکمی مانند آپاندیسیت در افراد اجتناب ناپذیر است و هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد ولی توصیه می کنیم که برای هر نوع بیماری هر چقدر زودتر اقدام شود و از پیشرفت آن جلو گیری شود‪.

 

علائم چسبندگی رحم

‪برای چسبندگی داخل رحم هیچ علامت خاصی وجود ندارد. ممکن است در بیماران خون ریزی قاعدگی کم یا قطع شود یا قاعدگی دردناک، نازایی و سقط مکرر داشته باشند و وقتی بیمار با این علائم به دکتر مراجعه می کند احتمال ابتلا به چسبندگی رحم قوت می گیرد‪.

 

برای درمان چه اقداماتی انجام می شود؟

‪وسیله ای داخل رحم قرار داده می شود تا این چسبندگی ها آزاد شود و سپس هورمون جایگذاری می شود تا مجددا چسبندگی ایجاد نشود. درمان این عارضه صددرصد نیست ولی روش های درمانی از جمله روشی که ذکر شد روش های خوبی هستند. که با روش های کمکی دیگر به کار گرفته می شود یک تا ۲ ماه برای ترمیم زمان لازم است تا بیمار قاعدگی اش از سر گرفته شود و بافت داخل رحم خود را ترمیم کند. اگر با این شیوه درمان صورت بگیرد معمولا بازگشت اتفاق نمی افتد و مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی بهتر است که اصلا نگذاریم این چسبندگی به وجود بیاید و درواقع پیشگیری از آن بهترین اقدام است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 30 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)

 

۱- موضوع فعالیت مشترک همه شرکت ها

خرید و فروش صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی

شرکت در مناقصات و مزایدات ، اخذ وام و تسهیلات ریالی و ارزی از کلیه بانکهای دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی

شرکت در نمایشگاههای بین الملل تخصصی و غیر تخصصی داخل و خارج کشور

ایجاد شعب و دفاتر نمایندگی در زمینه موضوع فعالیت شرکت در داخل و خارج از کشور

انعقاد قراردادهای همکاری و مشارکت با شرکت‎های داخلی و خارجی در زمینه موضوع فعالیت شرکت

عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه موضوع فعالیت شرکت

۲- انواع شرکت خدماتی : شرکت خدمات شهری و بازیافت

طراحی،  محاسبه،  نظارت و ایجاد و نگهداری کلیه پروژه های فضای سبز و محوطه سازی زیبا سازی و رنگ آمیزی معابر

انجام کلیه امور خدماتی شامل تنظیفات، محوطه سازی فضای سبز، تامین نیروی انسانی مجاز شرکت، اجرای کلیه خدمات شهری اعم از مبلمانهای شهری رنگ آمیزی جداول و جدول کشی، تسطیح اراضی

همچنین اجراء کلیه طرحهای بازیافت انواع زباله و پسماندهای صنعتی و غذایی و تولیدی

خرید و فروش وتهیه و توزیع و واردات و صادرات کلیه کالا های بازرگانی

اخذ واعطای نمایندگی شرکت های معتبر داخلی و خارجی

اخذ وام و اعتبارات بانکی به صورت ارزی و ریالی از کلیه بانک ها وموسسات مالی و اعتباری داخل و خارج از کشور

شرکت در کلیه مناقصات وپیمانها و مزایدات دولتی و خصوصی

۳- انواع شرکت خدماتی :شرکت های برگزاری نمایشگاه

برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و بین المللی

برپایی همایشها،  کنفرانسها ، سمینارها و کلیه خدمات نمایشگاهی اعم از طراحی ، نصب و اجرا و ساخت انواع دکوراسیون داخلی و نمایشگاهی و غرفه سازی

اخذ و اعطای نمایندگی شرکت های معتبر داخلی و خارجی ایجاد و برپایی غرفه و شرکت در کلیه نمایشگاه های بین المللی

۴- انواع شرکت خدماتی: شرکت های رنگ آمیزی و زیبا سازی

تهیه ، تولید و ساخت انواع رنگ و زرین و پوششهای صنعتی

طراحی و تجهیز و راه اندازی خطوط تولید و کارخانجات تولید رنگ

همچنین ارائه کلیه خدمات در زمینه رنگ کاری نماهای ساختمان و جدول گذاری ایزوگام آسفالت کاری،  عایق بندی،  شستشو و پاکسازی معابر،  سند پلاست،  کنیتکس،  رومالین ، مولتی کالر و کلیه خدمات ساختمانی

خرید و فروش تهیه و توزیع

تولید واردات و صادرات کلیه کالاهای بازگانی

اخذ و اعطای نمایندگی ایجاد شعب شرکت در کلیه مناقصات

اخذ و وام و اعتبارات بصورت ارزی و ریالی

۵- شرکت های خودرویی

ارایه کلیه فعالیتها در زمینه طراحی،  ساخت ، تولید و مونتاژ کلیه قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو های داخلی و خارجی

فروش و خدمات پس از فروش محصولات تولیدی خودرو

تعویض،  تعمیر و نگهداری فنی خودرو همچنین ارایه خدمات فنی در محل توقف خودرو در داخل و خارج از شهر و در صورت نیاز حمل خودرو به تعمیرگاه جهت بازدید فنی و تعمیر اساسی

مشارکت و سرمایه گذاری با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی

خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی  انعقاد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی

اخذ و اعطای نمایندگی شرکتهای داخلی و خارجی

اخذ وام و اعتبارات بانکی به صورت ارزی و ریالی

شرکت در کلیه مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی

۶- انواع شرکت خدماتی : شرکت پشتیبانی و فنی مهندسی

امور حمل ونقل: شامل رانندگی ، واداره  امور نقلیه وموارد مشابه

تعمیر ونگهداری: شامل تعمیر و نگهداری تجهیرات و وسائل اداری (‌غیر از امور رایانه)، خدمات فنی خودررو موارد مشابه

امور آشپزخانه و رستوران:  شامل طبخ و توزیع غذا، اداره رستوران و بوفه و موارد مشابه

خدمات عمومی : شامل تنظیفات ، نامه رسانی ، پیشخدمتی ، امور آبدارخانه ، خدمات پاسخ گویی تلفنی وموارد مشابه

نگهداری وخدمات فضای سبز:شامل خدمات باغبانی ونگهداری فضای سبز وموارد مشابه

امور چاپ وتکثیر: شامل صحافی ، حروف چینی ، غلط گیری، خطاطی، چاپ وتکثیر وسایر امور فنی وهنری چاپ وموارد مشابه

امور تاسیساتی: شامل تعمیر ونگهداری وبهره برداری از تاسیسات برودتی وحرارتی وموارد مشابه

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 102 یکشنبه 23 آذر 1399 نظرات (0)

 

عمل هیسترکتومی چیست؟

شایع ترین علت هیسترکتومی وجود فیبروم های علامتدار رحم می باشد. حتی در رحم های بسیار بزرگ که تا یک کیلوگرم وزن دارند نیز می توان عمل را به روش لاپاراسکوپی (بسته) انجام داد. با ما همراه باشید تا با هزینه های عمل هیسترکتومی آشنا شوید.

 

عمل هیسترکتومی (برداشتن رحم) به سه روش انجام می گیرد:

۱- روش باز: که در این روش جدار شکم به صورت طولی یا عرضی در حدود ۱۰-۸ سانتی متر برش داده می شود و رحم از طریق این برش خارج می گردد.

۲- روش بسته: در این روش ۳-۴ عد سوراخ کوچک ۵ تا ۱۰ میلی متری بر روی شکم ایجاد شده و با استفاده از دوربین ویدئویی و ابزارهای مناسب اینکار عمل جراحی به طریق بسته انجام و رحم نیز به صورت تکه تکه از طریق همین سوراخ ها خارج می گردد.

۳- روش واژینال (از طریق واژن): در زنانی که زایمان های متعدد داشته و مقداری افتادگی رحم دارند و واژن آن ها نیز گشاد است می توان رحم را کلاً بدون برش جدار شکم و فقط از طریق واژینال خارج نمود.

هزینه عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی چقدر می شود؟

تجهیزات مصرفی حین عمل، تعداد خدمات جراحی در اتاق عمل، تعداد روز های بستری در بیمارستان، آزمایشات مورد نیاز از نظر پزشک ، دارو ها ، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک یا جراحی شما و مشاوره یا ویزیت پزشکان  برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. اگرچه می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای مجموع اقدامات مورد نیاز یک عمل جراحی خاص را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

به طور میانگین بیماران با نیاز به عمل برداشتن رحم در بیمارستان محب مهر ، نیاز به ۲-۳ روز بستری در بیمارستان داشته اند. البته نیاز بستری با توجه به صلاحدید پزشک تعیین می شود.

صورتحساب این بیماران با در نظر گرفتن مجموع خدمات ثبت شده از قبیل اتاق عمل، تجهیزات مصرفی، بستری، دارو و… به طور میانگین این هزینه عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی به این صورت بوده است:

مجموعه مبلغ کل صورتحساب برای هیسترکتومی بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید برای برداشتن رحم بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 29 جمعه 21 آذر 1399 نظرات (0)

 

 

برای شروع لازم می دانیم که اطلاعاتی در رابطه با فعالیت شرکت های مهندسی بیان کنیم و در ادامه مطالبی در رابطه با هزینه آن و همچنین نحوه ثبت شرکت مهندسی ارائه خواهیم داد. به این موضوع مهم توجه داشته باشید؛ هنگامی که می گوییم قصد ثبت یک شرکت مهندسی را داریم، یعنی موضوع شرکت ما مهندسی انتخاب می شود، حال این شرکت می تواند در حوزه های مختلفی فعالیت داشته باشد. در ادامه شرایط ثبت شرکت مهندسی را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

شرکت فنی مهندسی چیست؟

شرکت فنی و مهندسی شرکتی است که برای انجام یک یا چند هدف در حوزه های برق، آب، عمران یا تاسیسات مربوطه، نقشه کشی و مشاوره های فنی و … ثبت و تاسیس شده است.

“نکته بسیار مهم” این است که در نام یک شرکت مهندسی، باید حتما از کلمه های مهندسی، فنی مهندسی، مهندسان و مهندسین استفاده کرد، این کار باعث می شود که شرکت شما با همین نام به دیگران معرفی شود و جنبه مثبتی برای آن به حساب می آید.

هنگامی که شما یک شرکت را به عنوان مهندسی ثبت می کنید، حوزه فعالیت خود را هم باید به طور دقیق مشخص کرده باشید. به عنوان مثال موضوع شرکت شما مهندسی است و حوزه فعالیت شما ساختمان سازی و عمران یا آی تی و فناوری اطلاعات می باشد. در رابطه با حوزه فعالیت باید بگوییم که انواع مختلفی دارد و متناسب با رشته های مهندسی می توانیم حوزه فعالیت شرکت های مهندسی را هم مشخص کنیم.

نکات کلیدی شرایط ثبت شرکت فنی مهندسی

1) به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که نام های گفته شده در بالا را باید به نحوی در کنار نام اصلی خود به کار ببرید که با نحوه فعالیت شما مرتبط باشد، لازم به ذکر است که در صورت استفاده از نام ها فوق ( کلمات مهندسی در نام شرکت ) برای ثبت شرکت باید مدرک تحصیلی مرتبطی هم داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید شرکت مهندسی آی تی و فناوری اطلاعات ثبت کنید، باید مدرک تحصیلی کامپیوتر یا آی تی داشته باشید، توجه به این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

2) نکته دیگری که لازم می دانیم در رابطه با ثبت شرکت مهندسی به آن اشاره کنیم، این است که شرکت ها باید در ابتدا موضوع فعالیت خود را به طور صحیح و کامل مشخص کند، موضوع فعالیت در شرکت های مهندسی معمولا به صورت اجرایی، فنی، مشاوره ای و مهندسی می باشد و زمینه فعالیت آن هم می تواند، طراحی، اجرا، ساخت، نظارت و مشاوره باشد.

لازم به ذکر است که تعیین نکردن این موارد در ادامه می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده و روند ثبت شرکت را کمی طولانی کند، پس پیشنهاد می دهیم که برای این کار حتما باید از یک مشاوره متخصص مشورت بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی

بعد از آن که اطلاعاتی در رابطه با موضوع شرکت مهندسی و مطالب مرتبط با آن بیان کردیم، لازم می دانیم که در این قسمت اطلاعاتی هم در رابطه با شرایط ثبت شرکت مهندسی ارائه دهیم.

اما قبل از آن باید بگوییم که شرایط ثبت هر شرکتی متناسب با نوع آن متفاوت است و برای شرکت های مهندسی شاهد این هستیم که معمولا به صورت شرکت سهامی خاص یا شرکت مسئولیت محدود ثبت می شوند که در ادامه شرایط هر یک را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص

متقاضیان عزیز برای ثبت شرکت سهامی خاص باید موارد زیر را در نظر داشته باشید، این موارد عباتند از:

5 نفر را به عنوان اعضاء اصلی معرفی کنید که 3 نفر هیئت مدیره و 2 نفر بازرس هستند.

حداقل 100 هزار تومان سرمایه در اختیار داشته باشید.

