loading...
rozbeyknews
rozbehmj بازدید : 77 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

 

انواع چسبندگی های لگن

از علل دیگر بروز چسبندگی های لگن که امروزه یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا میان زنان است و در ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته، بیماری آندومتریوز است. ‪. با شناخت انواع چسبندگی های لگن همراه باشید.

عوامل زیادی می‌توانند باعث  چسبندگیی های لگنی شوند. یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت‌ است. عفونت‌ به واسطه میکروب‌های مختلف می‌تواند باعث التهاب لوله‌ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت‌های مکرر و شدید لوله‌های رحمی می‌شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن ناباروری شوند.

 

علل چسبندگی های لگنی

جراحی آپاندیست

عمل جراحی آپاندیسیت به خصوص در کسانی که آپاندیسیت پاره می‌شود و تورم و عفونت شدید در لگن ایجاد می‌شود، ممکن است باعث ایجاد چسبندگی‌ شود. این چسبندگی ممکن است دو طرفه باشد یا یکطرفه، یعنی در همان سمتی که آپاندیسیت قرار گرفته است.

جراحی کیست تخمدان

یکی دیگر از جراحی‌هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود جراحی کیست تخمدان، فیبروم رحم و جراحی‌هایی است که داخل لگن انجام می‌شود. در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک‌های مناسب جراحی و تجویز آنتی‌بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد‪

 

علایم انواع چسبندگی های لگن

  • علایم ممکن‌ است‌ به‌ طور ناگهانی‌ ظاهر شوند یا طی‌ چند‌ سال‌ به‌ وجود آیند؛
  • -درد لگنی‌ فزاینده‌ هنگام‌ عادت‌ ماهانه‌، خصوصا روزهای‌ آخرگاهی‌ درد لگنی‌ ممکن‌ است‌ در هر زمانی‌ رخ‌ دهد
  • -درد هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌
  • -لکه‌بینی‌ قبل‌ از عادت‌ ماهانه‌
  • -وجود خون‌ در ادرار یا مدفوع‌
  • -کمردرد و درد همراه‌ با انقباضات‌ روده‌ای‌

 

پیشگیری از انواع چسبندگی های لگن

برای پیشگیری از ابتلا به این مشکل و مشکلات پس از آن از جمله نازایی و عواقب آن که هزینه‌های گزافی هم دارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها بلافاصله پس از مشاهده هرگونه علامت عفونت و ترشح به پزشک مراجعه کنند. بهتر است به طور مرتب حداقل یکی، دو بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنند و چکاپ شوند و در صورتی که عفونت لگنی وجود دارد تحت درمان قرار گیرند. به محض اینکه دچار ترشحات بدبو شدند و احساس سوزش و خارش داشتند باید سریع به پزشک مراجعه کنند و به طور کامل تحت درمان قرار گیرند. همچنین به طور سالیانه برای پاپ اسمیر مراجعه کنند. در صورت ازدواج هم پیشگیری از بارداری به مدت طولانی توصیه نمی‌شود.

برخی خانم‌ها هم دیر ازدواج می‌کنند و هم 7 یا 10 سال بعد از ازدواج تمایل به بارداری ندارند. این امر، خطر ایجاد آندومتریوز و عوارض آن که چسبندگی های لگن باشد را افزایش می‌دهد. نکته دیگر اینکه بعد از ازدواج خانم‌ها بیشتر مستعد عفونت هستند. عفونت تناسلی و التهاب لوله بیشتر دیده می‌شود بنابراین اگر شرایط اجازه ‌می‌دهد بهتر است یکی، دو سال بعد از ازدواج بارداری اول را داشته باشند تا دچار عوارض نازایی نشوند‪.

درمان انواع چسبندگی های لگن

‪با روش هیستروسکوپی که یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می‌شود، رحم از نظر وجود انواع چسبندگیی های داخل رحمی بررسی می‌شود. این روش همچنین کاربرد درمانی دارد. با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی‌ها، برداشتن پولیپ رحم و انجام بیوپسی‌های متعدد میسر می‌شود. همچنین با روش هیستروسونوگرافی، بازبودن یا انسداد لوله‌های رحمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این روش هم با قراردادن لوله باریکی در دهانه لوله رحم و تزریق سرم نرمال سالین و همزمان انجام سونوگرافی می‌توان از عبور مایع از لوله‌های رحمی و رها شدن آنها در حفره لگن که دلیل بازبودن لوله‌هاست اطلاع حاصل کرد‪.اگر چسبندگی در اطراف لوله باشد با عمل جراحی یا لاپاراسکوپی می‌توان آن را باز کرد.

برخی خانم‌ها بعد از باز کردن چسبندگی‌ها باردار می‌شوند. کسانی که چسبندگی اطراف و داخل لوله دارند و دچار آندومتریوز می‌شوند، در معرض بارداری خارج رحمی به خصوص بارداری داخل لوله‌های رحمی هستند که یکی از اورژانس‌های مامایی است و خطراتی ایجاد می‌کند. ‪

 

علائم چسبندگی رحم

‪برای چسبندگی داخل رحم هیچ علامت خاصی وجود ندارد. ممکن است در بیماران خون ریزی قاعدگی کم یا قطع شود یا قاعدگی دردناک، نازایی و سقط مکرر داشته باشند و وقتی بیمار با این علائم به دکتر مراجعه می کند احتمال ابتلا به چسبندگی رحم قوت می گیرد‪.

 

برای درمان چه اقداماتی انجام می شود؟

‪وسیله ای داخل رحم قرار داده می شود تا این چسبندگی ها آزاد شود و سپس هورمون جایگذاری می شود تا مجددا چسبندگی ایجاد نشود. درمان این عارضه صددرصد نیست ولی روش های درمانی از جمله روشی که ذکر شد روش های خوبی هستند. که با روش های کمکی دیگر به کار گرفته می شود یک تا ۲ ماه برای ترمیم زمان لازم است تا بیمار قاعدگی اش از سر گرفته شود و بافت داخل رحم خود را ترمیم کند. اگر با این شیوه درمان صورت بگیرد معمولا بازگشت اتفاق نمی افتد و مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی بهتر است که اصلا نگذاریم این چسبندگی به وجود بیاید و درواقع پیشگیری از آن بهترین اقدام است.

 

 روشهای تشخیص

هیستروسکوپی هیستروسکوپی یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است. این عمل تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می شود صورت می گیرد. از طریق هیستروسکوپی بررسی مستقیم رحم از نظر وجود انواع چسبندگی های داخل رحمی، پولیپ یا فیبروم و دیواره های رحمی امکان پذیر است. هیستروسکوپی نیز کاربرد درمانی دارد. با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی ها برداشتن پولیپ و انجام بیوپسی های متعدد میسر می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 25 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

 

بهتر است قبل از شروع فعالیت خود شرکت خدماتی خود را به ثبت برسانید تا فعالیت های شما به صورت قانونی انجام شود مخصوصا اگر شما می خواهید در زمینه ی ثبت شرکت خدماتی نظافتی فعالیت کنید در صورتی که شرکت شما به ثبت رسیده باشد مردم و افراد می توانند با اعتماد بیشتری به همکاری بپردازند. برای ثبت باید مدارک مورد نیاز را به سامانه ثبت شرکت ها ارسال کنید تا در اسرع وقت درخواست شما مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

شرکتهای خدماتی، نظافتی متشکل از ادارات و شرکت‌های هستند که برای انجام امور نظافت منازل تشکیل شده اند. این شرکت ها با داشتن پرسنل ماهر و سریع در امر نظافت، می‌توانند به بهداشت سازمان ها و منازل کمک به سزایی کند.

به طور کلی شرکت های خدماتی به شرکت هایی می گویند که به انجام فعالیت و انجام خدمت رسانی های مختلف می پردازند مانند خدمات کشاورزی، پیشخدمتی، تعمیر و نگهداری، حمل و نقل، آشپزی و پخت، چاپ و تکثیر، ماشین آلات و تمامی اموری که می تواند در شاخه خدمت رسانی قرار بگیرد. در واقع به عقیده دانشمندان بزرگ تمامی سازمان ها، سازمان های خدماتی هستند زیرا باید به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

هزینه ثبت شرکت ثابت نیست، زیرا عمدۀ مبالغ پرداختی به حساب اداره‌های دولتی واریز می‌شود. چاپ آگهی در روزنامه رسمی و درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز جزو مخارج این کار هستند. به این فهرست باید پست مدارک، واریزی‌های اداره ثبت، حق‌الوکاله و پلمب دفاتر را نیز اضافه کرد. همچنین تاسیس شرکت‌های سهامی مستلزم تهیه دفتر سهام و برگه‌های سهام سهامداران است. بنابراین کارمزد تنظیم مستندات، تعیین نام و پیگیری و مشاوره مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود. به شما اطمینان می‌دهیم که ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در ایران در سامانه آسان‌ثبت انجام می‌گیرد و کمترین کارمزدها و تعرفه‌ها برای شما محاسبه می‌شود. امکان پرداخت یک‌جا و آسان هزینه‌های تاسیس شرکت نیز خدمتی دیگر برای جلب رضایت مشتریان ماست. حرفه‌ای‌های دنیای تجارت و کسب‌وکار به اهمیت این موضوع به خوبی آگاه هستند. برای محاسبه دقیق و شفاف هزینه‌ها همیشه می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید.