حداقل %35 از سرمایه اولیه را در حساب شرکت خود قرار دهید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی مسئولیت محدود

در این حالت شما برای ثبت شرکت مسئولیت محدود مهندسی باید؛

حداقل دو نفر را به عنوان اعضاء اصلی یا شریک معرفی کنید (یکی از این دو نفر خودتان هستید)

سرمایه اولیه شما در کمترین حالت 1000000ريال باشد که از آن به عنوان سهم الشرکه یاد می شود.

مبلغ سهم الشرکه را در حساب بانکی به نام شرکت قرار داده باشید.

به این موضوع توجه داشته باشید؛ از آن جایی که شرایط ثبت هر یک از انواع شرکت با دیگری تفاوت هایی دارد، باید در ابتدا نوع شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید، اگر در رابطه با انتخاب این مورد مردد هستید، همین الآن گوشی تلفن را بردارید یا حتی به صورت آنلاین با مشاوره های ماهر ما در ارتباط باشید تا اطلاعاتی صحیح را به شما ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مهندسی

شرکت مهندسی همانطور که انواع مختلفی دارد، مدارک مختلفی را هم برای ثبت نیاز خواهد داشت که در ادامه این مدارک را به طور تفکیک شده بیان خواهیم کرد و به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید، زیرا برای ثبت شرکت خود به این مدارک نیاز خواهید داشت.

همه اعضاء باید اقرار نامه را امضا کرده باشند.

اساسنامه شرکت را همه سهامدارن امضا کرده و دو نسخه از آن در پرونده قرار داده شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 20 جمعه 21 آذر 1399 نظرات (0)

عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی به 500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.جراحی که باعث نگرانی بسیاری از خانمها بابت عوارض پس از آن و تاثیرش در زندگی زناشویی می شود.طبیعی است، که کسی بعد از برداشتن رحم سوالات زیادی داشته باشد و نگران این باشد که زندگی آن ها چه شکلی خواهد بود، از جمله زندگی جنسی آن ها.

هر چند که هر کسی ممکن است متفاوت عمل کند، اما فردی ممکن است برخی عوارض جانبی معمولی بعد از جراحی را تجربه کند و در ابتدا بر رابطه جنسی اش تاثیر بگذارد با این حال بعد از زمان التیام هیسترکتومی و برداشتن رحم، بسیاری از زنان همچنان از فعالیت های جنسی شان لذت می برند، اما برخی دیگر می گویند که حتی بهبود یافته است و برخی از بی میلی و کاهش آن شکایت میکنند. ادامه این بخش را بخوانید تا بفهمید چه انتظاری باید داشته باشید.

بعد برداشتن رحم چه مدت باید صبر کرد؟

طبق تحقیقات، پس از هیسترکتومی، یک زن باید از قرار دادن هر چیزی در واژنش به مدت 6 هفته خودداری کند. این شامل آلت، انگشتان، تامپون و شستشو دهنده ها می شود. میانگین زمان التیام کمی متفاوت است و بین حدود 6 تا 8 هفته متغیر است.

با این حال، در کل افراد باهم متفاوت هستند. پزشکان توصیه می کنند که زنان پس از هیسترکتومی باید از فعالیت جنسی خودداری کنند، تا زمانی که کل ترشح واژنشان خوب شود و هر گونه زخمی در آنها التیام یابد.

 هیچ راهنمایی رسمی در مورد زمان برای رسیدن به ارضا شدن وجود ندارد، به عنوان مثال، از استمنا دستی با انگشتان استفاده کنید. اما خیلی مهم است که زمان التیام بدن راست و ارگاسم در ناحیه لگن فشاری را ایجاد کند و به طور بالقوه هر گونه بهبود زخم را متوقف می کند.

داشتن رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم

برخی از زنان ممکن است برای چند هفته پس از جراحی، خونریزی و درد واژینال را تجربه کنند و ممکن است علاقه کمی به رابطه جنسی داشته باشند. علاوه بر اثرات فیزیکی، هیسترکتومی می تواند تاثیر عاطفی قابل توجهی داشته باشد و بر نحوه احساس یک زن در رابطه اش تاثیر بگذارد.

احساسات زنان درباره ی رابطه جنسی بعد از جراحی ممکن است بسته به دلایل جراحی، وضعیت شخصی وی، و اینکه آیا جراحی یائسگی را القا کرده است یا خیر، متفاوت باشد. اگر چه یک هیسترکتومی ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در نواحی لگن شود، اما معمولاً بر توانایی لذت بردن از رابطه جنسی تاثیری نمی گذارد.

در اغلب موارد، او می تواند یک زندگی سالم را ازسر بگیرد. به طور معمول،برداشتن رحم بر احساس واژن یا توانایی زن برای رسیدن به ارگاسم تاثیری نمی گذارد. ممکن است واژن کمی کوتاه تر از قبل از عمل جراحی باشد، اما این مساله نباید باعث بروز مشکلاتی در فعالیت جنسی شود.

برداشتن رحم و رابطه جنسی؟

تا زمانی که زن زمان کافی برای التیام زخم ها را داشته باشد، خونریزی یا درد نباید رخ دهد. اگر خونریزی یا درد در طول رابطه جنسی رخ داد، باید با پزشک خود صحبت کنند.

اغلب زنان بعد از بچه دار شدن، عملکرد جنسی خود را بهبود یا بدون تغییر گزارش می دهند. هنگامی که اختلال عملکرد جنسی رخ می دهد، به نظر می رسد که به علت بالا رفتن سن یا تغییرات هورمونی ناشی از برداشتن تخمدان ها است.

هیسترکتومی، ممکن است انواع علائمی را که پیش از جراحی، مانند درد یا خونریزی شدید، احساس ناراحتی می کردید را تسکین دهد. آسودگی از این نشانه ها می تواند رابطه جنسی بعد از جراحی را به نسبت قبل از عمل جراحی بسیار لذت بخش تر کند.

مشکلات احتمالی بعد برداشتن رحم

با اینکه بسیاری از زنان مشکلات جنسی را بعد از هیسترکتومی را تجربه نمی کنند، اما برخی مشکلات دیگری را تجربه می کنند. این گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

کاهش توانایی جنسی:

اگر تخمدان های زنی برداشته شود، ممکن است که توان جنسی او را کاهش دهد، چرا که باعث کمبود استروژن می شود.

ضعف کف لگن:

انجام تمرینات کف لگن مانند کگل می تواند ماهیچه ها را پس از عمل جراحی تقویت کند، که موجب بهبود روابط جنسی و کاهش خطر بی اختیاری می شود.

 خشکی واژن:

برخی از زنان پس از جراحی هیسترکتومی، خشکی واژینال را تجربه می کنند. این کار اغلب می تواند با یک روان کننده مدیریت شود.

 تغییر در احساسات جنسی:

برخی از زنان کاهش احساس را در واژن در طول رابطه جنسی شان گزارش می کنند.این موضوع تاثیری منفی بر توانایی زن برای رسیدن به ارگاسم ندارد، چون لابیا و کلوتری هنوز بسیار حساس هستند.

یائسگی:

برداشتن تخمدان ها در طول یک هیسترکتومی باعث یائسگی می شود، بدون توجه به سن زن.اگر چه تمام زنان بعد از یائسگی با مشکلات جنسی مواجه نمی شوند، اما این می تواند تاثیری بر زندگی جنسی زنان داشته باشد.

سطح استروژن به دلیل یائسگی کاهش می یابد که می تواند منجر به نازک شدن بافت های واژن شود. بافت های نازک شده ممکن است باعث درد و رنج جنسی وی شوند.

 خشکی واژینال نیز می تواند در یائسگی ایجاد شود و فعالیت جنسی را ناراحت کننده کند. برخی از زنان برای کمک به مدیریت مسائلشان، از جمله خشکی واژینال و کاهش توانایی جنسی شان، هورمون درمانی جایگزین را انتخاب می کنند (hrt).

نکاتی برای رابطه جنسی پس از هیسترکتومی یا برداشتن رحم

طبیعی است که کمی نگران رابطه جنسی تان پس از هیسترکتومی باشید. کارهایی است که می توان انجام داد تا آن را آسان تر کرد، از جمله:

 عجله نداشتن:

داشتن رابطه جنسی خیلی زود بعد از جراحی می تواند دردآور باشد و باعث عفونت شود. باید توصیه های پزشک را در مورد زمانی که باید تا داشتن رابطه جنسی صبر کنید، دنبال کنید،و به خاطر داشته باشید که 6 هفته تنها یک راهنما است.

 استفاده از روان کننده:

استفاده از روان کننده ممکن است باعث شود که رابطه جنسی تان آسان تر و لذت بخش تر شود. روان کننده به ویژه برای زنانی مفید است که تخمدان ها را برداشته و در دوران یائسگی جراحی کردند.

 صحبت کردن با همسرتان:

برای فرد ضروری است که با همسرش در مورد نحوه احساسش بعد از هیسترکتومی صحبت کند، به خصوص اگر چیزی دردآور یا ناراحت کننده باشد.

آیا بعد برداشتن رحم می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

وضعیت های خاصی ممکن است راحت تر از بقیه باشند، به خصوص برای افرادی که خشکی واژینال دارند. در این موارد، آن ها می توانند موقعیت های مختلفی را آزمایش کنند تا مدلی را پیدا کنند که احساس بهتری داشته باشد.

رایج نیست که بدانید چه تاثیری می تواند در زندگی جنسی فرد داشته باشد. اغلب هیسترکتومی تاثیر منفی بر رابطه جنسی در بلند مدت ندارد. هر کس به طور متفاوت و با سرعت متفاوتی بهبود می یابد.

یک زن باید به بدنش گوش دهد و صبر کند تا بهبود یابد، هم از لحاظ عاطفی و هم از نظر فیزیکی، قبل از درگیر شدن در فعالیت های جنسی.

 زنانی که مشکلات جنسی را بعد از هیسترکتومی تجربه می کنند، مانند درد یا کاهش محرک جنسی، باید در مورد راهکارهای ممکن با پزشک خود صحبت کنند. خبر خوب این است که زندگی جنسی زن می تواند بعد از هیسترکتومی خوب یا بهتر باشد.

آیا هیسترکتومی بر سلامت روان من تاثیر می گذارد؟

چنانچه در این بخش از سلامت جنسی در نمناک گفته شده است تجربیات زنان پس از هیسترکتومی منحصر به فرد هستند. برخی از زنان زمان زیادی برای تنظیم تغییرات بدن خود می گذارند، در حالی که برخی دیگر می توانند فوری بهبود یابند.

 از آنجا که هیسترکتومی در نهایت زنان را نابارور می سازد، این می تواند تاثیر عمیقی بر زنانی بگذارد که می خواهند بچه دار شوند. در حالی که رحم جایگزین و فرزند خواندگی همیشه وجود دارد، اما نباید این احساسات را نادیده گرفت.

تمام زنان ممکن است کمی از افسردگی را تجربه کرده و یا احساس کنند که بعد از هیسترکتومی متحمل زیان شده اند. قبل از جراحی و یا پس از جراحی، از متخصص مراقبت های بهداشتی خود بخواهید که شما را به یک گروه پشتیبانی معرفی کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 22 سه شنبه 18 آذر 1399 نظرات (0)

برداشتن رحم یا هیسترکتومی با روش لاپاراسکوپی هیسترکتومی یک عمل جراحی‌ست که طی آن، رحم به‌طور کلی برداشته می‌شود. رحم در واقع همان قسمتی است که جنین در طی باردار خانم‌ها رشد و نمو پیدا می‌کند. این عمل یکی از راه های جلوگیری از بارداری نیز محسوب میشود.

خانم‌ها ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به عمل لاپاراسکوپی هیسترکتومی داشته باشند. در بیشتر مواقع هنگامی که فرد نیاز به این نوع عمل دارد، کل رحم را خارج می‌کنند. اما بسته به میزان مشکل او عمل به شکل‌های متفاوت دیگری نیز انجام می‌گیرد. در ادامه در خصوص این نوع عمل و علت انجام آن توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.اما بسته به میزان مشکل، عمل به شکل‌های متفاوت دیگری نیز انجام می‌گیرد. در ادامه در خصوص این نوع عمل و علت انجام آن توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

 

در چه مواقعی نیاز به برداشتن رحم یا هیسترکتومی است؟

  • خونریزی‌های شدید در طی دوران قاعدگی
  • احساس درد طولانی‌مدت در قسمت لگن
  • وجود تومورهای غیر سرطانی (فیبروم)
  • سرطان تخمدان
  • سرطان رحم
  • سرطان دهانه رحم یا لوله فالوپ در قسمت رحم
  • بیماری‌های عفونی
  • آندومتریوز (اختلالی‌ست که در آن پوشش داخلی رحم در قسمت خارجی رشد می‌کند و سبب درد و خونریزی خواهد شد).
  • آدنومیوز (در صورتی که پوشش داخلی در بافت دیواره‌های رحم رشد کند، این نوع اختلال به وجود خواهد آمد).

تمامی این موارد ذکر شده از جمله شرایطی هستند که منجر به انجام این عمل برای خانم‌ها می‌شود. اما این نکته را به یاد داشته باشید متخصص زنان و زایمان در صورت مشاهده چنین عارضه‌هایی ابتدا درمان‌هایی غیر از عمل را برای بیماران در نظر می‌گیرند و در صورت عدم مشاهده روند بهبودی در نهایت عمل هیسترکتومی را انجام خواهند داد.

 

آیا انجام لاپاراسکوپی هیسترکتومی ایمن و بی‌خطر است؟

بر اساس گزارش‌های جهانی این نوع عمل به‌عنوان یکی از شایع‌ترین عمل‌هایی است که برای خانم‌ها انجام می‌شود. در واقع لاپاراسکوپی هیسترکتومی یک عمل بی‌خطر و ایمن شناخته شده است. اما کم‌خطر و ایمن بودن آن دلیل بر آن نیست که برای همه بیماران با شرایط گوناگون مناسب باشد.

بهتر است برای خانم‌هایی که تا به حال فرزندی به دنیا نیاورده‌اند، انجام نشود مگر آنکه چاره‌ای جز هیسترکتومی برای آنها نباشد. خوشبختانه گزینه‌های دیگری به غیر از این عمل برای برخی از افراد وجود دارد که می‌توانند با استفاده از راهکارهای دیگر خود را درمان کنند.

به عنوان مثال خانم‌هایی که مشکل اندومتر دارند، می‌توانند با استفاده از هورمون درمانی مشکل خود را تا حد زیادی درمان کنند. همچنین گاهی اوقات فیبروم را می‌توان با استفاده از درمان‌های دیگر به غیر از خارج کردن رحم نیز انجام داد.

اما با این وجود برخی از بیماری‌های دیگر مانند سرطان رحم جز آن دسته از بیماری‌هایی‌ست که باید عمل هیسترکتومی برای آنها انجام شود. به‌طور کلی هنگامی که به پزشک برای هر مشکلی مراجعه می‌کنید، در وهله اول این عمل را به شما پیشنهاد نخواهد داد.

ابتدا درمان‌هایی غیر از عمل جراحی را به شما توصیه می‌کند، در صورتی که روند بهبودی در شما مشاهده نشود ناچار به انجام این عمل خواهد بود.

 

آشنایی با انواع هیسترکتومی

هیسترکتومی به چندین روش مختلف، بسته به مشکل شما انجام می‌شود. در ادامه هر یک را نام برده و توضیحات کامل را خواهیم داد:

 

هیسترکتومی جزئی

طی این عمل پزشکان متخصص زنان تنها بخشی از رحم شما را خارج می‌کنند. در واقع بسته به نوع مشکل و میزان عارضه تصمیم‌گیر‌ی می‌کنند.

 

هیسترکتومی توتال

در این نوع عمل کل رحم بیمار خارج می‌شود. در صورتی که این عمل انجام شود دیگر نیازی به انجام آزمایش‌های سالانه نخواهید داشت. اما می‌بایست آزمایش‌های مخصوص لگن انجام گیرد.

 

سالپنگو  اوفورکتومی

پزشک متخصص در این نوع عمل علاوه بر خارج کردن رحم، یک یا دو تخمدان به همراه لوله‌های فالوپ را نیز بیرون می‌آورد.

هیسترکتومی چگونه انجام می‌شود؟

انجام این عمل به چند روش مختلف بسته به شدت بیماری انتخاب می‌شود. گاهی اوقات بیهوشی کامل را انجام می‌دهند و در برخی از مواقع با بیهوشی موضعی عمل را آغاز می‌کنند.

در صورتی که بیهوشی، موضعی باشد همراه با تزریق یک آرام‌بخش عمل جراحی را شروع می‌کنند. به‌طور کلی انجام لاپاراسکوپی هیسترکتومی به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

 

هیسترکتومی شکمی

طی این روش برشی بزرگ در ناحیه شکم زده می‌شود. پزشک از طریق این برش رحم را خارج می‌کند. برش ممکن است افقی یا عمودی باشد.

 

هیسترکتومی واژن

رحم بیمار از طریق واژن خارج می‌شود. اما در این عمل برش‌های کوچکی در ناحیه واژن او زده می‌شود و در قسمت خارجی هیچ زخمی قابل مشاهده نخواهد بود.

 

هیسترکتومی لاپاراسکوپی

طی انجام این عمل، پزشک از ابزاری به نام لاپاراسکوپی استفاده می‌کند. این وسیله یک لوله‌ای بلند و نازک است که در آن نور و دوربین قرار داده شده که پزشک با استفاده از آن می‌تواند تصویر داخل شکم را با استفاده از مانیتور مشاهده کند.

این لوله را از طریق چند برش کوچک که در شکم زده می‌شود، وارد می‌کنند. سپس رحم به چند بخش برش زده می‌شود و از برش‌های کوچک خارج می‌کنند.

 

آیا هیسترکتومی لاپاراسکوپی سبب آسیب به سایر اندام‌ها می‌شود؟

همانطور که گفتیم این عمل یک روش بی‌خطر است. اما در مواقع بسیار نادر ممکن است به سایر اندام‌های بدن آسیب وارد شود. اندام‌هایی که ممکن است به آنها آسیب وارد شود شامل موارد زیر است:

  • مثانه
  • رگ شکل‌های خونی
  • روده

احتمال آسیب بسیار نادر است. در صورتی که در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید چنین مشکلاتی بروز نخواهد کرد. پزشکان متخصص زنان مریم در انجام این عمل بسیار توانا هستند و قادر به انجام عمل بدون هیچ خطری برای شما خواهند بود.

 

هر آن چیزی که باید پس از عمل بدانید

پس از انجام هیسترکتومی می‌بایست ۲ الی ۵ روز در بیمارستان تحت‌نظر باشید. پزشک در این مدت، علائم حیاتی شما مانند تنفس و ضربان قلب را تحت‌نظر می‌گیرد. همچنین می‌بایست پس از عمل، پیاده‌روی کنید تا از ایجاد خون لختگی در پا جلوگیری شود.

در صورتی که هیسترکتومی واژن را انجام داده باشید، جهت کنترل خونریزی، پانسمان‌هایی در آن قسمت قرار می‌دهند. پزشک متخصص مدتی پس از عمل پانسمان‌های قرار داده شده در واژن را خارج می‌کند. اما به مدت ۱۰ روز ترشحات خونی یا قهوه‌ای را پس از عمل مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 26 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

 

شرکت مهندسی کشاورزی چیست؟

متقاضیان محترم ثبت شرکت مهندسی کشاورزی که در موضوع فعالیت آن ها ( بند 2 اساسنامه ) ، ” مواردی مانند فرآوری نهاده های گیاهی تولید انواع گیاهان و نباتات ، ورود ، ساخت ، تبدیل ، بسته بندی ، فرموله کردن، توزیع و صدور کلیه دفع آفات و بیماریهای نباتی، هرمونهای نباتی و علف کشها حشرات مفید، انگلها ، شکارها، میکروارکانیم های مورد استفاده در منابع بیولوژیکی با آفات نباتی  ،فروش سموم دفع آفات و بیماریهای نباتی و هورمونهای نباتی ، وارد کردن بذر پیاز قلمه ، پیوند، ریشه، میوه ،نهال و تخم نباتات  قید شده باشد” ، نیازمند اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی (سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی – موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال) می باشند. با بررسی شرایط ثبت شرکت مهندسی کشاورزی همراه باشید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی کشاورزی

جهت ثبت می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص یا با مسئولیت محدود اقدام نمود. شرایط و مدارک لازم جهت ثبت به قرار ذیل است :

شرایط ثبت شرکت کشاورزی سهامی خاص

  • – حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  • – حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
  • – حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت کشاورزی سهامی خاص

  • – کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا
  • – امضای اقرارنامه
  • – اصل گواهی عدم سوپیشینه
  • – اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • – (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

پس از فراهم نمودن مدارک فوق ، با ارائه ی آن نزد وکلاء توانمند موسسه ی حقوقی  فکر برتر،از خدمات ما بهره مند شوید.کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان، امور ثبتی شما را انجام خواهند داد.

شرایط ثبت شرکت کشاورزی بامسئولیت محدود

  • – وجود حداقل 2 نفر عضو
  • – حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  • -تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود

  • – کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
  • – اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • – امضای اقرارنامه
  • – مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ( در دو نسخه ) ، اساسنامه ( در دو نسخه ) و شرکتنامه اقدام نمایید.

مراحل ثبت شرکت کشاورزی

به دلیل اینکه این نوع شرکت نیاز به مجوز دارد باید به تأیید جهاد کشاورزی و یا ارگانی که مجوز را صادر کرده برسد به این شکل است که بعد از مرحله تأییدنام ،اوراق به امضای موسسین و اعضا می رسد سپس جهاد کشاورزی باید اوراق رو مهر کند تا اداره ثبت شرکتها از موافقت جهاد کشاورزی از ثبت شرکت مهندسی کشاورزی اطمینان حاصل نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
https://kharazmisabt.com/blog/agricultural-company-registration/
rozbehmj بازدید : 25 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

 

تشخیص ناباروری به چه صورت است؟

 

 

نازایی مشکل شایعی است که این روزها گریبان گیر بسیاری از زوج های جوان شده است . چنانچه یک زوج پس از یکسال زندگی مشترک و داشتن رابطه زناشویی منظم و بدون جلوگیری از بارداری، باردار نشوند عنوان ناباروری برای آنها کاربرد پیدا میکند . درمان های گوناگونی برای ناباروری وجود دارد اما اکثر این درمان ها هزینه بر هستند . اما چگونه می توان زودتر از ابتلا به نازایی متوجه آن شد و روش های تشخیص ناباروری چگونه است؟

حدود 15 تا 20 درصد زوج های جوان به ناباروری مبتلا می شوند. از این میان 40 درصد مشکل متوجه مردان است و بین 40 تا 45 درصد زنان با مشکل مواجه اند. حدود 15 درصد از نازایی ها هم بدون علت است. حالا اما علم پزشکی به روش های موثری در درمان ناباروری رسیده است. از لقاح آزمایشگاهی گرفته تا فریز کردن تخمک و جنین. آنچه در پی آمده گفت و گو با متخصص زنان و زایمان و ناباروری است.

 

آیا دختران قبل ازدواج هم باید تحت نظر پزشک متخصص زنان باشند؟

همه دختران از وقتی که بالغ و عادت ماهیانه می شوند، باید تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند. چنانچه نشانه های بلوغ زودرس و یا ترشحات غیرطبیعی پیش از دوره بلوغ در آن ها دیده شد، لازم است بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

برای مراجعه دختران به پزشک، قانونی وجود ندارد تا بگوییم، چه مدت باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند، اما بهتر است، به طور سالانه به پزشک زنان مراجعه کن؛ باید با بررسی های سالانه در مورد بدن خود آگاهانه رفتار کند. اما لازم است زنان از سه سال بعد از ازدواج، هر شش ماه یک بار به پزشک مراجعه و هر سه سال یک بار تست پاپ اسمیر را تکرار کنند.

 

تشخیص ناباروری از طریق بیماری های زنانه

همیشه بیماری های زنانه علایمی ندارد. برخی عفونت ها بدون نشانه اند و ممکن است از قسمت پایین دستگاه تناسلی به بالا کشیده شود و این خود سبب نازایی و چسبندگی لوله رحم می شود. نازایی های بدون علت نیز ناشی از چسبندگی شدید لوله هاست؛ به همین دلیل تاکید می کنیم بهتر است افراد به طور مداوم به پزشک مراجعه کنند.

 

تشخیص ناباروری از طریق دردهای قاعدگی

چنان چه درد قاعدگی خفیف باشد و با مسکن های معمولی رفع شود، نگران کننده نیست. به دردی که با مسکن های معمول برطرف نشود، به اندازه ای شدید باشد که خانم را از کار و زندگی بیاندازد، باید رسیدگی جدی شود.

در دوران قاعدگی خوردن مسکن را توصیه می کنید؟ برای کاهش دردهای قاعدگی چه کار دیگری می توان کرد؟

در طب سنتی، درمان هایی مانند گرم کردن موضع و یا خوردمدم کرده رازیانه و زیره و… توصیه می شود که البته موثر هم هستند. در مورد درمان های شیمیایی، باید گفت خانمی که چندروز در ماه درگیر عادت ماهانه است اگر یکی دو روز در ماه برای دردهای قاعدگی مسکنی که پزشک متخصص توصیه می کند در دُز مشخصی باید استفاده مشکلی وجود نخواهدداشت. دردهای ناشی از قاعدگی آثار روانی زیادی دارد، بنابراین خوردن این نوع قرص ها قبل از شروع درد می تواند به توقف درد کمک زیادی کند.

 

تشخیص ناباروری از طریق کیست های تخمدان

توجه کنید که چند مدل کیست وجود دارد. برخی از آنان اصلا هیچ ربطی به چاقی ندارد. برخی کیست های با نام کیست عملکردی، در سنین بارداری اتفاق می افتد که این نوع نیز ارتباطی با چاقی ندارد. اما در تنبلی تخمدان که تخمدان فرد پلی کیستی می شود، طیف گسترده ای دارد. این نوع از کیست ها ممکن است به دیابت ختم شو د و در نتیجه منجر به چاقی در زنان هم خواهدشد.این دسته از خانم ها اگر بخواهند لاغر شوند باید سبک زندگی خود را تغییر دهند و تغذیه و تحرک بدنی را جدی بگیرند.

 

مناسب ترین زمان برای باردرای چه مدت است

برای بارداری باید به سن خانم توجه ویژه ای کرد. حاملگی در اوایل دوران بلوغ و اواخر طیف یعنی قبل از یائسگی، پرخطر است. به خصوص آن که حوالی سن چهارده تا شانزده سالگی که هنوز استخوان بندی بدن زنان شکل نگرفته است برای مادر و فرزند دردسرساز است. اما بارداری در سن بالا، خطر کمتری نسبت به سنین پایین دارد؛ زیرا با کمک تکنولوژی می توان خطرات ناشی از آن را تا حدی کنترل کرد.