هزینه های ثبت شرکت خدماتی

۱. هزینه حق‌الوکاله ثبت شرکت خدماتی

حق‌الوکاله ثبت شرکت مبلغی است که برای تنظیم مدارک و پیگیری امور پرداخت می‌شود. وارد کردن اطلاعات به سایت اداره ثبت، تعیین و نهایی کردن نام شرکت، ثبت موضوع فعالیت شرکت، تنظیم اساسنامه، تدوین صورت‌جلسه هیئت موسسان، تنظیم شرکت‌نامه، نوشتن تقاضانامه و … مهم‌ترین اموری هستند که وکیل موسسه برای تنظیم مدارک تاسیس شرکت شما انجام می‌دهد. پیگیری ثبت اسناد تا دریافت گواهی نهایی نیز بر عهده موسسه خواهد بود.

برای تاسیس شرکت و پس از ثبت درخواست در سامانه ثبت شرکت آسان‌ثبت، امور اداری تاسیس شما توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام خواهد شد و کلیه امور اداری تا دریافت اوراق ثبتی برعهده وکلای آسان‌ثبت خواهد بود.

۲. هزینه پست مدارک و پاکت پستی مخصوص

کپی برابر اصل تمامی مدارک مورد نیاز برای تاسیس شرکت خدماتی به همراه فرم‌های امضاشده باید به اداره ثبت شرکت‌ها فرستاده شود. برای این منظور اداره پست جمهوری اسلامی ایران پاکتی مخصوص طراحی کرده است که مدارک صرفاً باید در همین قالب تحویل مرجع قانونی داده شوند. این مبلغ متغیر است اما تا پایان سال ۱۳۹۹ این تعرفه سی هزار تومان (۳۰ هزار تومان) معین شده است. همچنین این هزینه ثبت شرکت خدماتی در ایران تابع نوع موسسه شما نیست و برای انواع مجموعه‌ها یکسان است.

به عبارت ساده‌تر، کلیه اوراق دریافتی و امضا شده توسط اعضای هیئت مدیره باید به همراه سایر مدارک (بر اساس نوع شرکت) از طریق اداره پست به اداره ثبت شرکتها ارسال شود که این کار به صورت غیر حضوری توسط موسسه آسان‌ثبت انجام می‌شود.

۳. حق‌الثبت شرکت خدماتی

دز زمان صدور آگهی توسط اداره ثبت شرکت‌ها و بعد از مراجعه وکلای آسان‌ثبت جهت دریافت اصل آگهی، بر اساس سرمایه ثبتی شرکت میبایست مبلغ حق‌الثبت به حساب اداره ثبت شرکت‌ها واریز گردد . مبلغ حق‌الثبت در مورد شرکت‌ها و موسسات با حداقل سرمایه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، ۵۰٫۰۰۰ ریال است و برای سرمایه ثبتی بالاتر مبلغ حق‌الثبت افزایش می‌یابد.

۴. هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت خدماتی

حق تمبر یک از انواع مالیات است که هنگام ثبت شرکت و نیز افزایش سرمایه شرکت پرداخت آن الزامی است. طبق ضوابط مالیاتی، بخشی از این مبلغ ثابت و بخشی دیگر متغیر و وابسته به آوردۀ شما است. شرکت‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند. ابطال تمبر سرمایه در هزینه ثبت شرکت مقدار زیادی نخواهد بود. این تعرفه نیم در هزار از ارزش سهامی یا سهم‌الشرکه اعضا است. گفتنی است که مجموعه‌های تعاونی در این مورد مستثنی شده‌اند.

۵. تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی

متقاضیان تاسیس شرکت، پس از طی کردن مراحل قانونی، باید این موضوع را در روزنامه رسمی آگهی کنند. روزنامه رسمی زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود و مرجع قانونی اطلاع‌رسانی در زمینه حقوقی است. تعرفه انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی بسته به تعداد کاراکترهای آن متغیر است. باید توجه داشت که هر گونه تغییر بنیادینی در شرکت باید آگهی شود. این تغییرات شامل تشکیل یا انحلال شرکت و یا جابه‌جایی سمت افراد در هیئت‌مدیره می‌شود. هر گونه تصمیم سهامداران یا شرکا برای کاهش سرمایه شرکت نیز باید به همین روال آگاهی‌رسانی شود.

۶. هزینه چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

هزینه‌های درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار متغیر است. تعیین این تعرفه‌ها بر عهده خود این مجموعه‌هاست و میزان آن بر اساس ابعاد کادر آگهی مشخص می‌شود. در محاسبه هزینه ثبت شرکت گاهی این مبلغ را در نظر نمی‌گیرند زیرا در قوانین زمانی برای انتشار آن معین نشده است. با این حال، چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار طبق قانون الزامی است. بنابراین کامل کردن روند قانونی ثبت انواع شرکت‌ها در ایران مستلزم در نظر گرفتن تمام این هزینه‌های جانبی است. تازه‌ترین تغییرات و آخرین قیمت‌ها را همیشه می‌توانید در سامانه آسان‌ثبت مشاهده کنید.

۷. تعرفه و هزینه پلمپ دفاتر

اگر قصد داشته باشید تا شرکت شما در ادامه‌ی کار به مشکل مالیاتی بر نخورد، باید اقدام به دریافت و تکمیل دفاتر پلمپ (یه عبارت درست آن دفاتر پلمب) کنید. هزینه اخذ دفاتر پلمپ در سال ۹۹ برابر با ۲.۵۰۰.۰۰۰ ریال یا دویست و پنجاه هزار تومان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 75 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

 

از علل دیگر بروز چسبندگی لگنی که امروزه یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا میان زنان است و در ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته، بیماری آندومتریوز است.عوامل زیادی می‌توانند باعث  چسبندگی لگنی شوند.

 یکی از عواملی که باعث چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی می‌شود، عفونت‌ است. عفونت‌ به واسطه میکروب‌های مختلف می‌تواند باعث التهاب لوله‌ها شود و افرادی که مبتلا به عفونت‌های مکرر و شدید لوله‌های رحمی می‌شوند و به موقع مراجعه به پزشک ندارند و تحت درمان قرار نمی‌گیرند، ممکن است دچار چسبندگی و به دنبال آن ناباروری شوند.

 

علل چسبندگی های لگنی

1.سابقه جراحی

یکی از دیگر از عواملی که می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌ها شود، جراحی‌ها هستند.از شایع‌ترین جراحی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جراحی آپاندیست

عمل جراحی آپاندیسیت به خصوص در کسانی که آپاندیسیت پاره می‌شود و تورم و عفونت شدید در لگن ایجاد می‌شود، ممکن است باعث ایجاد چسبندگی‌ شود. این چسبندگی ممکن است دو طرفه باشد یا یکطرفه، یعنی در همان سمتی که آپاندیسیت قرار گرفته است.

جراحی کیست تخمدان

یکی دیگر از جراحی‌هایی که ممکن است باعث چسبندگی شود جراحی کیست تخمدان، فیبروم رحم و جراحی‌هایی است که داخل لگن انجام می‌شود. در این موارد باید با انتخاب صحیح بیمار و اجرای تکنیک‌های مناسب جراحی و تجویز آنتی‌بیوتیک به میزان کافی از بروز عفونت و چسبندگی جلوگیری کرد‪

 

2.اندومتریوز

از علل دیگر بروز چسبندگی که امروزه یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا میان زنان است و در ایران هم میزان شیوع آن افزایش یافته، بیماری آندومتریوز است ‪با بالا رفتن سن ازدواج و عدم تمایل به بارداری احتمال این بیماری افزایش می‌یابد. ابتلا به چنین بیماری‌ای می‌تواند از عوامل مهم چسبندگی و نازایی باشد. در آندومتریوز، بافت‌ مشابه‌ پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ در نقاطی‌ غیرمعمول‌ در قسمت‌ پایینی‌ شکم‌ ظاهر می‌شود. این‌ بافت‌ ممکن‌ است‌ روی‌ سطح‌ تخمدان‌، پشت‌ رحم‌ و در حفره‌ لگنی‌، روی‌ دیواره‌ روده و ندرتا در نقاطی‌ دورتر به‌ وجود آید‪.