به طور کلی بین سن 25 تا 30 سالگی بهترین سال های باروری است. حاملگی در خانم ها از سن 20 سالگی که استخوان بندی بدن شان کامل می شود تا حدود 35 سالگی مشکلی ایجاد نمی کند؛ زیرا هم شرایط بدنی و هم این که وضعیت تخمک گذاری در شرایط مطلوبت قرار دارد. اما کیفیت تخمک پس از چهل سالگی افت می کند. در نتیجه سن خانم از گذران سال های ازدواج زوجین، برای فرزندآوری مهم تر است. زنان سعی کنند بعد از ازدواج بارداری را به تعویق نیندازند، زیرا نازایی هایی وجود دارد که فرد از آن مطلع نیست و هنگامی که برای درمان اقدام می کند سن طلایی خانم گذشته است و کار سخت می شود.

هرچند همه چیز بر پایه احتمالات است. اما در نظر بگیرید اگر خانم سی ساله و چهل ساله ای دارای پنج مشکل مشترک باشند، احتمال درمان خانم سی ساله و فرزندآوری او بالاتر است زیرا تخمک های زنان از زمانی که به دنیا می آیند در بدن شان وجود دارد و مانند مردان که هر سه ماه اسپرم سازی می کنند؛ تخمک ها تولید نمی شود. بنابراین کیفیت تخمک در زنان 30 ساله بهتر است و درمان آن ها با موفقیت بیشتری همراه است.

 

آیا تکنولوژی ریسک ناباروری در سنین مختلف را کمتر نکرده است؟

مسلما تکنولوژی اثر زیادی بر کاهش ناباروری داشته است؛ به علاوه آن که روش های جدید به ما کمک کرده تا ناهنجاری های جنینی و مشکلات ناشی از بارداری را زود تشخیص دهیم. در حال حاضر با افزایش آگاهی و بهبود شرایط تغذیه ای وضعیت بهتری نسبت به گذشته را شاهدیم.

 

تشخیص ناباروری در شرایط مختلف

 

تماس های محیطی و شغلی

اگر به دلیل شغل تان روزانه مجبور به استنشاق هوای آلوده یا مواد شیمیایی هستید یا اگر تماس پوستی تان با موادی مثل رنگ های روغنی، چسب ها، هیدروکربن ها، رادیواکتیو، آفت کش ها و… بالاست، بیش از سایر آقایان خطرنازایی تهدیدتان می کند.

 

استفاده طولانی مدت از لباس های تنگ

اگر شرایط شغلی تان جوری است که مجبورید دائما لباس تنگ یا پلاستیکی بپوشید (یا هر شرایطی که باعث افزایش دما در اطراف اندام تناسلی شود)، بهتر است برای پدرشدن عجله کنید.

 

تماس بیش از حد با آب گرم

اگر زیاد سونا می روید یا عادت دارید به مدت طولانی در آب داغ بنشینید، باید بدانید که این عادت می تواند به قیمت اختلال در روند اسپرم سازی تان تمام شود.

 

اختلالات غددی

اختلالات غدد از دیابت گرفته یا کم کاری و پرکاری تیروئید روی توان باروری مردها (و زن ها) تاثیرگذار است.

 

سابقه وازکتومی

سابقه وازکتومی قبلی در آقایان یکی از نکاتی است که می تواند احتمال باروری بعدی را در آنها به شدت کاهش دهد.

 

بیماری ها

بیماری های مردانه از جمله مهم ترین علل نازایی هستند از جمله کاهش سایز بیضه ها که باعث می شود تعداد سلول های زایا کم شود، هایپوسپادیاس (پایین تر قرار گرفتن مجرا نسبت به سر آلت تناسلی)، برگشت مایع منی به سمت مثانه، واریکوسل (به دلیل اختلال در اسپرم سازی)، نهان بیضگی (به دلیل آسیب رسیدن به سلول های بیضه) و…

 

عفونت ها

هرگونه عفونتی که باعث انسداد مجاری در مردها شود، می تواند آنها را از موهبت پدرشدن هم محروم کند.

 

ژنتیک

در نازایی هم مانند خیلی از بیماری های دیگر، ژنتیک حرف های مهمی برای گفتن دارد. از جمله این زمینه های ژنتیکی که نمی گذارد مردها طعم پدرشدن را بچشند، می توان به حذف کروموزم Y، سندروم کلاین فلتر یا وجود یک کروموزوم X اضافی، بیماری سیستیک فایبروزی و… اشاره کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/how-to-find-out-about-infertility-in-time/

rozbehmj بازدید : 154 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

 

شرکت مهندسی مشاور چیست؟

سازمان ها برای رشد و بقای خود در دنیای پر رقابت به روش ها و الگوهای ارزیابی و بهبود عملکرد خود رو آورده اند. شرکت مهندسی مشاور هم از این قاعده جدا نمی باشند. چون عملکرد آنها به عنوان بخشی از طراحی، تأثیر قابل توجهی در موفقیت پروژه خواهد داشت. این سازمان ها نه تنها برای بقای خود بلکه برای توسعه صنعت ساختشان نیازمند توجه به عملکرد خود خواهند داشت. بر اساس تحقیق های انجام شده در صنعت مهندسین مشاور و مخصوصا در ایران توجه کمتری به موضوع ارزیابی عملکرد و مدل های رو به رشد سازمانی شده است. هدف اصلی این مقاله، ارائه برنامه ای برای سنجش عملکرد شرکت مهندسین مشاور می باشد و همچنین آشنایی با شرکت مهندسی مشاور و اینکه مهندسی مشاور چیست و چگونه رتبه بندی می شود  را می توانید از ما بپرسید.

از میان شاخه های مهندسی، رشته مهندسی مشاور، یکی از رشته هایی می باشد که بر اساس علوم و فنون است. همچنین شرکت مهندسین مشاور یکی از پر طرفدارترین و پردرآمد ترین ها می باشد.در شرکت های مهندسی می توان قبل از نام شرکت از واژه هایی نظیر مهندسی ، فنی مهندسی ، گروه مهندسین یا مهندسین استفاده نمود که کاربرد هر یک از این واژه ها نیازمند ارائه مدارک جداگانه ای است .

1) مهندسین

از آن جا که کلمه مهندسین جمع است لذا استفاده از کلمه مهندسین مستلزم آن است که در زمان تحویل مدارک ، مدارک بیش از یک مهندسی ارائه گردد.

2) مهندسی و فنی مهندسی

استفاده از کلمه مهندسی و فنی مهندسی مستلزم ارائه یک مدرک مهندسی و یا فنی مهندسی در زمان تحویل مدرک برای ثبت شرکت است.

3) گروه مهندسین

جهت استفاده از این نام در ثبت شرکت، می بایست کلیه اعضای شرکت مدرک مهندسی خود را تحویل مرجع ثبت شرکت ها دهند.

لازم به توضیح است ، چنانچه در اسم شرکت از کلمه مهندسی اسنفاده نگردد نیازی به مدرک تحصیلی نیست.

موضوع فعالیت شرکت مهندسی مشاور به شکل ذیل در اساسنامه قید می گردد :

  •  انجام و اجرا نظارت، مشاوره نصب و راه اندازی کلیه پروژه های …
  • انجام و اجرای نظارت ، مشاوره نصب و راه اندازی کل

ثبت شرکت مهندسی مشاور

برای ثبت شرکت مهندسی مشاوره ، می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص ، با مسئولیت محدود و یا تضامنی  اقدام نمود. مراحل ثبت شرکت مشاور، همانند ثبت سایر شرکت ها می باشد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مهندسی مشاور به قرار ذیل است:

شرایط ثبت شرکت مهندسی مشاور سهامی خاص :

  • -حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  • -حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
  • -حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص:

  • -کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا
  • -امضای اقرارنامه
  • -اصل گواهی عدم سوپیشینه
  • -اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • -(تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

شرایط ثبت شرکت مهندسی مشاور بامسئولیت محدود :

  • -وجود حداقل 2 نفر عضو
  • -حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  • -تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود :

  • -کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
  • -اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • -امضای اقرارنامه
  • -مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه(در دو نسخه) ،اساسنامه( در دو نسخه) و شرکتنامه اقدام نمایید.

شرکت های مشاور پس از ثبت شرکت برای انجام و اجرای پروژه های خود باید مدرک نظام مهندسی مرتبط با فعالیت خود را ارائه نمایند.

همجنین ، پس از ثبت شرکت، می توان نسبت به اخذ رتبه اقدام نمود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/registration-of-consulting-engineering-company/

rozbehmj بازدید : 27 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

 

آلودگی محیط دلیل مهم افزایش نازایی

دلایل نازایی و ناباروری بسیار زیاد هستند.آلودگی‌های محیطی را می توان یکی از مهم ترین علت افزایش نازایی دانست .سلول‌های جنسی مردان، نسبت به زنان، در برابر آسیب‌های محیطی آسیب‌پذیرتر است به همین دلیل، در شهرهای بزرگ و صنعتی که انواع آلودگی‌ها به‌ویژه آلودگی هوا وجود دارد، آمار نازایی زنان رو به افزایش است.

آمارها نشان می‌دهند که حدود ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی به مشکل نازایی دچارند، یعنی یک زوج از هر پنج زوج در سنین باروری. این آمار ضرورت گسترش خدمات درمان نازایی در کشور را مطرح می‌کند.

 

نازایی چیست؟

نازایی یعنی زوج یک سال مداوم، بدون استفاده از روش‌های جلوگیری، برای بارداری تلاش کنند، اما خانم باردار نشود. حدود ۴۰ درصد از موارد ناباروری ناشی از علل مردانه، ۴۰ درصد ناشی از علل زنانه و ۲۰ درصد ناشی از علل مشترک و ناشناخته است.

جلوگیری از افزایش نازایی و کمک به باروری

منظور از روش‌های کمک‌باروری لقاح برون‌تنی یا لقاح آزمایشگاهی است. در این روش‌ها فرایند لقاح در محیط آزمایشگاهی که مشابه محیط رحم است، اتفاق می‌افتد. در آی وی اف، تخمک و اسپرم در محیط انکوباتور که کاملاً همانند رحم است قرار داده می‌شوند تا رشد کنند، در میکرواینجکشن، اسپرم به‌ طور مستقیم به داخل سیتوپلاسم تخمک تزریق می‌شود. البته شانس موفقیت در هر سیکل درمان حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد است و اگر سیکل نخست درمان موفقیت‌آمیز نبود، زوج‌ها نباید آن را به حساب بدشانسی یا ناکارآمدی درمان‌گران بگذراند، بلکه باید صبور باشند و درمان را تا حصول نتیجه ادامه دهند.

 

هزینه های باروری

هزینه‌های درمانی در ایران نسبت به کشورهای دیگر و حتی منطقه بسیار کمتر است. در واقع قیمت خدمات درمان ناباروری در ایران، به‌رغم داشتن کیفیت و استانداردهای همسان با مراکز معتبر جهان، حدود یک‌ پنجم آن مراکز است.

 

نقش حوزه های باروری در جلوگیری از افزایش نازایی

حوزه باروری و تولید مثل حوزه‌ای بسیار گسترده است و مسائلی مانند سقط مکرر، ژنتیک و مانند اینها با ناباروری مرتبط است. به همین دلیل، در مرکز ما هفت کلینیک ناباروری، سقط مکرر، سلامت مادر جنین و نوزاد، اهدا و درمان‌های جایگزین، اندومتریوز، سلامت جنسی و بیماری‌های پستان وجود دارد که تقریبا تمام حوزه‌های مرتبط با سیستم تولید مثل و باروری را پوشش می‌دهد و مراجعان می‌توانند از خدمات این کلینیک‌ها بهره‌مند شوند.

هدف اصلی یک مرکز درمان ناباروری خوب نه فقط بارداری، بلکه تولد یک فرزند سالم است. به همین دلیل باید همه امکانات لازم در این زمینه را در اختیار داشته باشد. برای نمونه، زوج‌هایی که سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌هایی مانند تالاسمی، هموفیلی، نابینایی، ناشنوایی و مانند اینها را دارند باید بتوانند از مشاوره‌ها و اقدامات تشخیصی و درمانی ژنتیکی، مانند پی جی دی یا تشخیص ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی استفاده کنند. بنابراین، زوج‌های نابارور باید در انتخاب یک مرکز درمان ناباروری به این نکته توجه کنند که آیا آن مرکز همه خدمات مرتبط با یک بارداری موفق و تولد یک فرزند سالم را به‌صورت جامع و کامل و متمرکز دارد یا خیر.

از دیگر خدمات نوین مراکز ناباروری برای جلوگیری از افزایش نازایی که برگرفته از یافته‌های جدیدی است که در مرزهای دانش قرار دارد، کاربرد سلول‌های بنیادین در افزایش توان باروری زنان و به عبارتی جوان‌سازی تخمدان است.  این اقدام که مرحله کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت و نتایج درخشان پشت سر گذاشته است امروزه آمادگی ارائه خدمات درمانی را در کنار بانک ذخیره سلول‌های بنیادین بانوان در سن باروری فراهم کرده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/cause-of-increased-infertility/

rozbehmj بازدید : 21 چهارشنبه 12 آذر 1399 نظرات (0)

 

مراحل ثبت شرکت مهندسی برق و شرایط آن چگونه است؟

برای ثبت شرکت مهندسی برق دانستن شرایط و مدارک لازم بسیار مهم است. برای ثبت شرکت مهندسی برق داشتن حداقل سرمایه ضروری است. مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی است. برای ثبت شرکت برق باید به صورت الکترونیکی اقدام نمایید و مراحل ثبت شرکت را طی نمایید. تکمیل مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت الزامی است و باید به اداره ی ثبت شرکت ها ارسال نمایید. وارد کردن مشخصات شخصی، سرمایه شرکت، نام شرکا و… الزامی است.