علایم چسبندگی های لگنی

علایم ممکن‌ است‌ به‌ طور ناگهانی‌ ظاهر شوند یا طی‌ چند‌ سال‌ به‌ وجود آیند؛

  • درد لگنی‌ فزاینده‌ هنگام‌ عادت‌ ماهانه‌، خصوصا روزهای‌ آخرگاهی‌ درد لگنی‌ ممکن‌ است‌ در هر زمانی‌ رخ‌ دهد
  • درد هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌
  • لکه‌بینی‌ قبل‌ از عادت‌ ماهانه‌
  • وجود خون‌ در ادرار یا مدفوع‌
  • کمردرد و درد همراه‌ با انقباضات‌ روده‌ای‌

 

آیا انجام سزارین هم می‌تواند سبب چسبندگی لوله‌های رحمی شود؟

‪سزارین هم به دلیل اینکه نوعی عمل جراحی است، می‌تواند چنین عارضه‌ای را داشته باشد. در برخی از خانم‌ها بعد از یک بار سزارین چسبندگی‌های شکمی دیده می‌شود اما چسبندگی‌های شکمی کمتر در محل لوله‌های رحمی است و بیشتر در قسمت مثانه دیده می‌شود. اما اگر روش سزارین به صورت اصولی و صحیح انجام شود حتی در خانم‌هایی که چند بار هم سزارین شدهاند این مشکل به وجود نمی‌آید

 

پیشگیری از چسبندگی لگنی

برای پیشگیری از ابتلا به این مشکل و مشکلات پس از آن از جمله نازایی و عواقب آن که هزینه‌های گزافی هم دارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها بلافاصله پس از مشاهده هرگونه علامت عفونت و ترشح به پزشک مراجعه کنند. بهتر است به طور مرتب حداقل یکی، دو بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنند و چکاپ شوند و در صورتی که عفونت لگنی وجود دارد تحت درمان قرار گیرند. به محض اینکه دچار ترشحات بدبو شدند و احساس سوزش و خارش داشتند باید سریع به پزشک مراجعه کنند و به طور کامل تحت درمان قرار گیرند. همچنین به طور سالیانه برای پاپ اسمیر مراجعه کنند. در صورت ازدواج هم پیشگیری از بارداری به مدت طولانی توصیه نمی‌شود.

برخی خانم‌ها هم دیر ازدواج می‌کنند و هم 7 یا 10 سال بعد از ازدواج تمایل به بارداری ندارند. این امر، خطر ایجاد آندومتریوز و عوارض آن که چسبندگی باشد را افزایش می‌دهد. نکته دیگر اینکه بعد از ازدواج خانم‌ها بیشتر مستعد عفونت هستند. عفونت تناسلی و التهاب لوله بیشتر دیده می‌شود بنابراین اگر شرایط اجازه ‌می‌دهد بهتر است یکی، دو سال بعد از ازدواج بارداری اول را داشته باشند تا دچار عوارض نازایی نشوند‪

 

درمان چسبندگی های لگنی

‪با روش هیستروسکوپی که یک روش آندوسکوپی تشخیصی داخل رحمی است تحت شرایط بیهوشی عمومی و با وسیله تلسکوپ مانندی که از طریق دهانه رحم وارد حفره می‌شود، رحم از نظر وجود انواع چسبندگیی های داخل رحمی بررسی می‌شود. این روش همچنین کاربرد درمانی دارد. با هیستروسکوپی از بین بردن چسبندگی‌ها، برداشتن پولیپ رحم و انجام بیوپسی‌های متعدد میسر می‌شود. همچنین با روش هیستروسونوگرافی، بازبودن یا انسداد لوله‌های رحمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این روش هم با قراردادن لوله باریکی در دهانه لوله رحم و تزریق سرم نرمال سالین و همزمان انجام سونوگرافی می‌توان از عبور مایع از لوله‌های رحمی و رها شدن آنها در حفره لگن که دلیل بازبودن لوله‌هاست اطلاع حاصل کرد‪.اگر چسبندگی در اطراف لوله باشد با عمل جراحی یا لاپاراسکوپی می‌توان آن را باز کرد.

برخی خانم‌ها بعد از باز کردن چسبندگی‌ها باردار می‌شوند. کسانی که چسبندگی اطراف و داخل لوله دارند و دچار آندومتریوز می‌شوند، در معرض بارداری خارج رحمی به خصوص بارداری داخل لوله‌های رحمی هستند که یکی از اورژانس‌های مامایی است و خطراتی ایجاد می‌کند. ‪

 

بیماری هایی که می تواند ابتلا به چسبندگی رحم را زیاد کنند، کدامند؟‪

یکی از بیماری هایی که می تواند احتمال ابتلا به چسبندگی رحم را زیاد کند آندومتریوز است که در این بیماری بافت داخل رحم بیرون از رحم کاشته می شود و می تواند چسبندگی های زیادی را داخل لگن ایجاد کند یا عفونت های ناشی از بیماری سل و نیز در کسانی که آپاندیسیت کهنه دارند و دیر به آن رسیدگی شده یا سوراخ شده، همچنین در زنانی که اعمال جراحی شکمی داشته اند یا به عنوان نمونه روده شان مورد جراحی قرار گرفته ممکن است چسبندگی در لگن و شکم ایجاد شود. ایجاد بیماری های شکمی مانند آپاندیسیت در افراد اجتناب ناپذیر است و هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد ولی توصیه می کنیم که برای هر نوع بیماری هر چقدر زودتر اقدام شود و از پیشرفت آن جلو گیری شود‪.

 

علائم چسبندگی رحم

‪برای چسبندگی داخل رحم هیچ علامت خاصی وجود ندارد. ممکن است در بیماران خون ریزی قاعدگی کم یا قطع شود یا قاعدگی دردناک، نازایی و سقط مکرر داشته باشند و وقتی بیمار با این علائم به دکتر مراجعه می کند احتمال ابتلا به چسبندگی رحم قوت می گیرد‪.

 

برای درمان چه اقداماتی انجام می شود؟

‪وسیله ای داخل رحم قرار داده می شود تا این چسبندگی ها آزاد شود و سپس هورمون جایگذاری می شود تا مجددا چسبندگی ایجاد نشود. درمان این عارضه صددرصد نیست ولی روش های درمانی از جمله روشی که ذکر شد روش های خوبی هستند. که با روش های کمکی دیگر به کار گرفته می شود یک تا ۲ ماه برای ترمیم زمان لازم است تا بیمار قاعدگی اش از سر گرفته شود و بافت داخل رحم خود را ترمیم کند. اگر با این شیوه درمان صورت بگیرد معمولا بازگشت اتفاق نمی افتد و مشکلی پیش نخواهد آمد. ولی بهتر است که اصلا نگذاریم این چسبندگی به وجود بیاید و درواقع پیشگیری از آن بهترین اقدام است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 30 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)

 

۱- موضوع فعالیت مشترک همه شرکت ها

خرید و فروش صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی

شرکت در مناقصات و مزایدات ، اخذ وام و تسهیلات ریالی و ارزی از کلیه بانکهای دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی

شرکت در نمایشگاههای بین الملل تخصصی و غیر تخصصی داخل و خارج کشور

ایجاد شعب و دفاتر نمایندگی در زمینه موضوع فعالیت شرکت در داخل و خارج از کشور

انعقاد قراردادهای همکاری و مشارکت با شرکت‎های داخلی و خارجی در زمینه موضوع فعالیت شرکت

عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه موضوع فعالیت شرکت

۲- انواع شرکت خدماتی : شرکت خدمات شهری و بازیافت

طراحی،  محاسبه،  نظارت و ایجاد و نگهداری کلیه پروژه های فضای سبز و محوطه سازی زیبا سازی و رنگ آمیزی معابر

انجام کلیه امور خدماتی شامل تنظیفات، محوطه سازی فضای سبز، تامین نیروی انسانی مجاز شرکت، اجرای کلیه خدمات شهری اعم از مبلمانهای شهری رنگ آمیزی جداول و جدول کشی، تسطیح اراضی

همچنین اجراء کلیه طرحهای بازیافت انواع زباله و پسماندهای صنعتی و غذایی و تولیدی

خرید و فروش وتهیه و توزیع و واردات و صادرات کلیه کالا های بازرگانی

اخذ واعطای نمایندگی شرکت های معتبر داخلی و خارجی

اخذ وام و اعتبارات بانکی به صورت ارزی و ریالی از کلیه بانک ها وموسسات مالی و اعتباری داخل و خارج از کشور