شرایط ثبت شرکت مهندسی برق

این روزها شروع کسب و کار جدید مستلزم داشتن اطلاعاتی در رابطه با امکان پیشرفت در زمینه ی کسب و کار و حمایت هایی که برای حوزه ی کسب و کار مد نظر شما وجود دارد ،می تواند بسیار یاری کننده باشد. اگر تصمیم خود را برای شروع کسب و کار در زمینه ی برق گرفته اید و می خواهید شرکت ثبت کنید و شرایط ثبت شرکت برق را نمی دانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای ثبت شرکت مهندسی برق در قدم اول یافتن شریک کاری است. اگر این قدم را پشت سر گذاشته اید می توانید از طریق سایت ثبت شرکت، اقدام نمایید. وارد سایت شوید و تمام اطلاعات خواسته شده از جمله: انتخاب نام مناسب برای شرکت، مدت و زمان فعالیت شرکت، سرمایه برای ثبت شرکت پیمانکاری برق، نام و مشخصات خود و شرکا، مشخص کردن سمت و سهام افراد را وارد نمایید. سپس متن تقاضانامه ی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و وارد قسمت بعدی شوید. در قسمت بعدی با انتخاب دریافت متن اساسنامه، فرم ارسال شده را پر کرده و قوانین آن را به دقت مطالعه کنید. در مرحله ی بعدی متن شرکت نامه را دریافت کرده و تکمیل نمایید.

مدارک و شرایط ثبت شرکت مهندسی برق صنعتی

برای ثبت شرکت مهندسی برق بعد از طی کردن مراحل ثبت شرکت به صورت اینترنتی باید مدارک لازم را به اداره ی ثبت شرکت ارسال نمایید. این مدارک در زیر آورده شده است:

  • دو نسخه شرکت‌نامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه تقاضانامه تکمیل‌شده
  • دو نسخه اساسنامه تکمیل‌شده
  • اصل مجوز فعاليت از مراجع ذی‌ربط در مواردی که ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد
  • تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت کليه شرکا و مديران و هیئت نظارت
  • اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیئت مديره و مديرعامل
  • دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • اصل وکالت‌نامه وکيل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد
  • ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
https://kharazmisabt.com/blog/registration-of-electrical-engineering-company/
rozbehmj بازدید : 24 سه شنبه 11 آذر 1399 نظرات (0)

نشانه های نازایی در زنان، مطلع شوید

چنان چه باردار شدن برای شما و همسرتان تبدیل به یک چالش شده است،‌ بدانید تنها شما نیستید. چنان چه باردار شدن برای شما و همسرتان تبدیل به یک چالش شده است،‌ بدانید تنها شما نیستید که دچار این مشکل هستید. دلایل ناباروری و نازایی بسیار زیاد هستند. مطالعات نشان داده اند که 10 تا 15 درصد ‌از زوج ها نابارور هستند. ناباروری به معنای عدم توانایی در بارداری، علی رغم وجود روابط جنسی متعدد و بدون جلوگیری کردن از بارداری در عرض حداقل یک سال، تعریف می شود. با ما همراه باشید تا علائم نازایی در زنان را بررسی کنیم.

 

 

علائم نازایی در زنان

چنان چه تعریف نازایی شامل حال شما و همسرتان می شود، ‌این احتمال وجود دارد که عامل قابل درمانی، تلاش تان برای بچه دار شدن را مختل نماید. ناباروری می تواند به دلیل یک عامل منفرد در فرد یا در همسر وی ایجاد شده باشد و یا ترکیبی از عوامل مختلف از حامله شدن فرد و یا  تداوم حاملگی جلوگیری کند. خوشبختانه درمان های مختلف موثری برای غلبه بر ناباروری وجود دارند که احتمال بارداری را به طور قابل توجهی می افزایند.

بیشتر زوج ها در طی 6 ماه اولی که تلاش شان برای باردار شدن را آغاز می کنند به هدف شان یعنی باردار شدن نایل می گردند. به طور کلی بعد از 12 ماه آمیزش بدون جلوگیری، حدود 85 درصد از زوج ها باردار می شوند و در طی 36 ماه باقی مانده، در حدود 50 درصد از زوج ها  به طور خود به خود آبستن می شوند. نشانه اصلی ناباروری عدم توانایی زوج ها در باردارشدن است و نشانه مهم دیگری وجود ندارد. برخی علائم نازایی در زنان ، خانم های نابارور دوران قاعدگی غیرطبیعی دارند. این احتمال وجود دارد که یک مرد نابارور نیز نشانه هایی از مشکلات هورمونی مانند تغییراتی در رشد موها و یا عملکرد جنسی اش داشته باشد.

علائم نازایی در زنان به شرح زیر است :

 

درد هنگام رابطه جنسی

درد هنگام رابطه جنسی یا دیسپارونیا ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد که شاید بر باروری یک زن تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال می توان به مسائلی مانند عفونت، اندومتريوز و فیبروئید اشاره کرد.

 

علائم اندومتریوز نازایی در زنان

  • درد شدید در لگن (نه تنها در حین قاعدگی)
  • درد در رابطه جنسی
  • درد پشت
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • قاعدگی نامنظم و لکه بینی
  • مشکلات روده یا درد هنگام خروج مدفوع

 

خون قاعدگی تیره یا رنگ پریده

اگر خون قاعدگی به دفعات روشن تر از حالت معمول است ممکن است علت نگرانی باشد. خون قاعدگی معمولا قرمز روشن در ابتدای سیکل فرد است و ممکن در عرض روزهای آینده تیره تر شود.

داشتن خون خیلی تیره در ابتدای قاعدگی نیز می تواند نشانه اندومتریوز باشد. اگر فردی دارای این علائم باشد باید به پزشک مراجعه کند.

 

سیکل قاعدگی نامنظم

طول سیکل قاعدگی در افراد مختلف و در طول زمان متفاوت است. اگرچه بیشتر افراد سیکل منظمی دارند، به این معنی که زمان بین هر پریود تقریبا یکسان است.

داشتن سیکل نامنظم از جمله رخ ندادن پریود می تواند در ناباروری نقش داشته باشد، به این معنی است که زن ممکن است به شکل منظم تخمک گذاری نکند. تخمک گذاری فرآیندی است که در آن تخمدان، تخمک آزاد می کند.

تخمک گذاری نامنظم ممکن بر اثر مشکلات زیادی باشد که شامل سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، چاقی، زیر وزن بودن و مشکلات تیروئید باشد.

 

تغییرات هورمونی

نشانه های تغییرات هورمونی ممکن است غیر اختصاصی باشند و فرد شاید متوجه علت اصلی نشود. پزشک می تواند برای تشخیص مشکلات هورمونی تست هایی را انجام دهد.

  • افزایش وزن بدون دلیل
  • آکنه شدید
  • کاهش میل جنسی و یا از دست دادن تمایل جنسی
  • خروج مایع از نوک پستان
  • رشد مو روی صورت زنان
  • ریزش مو در بالای سر

 

عارضه های اساسی پزشکی :

  • آسیب به لوله رحم یا تخمدان
  • یائسگی زودرس
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
  • اندومتریوز
  • سرطان و روش های درمانی آن

 

چاقی مهم ترین علائم نازایی در زنان

یک پژوهش در سال 2018 نشان داد که چاقی ممکن است اثرات منفی بر سلامت سیستم تولید مثل داشته باشد. زنان مبتلا به چاقی احتمال کمتری در بارداری دارند و دارای ریسک بیشتری در مبتلا شدن به عارضه های حین بارداری نسبت به دیگر زنان هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/what-are-the-symptoms-of-infertility-in-women/

rozbehmj بازدید : 33 دوشنبه 10 آذر 1399 نظرات (0)

به طورکلی برای ثبت اکثر شرکت ها نیازی به داشتن مدرک تحصیلی نمی باشد ولی برای ثبت برخی شرکت ها باید مدرک تحصیلی مرتبط با شرکت را داشته باشید. در ادامه مدارک تحصیلی مورد نیاز ثبت شرکت مهندسی را بررسی می کنیم

برای ثبت شرکت می توان پیش از نام شرکت از عبارت هایی مثل مهندسی ، گروه مهندسین ، فنی مهندسی یا مهندسین استفاده کرد.در صورت استفاده از هریک از این عبارات باید مدارک تحصیلی مرتبط را ارائه نمود.

  • مهندسین : به دلیل اینکه این کلمه جمع مهندس می باشد در زمان ثبت باید مدارک چند مهندس را ارائه نمود.
  • مهندسی و فنی مهندسی : برای استفاده از این عبارات باید یک مدرک مهندسی در زمان ثبت شرکت ارائه نمایید.
  • گروه مهندسین : برای ثبت شرکتی که حاوی این عبارت باشد باید کلیه اعضای شرکت مدرک مهندسی داشته باشند.

جهت ثبت شرکت حقوقی نیز حداقل یکی از اعضای شرکت باید دارای مدرک تحصیلی در رشته حقوق باشد.همچنین حداقل یکی از وکلای موسسه نیز باید بیش از ۱۰ سال سابقه در وکالت داشته باشد.

اگر قصد ایجاد شرکت مهندسی رادارید به شما توصیه می کنم آن را ثبت نمایید.زیرا با ثبت این شرکت می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.یکی از مزایای ثبت شرکت مهندسی این است که از حمایت های دولت برخوردار می شوید و می توانید از وام و تسهیلات دولتی و مالی استفاده نمایید.همچنین فعالیت های شرکت شما به صورت قانونی انجام می شود و از سوء استفاده های افراد متخلف جلوگیری می شود.با ثبت شرکت می توانید در مزایده ها و مناقصه ها شرکت نمایید.

حال که تصمیم گرفته اید که شرکت خود را ثبت نمایید باید مدارک مورد نیاز آن را تهیه نمایید و از مراحل ثبت  این نوع شرکت آگاه شوید.

مراحل ثبت شرکت مهندسی

  • انتخاب شرکای مناسب برای ثبت شرکت مهندسی
  • ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها
  • وارد نمودن نشانی محل شرکت
  • وارد نمودن اسامی شرکا
  • تعیین سمت و میزان سهام کلیه اعضای شرکت
  • تعیین حدود اختیارات و وظایف اعضای شرکت
  • تعیین روز و ماه و سال مالی شرکت
  • وارد نمودن متن صورتجلسه
  • تکمیل و ارائه اساسنامه شرکت
  • تکمیل و ارائه تقاضانامه شرکت
  • ارائه خلاصه تقاضانامه
  • تهیه و ارائه مدارک لازم
  • ارسال مدارک مورد نیاز

مدارک ثبت شرکت مهندسی

مدارک ثبت شرکت در انواع شرکت ها در برخی موارد متفاوت می باشد ولی به طور کلی باید مدارک زیر را تهیه نمایید :

  • ارائه ۲ برگ اساسنامه
  • ارائه ۲ برگ اظهارنامه
  • ارائه ۲ برگ صورتجلسه هیئت مدیره
  • ارائه تصویر برابر اصل مدارک شناسایی تمامی اعضا برای ثبت شرکت مهندسی
  • ارائه گواهی پرداخت ۳۵% از سرمایه اولیه شرکت در بانک
  • ارائه اصل سند مالکیت محل شرکت
  • ارائه گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کلیه اعضای شرکت
  • ارائه وکالتنامه وکیل رسمی شرکت
  • ارائه اقرارنامه اعضای شرکت
  • امضای وکالتنامه
  • ارائه اصل قیم نامه
  • اصل و تصویر آگهی تاسیس شرکت
  • برای سهامداران خارجی حقیقی ارائه اصل و تصویر گذرنامه و ترجمه آن و برای اشخاص حقوقی ارائه اصل و رونوشت گواهی ثبت شرکت
  • ارائه مجوز فعالیت شرکت در صورت لزوم
برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
https://kharazmisabt.com/blog/what-degree-is-required-to-register-an-engineering-company/
rozbehmj بازدید : 68 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

دلیل نازایی در زنان بسیار  متفاوت است. بیماری‌های زمینه‌ای مشکلات رحم و کیست تخمدان یا اختلالات هورمونی می‌تواند منجربه نازایی زن شود. بیشتر زنانی که مشکل نازایی دارند، با اقدام به موقع و انتخاب روش درمانی مناسب می‌توانند باردار شوند. به همین دلیل، مراجعۀ زودهنگام به پزشک و تشخیص و درمان نازایی می‌تواند شانس زن را برای بارداری افزایش دهد. در این مطلب با دلیل نازایی در زنان و همچنین روش‌های درمان آن آشنا خواهید شد.