شرکت در کلیه مناقصات وپیمانها و مزایدات دولتی و خصوصی

۳- انواع شرکت خدماتی :شرکت های برگزاری نمایشگاه

برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی و بین المللی

برپایی همایشها،  کنفرانسها ، سمینارها و کلیه خدمات نمایشگاهی اعم از طراحی ، نصب و اجرا و ساخت انواع دکوراسیون داخلی و نمایشگاهی و غرفه سازی

اخذ و اعطای نمایندگی شرکت های معتبر داخلی و خارجی ایجاد و برپایی غرفه و شرکت در کلیه نمایشگاه های بین المللی

۴- انواع شرکت خدماتی: شرکت های رنگ آمیزی و زیبا سازی

تهیه ، تولید و ساخت انواع رنگ و زرین و پوششهای صنعتی

طراحی و تجهیز و راه اندازی خطوط تولید و کارخانجات تولید رنگ

همچنین ارائه کلیه خدمات در زمینه رنگ کاری نماهای ساختمان و جدول گذاری ایزوگام آسفالت کاری،  عایق بندی،  شستشو و پاکسازی معابر،  سند پلاست،  کنیتکس،  رومالین ، مولتی کالر و کلیه خدمات ساختمانی

خرید و فروش تهیه و توزیع

تولید واردات و صادرات کلیه کالاهای بازگانی

اخذ و اعطای نمایندگی ایجاد شعب شرکت در کلیه مناقصات

اخذ و وام و اعتبارات بصورت ارزی و ریالی

۵- شرکت های خودرویی

ارایه کلیه فعالیتها در زمینه طراحی،  ساخت ، تولید و مونتاژ کلیه قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو های داخلی و خارجی

فروش و خدمات پس از فروش محصولات تولیدی خودرو

تعویض،  تعمیر و نگهداری فنی خودرو همچنین ارایه خدمات فنی در محل توقف خودرو در داخل و خارج از شهر و در صورت نیاز حمل خودرو به تعمیرگاه جهت بازدید فنی و تعمیر اساسی

مشارکت و سرمایه گذاری با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی

خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی  انعقاد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی

اخذ و اعطای نمایندگی شرکتهای داخلی و خارجی

اخذ وام و اعتبارات بانکی به صورت ارزی و ریالی

شرکت در کلیه مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی

۶- انواع شرکت خدماتی : شرکت پشتیبانی و فنی مهندسی

امور حمل ونقل: شامل رانندگی ، واداره  امور نقلیه وموارد مشابه

تعمیر ونگهداری: شامل تعمیر و نگهداری تجهیرات و وسائل اداری (‌غیر از امور رایانه)، خدمات فنی خودررو موارد مشابه

امور آشپزخانه و رستوران:  شامل طبخ و توزیع غذا، اداره رستوران و بوفه و موارد مشابه

خدمات عمومی : شامل تنظیفات ، نامه رسانی ، پیشخدمتی ، امور آبدارخانه ، خدمات پاسخ گویی تلفنی وموارد مشابه

نگهداری وخدمات فضای سبز:شامل خدمات باغبانی ونگهداری فضای سبز وموارد مشابه

امور چاپ وتکثیر: شامل صحافی ، حروف چینی ، غلط گیری، خطاطی، چاپ وتکثیر وسایر امور فنی وهنری چاپ وموارد مشابه

امور تاسیساتی: شامل تعمیر ونگهداری وبهره برداری از تاسیسات برودتی وحرارتی وموارد مشابه

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 102 یکشنبه 23 آذر 1399 نظرات (0)

 

عمل هیسترکتومی چیست؟

شایع ترین علت هیسترکتومی وجود فیبروم های علامتدار رحم می باشد. حتی در رحم های بسیار بزرگ که تا یک کیلوگرم وزن دارند نیز می توان عمل را به روش لاپاراسکوپی (بسته) انجام داد. با ما همراه باشید تا با هزینه های عمل هیسترکتومی آشنا شوید.

 

عمل هیسترکتومی (برداشتن رحم) به سه روش انجام می گیرد:

۱- روش باز: که در این روش جدار شکم به صورت طولی یا عرضی در حدود ۱۰-۸ سانتی متر برش داده می شود و رحم از طریق این برش خارج می گردد.

۲- روش بسته: در این روش ۳-۴ عد سوراخ کوچک ۵ تا ۱۰ میلی متری بر روی شکم ایجاد شده و با استفاده از دوربین ویدئویی و ابزارهای مناسب اینکار عمل جراحی به طریق بسته انجام و رحم نیز به صورت تکه تکه از طریق همین سوراخ ها خارج می گردد.

۳- روش واژینال (از طریق واژن): در زنانی که زایمان های متعدد داشته و مقداری افتادگی رحم دارند و واژن آن ها نیز گشاد است می توان رحم را کلاً بدون برش جدار شکم و فقط از طریق واژینال خارج نمود.

هزینه عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی چقدر می شود؟

تجهیزات مصرفی حین عمل، تعداد خدمات جراحی در اتاق عمل، تعداد روز های بستری در بیمارستان، آزمایشات مورد نیاز از نظر پزشک ، دارو ها ، خدمات پاراکلینیکی مثل تصویربرداری بسته به تشخیص پزشک یا جراحی شما و مشاوره یا ویزیت پزشکان  برای هر فرد متفاوت از فرد دیگر است و نمی توان به طور قطعی قبل از مراجعه به بیمارستان قیمت دقیق را تعیین نمود. اگرچه می توان به طور تقریبی محدوده مبلغ پرداختی برای مجموع اقدامات مورد نیاز یک عمل جراحی خاص را برای بیشتر افراد پیش بینی نمود.

به طور میانگین بیماران با نیاز به عمل برداشتن رحم در بیمارستان محب مهر ، نیاز به ۲-۳ روز بستری در بیمارستان داشته اند. البته نیاز بستری با توجه به صلاحدید پزشک تعیین می شود.

صورتحساب این بیماران با در نظر گرفتن مجموع خدمات ثبت شده از قبیل اتاق عمل، تجهیزات مصرفی، بستری، دارو و… به طور میانگین این هزینه عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی به این صورت بوده است:

مجموعه مبلغ کل صورتحساب برای هیسترکتومی بدون در نظر گرفتن بیمه پایه و مکمل برای این بیماران در محدوده ۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان قرار داشته است.

اگر از بیمه پایه خود استفاده کنید ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان سهم بیمه پایه خواهد بود. یعنی در صورت استفاده از بیمه پایه پرداختی شما در محدوده ۶،۵۰۰،۰۰۰ تومان خواهد بود.

در صورتی که علاوه بر بیمه پایه تحت پوشش بیمه مکمل نیز باشید برای برداشتن رحم بدون در نظر گرفتن سقف هزینه پرداختی شما ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 29 جمعه 21 آذر 1399 نظرات (0)

 

 

برای شروع لازم می دانیم که اطلاعاتی در رابطه با فعالیت شرکت های مهندسی بیان کنیم و در ادامه مطالبی در رابطه با هزینه آن و همچنین نحوه ثبت شرکت مهندسی ارائه خواهیم داد. به این موضوع مهم توجه داشته باشید؛ هنگامی که می گوییم قصد ثبت یک شرکت مهندسی را داریم، یعنی موضوع شرکت ما مهندسی انتخاب می شود، حال این شرکت می تواند در حوزه های مختلفی فعالیت داشته باشد. در ادامه شرایط ثبت شرکت مهندسی را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

شرکت فنی مهندسی چیست؟

شرکت فنی و مهندسی شرکتی است که برای انجام یک یا چند هدف در حوزه های برق، آب، عمران یا تاسیسات مربوطه، نقشه کشی و مشاوره های فنی و … ثبت و تاسیس شده است.

“نکته بسیار مهم” این است که در نام یک شرکت مهندسی، باید حتما از کلمه های مهندسی، فنی مهندسی، مهندسان و مهندسین استفاده کرد، این کار باعث می شود که شرکت شما با همین نام به دیگران معرفی شود و جنبه مثبتی برای آن به حساب می آید.

هنگامی که شما یک شرکت را به عنوان مهندسی ثبت می کنید، حوزه فعالیت خود را هم باید به طور دقیق مشخص کرده باشید. به عنوان مثال موضوع شرکت شما مهندسی است و حوزه فعالیت شما ساختمان سازی و عمران یا آی تی و فناوری اطلاعات می باشد. در رابطه با حوزه فعالیت باید بگوییم که انواع مختلفی دارد و متناسب با رشته های مهندسی می توانیم حوزه فعالیت شرکت های مهندسی را هم مشخص کنیم.

نکات کلیدی شرایط ثبت شرکت فنی مهندسی

1) به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که نام های گفته شده در بالا را باید به نحوی در کنار نام اصلی خود به کار ببرید که با نحوه فعالیت شما مرتبط باشد، لازم به ذکر است که در صورت استفاده از نام ها فوق ( کلمات مهندسی در نام شرکت ) برای ثبت شرکت باید مدرک تحصیلی مرتبطی هم داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید شرکت مهندسی آی تی و فناوری اطلاعات ثبت کنید، باید مدرک تحصیلی کامپیوتر یا آی تی داشته باشید، توجه به این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد.

2) نکته دیگری که لازم می دانیم در رابطه با ثبت شرکت مهندسی به آن اشاره کنیم، این است که شرکت ها باید در ابتدا موضوع فعالیت خود را به طور صحیح و کامل مشخص کند، موضوع فعالیت در شرکت های مهندسی معمولا به صورت اجرایی، فنی، مشاوره ای و مهندسی می باشد و زمینه فعالیت آن هم می تواند، طراحی، اجرا، ساخت، نظارت و مشاوره باشد.

لازم به ذکر است که تعیین نکردن این موارد در ادامه می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کرده و روند ثبت شرکت را کمی طولانی کند، پس پیشنهاد می دهیم که برای این کار حتما باید از یک مشاوره متخصص مشورت بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی

بعد از آن که اطلاعاتی در رابطه با موضوع شرکت مهندسی و مطالب مرتبط با آن بیان کردیم، لازم می دانیم که در این قسمت اطلاعاتی هم در رابطه با شرایط ثبت شرکت مهندسی ارائه دهیم.

اما قبل از آن باید بگوییم که شرایط ثبت هر شرکتی متناسب با نوع آن متفاوت است و برای شرکت های مهندسی شاهد این هستیم که معمولا به صورت شرکت سهامی خاص یا شرکت مسئولیت محدود ثبت می شوند که در ادامه شرایط هر یک را به طور کامل بیان خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص

متقاضیان عزیز برای ثبت شرکت سهامی خاص باید موارد زیر را در نظر داشته باشید، این موارد عباتند از:

5 نفر را به عنوان اعضاء اصلی معرفی کنید که 3 نفر هیئت مدیره و 2 نفر بازرس هستند.

حداقل 100 هزار تومان سرمایه در اختیار داشته باشید.

حداقل %35 از سرمایه اولیه را در حساب شرکت خود قرار دهید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی مسئولیت محدود

در این حالت شما برای ثبت شرکت مسئولیت محدود مهندسی باید؛

حداقل دو نفر را به عنوان اعضاء اصلی یا شریک معرفی کنید (یکی از این دو نفر خودتان هستید)

سرمایه اولیه شما در کمترین حالت 1000000ريال باشد که از آن به عنوان سهم الشرکه یاد می شود.

مبلغ سهم الشرکه را در حساب بانکی به نام شرکت قرار داده باشید.

به این موضوع توجه داشته باشید؛ از آن جایی که شرایط ثبت هر یک از انواع شرکت با دیگری تفاوت هایی دارد، باید در ابتدا نوع شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید، اگر در رابطه با انتخاب این مورد مردد هستید، همین الآن گوشی تلفن را بردارید یا حتی به صورت آنلاین با مشاوره های ماهر ما در ارتباط باشید تا اطلاعاتی صحیح را به شما ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مهندسی

شرکت مهندسی همانطور که انواع مختلفی دارد، مدارک مختلفی را هم برای ثبت نیاز خواهد داشت که در ادامه این مدارک را به طور تفکیک شده بیان خواهیم کرد و به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید، زیرا برای ثبت شرکت خود به این مدارک نیاز خواهید داشت.

همه اعضاء باید اقرار نامه را امضا کرده باشند.

اساسنامه شرکت را همه سهامدارن امضا کرده و دو نسخه از آن در پرونده قرار داده شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 20 جمعه 21 آذر 1399 نظرات (0)

عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی به 500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.جراحی که باعث نگرانی بسیاری از خانمها بابت عوارض پس از آن و تاثیرش در زندگی زناشویی می شود.طبیعی است، که کسی بعد از برداشتن رحم سوالات زیادی داشته باشد و نگران این باشد که زندگی آن ها چه شکلی خواهد بود، از جمله زندگی جنسی آن ها.

هر چند که هر کسی ممکن است متفاوت عمل کند، اما فردی ممکن است برخی عوارض جانبی معمولی بعد از جراحی را تجربه کند و در ابتدا بر رابطه جنسی اش تاثیر بگذارد با این حال بعد از زمان التیام هیسترکتومی و برداشتن رحم، بسیاری از زنان همچنان از فعالیت های جنسی شان لذت می برند، اما برخی دیگر می گویند که حتی بهبود یافته است و برخی از بی میلی و کاهش آن شکایت میکنند. ادامه این بخش را بخوانید تا بفهمید چه انتظاری باید داشته باشید.

بعد برداشتن رحم چه مدت باید صبر کرد؟

طبق تحقیقات، پس از هیسترکتومی، یک زن باید از قرار دادن هر چیزی در واژنش به مدت 6 هفته خودداری کند. این شامل آلت، انگشتان، تامپون و شستشو دهنده ها می شود. میانگین زمان التیام کمی متفاوت است و بین حدود 6 تا 8 هفته متغیر است.

با این حال، در کل افراد باهم متفاوت هستند. پزشکان توصیه می کنند که زنان پس از هیسترکتومی باید از فعالیت جنسی خودداری کنند، تا زمانی که کل ترشح واژنشان خوب شود و هر گونه زخمی در آنها التیام یابد.

 هیچ راهنمایی رسمی در مورد زمان برای رسیدن به ارضا شدن وجود ندارد، به عنوان مثال، از استمنا دستی با انگشتان استفاده کنید. اما خیلی مهم است که زمان التیام بدن راست و ارگاسم در ناحیه لگن فشاری را ایجاد کند و به طور بالقوه هر گونه بهبود زخم را متوقف می کند.

داشتن رابطه جنسی بعد از برداشتن رحم

برخی از زنان ممکن است برای چند هفته پس از جراحی، خونریزی و درد واژینال را تجربه کنند و ممکن است علاقه کمی به رابطه جنسی داشته باشند. علاوه بر اثرات فیزیکی، هیسترکتومی می تواند تاثیر عاطفی قابل توجهی داشته باشد و بر نحوه احساس یک زن در رابطه اش تاثیر بگذارد.

احساسات زنان درباره ی رابطه جنسی بعد از جراحی ممکن است بسته به دلایل جراحی، وضعیت شخصی وی، و اینکه آیا جراحی یائسگی را القا کرده است یا خیر، متفاوت باشد. اگر چه یک هیسترکتومی ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در نواحی لگن شود، اما معمولاً بر توانایی لذت بردن از رابطه جنسی تاثیری نمی گذارد.

در اغلب موارد، او می تواند یک زندگی سالم را ازسر بگیرد. به طور معمول،برداشتن رحم بر احساس واژن یا توانایی زن برای رسیدن به ارگاسم تاثیری نمی گذارد. ممکن است واژن کمی کوتاه تر از قبل از عمل جراحی باشد، اما این مساله نباید باعث بروز مشکلاتی در فعالیت جنسی شود.

برداشتن رحم و رابطه جنسی؟

تا زمانی که زن زمان کافی برای التیام زخم ها را داشته باشد، خونریزی یا درد نباید رخ دهد. اگر خونریزی یا درد در طول رابطه جنسی رخ داد، باید با پزشک خود صحبت کنند.

اغلب زنان بعد از بچه دار شدن، عملکرد جنسی خود را بهبود یا بدون تغییر گزارش می دهند. هنگامی که اختلال عملکرد جنسی رخ می دهد، به نظر می رسد که به علت بالا رفتن سن یا تغییرات هورمونی ناشی از برداشتن تخمدان ها است.

هیسترکتومی، ممکن است انواع علائمی را که پیش از جراحی، مانند درد یا خونریزی شدید، احساس ناراحتی می کردید را تسکین دهد. آسودگی از این نشانه ها می تواند رابطه جنسی بعد از جراحی را به نسبت قبل از عمل جراحی بسیار لذت بخش تر کند.

مشکلات احتمالی بعد برداشتن رحم

با اینکه بسیاری از زنان مشکلات جنسی را بعد از هیسترکتومی را تجربه نمی کنند، اما برخی مشکلات دیگری را تجربه می کنند. این گزینه ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

کاهش توانایی جنسی:

اگر تخمدان های زنی برداشته شود، ممکن است که توان جنسی او را کاهش دهد، چرا که باعث کمبود استروژن می شود.