 

6دلیل نازایی در زنان :

  • مشکلات تخمک‌گذاری
  • آندومتریوز
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
  • مشکلات لوله‌های رحم
  • مشکلات ناباروری با دلایل نامشخص
  • کیفیت پایین تخمک

 

دلیل نازایی در زنان : مشکلات تخمک‌گذاری

مهم ترین دلیل نازایی در زنان  تخمک گذاری است .مشکل تخمک‌گذاری زمانی رخ می‌دهد که تخمک در تخمدان بالغ نمی‌شود یا تخمدان قادر به رهاسازی تخمک بالغ نیست. مشکلات تخمک‌گذاری بین زنان نابارور شایع است. این مشکل معمولاً با علائمی همچون عادت ماهانۀ نامنظم یا نداشتن عادت ماهانه، خونریزی کمتر یا بیشتر از حد معمول در دوران عادت ماهانه یا وجود نداشتن علائم پیش از عادت ماهانه مثل حساسیت سینه‌ها همراه است.

مشکلات تخمک‌گذاری ممکن است به دلیل اختلالات هورمونی، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک یا بیماری‌های مزمن مثل دیابت ایجاد شود. پزشک برای درمان این مشکل ممکن است از روش درمان دارویی استفاده کند. در این روش، تخمدان برای تخمک‌گذاری بیشتر توسط داروهایی مانند کلومیفن‌سیترات تحریک می‌شود. برخی از زنان با درمان دارویی موفق به بارداری می‌شوند. ممکن است پزشک تشخیص دهد در کنار درمان دارویی نیاز به انجام لقاح خارج از رحم یا ivf نیز وجود دارد. روش ivf شانس بارداری را در این زنان به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

 

دلیل نازایی در زنان : آندومتریوز

آندومتریوز عارضه‌ای است که در آن بافت آندومتر که به طور طبیعی در دیوارۀ رحم وجود دارد، در خارج از رحم رشد می‌کند. زنانی که دچار عارضۀ آندومتریوز هستند، ممکن است علائمی همچون عادت‌های ماهانۀ دردناک، درد هنگام برقراری رابطۀ جنسی، خونریزی شدید یا لکه‌بینی غیرطبیعی و درد در ناحیۀ تناسلی را تجربه کنند. اگرچه در برخی از زنان هیچ علامتی بروز نمی‌کند. آندومتریوز می‌تواند باعث بسته شدن لوله‌های فالوپ و ناباروری شود.

ممکن است پزشک برای خارج کردن بافت‌های آندومتر خارج رحم نیاز به انجام جراحی لاپاراسکوپی داشته باشد. زنانی که به خاطر ابتلا به مراحل اولیه آندومتریوز قادر به باردار شدن نیستند، بعد از عمل لاپاراسکوپی و خارج کردن بافت آندومتر به طور طبیعی می‌توانند باردار شوند. در برخی موارد پزشک ممکن است برای افزایش شانس بارداری پس از عمل خارج کردن بافت آندومتر، درمان دارویی را برای تحریک تخمک‌گذاری یا لقاح خارج از رحم یا ivf را توصیه کند.

دلیل نازایی در زنان : سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

در سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (pcos)، فولیکول‌های کوچکی که در تخمدان‌ها وجود دارد تبدیل به فولیکول‌های بالغی نمی‌شود که قادر به رهاسازی تخمک باشد. از نشانه‌های واضح این سندرم، اختلال هورمون‌های تولید‌مثل و الگوهای تخمک‌گذاری غیرقابل پیش‌بینی است. عادت‌های ماهانۀ نامنظم، افزایش موهای زاید، جوش و چاقی از علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک است. رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌تواند در بهبود این مشکل در زنانی که اضافه وزن یا چاقی دارند، مؤثر باشد.

چرخۀ تخمک‌گذاری در بسیاری از زنان دارای اضافه ‌وزن با کاهش ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن به حالت طبیعی برمی‌گردد. درصورتی‌که فرد به دیابت مبتلا باشد، مصرف قرص متفورمین که برای دیابت تجویز می‌شود، می‌تواند در بهبود مشکل تخمک‌گذاری مؤثر باشد. همچنین ممکن است پزشک به کسانی که این مشکل را دارند داروی کلومیفن‌سیترات و تزریق داروهای ناباروری را توصیه کند. در برخی موارد، پزشک ممکن است برای درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، عمل لاپاراسکوپی را برای سوزاندن کیست‌های تخمدان یا بخشی از بافت تخمدان انجام دهد.

به این عمل کوتر کردن تخمدان می‌گویند که می‌تواند باعث ایجاد تعادل هورمونی شود و در نتیجه زن مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک بتواند به طور طبیعی باردار شود. تحقیقات نشان داده است نیمی از زنانی که تحت عمل کوتر کردن تخمدان قرار گرفته‌، توانسته‌اند بعد از یک ‌سال به طور طبیعی باردار شوند. ممکن است در مواردی که زن بیشتر از ۳۵ سال سن داشته باشد، پزشک برای سرعت بخشیدن به بارداری، بعد از شروع به درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، روش ivf را به جای اقدام طبیعی به زن و مرد توصیه کند.

 

دلیل نازایی در زنان : مشکلات لوله‌های رحم

انسداد یا آسیب دیدن لوله‌های رحم مانع از رسیدن اسپرم به تخمک و ضمناً مانع از رسیدن تخمک به رحم می‌شود. آندومتریوز، بیماری التهاب لگن یا عفونت مجرای تناسلی، عمل جراحی رحم در گذشته، سابقۀ بیماری‌های آمیزشی مثل کلامیدیا یا انسداد لوله‌ها برای پیشگیری از بارداری از علل عمدۀ بروز مشکلات لوله‌های رحم است. پزشک برای درمان این مشکل با جراحی اقدام به باز کردن لوله‌های رحم خواهد کرد.

اگر جراحی مؤثر نباشد یا لوله‌ها آن‌قدر آسیب دیده باشند که قابل ترمیم نباشند، پزشک ممکن است برای افزایش شانس بارداری، پیش از انجام ivf، لوله‌های رحم را بردارد. آمار مرتبط با بارداری پس از عمل جراحی، با توجه به محل انسداد، شدت آن و میزان بافت زخم پس از عمل متفاوت است. زوج‌هایی که به خاطر مشکلات لوله‌های رحم نابارور هستند، به طور متوسط در هر دوره لقاح مصنوعی، ۲۲ درصد شانس بارداری دارند که البته این درصد به سن زن، میزان آسیب واردشده به لولۀ رحم و این که آیا لوله‌های رحم برداشته شده است یا خیر و عوامل دیگری ارتباط دارد.

 

دلیل نازایی در زنان : مشکلات ناباروری با دلایل نامشخص

اگر نتیجۀ تمام آزمایش‌های ناباروری طبیعی است، یعنی دلیل ناباروری شما نامشخص است. برخی متخصصان معتقد هستند که تفاوت‌های جزئی در نحوۀ عملکرد دستگاه تناسلی افراد ممکن است باعث بروز این نوع ناباروری شود که این موارد شامل تفاوت در رشد فولیکول‌ها، عملکرد اسپرم‌ها یا فرایند لقاح است. متخصصان همچنین حدس می‌زنند که عوامل مرتبط با سبک زندگی نظیر لاغری مفرط یا اضافه وزن، مصرف سیگار، الکل یا قهوه به مقدار زیاد ممکن است از موارد تأثیرگذار در ناباروری با علت نامشخص باشد.

پزشک معمولاً در چنین مواردی با استفاده از داروهای تحریک تخمک‌گذاری و کمک‌باروری همراه با انجام ivf یا بدون آن سعی در رفع مشکل و افزایش شانس بارداری فرد می‌کند. اگر سن زن پایین باشد، پزشک معمولاً دورۀ درمان دارویی و اقدام طبیعی را توصیه می‌کند. بخشی از زنان با استفاده از داروهای تحریک تخمک‌گذاری و اقدام به موقع، به صورت طبیعی باردار شده‌اند. در صورت موفق نشدن پس از اقدام طبیعی یا سن بالای زن، روش ivf تجویز خواهد شد. روش ivf شانس بارداری را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

 

دلیل نازایی در زنان : کیفیت پایین تخمک

کیفیت و تعداد تخمک‌هایی که توسط تخمدان تولید می‌شود به طور طبیعی یا توسط درمان‌های ناباروری پس از ۳۵ سالگی به طور چشمگیری افت می‌کند. در صورت کیفیت پایین تخمک، اگرچه امکان باروری تخمک وجود دارد، اما ممکن است تخمک بارور نتواند به درستی در رحم لانه‌گزینی یا به اندازۀ کافی رشد کند. با افزایش سن، معمولاً کیفیت تخمک‌ها پایین می‌آید. برای رفع این مشکل ممکن است پزشک درمان دارویی را پیشنهاد کند.

 

روش ivf در کنار درمان دارویی تحریک تخمک‌گذاری می‌تواند شانس بارداری را در این افراد افزایش دهد. در مورد زنانی که دچار نارسایی زودرس تخمدان شده‌اند یا تخمک آنها کیفیت کافی برای رشد را ندارد، پزشک ممکن است استفاده از تخمک اهدایی را پیشنهاد کند. در این روش تخمک از فرد اهداکننده دریافت می‌شود و از طریق روش ivf با اسپرم همسر، بارور خواهد شد و سپس تخمک بارور به رحم مادر منتقل می‌شود.

برای دریاف اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/six-causes-of-infertility-in-women/

rozbehmj بازدید : 29 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

شرکت مهندسی سهامی خاص چیست؟

شرکت های مهندسی به شرکت های اطلاق می شود که امور فنی، مهارتی و مهندسی را به انجام می رسانند؛ این نوع شرکت ها دارای موضوع و نامی فنی و مهندسی می باشند که می بایست آن را مورد توجه قرار دهند. مهندسین برای انجام پروژه های بزرگ فنی- مهندسی اقدام به ثبت قانونی و رسمی شرکت خود می کنند. بنابراین آنچه هنگام ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص اهمیت فراوان دارد، نام شرکت است که باید از کلمات خاصی قبل از عنوان شرکت استفاده گردد؛ کلماتی نظیر، مهندسی، فنی- مهندسی، مهندسین و یا گروه مهندسان.

مراحل ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص

همانطور که از نام این شرکت ها مشخص است، این شرکت ها به دنبال امور اجرایی، مهندسی، فنی و مشاوره ای هستند و در زمینه های عملیات طراحی، ساخت، نظارت، نقشه کشی، اجرا و مشاوره مشغول فعالیت می باشند. در ابتدای مراحل ثبت شرکت مهندسی باید انتخاب کنید که کدام نوع شرکت را ثبت کنید:

در ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص  می توان به  شیوه زیر عمل نمود:

  • -تعداد اعضای شرکت مهندسی باید حداقل 5 نفر باشند. از این تعداد دو نفر بازرس می باشند.
  • -مبلغ اولیه سرمایه شرکت یک میلیون ریال می باشد.
  • – میزان سرمایه پرداختی، باید 35% به شکل نقدی باشد.
  • مدارک لازم برای ثبت شرکت

    • -ارائه اقرار نامه امضا شده شرکت مهندسی.
    • -ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت مهندسی که تمامی اوراق آن به امضای سهامداران شرکت رسیده باشد.
    • -ارائه دو نسخه از اظهارنامه شرکت مهندسی که تمامی اوراق آن به امضای سهامداران شرکت رسیده باشد.
    • -ارائه دو نسخه صورتجلسه مؤسسین که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
    • -ارائه کپی هر یک ار مدارک شناسایی اعضای شرکت که شامل شناسنامه و کارت ملی می باشد.
    • -در صورتی که موضوع فعالیت شرکت، نیاز به مجوز داشته است، می بایست مجوز آن ارائه گردد.

    مدارک لازم برای دریافت جواز تأسیس شرکت مهندسی سهامی خاص

    در تأسیس شرکت های مهندسی، متقاضی باید اقدام به اخذ جواز کند. برای این منظور می توان به دو روش زیر عمل نمود:

    چنانچه متقاضی فردی حقیقی باشد :

    • -ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی.
    • -ارائه کپی مدرک تحصیلی متقاضی.
    • – ارائه سوابق کاری شرکت مهندسی در پروژه های مرتبط
    • -پر کردن فرم درخواست صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -پر کردن فرم پرسشنامه صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -ارائه گواهی دوره های آموزشی مرتبط با تخصص و مهارت مهندسی، چه به صورت کوتاه و چه به صورت بلند مدت.
    • -ارائه گواهی عضویت متقاضی در انجمن های علمی، فنی و مهندسی.
    • -ارائه مدرک عضویت متقاضی در انجمن مشاوران فنی و مهندسی استان محل زندگی.
    • – ارائه فیش واریزی به مبلغ 10000 تومان به حساب خزانه کل در بانک ملی.