ضعف کف لگن:

انجام تمرینات کف لگن مانند کگل می تواند ماهیچه ها را پس از عمل جراحی تقویت کند، که موجب بهبود روابط جنسی و کاهش خطر بی اختیاری می شود.

 خشکی واژن:

برخی از زنان پس از جراحی هیسترکتومی، خشکی واژینال را تجربه می کنند. این کار اغلب می تواند با یک روان کننده مدیریت شود.

 تغییر در احساسات جنسی:

برخی از زنان کاهش احساس را در واژن در طول رابطه جنسی شان گزارش می کنند.این موضوع تاثیری منفی بر توانایی زن برای رسیدن به ارگاسم ندارد، چون لابیا و کلوتری هنوز بسیار حساس هستند.

یائسگی:

برداشتن تخمدان ها در طول یک هیسترکتومی باعث یائسگی می شود، بدون توجه به سن زن.اگر چه تمام زنان بعد از یائسگی با مشکلات جنسی مواجه نمی شوند، اما این می تواند تاثیری بر زندگی جنسی زنان داشته باشد.

سطح استروژن به دلیل یائسگی کاهش می یابد که می تواند منجر به نازک شدن بافت های واژن شود. بافت های نازک شده ممکن است باعث درد و رنج جنسی وی شوند.

 خشکی واژینال نیز می تواند در یائسگی ایجاد شود و فعالیت جنسی را ناراحت کننده کند. برخی از زنان برای کمک به مدیریت مسائلشان، از جمله خشکی واژینال و کاهش توانایی جنسی شان، هورمون درمانی جایگزین را انتخاب می کنند (hrt).

نکاتی برای رابطه جنسی پس از هیسترکتومی یا برداشتن رحم

طبیعی است که کمی نگران رابطه جنسی تان پس از هیسترکتومی باشید. کارهایی است که می توان انجام داد تا آن را آسان تر کرد، از جمله:

 عجله نداشتن:

داشتن رابطه جنسی خیلی زود بعد از جراحی می تواند دردآور باشد و باعث عفونت شود. باید توصیه های پزشک را در مورد زمانی که باید تا داشتن رابطه جنسی صبر کنید، دنبال کنید،و به خاطر داشته باشید که 6 هفته تنها یک راهنما است.

 استفاده از روان کننده:

استفاده از روان کننده ممکن است باعث شود که رابطه جنسی تان آسان تر و لذت بخش تر شود. روان کننده به ویژه برای زنانی مفید است که تخمدان ها را برداشته و در دوران یائسگی جراحی کردند.

 صحبت کردن با همسرتان:

برای فرد ضروری است که با همسرش در مورد نحوه احساسش بعد از هیسترکتومی صحبت کند، به خصوص اگر چیزی دردآور یا ناراحت کننده باشد.

آیا بعد برداشتن رحم می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

وضعیت های خاصی ممکن است راحت تر از بقیه باشند، به خصوص برای افرادی که خشکی واژینال دارند. در این موارد، آن ها می توانند موقعیت های مختلفی را آزمایش کنند تا مدلی را پیدا کنند که احساس بهتری داشته باشد.

رایج نیست که بدانید چه تاثیری می تواند در زندگی جنسی فرد داشته باشد. اغلب هیسترکتومی تاثیر منفی بر رابطه جنسی در بلند مدت ندارد. هر کس به طور متفاوت و با سرعت متفاوتی بهبود می یابد.

یک زن باید به بدنش گوش دهد و صبر کند تا بهبود یابد، هم از لحاظ عاطفی و هم از نظر فیزیکی، قبل از درگیر شدن در فعالیت های جنسی.

 زنانی که مشکلات جنسی را بعد از هیسترکتومی تجربه می کنند، مانند درد یا کاهش محرک جنسی، باید در مورد راهکارهای ممکن با پزشک خود صحبت کنند. خبر خوب این است که زندگی جنسی زن می تواند بعد از هیسترکتومی خوب یا بهتر باشد.

آیا هیسترکتومی بر سلامت روان من تاثیر می گذارد؟

چنانچه در این بخش از سلامت جنسی در نمناک گفته شده است تجربیات زنان پس از هیسترکتومی منحصر به فرد هستند. برخی از زنان زمان زیادی برای تنظیم تغییرات بدن خود می گذارند، در حالی که برخی دیگر می توانند فوری بهبود یابند.

 از آنجا که هیسترکتومی در نهایت زنان را نابارور می سازد، این می تواند تاثیر عمیقی بر زنانی بگذارد که می خواهند بچه دار شوند. در حالی که رحم جایگزین و فرزند خواندگی همیشه وجود دارد، اما نباید این احساسات را نادیده گرفت.

تمام زنان ممکن است کمی از افسردگی را تجربه کرده و یا احساس کنند که بعد از هیسترکتومی متحمل زیان شده اند. قبل از جراحی و یا پس از جراحی، از متخصص مراقبت های بهداشتی خود بخواهید که شما را به یک گروه پشتیبانی معرفی کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 22 سه شنبه 18 آذر 1399 نظرات (0)

برداشتن رحم یا هیسترکتومی با روش لاپاراسکوپی هیسترکتومی یک عمل جراحی‌ست که طی آن، رحم به‌طور کلی برداشته می‌شود. رحم در واقع همان قسمتی است که جنین در طی باردار خانم‌ها رشد و نمو پیدا می‌کند. این عمل یکی از راه های جلوگیری از بارداری نیز محسوب میشود.

خانم‌ها ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به عمل لاپاراسکوپی هیسترکتومی داشته باشند. در بیشتر مواقع هنگامی که فرد نیاز به این نوع عمل دارد، کل رحم را خارج می‌کنند. اما بسته به میزان مشکل او عمل به شکل‌های متفاوت دیگری نیز انجام می‌گیرد. در ادامه در خصوص این نوع عمل و علت انجام آن توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.اما بسته به میزان مشکل، عمل به شکل‌های متفاوت دیگری نیز انجام می‌گیرد. در ادامه در خصوص این نوع عمل و علت انجام آن توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

 

در چه مواقعی نیاز به برداشتن رحم یا هیسترکتومی است؟

  • خونریزی‌های شدید در طی دوران قاعدگی
  • احساس درد طولانی‌مدت در قسمت لگن
  • وجود تومورهای غیر سرطانی (فیبروم)
  • سرطان تخمدان
  • سرطان رحم
  • سرطان دهانه رحم یا لوله فالوپ در قسمت رحم
  • بیماری‌های عفونی
  • آندومتریوز (اختلالی‌ست که در آن پوشش داخلی رحم در قسمت خارجی رشد می‌کند و سبب درد و خونریزی خواهد شد).
  • آدنومیوز (در صورتی که پوشش داخلی در بافت دیواره‌های رحم رشد کند، این نوع اختلال به وجود خواهد آمد).

تمامی این موارد ذکر شده از جمله شرایطی هستند که منجر به انجام این عمل برای خانم‌ها می‌شود. اما این نکته را به یاد داشته باشید متخصص زنان و زایمان در صورت مشاهده چنین عارضه‌هایی ابتدا درمان‌هایی غیر از عمل را برای بیماران در نظر می‌گیرند و در صورت عدم مشاهده روند بهبودی در نهایت عمل هیسترکتومی را انجام خواهند داد.

 

آیا انجام لاپاراسکوپی هیسترکتومی ایمن و بی‌خطر است؟

بر اساس گزارش‌های جهانی این نوع عمل به‌عنوان یکی از شایع‌ترین عمل‌هایی است که برای خانم‌ها انجام می‌شود. در واقع لاپاراسکوپی هیسترکتومی یک عمل بی‌خطر و ایمن شناخته شده است. اما کم‌خطر و ایمن بودن آن دلیل بر آن نیست که برای همه بیماران با شرایط گوناگون مناسب باشد.

بهتر است برای خانم‌هایی که تا به حال فرزندی به دنیا نیاورده‌اند، انجام نشود مگر آنکه چاره‌ای جز هیسترکتومی برای آنها نباشد. خوشبختانه گزینه‌های دیگری به غیر از این عمل برای برخی از افراد وجود دارد که می‌توانند با استفاده از راهکارهای دیگر خود را درمان کنند.

به عنوان مثال خانم‌هایی که مشکل اندومتر دارند، می‌توانند با استفاده از هورمون درمانی مشکل خود را تا حد زیادی درمان کنند. همچنین گاهی اوقات فیبروم را می‌توان با استفاده از درمان‌های دیگر به غیر از خارج کردن رحم نیز انجام داد.

اما با این وجود برخی از بیماری‌های دیگر مانند سرطان رحم جز آن دسته از بیماری‌هایی‌ست که باید عمل هیسترکتومی برای آنها انجام شود. به‌طور کلی هنگامی که به پزشک برای هر مشکلی مراجعه می‌کنید، در وهله اول این عمل را به شما پیشنهاد نخواهد داد.

ابتدا درمان‌هایی غیر از عمل جراحی را به شما توصیه می‌کند، در صورتی که روند بهبودی در شما مشاهده نشود ناچار به انجام این عمل خواهد بود.

 

آشنایی با انواع هیسترکتومی

هیسترکتومی به چندین روش مختلف، بسته به مشکل شما انجام می‌شود. در ادامه هر یک را نام برده و توضیحات کامل را خواهیم داد:

 

هیسترکتومی جزئی

طی این عمل پزشکان متخصص زنان تنها بخشی از رحم شما را خارج می‌کنند. در واقع بسته به نوع مشکل و میزان عارضه تصمیم‌گیر‌ی می‌کنند.

 

هیسترکتومی توتال

در این نوع عمل کل رحم بیمار خارج می‌شود. در صورتی که این عمل انجام شود دیگر نیازی به انجام آزمایش‌های سالانه نخواهید داشت. اما می‌بایست آزمایش‌های مخصوص لگن انجام گیرد.

 

سالپنگو  اوفورکتومی

پزشک متخصص در این نوع عمل علاوه بر خارج کردن رحم، یک یا دو تخمدان به همراه لوله‌های فالوپ را نیز بیرون می‌آورد.

هیسترکتومی چگونه انجام می‌شود؟

انجام این عمل به چند روش مختلف بسته به شدت بیماری انتخاب می‌شود. گاهی اوقات بیهوشی کامل را انجام می‌دهند و در برخی از مواقع با بیهوشی موضعی عمل را آغاز می‌کنند.

در صورتی که بیهوشی، موضعی باشد همراه با تزریق یک آرام‌بخش عمل جراحی را شروع می‌کنند. به‌طور کلی انجام لاپاراسکوپی هیسترکتومی به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

 

هیسترکتومی شکمی

طی این روش برشی بزرگ در ناحیه شکم زده می‌شود. پزشک از طریق این برش رحم را خارج می‌کند. برش ممکن است افقی یا عمودی باشد.

 

هیسترکتومی واژن

رحم بیمار از طریق واژن خارج می‌شود. اما در این عمل برش‌های کوچکی در ناحیه واژن او زده می‌شود و در قسمت خارجی هیچ زخمی قابل مشاهده نخواهد بود.

 

هیسترکتومی لاپاراسکوپی

طی انجام این عمل، پزشک از ابزاری به نام لاپاراسکوپی استفاده می‌کند. این وسیله یک لوله‌ای بلند و نازک است که در آن نور و دوربین قرار داده شده که پزشک با استفاده از آن می‌تواند تصویر داخل شکم را با استفاده از مانیتور مشاهده کند.

این لوله را از طریق چند برش کوچک که در شکم زده می‌شود، وارد می‌کنند. سپس رحم به چند بخش برش زده می‌شود و از برش‌های کوچک خارج می‌کنند.

 

آیا هیسترکتومی لاپاراسکوپی سبب آسیب به سایر اندام‌ها می‌شود؟

همانطور که گفتیم این عمل یک روش بی‌خطر است. اما در مواقع بسیار نادر ممکن است به سایر اندام‌های بدن آسیب وارد شود. اندام‌هایی که ممکن است به آنها آسیب وارد شود شامل موارد زیر است:

  • مثانه
  • رگ شکل‌های خونی
  • روده

احتمال آسیب بسیار نادر است. در صورتی که در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید چنین مشکلاتی بروز نخواهد کرد. پزشکان متخصص زنان مریم در انجام این عمل بسیار توانا هستند و قادر به انجام عمل بدون هیچ خطری برای شما خواهند بود.

 

هر آن چیزی که باید پس از عمل بدانید

پس از انجام هیسترکتومی می‌بایست ۲ الی ۵ روز در بیمارستان تحت‌نظر باشید. پزشک در این مدت، علائم حیاتی شما مانند تنفس و ضربان قلب را تحت‌نظر می‌گیرد. همچنین می‌بایست پس از عمل، پیاده‌روی کنید تا از ایجاد خون لختگی در پا جلوگیری شود.

در صورتی که هیسترکتومی واژن را انجام داده باشید، جهت کنترل خونریزی، پانسمان‌هایی در آن قسمت قرار می‌دهند. پزشک متخصص مدتی پس از عمل پانسمان‌های قرار داده شده در واژن را خارج می‌کند. اما به مدت ۱۰ روز ترشحات خونی یا قهوه‌ای را پس از عمل مشاهده خواهید کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص بر روی مقاله کلیک کنید.

rozbehmj بازدید : 26 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

 

شرکت مهندسی کشاورزی چیست؟

متقاضیان محترم ثبت شرکت مهندسی کشاورزی که در موضوع فعالیت آن ها ( بند 2 اساسنامه ) ، ” مواردی مانند فرآوری نهاده های گیاهی تولید انواع گیاهان و نباتات ، ورود ، ساخت ، تبدیل ، بسته بندی ، فرموله کردن، توزیع و صدور کلیه دفع آفات و بیماریهای نباتی، هرمونهای نباتی و علف کشها حشرات مفید، انگلها ، شکارها، میکروارکانیم های مورد استفاده در منابع بیولوژیکی با آفات نباتی  ،فروش سموم دفع آفات و بیماریهای نباتی و هورمونهای نباتی ، وارد کردن بذر پیاز قلمه ، پیوند، ریشه، میوه ،نهال و تخم نباتات  قید شده باشد” ، نیازمند اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی (سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی – موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال) می باشند. با بررسی شرایط ثبت شرکت مهندسی کشاورزی همراه باشید.

شرایط ثبت شرکت مهندسی کشاورزی

جهت ثبت می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص یا با مسئولیت محدود اقدام نمود. شرایط و مدارک لازم جهت ثبت به قرار ذیل است :

شرایط ثبت شرکت کشاورزی سهامی خاص

  • – حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  • – حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
  • – حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک لازم برای ثبت شرکت کشاورزی سهامی خاص

  • – کپی کارت ملی و شناسنامه ی کلیه اعضا
  • – امضای اقرارنامه
  • – اصل گواهی عدم سوپیشینه
  • – اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • – (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود)

پس از فراهم نمودن مدارک فوق ، با ارائه ی آن نزد وکلاء توانمند موسسه ی حقوقی  فکر برتر،از خدمات ما بهره مند شوید.کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان، امور ثبتی شما را انجام خواهند داد.

شرایط ثبت شرکت کشاورزی بامسئولیت محدود

  • – وجود حداقل 2 نفر عضو
  • – حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  • -تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک لازم برای ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود

  • – کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه ی اعضا
  • – اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • – امضای اقرارنامه
  • – مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

سپس نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ( در دو نسخه ) ، اساسنامه ( در دو نسخه ) و شرکتنامه اقدام نمایید.

مراحل ثبت شرکت کشاورزی

به دلیل اینکه این نوع شرکت نیاز به مجوز دارد باید به تأیید جهاد کشاورزی و یا ارگانی که مجوز را صادر کرده برسد به این شکل است که بعد از مرحله تأییدنام ،اوراق به امضای موسسین و اعضا می رسد سپس جهاد کشاورزی باید اوراق رو مهر کند تا اداره ثبت شرکتها از موافقت جهاد کشاورزی از ثبت شرکت مهندسی کشاورزی اطمینان حاصل نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.
https://kharazmisabt.com/blog/agricultural-company-registration/
rozbehmj بازدید : 25 دوشنبه 17 آذر 1399 نظرات (0)

 

تشخیص ناباروری به چه صورت است؟

 

 

نازایی مشکل شایعی است که این روزها گریبان گیر بسیاری از زوج های جوان شده است . چنانچه یک زوج پس از یکسال زندگی مشترک و داشتن رابطه زناشویی منظم و بدون جلوگیری از بارداری، باردار نشوند عنوان ناباروری برای آنها کاربرد پیدا میکند . درمان های گوناگونی برای ناباروری وجود دارد اما اکثر این درمان ها هزینه بر هستند . اما چگونه می توان زودتر از ابتلا به نازایی متوجه آن شد و روش های تشخیص ناباروری چگونه است؟

حدود 15 تا 20 درصد زوج های جوان به ناباروری مبتلا می شوند. از این میان 40 درصد مشکل متوجه مردان است و بین 40 تا 45 درصد زنان با مشکل مواجه اند. حدود 15 درصد از نازایی ها هم بدون علت است. حالا اما علم پزشکی به روش های موثری در درمان ناباروری رسیده است. از لقاح آزمایشگاهی گرفته تا فریز کردن تخمک و جنین. آنچه در پی آمده گفت و گو با متخصص زنان و زایمان و ناباروری است.