    چنانچه متقاضی فردی حقوقی باشد :

    • -پر کردن فرم درخواست صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -پر کردن پرسشنامه صدور جواز تأسیس شرکت مهندسی.
    • -ارائه اساسنامه شرکت مهندسی.
    • -ارائه آگهی تأسیس شرکت مهندسی در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار.
    • -درج آخرین تغییرات شرکت مهندسی در روزنامه های رسمی.
    • -ارائه اظهارنامه ثبت شرکت مهندسی.
    • -ارائه کپی مدارک شناسنامه اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه کپی مدارک کارت ملی اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه کپی مدارک مدرک تحصیلی اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه گواهی دوره های آموزشی مرتبط هریک از اعضای هیأت مدیره شرکت مهندسی.
    • -ارائه گواهی عضویت در انجمن های علمی، مهندسی و فنی.
    • -ارائه سوابق کاری و اجرایی شرکت مهندسی در بخش های مختلف پروژه های صنعتی، مهندسی، معدنی، طراحی، مشاوره و اجرا.
    • -ارائه مدارک عضویت در انجمن مشاوران فنی و مهندسی استان محل زندگی متقاضی شرکت مهندسی.
    • -ارائه فیش واریزی به مبلغ 10000 تومان به حساب خزانه کل در بانک ملی.
  • برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
  • https://kharazmisabt.com/blog/registration-documents-of-a-special-joint-stock-engineering-company/
rozbehmj بازدید : 27 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

نازایی و ناباروری عوامل و نشانه ها

نازایی و ناباروری به انگلیسی (sterility) اینگونه تعریف می‌شود: عدم توانایی ایجاد جنین پس از دو سال تلاش. (در صورتی که زن و مرد مسن تر باشند یک سال)در صورتی که تنها چند ماه برای بارداری تلاش کرده‌اید بهتر است به تلاش خود ادامه دهید.

اگر مراحل چکاپ قبل بارداری را انجام نداده‌اید، ابتدا به پزشک مراجعه کنید پزشک دستورات لازم را به شما بدهد. برای اقدام به بارداری، زمان مقاربت باید به زمان تخمک‌گذاری نزدیک باشد تا شانس حاملگی بیشتر باشد و موجب جلوگیری از نازایی شود.

 

تعین زمان تخمک گذاری و علائم آن

ساده‌ترین راه تعیین زمان تخمک‌گذاری اندازه گیری صبحگاهی درجه حرارت بدن و ثبت آن در یک جدول است. شما می‌توانید حرارت سنج را از داروخانه تهیه کنید.

تمام جدول‌ها را نگهداری کنید تا بتوانید بعدا آن را به پزشک خود نشان بدهید. (سه تا چهار ماه کافی است).اگر اندازه گیری درجه حرارت روزانه بدن برایتان سخت است، روش‌های دیگری برای تخمین زمان تخمک گذاری وجود دارد:

 

  • خریداری تست ادرار پیش بینی کننده تخمک گذاری از داروخانه.احساس تیر کشیدن در پایین شکم به هنگام تخمگذاری
  • تخمدان‌ها در راست و چپ و در پایین شکم قرار دارند.
  • ترشحات شفاف و غلیظ

 

ناباروری در مردان

مشکلات تولید اسپرم می‌تواند مادرزادی باشد و یا اینکه در اثر بیماری‌های شدید مثل اوریون، برخی بیماری‌های مقاربتی، در نتیجه آسیب شدید به بیضه، تومورهای بیضه و مواردی مشابه ایجاد شود.

عدم توانایی در انزال طبیعی نیز ممکن است باعث ناباروری گردد. این مساله در اثر عوامل مختلفی از جمله دیابت، جراحی پروستات، داروهای ضد فشار و یا ناتوانی جنسی ایجاد می‌شود.

 

ناباروری و نازایی زنان

نیمی دیگر از مشکلات ناباروری، مربوط به زنان است و بیشتر از همه شامل اختلالات تخمک‌گذاری می‌باشد.در صورتی که تخم گذاری انجام نشود، تخمکی برای لقاح وجود نخواهد داشت. در صورتی که قاعدگی‌های نامنظم داشته باشید و یا اصلا پریود نشوید، باید به فکر مشکلات تخمک گذاری باشید.

  • علت های نازایی و  ناباروری چیست
  • نداشتن تعادل هرمونی
  • فشارهای روحی
  • رژیم غذایی
  • ورزش‌های حرفه‌ای که می‌توانند تعادل هورمونی یک زن را برهم بزنند.

 

عدم تعادل هورمونی با شیوع کمتر ممکن است ناشی از مشکلات جدی طبی مثل تومور غده هیپوفیز باشد.

یکی از ورزش‌های مفید در دوران قبل از بارداری ورزش کگل است، ولی باز هم با مشورت پزشک باید تمرین شود.

 

انسداد لوله‌های رحمی (Fallopian tube obstruction)

همچنین اگر لوله‌های رحمی در یک سر هردو در انتها مسدود باشند و تخمک نتواند خود را به رحم برساند، باروری مختل خواهد شد. عفونت‌های لگن جراحی حاملگی خارجی رحمی یا آندومتریوز (حضور نابجای بافت پوشانده رحم در سایر اعضای لگن) می‌تواند باعث انسداد لوله‌ی رحمی شود.

 

 توصیه درباره نازایی و  ناباروری

توصیه پزشکان این است که نگران نازایی نباشید، مگر اینکه حداقل یک سال برای باردار شدن تلاش کرده و موفق نشده‌اید. با وجود این اگر بیش از ۳۰ سال سن دارید، یا سابقه عفونت‌های لگن، عادت ماهیانه دردناک، سقط جنین، چرخه قاعدگی نامنظم را داشته‌اید، و نیز اگر همسر شما تعداد اسپرم کمی دارد، بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کند.

 

با وجودی که اغلب موارد ناباروری جسمانی است، عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر باروری تاثیر می‌گذارد:

 

سوء استفاده از مواد:

حتی مصرف یک لیوان شراب در ماه می‌تواند تا ۵۰٪ احتمال حاملگی را کاهش دهد. زیرا الکل سطح پرولاکتین را افزایش می‌دهد و در امر تخمک‌گذاری مداخله می‌نماید. گاهی اوقات مقدار پرولاکتین به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند،هیپرپرولاکتیمی ایجاد شده و شخص تا زمان کاهش سطح پرولاکتین، کاملا نازا می‌باشد.

 

قهوه:

کافئین می‌تواند در باروری اختلال ایجاد کند . مصرف همزمان قهوه و الکل میزان حاملگی را تا ۷۴٪ کاهش می‌دهد. توصیه می کنم مقاله “تغذیه قبل از بارداری” را مطالعه فرمایید.

 

ماری‌جوانا:

برخی از مطالعات نشان داده است که مردانی که ماری‌جوانا مصرف می‌کنند تعداد اسپرم کمتری دارند.

 

عفونت‌های باکتریایی واژن:

عفونت باکتریایی در واژن می‌تواند اسپرم‌ها را از بین ببرد. از پزشک خود در مورد نیاز کشت از دهانه رحم قبل از تلاش برای حاملگی سوال کنید.

 

مصرف دخانیات:

سموم موجود در دود دخانیات می‌تواند تعداد اسپرم‌ها را کاهش دهد و یا حرکت آن‌ها را کم کند. امکان دارد که سیگاری‌ها هفت ماه دیرتر از غیر سیگاری‌ها توانایی باروری را پیدا کنند. متخصصان می‌گویند به طور کلی مصرف دخانیات قبل از بارداری بسیار مضر است.

 

وزن:

زنانی که وزنشان ۳۰٪ بیشتر یا کمتر از وزن طبیعی است، ممکن است عادت‌های ماهیانه نامنظم و در نتیجه مشکلاتی در باروری داشته باشند.

نشانه های ناباروری در زنان

استرس:استرس‌های شدید در زندگی می‌تواند چرخه‌های قاعدگی را به هم بریزد و حامله شدن را مشکل سازد.

حرارت زیاد: درجه حرارت بیضه‌ها باید ۵ درجه کمتر از حرارت بدن مرد باشد تا تمام اسپرم‌ها زنده بمانند.

 

نشانه های ناباروری در زنان

برای تشخیص ناباروری و پیدا کردن نشانه‌های نازایی، بعد از موارد بالا، اگر برای باردار شدن با مشکل مواجه شده‌اید، اولین کاری که شما و همسرتان باید انجام دهید، مشاوره با پزشک خانواده و یا متخصص زنان است. با این کار پزشک شما را از لحاظ مشکلات اولیه باردار شدن مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر متخصصین زنان با بررسی‌های نازایی شامل:

  • بررسی منی
  • تخمک‌گذاری
  • لوله‌های رحمی مسدود شده کار خود را آغاز می‌کنند.
  • اگر مشکلات فوق وجود داشت، شما را به متخصص باتجربه در آن زمینه ارجاع می‌دهند.

 

 

انتخاب متخصص نازایی و ناباروری

نازایی ممکن است باعث شود که فرد احساس نگرانی و ناامیدی کند. راهی مناسب برای ایجاد آرامش خاطر، یافتن پزشک خوب و مشارکت در امر درمان است. هنگامی که متخصص را انتخاب کردید و احساس کردید که شما و همسرتان با او راحت هستید، وقت ملاقات بگیرید و مشکلاتتان را با وی در میان بگذارید. در مورد هزینه‌ها و بیمارستان‌های طرف قراردادش از او سوال کنید.

 

درمان ناباروری

بیشتر متخصصین نازایی تمایل دارند در اولین ملاقات، شما و همسرتان با هم به آنجا مراجعه کنید. آنهاتست‌های انجام شده را بررسی و تست‌های مورد نیاز را درخواست می‌نمایند. حالا زمان خوبی برای شکل‌گیری رابطه پزشک و بیمار است.

به یاد داشته باشید که نازایی مشکل زوجین است و هر دوی شما باید در تحمل استرس‌ها، نگرانی‌ها و ناراحتی‌های آن سهیم باشید. پزشک باید مسائل عاطفی احساسی را درک کند و هر دوی شما را در امر تصمیم‌گیری برای شروع درمان شرکت دهد. اگر مشکل ناباروری در مرد باشد، پزشک همسر شما را نزد متخصص اورولوژی که در درمان نازایی مردان مهارت دارد و یا نزد متخصص غدد درون‌ریز (آندرولوژیست) ارجاع می دهد. به هر حال، باید رابطه خوبی بین تمام پزشکان و معالج وجود داشته باشد و فکر نکنید که این کار تنها وظیفه پزشکان است. از متخصص معالج بخواهید که نتایج درمان را برای سایر متخصصین بفرستید و از آن‌ها بخواهید ارتباط خوبی با یکدیگر و شما برقرار کنند.

 

آزمایشات نازایی زنان مردان

با انجام بررسی کامل پزشکی می‌توانید علت ناباروری را مشخص کنید. اما اگر با سابقه پزشکی یا جنسی مشکل اصلی شناسایی نگردد، ممکن است انجام آزمایش‌های خاص لازم شود. اولین مرحله این است که مشخص کنیم شما هر ماه تخمک‌گذاری دارید یا نه؟ (آزمایش تخمک سالم یا تخمدان)

 

آزمایش ناباروری در مردان

این مساله را می‌توان با یادداشت درجه حرارت در صبح، استفاده از کیت‌های تشخیص تخمک‌گذاری خانگی، یا معاینه مخاط دهانه رحم که در طول چرخه قاعدگی تخت اثر هورمونها، دچار تغییراتی می‌شود، تشخیص داد. پزشک معالج شما می‌تواند در مطب خود با درخواست آزمایش‌های خون ساده یا سونوگرافی از تخمدان‌ها، تخمک‌گذاری را بررسی نماید. اگر شما از نظر تخمک‌گذاری مشکلی ندارید، آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد شد.

 برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/what-are-the-causes-of-infertility/

rozbehmj بازدید : 30 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

10رشته مهندسی برتر ایران در دانشگاه که در بازار کار طرفداران خود را دارد، به این ترتیب بر اساس محبوبیت میان رشته های گروه فنی مهندسی 10 رشته برتر از نظر موقعیت شغلی و درآمد آن مهندسی برق در صدر رشته های دیگر است.

10رشته مهندسی برتر ایران : مهندسی برق

یکی از بهترین تعریف هایی که از مهندسی برق شده است، این است که محور اصلی فعالیت های  مهندسی برق، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. که البته این سیگنال ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات باشد. مهندسی برق دارای 4 گرایش است که در زیر  آنها را معرفی کرده ایم.

  • گرایش قدرت
  • گرایش الکترونیک
  • گرایش کنترل و ابزار دقیق
  • گرایش مخابرات

10رشته مهندسی برتر ایران : مهندسی مکانیک

در حقیقت رشته مکانیک بخشی از علم فیزیک است که با استفاده از مفاهیم پایه علم فیزیک و به  تبع آن ریاضی به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می پردازد و می کوشد تا با توجه به نتایج بررسیهای خود ، طرحی نو در زمینه فن شناسی و صنعت ارائه دهد و در راه پیشرفت انسان گامی به جلو بردارد. به عبارت دیگر رشته مکانیک، رشته پیاده کننده علم فیزیک است چون برای مثال بررسی حرکت خودرو و عوامل موثر بر روی آن برعهده فیزیک است. اما این که چگونه حرکت آن تنظیم گردد بر عهده مکانیک می باشد. رشته مهندسی مکانیک دارای دو گرایش «طراحی جامدات ، حرارت و سیالات، ساخت و تولید» در مقطع لیسانس می باشد که البته دانشگاه صنعتی شریف دارای گرایشهای دیگری نیز هست. می شد. اما این دو رشته حدود 455 سال پیش از هم جدا شدند و به مرور رشته*های دیگری مانند مهندسی شیمی و مواد نیز از مهندسی مکانیک جدا شد و مهندسی مکانیک به عنوان رشته مهندسی مکانیک عمومی ارائه گردید. ولی با پیشرفت صنعت و نیاز صنایع به تخصصهای مختلف در این زمینه، از مهندسی مکانیک عمومی دو گرایش «طراحی جامدات» و «حرارت و سیالات» و بعد از آن «ساخت و تولید» بیرون آمد و بالاخره باید به مهندسی دریا اشاره کرد که هنوز در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از گرایشهای مهندسی مکانیک ارایه میشود.