 

آیا دختران قبل ازدواج هم باید تحت نظر پزشک متخصص زنان باشند؟

همه دختران از وقتی که بالغ و عادت ماهیانه می شوند، باید تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند. چنانچه نشانه های بلوغ زودرس و یا ترشحات غیرطبیعی پیش از دوره بلوغ در آن ها دیده شد، لازم است بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

برای مراجعه دختران به پزشک، قانونی وجود ندارد تا بگوییم، چه مدت باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند، اما بهتر است، به طور سالانه به پزشک زنان مراجعه کن؛ باید با بررسی های سالانه در مورد بدن خود آگاهانه رفتار کند. اما لازم است زنان از سه سال بعد از ازدواج، هر شش ماه یک بار به پزشک مراجعه و هر سه سال یک بار تست پاپ اسمیر را تکرار کنند.

 

تشخیص ناباروری از طریق بیماری های زنانه

همیشه بیماری های زنانه علایمی ندارد. برخی عفونت ها بدون نشانه اند و ممکن است از قسمت پایین دستگاه تناسلی به بالا کشیده شود و این خود سبب نازایی و چسبندگی لوله رحم می شود. نازایی های بدون علت نیز ناشی از چسبندگی شدید لوله هاست؛ به همین دلیل تاکید می کنیم بهتر است افراد به طور مداوم به پزشک مراجعه کنند.

 

تشخیص ناباروری از طریق دردهای قاعدگی

چنان چه درد قاعدگی خفیف باشد و با مسکن های معمولی رفع شود، نگران کننده نیست. به دردی که با مسکن های معمول برطرف نشود، به اندازه ای شدید باشد که خانم را از کار و زندگی بیاندازد، باید رسیدگی جدی شود.

در دوران قاعدگی خوردن مسکن را توصیه می کنید؟ برای کاهش دردهای قاعدگی چه کار دیگری می توان کرد؟

در طب سنتی، درمان هایی مانند گرم کردن موضع و یا خوردمدم کرده رازیانه و زیره و… توصیه می شود که البته موثر هم هستند. در مورد درمان های شیمیایی، باید گفت خانمی که چندروز در ماه درگیر عادت ماهانه است اگر یکی دو روز در ماه برای دردهای قاعدگی مسکنی که پزشک متخصص توصیه می کند در دُز مشخصی باید استفاده مشکلی وجود نخواهدداشت. دردهای ناشی از قاعدگی آثار روانی زیادی دارد، بنابراین خوردن این نوع قرص ها قبل از شروع درد می تواند به توقف درد کمک زیادی کند.

 

تشخیص ناباروری از طریق کیست های تخمدان

توجه کنید که چند مدل کیست وجود دارد. برخی از آنان اصلا هیچ ربطی به چاقی ندارد. برخی کیست های با نام کیست عملکردی، در سنین بارداری اتفاق می افتد که این نوع نیز ارتباطی با چاقی ندارد. اما در تنبلی تخمدان که تخمدان فرد پلی کیستی می شود، طیف گسترده ای دارد. این نوع از کیست ها ممکن است به دیابت ختم شو د و در نتیجه منجر به چاقی در زنان هم خواهدشد.این دسته از خانم ها اگر بخواهند لاغر شوند باید سبک زندگی خود را تغییر دهند و تغذیه و تحرک بدنی را جدی بگیرند.

 

مناسب ترین زمان برای باردرای چه مدت است

برای بارداری باید به سن خانم توجه ویژه ای کرد. حاملگی در اوایل دوران بلوغ و اواخر طیف یعنی قبل از یائسگی، پرخطر است. به خصوص آن که حوالی سن چهارده تا شانزده سالگی که هنوز استخوان بندی بدن زنان شکل نگرفته است برای مادر و فرزند دردسرساز است. اما بارداری در سن بالا، خطر کمتری نسبت به سنین پایین دارد؛ زیرا با کمک تکنولوژی می توان خطرات ناشی از آن را تا حدی کنترل کرد.

به طور کلی بین سن 25 تا 30 سالگی بهترین سال های باروری است. حاملگی در خانم ها از سن 20 سالگی که استخوان بندی بدن شان کامل می شود تا حدود 35 سالگی مشکلی ایجاد نمی کند؛ زیرا هم شرایط بدنی و هم این که وضعیت تخمک گذاری در شرایط مطلوبت قرار دارد. اما کیفیت تخمک پس از چهل سالگی افت می کند. در نتیجه سن خانم از گذران سال های ازدواج زوجین، برای فرزندآوری مهم تر است. زنان سعی کنند بعد از ازدواج بارداری را به تعویق نیندازند، زیرا نازایی هایی وجود دارد که فرد از آن مطلع نیست و هنگامی که برای درمان اقدام می کند سن طلایی خانم گذشته است و کار سخت می شود.

هرچند همه چیز بر پایه احتمالات است. اما در نظر بگیرید اگر خانم سی ساله و چهل ساله ای دارای پنج مشکل مشترک باشند، احتمال درمان خانم سی ساله و فرزندآوری او بالاتر است زیرا تخمک های زنان از زمانی که به دنیا می آیند در بدن شان وجود دارد و مانند مردان که هر سه ماه اسپرم سازی می کنند؛ تخمک ها تولید نمی شود. بنابراین کیفیت تخمک در زنان 30 ساله بهتر است و درمان آن ها با موفقیت بیشتری همراه است.

 

آیا تکنولوژی ریسک ناباروری در سنین مختلف را کمتر نکرده است؟

مسلما تکنولوژی اثر زیادی بر کاهش ناباروری داشته است؛ به علاوه آن که روش های جدید به ما کمک کرده تا ناهنجاری های جنینی و مشکلات ناشی از بارداری را زود تشخیص دهیم. در حال حاضر با افزایش آگاهی و بهبود شرایط تغذیه ای وضعیت بهتری نسبت به گذشته را شاهدیم.

 

تشخیص ناباروری در شرایط مختلف

 

تماس های محیطی و شغلی

اگر به دلیل شغل تان روزانه مجبور به استنشاق هوای آلوده یا مواد شیمیایی هستید یا اگر تماس پوستی تان با موادی مثل رنگ های روغنی، چسب ها، هیدروکربن ها، رادیواکتیو، آفت کش ها و… بالاست، بیش از سایر آقایان خطرنازایی تهدیدتان می کند.

 

استفاده طولانی مدت از لباس های تنگ

اگر شرایط شغلی تان جوری است که مجبورید دائما لباس تنگ یا پلاستیکی بپوشید (یا هر شرایطی که باعث افزایش دما در اطراف اندام تناسلی شود)، بهتر است برای پدرشدن عجله کنید.

 

تماس بیش از حد با آب گرم

اگر زیاد سونا می روید یا عادت دارید به مدت طولانی در آب داغ بنشینید، باید بدانید که این عادت می تواند به قیمت اختلال در روند اسپرم سازی تان تمام شود.

 

اختلالات غددی

اختلالات غدد از دیابت گرفته یا کم کاری و پرکاری تیروئید روی توان باروری مردها (و زن ها) تاثیرگذار است.

 

سابقه وازکتومی

سابقه وازکتومی قبلی در آقایان یکی از نکاتی است که می تواند احتمال باروری بعدی را در آنها به شدت کاهش دهد.

 

بیماری ها

بیماری های مردانه از جمله مهم ترین علل نازایی هستند از جمله کاهش سایز بیضه ها که باعث می شود تعداد سلول های زایا کم شود، هایپوسپادیاس (پایین تر قرار گرفتن مجرا نسبت به سر آلت تناسلی)، برگشت مایع منی به سمت مثانه، واریکوسل (به دلیل اختلال در اسپرم سازی)، نهان بیضگی (به دلیل آسیب رسیدن به سلول های بیضه) و…

 

عفونت ها

هرگونه عفونتی که باعث انسداد مجاری در مردها شود، می تواند آنها را از موهبت پدرشدن هم محروم کند.

 

ژنتیک

در نازایی هم مانند خیلی از بیماری های دیگر، ژنتیک حرف های مهمی برای گفتن دارد. از جمله این زمینه های ژنتیکی که نمی گذارد مردها طعم پدرشدن را بچشند، می توان به حذف کروموزم Y، سندروم کلاین فلتر یا وجود یک کروموزوم X اضافی، بیماری سیستیک فایبروزی و… اشاره کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد سایت شوید.

https://drgitighiasi.com/how-to-find-out-about-infertility-in-time/

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 2,006
  • بازدید کلی : 8,349