10رشته مهندسی برتر ایران : مهندسی عمران

یکی از 10رشته مهندسی برتر ایران که از طریق کنکور ریاضی و فیزیک میتوان به آن راه یافت رشته مهندسی عمران است که داوطلبان گروه ریاضی و فنی می توانند با موفقیت در کنکور سراسری و انتخاب این رشته در صورت قبولی در کنکور این رشته را در دانشگاه ادامه دهد. خیلی از مردم این رشته را با نام را و ساختما می شناسند و به خاطر اهمیت مسکن در ذهن افراد این رشته تقریباً شناخته شده است و در کشور انگلیس رشته هایی که با آبادانی و تمدن سازی مرتبط باشند با عنوان مهندسی عمران یاد میشوند. در کشور ما هم کارهایی که با سازه های ساختمانی غیر ساختمانی مرتبط باشند و در دو رشته مهندسی عمران خواهند بود. از جمله کارهایی که مهندس عمران را انجام می دهد می توان به مواردی از جمله ساختمان سازی، سدسازی، کارهای جاده و مجاری انتقال آب یا فاضلاب نام برد. گرایش راه و ساختمان و گرایش آب و نقشه برداری از گرایش‌های مهم این رشته هستند. به طور کلی می‌توان گفت که هر چیزی که به نوسازی مربوط باشد در زمینه فعالیت مهندس عمران است. مهندسی عمران در واقع به کاربرد علم برای عمران و سازندگی کشور مربوط است و هر چیزی که به آبادی کشور مربوط شود مثل سد، فرودگاه‌، جاده‌، برج‌، تونل‌، دکل‌های‌ مخابرات‌، ساختمان‌های‌ مقاوم‌ در مقابل‌ زلزله‌، سیل‌ و آتش‌، نیروگاه‌های‌ برق‌ و مصالح‌ سبک‌، ارزان‌ و با کیفیت‌ مناسب‌ برای‌ ساخت‌ و ساز، در دایره فعالیت های این افراد است. این افراد از نظر فنی‌ و اجرایی‌، اقتصادی‌ هم کارامد هستند چون اقتصادی بودن از اهداف کار این افراد است. این رشته دارای سه گرایش زیر است :

  • گرایش عمران
  • گرایش نقشه برداری
  • گرایش آب

مهندسی صنایع

جز 10رشته مهندسی برتر ایران رشته مهندسی صنایع است. که با استفاده از آزمون سراسری گروه ریاضی می توان وارد آن شد و ادامه تحصیل داد، شامل کاربرد اصول و تکنیک هایی است که باعث طراحی و نصب سیستمهایی می‌شود که شامل انسان، مواد، اطلاعات، انرژی و تجهیزات مختلف برای فراهم کردن شرایط تولید کالا و ارائه خدمات به شکل مناسب می باشد. برای این که بتوانیم سیستم ها را ارزیابی کنیم و کاربردشان را بدانیم لازم است که به علوم ریاضی و فیزیکی و اجتماعی به همراه تکنیک ها و فن های طراحی مهندسی مسلط باشیم. در واقع کار مهندسی صنایع مانند یک پل رابطه بین اهداف مدیریت و عملکرد عملیاتی سازمان ها را به هم متصل می کند. وظیفه مهندسان صنایع این است که بهره وری در مدیریت منابع انسانی و تکنولوژی را بهبود بدهند ولی برخی رشته های مهندسی کارشان مرتبط با ماهیت فنی فرایندها و فراورده ها است. یعنی مهندسی صنایع تنها رشته مهندسی است که مولفه اصلی آن عامل انسان می باشد. مهندسان صنایع برای امور برنامه ریزی، نصب و کنترل و بهبود فعالیتهای موسسات در بین رشته ها کار می کنند. فعالیتهایی که این افراد در ارتباط با آن کار می کنند شامل: تولید، نوآوری در محصولات، ارائه خدمات، حمل و نقل و جریان اطلاعات سازمانی است. بنابراین مهندسان صنایع راه را برای تعامل تخصص های مختلف و کار گروهی فراهم می کنند و باعث می شوند کارها بطور منظم انجام شوند. گرایش های این رشته به شرح زیر است:

  • گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها
  • گرایش تولید صنعتی
  • گرایش تکنولوژی صنعتی
  • گرایش ایمنی صنعتی

مهندسی شیمی

رشته‌ی مهندسی شیمی که از طریق کنکور سراسری رشته‌ی ریاضی میتوان به آن راه یافت به علت شناخت کم از رشته‌های دانشگاهی خیلی از افرادی که به درس شیمی علاقه‌مندند، به دنبال انتخاب رشته‌ی مهندسی شیمی هستند؛ در صورتیکه تعداد واحد درسی مرتبط با درس شیمی در این رشته کم است. برای موفقیت در رشته‌ی مهندسی شیمی لازم است که پایه‌ی ریاضی قوی داشته باشید، اگر درس ریاضی و مباحث حل معادله و محاسبات، جز نقاط قوتتان است پس از انتخاب این رشته خوشحال خواهید بود. در مقطع کارشناسی این رشته در دانشگاه‌های تهران، دانش‌آموزان بدون گرایش هستند و دو سال بعد از شروع تحصیل با توجه به سابقه‌‌ی تحصیلی و علاقه گرایش را مشخص می کنند. در برخی از دانشگا‌‌ه‌ها هم از همان اول گرایش‌ها مشخص است ولی دقت کنید انتخاب گرایش در مقطع کارشناسی اولویت اصلی نیست و بیش‌ترِ درس‌های بین گرایش‌ها یکی است.

گرایش‌های مهندسی شیمی عبارت است از:

  • گرایش صنایع پتروشیمی
  • گرایش طراحی فرایندهای نفت
  • گرایش صنایع پالایش
  • گرایش صنایع گاز
  • گرایش صنایع غذایی

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر رشته ای است که به طراحی و ساخت اجزای مختلف رایانه می پردازد و اهمیت زیادی دارد. هدف این رشته تربیت افرادی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند. طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش و ویرایش تمام مفهوم هایی هستند که با بیشترین دقت و در کوتاهترین زماندر برنامه های نرم افزاری رایانه انجام می شوند. لذا هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است. این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیار داشته و تا مقطع دکتری تدریس می‌شود. مهندسی‌ کامپیوتر در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ دو گرایش‌ سخت‌افزار و نرم‌افزار است‌.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://kharazmisabt.com/blog/top-10-engineering-disciplines-in-iran/

rozbehmj بازدید : 21 شنبه 08 آذر 1399 نظرات (0)

روشهای رایج جلوگیری از بارداری

برای پیشگیری از بارداری روشهای بسیاری وجود دارد که هرکدام عوارض خاص خود را دارند.نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش های صحیح پیشگیری از بارداری و رعایت نکردن شیوه ی درست ، ممکن است علاوه بر خطرات احتمالی منجر به بارداری ناخواسته شود . انتخاب میان این روشها شاید سخت به نظر برسد اما با مطالعه این بخش با بهترین روش جلوگیری از بارداری آشنا شوید.

قرص های ضد بارداری

در اوایل ازدواج ، خیلی از افراد بهترین و مطمئن ترین روش پیشگیری از بارداری را استفاده از قرص های خوراکی جلوگیری از بارداری می دانند. این قرص ها خود به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل:

  • منو فازیک (تک مرحله ای): یکسان بودن میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در تمام قرص ها. قرص های LD و HD در این گروه قرار دارند.
  • دی فازیک (دو مرحله ای):تغییر میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در دو مرحله
  • تری فازیک (سه مرحله ای):افزایش تدریجی میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در سه مرحله

باید گفت که قرص های بارداری به دلیل ایجاد عوارض برای دسته ای از خانم ها نمی تواند برای هر کسی مورد استفاده قرار گیرد.

روش های طبیعی بهترین روش جلوگیری از بارداری

روش های طبیعی یکی از کم عوارض ترین روش های پیشگیری از بارداری هستند اما نیاز به مراقبت و دقت بالایی دارند که همین دلیل باعث می شود تا از بهترین روش برای جلوگیری از بارداری حذف شود.

میزان تاثیر کاندوم ها

استفاده از کاندوم ها به دلیل ایجاد ناباروری و چسبندگی دهانه رحم در زنان زیاد ، توسط متخصصین زنان و زایمان توصیه نمی شود این روش با وجود خطر ایجاد ناباروری و چسبندگی دهانه رحم ،تقریبا روش مطمئنی برای جلوگیری از بارداری است.

آمپول های ضد بارداری

با تزریق آمپول پروژسترون در بازوی خانم ها، می توان به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری نمود . این آمپول با افزایش غلظت مخاط دهانه ی رحم، حرکت اسپرم را دشوار می سازد و مانع تخمک گذاری می شود . احتمال بارداری با این روش 1 درصد است .اما معمولا باعث خونریزی نامنظم تری نسبت به قرص ، چسب یا حلقه می شوند، به خصوص در طول 3 تا 6 ماه اول.

آی .یو.دی

آی.یو.دی یا دستگاه داخل رحمی، وسیله ای T شکل است که پزشک در داخل رحم خانم ها قرار می دهد. در حال حاضر 2 نوع آی.یو.دی وجود دارد:آی.یو.دی های مسی یا آی.یو.دی هایی که هورمون پروژسترون دارند. آی.یو.دی های مسی می توانند تا 12 سال و آی.یو.دی های دارای پروژسترون می توانند تا 5 سال با ماندن در داخل رحم از بارداری پیشگیری می کنند.

وازکتومی بهترین روش جلوگیری از بارداری

در این روش، با یک جراحی کوچک مسیر وازدفران را که وظیفه آن عبور اسپرم از بیضه است، مسدود می شود و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود. در این روش مردان همانند خانمها امکان باز کردن لوله های خود توسط عمل جراحی را دارند.

نگرانی مردان از عمل وازکتومی، آیا بارداری بعد از وازکتومی امکان پذیر است؟

وازکتومی یکی از بهترین راههای پیشگیری از بارداری شناخته می شود . بر اساس مطالعات انجام شده امکان باروری مردان بعد از انجام عمل بازگشت وازکتومی تا درصد قابل توجهی نسبت به زمانیکه عمل وازکتومی انجام شده بود افزایش می یابد.امکان بارداری پس از وازکتومی به حداقل می رسد اما هنوز درصدی وجود دارد . بنابراین اگر نشانه ای از بارداری در همسر خود مشاهده کردید آن را جدی گرفته و آزمایشات لازم را انجام دهید.

بستن لوله های رحمی در زنان :توبکتومی

بستن لوله های رحمی یا عقیم سازی زنان ، یک روش دائمی پیشگیری از بارداری برای خانم هاست. در این روش لوله های فالوپ برای جلوگیری از بارورشدن تخمک های زن و وقوع بارداری بسته می شود . توبکتومی روشی 100 درصد مطمئن است و سطوح هورمونی خانم ها را تغییر نمی دهد.

 بهترین روش جلوگیری از بارداری : دیافراگم و اسفنج با اسپرم کش

دیافراگم یک کلاهک انعطاف پذیر است که در واژن خانم ها قرار می گیرند و باید با اسپرم کش استفاده شود . دیافراگم مانع ورود اسپرم به داخل رحم می شود و در اندازه های مختلفی وجود دارد ، اندازه ی مناسب توسط پزشک تعیین می شود.

هر یک یا دو سال یک بار، دیافراگم توسط پزشک بررسی می شود تا از سوراخ نشدن آن مطمئن شود . دیافراگم را درست قبل از رابطه ی جنسی یا تا 24 ساعت قبل از آن، و 6 ساعت بعد از رابطه جنسی باید درون واژن قرار داشته باشد.

بهترین روش جلوگیری از بارداری :آگاهی از زمان باروری

فقط کافی است در روزهایی که امکان باروری وجود دارد ، از روشی مانند کاندوم و روش طبیعی از بارداری جلوگیری کرد . در این روش از طریق دنبال کردن چرخه ی قاعدگی تان روی تقویم، مشاهده ی ترشحات دهانه ی رحم و اندازه گیری درجه ی حرارت بدن می توان از بارداری ناخواسته پیشگیری کرد.

چسب و حلقه

چسب و حلقه،از روش های هورمونی پیشگیری از بارداری محسوب می شوند و مانند قرص های ضدبارداری حاوی استروژن و پروژسترون هستند. چسب یک تکه ی کوچک پلاستیکی است که روی شکم، باسن، بازو یا بالاتنه ی شما می چسبد و باید به صورت هفتگی عوض شود.

حلقه یک وسیله ی کوچک انعطاف پذیر است که در 5 روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار داده می شود و به مدت 3 هفته باید در واژن باقی بماند.بعد از پایان هفته سوم باید خارج شود .پس از گذشت یک هفته باید حلقه نو در واژن گذاشته شود.

کپسول های کاشتنی ضدبارداری

کپسول های کاشتنی میله ی پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه ی یک چوب کبریت است که توسط پزشک در زیر پوست بازوی خانمها کاشته می شود . این کپسول کوچک با دارا بودن پروژسترون ، می تواند تا 3 سال از بارداری جلوگیری کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/the-best-way-to-prevent-pregnancy/

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 264
  • بازدید سال : 1,965
  • بازدید کلی : 8,308